TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Levy
4
quote:

*Justin* schreef op 25 januari 2017 19:59:

Foutje van afm dus. Nieuwe stagiair :)

Maar waar is de ophef over? Was toch wel bekend dat er wat onder de radar zit. Hedgen is niet verboden.

fd.nl/beurs/1184601/slippertje-afm-le...
Je doet je onnozeler voor dan je bent hoop ik. De discussie gaat niet over hedgen of over dat er wat onder de radar zit.

Die ophef heeft met 2 dingen te maken: 1. dat de AFM de vrijheid van meningsuiting met voeten treedt en 2. dat mogelijk blijkt dat partijen eerder dan de markt informatie hebben vanuit TomTom en daar posities op innemen. Het eerste punt hebben we vandaag geconstateerd, en het tweede punt wordt door sommige posters vermoed.

Maar jij begrijpt de ophef dus niet. Dan weet jij dus kennelijk het antwoord op mijn vraag, namelijk op grond van welke wettelijke bevoegdheid de AFM de vrijheid van meningsuiting van burgers, let wel dat is een grondrecht, met voeten mag treden?
Dutchy Ron
0
www.businessinsider.nl/uber-brings-ma...

Uber is bringing its self-driving Ford Fusions to San Francisco – but this time with its self-driving mode disabled.

“These cars are being used for Uber’s mapping purposes only. They are being driven manually at all times and their self-driving systems are disabled,” Uber said in a statement.

The Ford Fusions had been driving around San Francisco since last summer to map its streets in advance of launching a self-driving car pilot. But both the self-driving car pilot and its mapping efforts were disbanded after the California DMV revoked the registrations on the basis that Uber failed to gain the necessary self-driving permits. Uber, for its part, has always argued that the self-driving permits do not apply to its vehicles.

For its mapping cars, though, California said it worked with the company to help reinstate their registrations on the condition that they’re strictly for mapping, according to a statement provided to the San Francisco Chronicle.

“The DMV worked with Uber to reinstate the registrations for five vehicles – with the full understanding that the vehicles will be used in a mapping capacity only,” Melissa Figueroa, a spokeswoman for the California State Transportation Agency, told the Chronicle. “Several companies in California use vehicles such as this for the same purpose. Should Uber decide they want to revisit the issue of self-driving technology on the streets and roads in California, the offer to help them secure proper permitting stands.”

Heeft TT wel toestemming?
Kazoo
3
quote:

*Justin* schreef op 25 januari 2017 19:59:

Foutje van afm dus. Nieuwe stagiair :)

Maar waar is de ophef over? Was toch wel bekend dat er wat onder de radar zit. Hedgen is niet verboden.

fd.nl/beurs/1184601/slippertje-afm-le...
Ik vind de ophef wel terecht. Er is dus wel degelijk een groot aantal partijen dat 'handig' gebruikt maakt van de meldingsgrens om te doen en laten wat ze willen. Niet alleen bij TomTom maar bij allerlei fondsen. Natuurlijk hadden we dit allang kunnen aanvoelen maar het maakt het nu wel inzichtelijk.

Twee belangrijke punten hierbij:
- er zijn dus oneindig mogelijkheden om groots te shorten en op papier geen enkele verantwoording af te hoeven dragen. Stel nou dat er 100 partijen allemaal op 0.49% zitten, dan zou ik dat toch graag willen weten.
- er wordt dus gewoon veel meer gemanipuleerd in TomTom dan gedacht; dat heeft een effect op de koers

Conclusie: AFM moet gewoon de publieke meldingsplicht naar 0.01% zetten en dit soort praktijken zijn niet meer mogelijk, of in ieder geval openbaar.
chris123
0
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Inderdaad. Gewoon alle shortposities kenbaar maken. Want misschien werken shortpartijen wel samen of hebben ze meerdere namen waardoor ze onder verschillende bedrijfsnamen een aanzienlijke shortpositie kunnen uitbouwen?
Dutchy Ron
0
www.pocketnavigation.de/2017/01/here-...

HERE stellt neue Software Electronic Horizon vor

HD-Karten laut neuster ADASIS Spezifikation

Mit der Markteinführung Anfang 2017 zielt HERE Electronic Horizon darauf ab, die erste Technologie ihrer Art zu sein. Dabei ist nicht die Idee zur Horizon-Technologie im allgemeinen gemeint, wie der von Continental bereits vorgestellte eHorizon zeigt. Vielmehr ist der Electronic Horizon die erste Software, welche die dritte Version des ADASI Protokoll und die damit einhergehenden neuen Spezifikationen für Fahrerassistenzsysteme oder ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) erfüllt. Der HERE Horizon lässt sich entsprechend einfach mit der HERE HD Live Map verbinden und stellt dadurch hochpräzise Karten und Informationen über Straßenverhältnisse sowie Fahrverhalten bereit. Somit werden Autos bei der Positionierung, Lokalisierung und Planung ihrer Fahrstrategie unterstützt.
Crash Bandicoot
0
Hey Dutchy Ron,

Kan je niet een eigen draadje beginnen en het AFM Forum niet vervuilen:)
[verwijderd]
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 25 januari 2017 20:46:

Hey Dutchy Ron,

Kan je niet een eigen draadje beginnen en het AFM Forum niet vervuilen:)
Welk AFM forum??
Dit is gewoon het TomTom forum..
mjmj
0
quote:

andres25 schreef op 25 januari 2017 20:06:

Lang alleen maar meegelezen. Lekken van info AFM over shortsellers is misschien goede aanleiding om TT IR maar weer eens mail te sturen om aansprakelijkheid voor schade bij hen te leggen voor het geval dat later blijkt dat ze rol spelen in dit circus
Of naar Wakkie. Een aangetekende brief naar Wakkie met een dergelijke boodschap eventueel aangevuld met de signalen van onregelmatigheden in het gelekte bestand zal zijn effect niet missen denk ik zo.
[verwijderd]
1
inmiddels staat het document ook op twitter. En is in bezit van de andere media. Tevens zijn ook al diverse politici bericht over deze data lek.
aex2009
0
Daarom is het met T2 ook altijd fijn om alleen de premie te harken.
De TT C € 8,80 Maart zat op €,0,50
Doe dit 6x per jaar en je hebt ook duidelijk meer als op de bankrekening.
mjmj
0
Laat je niet uit het veld slaan Henk. Als dit een hoax wordt dan kan je altijd wijzen op het feit dat je het bericht na verloop van tijd hebt vrijgegeven.
[verwijderd]
1
AFM had in dit geval veel zorgvuldiger moeten handelen. Op diverse fora's staat inmiddels de link naar het bestand. Dit bestand is dan wel is waar zoals ik las op dit forum verwijderd van de AFM. Maar staat inmiddels op diverse sites / links en is ook bekend bij de schrijvende pers zoals het FD die al inmiddels bericht had over dit lek. zie hun artikel op de site.
Starbuck
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 25 januari 2017 18:39:

Ja er blijkt dus gewoon uit dat er VEEL MEER short inb TomTom zit en dat dat de koersvorming dus wel degelijk bepaald
Nu komt het op straat te liggen en wordt het meteen weer weggehaald
BELACHELIJKKKKKKKk
Dat IEX geen gebruik maakt van dit mega nieuws .....Henk leg eens uit
Want IEX is een belaggersplatform en dit nieuws is vvor ons als aandeelhouders mega belangrijk nieuws
Dit krijgt nog een hele dikke staart
Ga hier op broeien
Hopelijk nemen die zogenaamde Onzichtbare Shorters nu de benen

Niet alleen in TomTom ook in vele andere fondsen. Klaarblijkelijk moeten we een burgerinitiatief gaan starten om meldingen ook te laten zien van 0,01. Ik doe mee! We hebben 40.000 handtekeningen nodig nu heeel veel burgers ook meer overstappen op beleggen vermoed ik dat deze handtekeningen echt haalbaar zijn. Het kan toch niet zo zijn dat de burger informatie wordt achtergehouden maar de grote banken lekker hun voordeel halen (onze spaarcenten omdat ze op de op een bank ook geen pepernoot opleveren). We hebben als burger daardoor altijd informatie achterstand dat kan toch eigenlijk niet! Eigenlijk zie ik dit net als de bouwfraude alleen toen werd er snel ingegrepen en parlementaire enquete gestart omdat de overheid voor miljarden (lees ook de belasting betaler) werd gelicht. Op veel fora die ik vandaag heb doorgenomen zijn veel mede beleggers boos en verontwaardigd. Wat is nu een short sell register waard als de betrouwbaarheid 50% is. Dit is niet correct hoe je het ook uitlegt en moet echt wat aan veranderen.

DerksVisie
2
Zo de hele lijst doorgespit.

Er zit een totaal van 9,24% short, door 41 verschillende bedrijven. Als je vanaf 01-01-2016 t/m vandaag rekent zit er nog maar 6,53% short, door 25 verschillende bedrijven. Daarvan hebben maar 6 bedrijven de huidige positie, vergeleken met de laatste notering, verhoogd. De rest (19) heeft haar positie dus verlaagd.

Opvallend detail: van de 6 bedrijven die haar laatste positie hebben verhoogd zijn er 5 van 0,19%(Onder meldingsgrens, niet zeker) naar 0,20%. Enige shorter die noemenswaardig heeft verhoogd is: Oxford Asset Management met 0,61 naar 0,71.

mjmj
0
Kijk de AFM doet een mededeling op haar site. Prima ze zeggen er niet bij dat de interne lijst onjuiste gegevens kan bevatten! Dan mogen we er van uit gaan dat de gegevens juist zijn. Weer een punt gescoord zullen we maar zeggen.

Bijlage:
3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront