TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom april 2017

2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

de speurneus schreef op 15 april 2017 18:32:

Ik proef paniek. Waar is de *verlosser*?
Er is meer een Judas.
[verwijderd]
1
quote:

VOORTS schreef op 15 april 2017 18:38:

[...]

Er is meer een Judas.
en wat en jij dan? De joker zeker....
[verwijderd]
0
Misschien is HG Petrus wel. 3 maal zeggen dat het TT niet go de gaat en zelf beter weten.
eduardo3105
0
quote:

VOORTS schreef op 15 april 2017 18:35:

Ik houd ook ernstig rekening met een stotter partij en tegenvallende cijfers.
Maar je kunt HG natuurlijk niks kwalijk nemen de transitie loopt nog niet zo lang.

Ik koop nu in ieder geval een sloot putjes ter bescherming. De april opties zijn bijna gratis. Ik laat me niet nog een keer naaien door HG. Verder blijf ik wel zitten want ik geloof wel in de toekomst en zoals de loterij reclame maakt; Hij kan zomaar vallen.
[verwijderd]
1
quote:

TromDom schreef op 15 april 2017 18:59:

[...]

en wat en jij dan? De joker zeker....
Genoeg realist om te zien dat HG er een puinbak van maakt.
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 15 april 2017 19:55:

[...]

Genoeg realist om te zien dat HG er een puinbak van maakt.
Dat er al meer contracten zijn binnengehaald zal duidelijk zijn, alleen mag tomtom deze van de autofabrikanten nog niet bekend maken ben ik bang.....
Henry_Chinaski
0
Ik geloof er niets van dat TT geen contracten bekend mag maken. Ik denk gewoon dat TT potentie heeft om op de lange termijn een succesverhaal te zijn. Alhoewel ik je posts absoluut waardeer en ook van de anderen. Behalve van dat geneuzel van stichting bullshit pat
DerksVisie
0
TomTom RoadDNA uitgebreid uitgelegd in deze video tijdens de NVidia GPU Technology conference vorig jaar.

www.youtube.com/watch?v=xgI3vgnHQ9U&a...

(Op het einde staat ook het mailadres vermeld van 2 TomTom medewerkers, mocht iemand een belangrijke technische vraag hebben)

aandeeltje!
0
quote:

eduardo3105 schreef op 15 april 2017 19:55:

[...]
Ik koop nu in ieder geval een sloot putjes ter bescherming. De april opties zijn bijna gratis. Ik laat me niet nog een keer naaien door HG. Verder blijf ik wel zitten want ik geloof wel in de toekomst en zoals de loterij reclame maakt; Hij kan zomaar vallen.
Ik koop ook wat putjes, gewoon om te verdienen. De koers is hoog zat.
En kwa loterij: nou die valt niet.
Dubbeltjegeenkwartje
0
quote:

W schreef op 15 april 2017 09:56:

[...]

ze hebben Barclays en UBS precies omgedraaid
Scherp!
Hoop....
0
Het is allemaal kl....te materiaal, maar Kim Ill Yung vond het toch nodig om een mislukte test te doen. Usa zegt de tijd van praten is voorbij.
[verwijderd]
0
quote:

Hoop.... schreef op 16 april 2017 09:10:

Het is allemaal kl....te materiaal, maar Kim Ill Yung vond het toch nodig om een mislukte test te doen. Usa zegt de tijd van praten is voorbij.
Dus er is weinig hoop....?
Dokus
2
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 16 april 2017 11:00:

Wordt tijd dat HG opstapt!!

Overtreedt de regels...zijn tijd is geweest!!!
Eitjes in het verkeerde keelgat geschoten ?
[verwijderd]
0
Ik hoop maar dat de analisten tijdens de CC nu zeer scherp zullen zijn en zeer veel doorvragen, misschien analisten mailen?
Vragenlijstje maken en mailen naar ABN/ING?MdD? Of heeft het allemaal geen zin ...
HG en friends willen zo langzaam aan toch ook hogere koersen en endgame, afsplitsing/verkoop zou je zeggen..? Het duurt zo verschrikkelijk lang allemaal.
Dutchy Ron
0
Likely, Apple is working to create the “Apple experience” in self-driving cars, Moorhead said. He expects the firm is creating a safe and effective autonomous-driving system based on computer vision, laser-based navigation and mapping, while also building an in-car environment for passengers that leverages Apple’s dominant position in entertainment and workspace technology.

staugustine.com/business/2017-04-15/i...

[verwijderd]
8
quote:

Stille vennoot schreef op 16 april 2017 11:48:

Ik hoop maar dat de analisten tijdens de CC nu zeer scherp zullen zijn en zeer veel doorvragen, misschien analisten mailen?
Vragenlijstje maken en mailen naar ABN/ING?MdD? Of heeft het allemaal geen zin ...
HG en friends willen zo langzaam aan toch ook hogere koersen en endgame, afsplitsing/verkoop zou je zeggen..? Het duurt zo verschrikkelijk lang allemaal.
Dit heeft allemaal geen zin. Zolang het management ook grootaandeelhouder is, heeft de vergadering van aandeelhouders geen werkelijke invloed op het beleid.

Is dat kwalijk? Aangezien de oprichters vanaf de beursgang grootaandeelhouders zijn, is dit een factor die reeds is ingeprijsd. In het geval van TT is dit een negatieve factor en dat verklaart mede de relatief bescheiden waardering van TomTom.

Zou het een goede zaak zijn als er nieuw management zou komen? Zeker, TT is actief binnen enkele zeer veelbelovende sectoren. Het huidig management heeft echter geen goed trackrecord qua strategische beslissingen, ik heb het gevoel dat ze een beetje aanmodderen:

1. Ze hebben veel te laat gereageerd op de opkomst van de smartphone, ze hadden direct een gratis app moeten introduceren (dan hadden ze nu zodanig veel data gehad, dat deals onder veel betere voorwaarden afgesloten zouden worden, waarom is er geen Waze achtig product gelanceerd?
2. Geen innovatie qua pnd's: ik wordt altijd erg enthousiast als ik naar een bedrijf als navdy kijk, volgens mij is dit versie 2.0 van een pnd. TT had ook zoiets kunnen maken!
3. Aangezien er geen werkelijke innovatie bij pnd's heeft plaatsgevonden, hadden ze iets met deze pnd's moeten doen. Een optie was geweest om het Philips scenario te volgen: verkoop aan chinese partij met een licentie voor de kaarten erbij( en afspraak omtrend de data), nu hebben ze voor een aanmodder-scenario gekozen.
4 Sports, ze hebben zich teveel laten meeslepen door de toenmalige hype. Dit product heeft vrijwel geen synergie met de overige activiteiten. Waarom zou TT dit beter kunnen dan de grote concurrenten? Waarom stoten ze het niet af?
5. kaarten/automotive: dit lijken ze redelijk goed te doen (behalve dat ze indertijd Teleatlas te duur hebben overgenomen. Toch hoop ik dat ze een duidelijk strategisch plan hebben. De concurrentie zit namelijk niet stil....
6. Telematics: Ik heb het gevoel dat ze hier kansen missen, waarom alleen telematics met auto's/vrachtwagens/bestelauto's? waarom niet met meer apparaten ( Zoals Calamp corp wel doet)

Concluderend: Het huidige beleid zal uiteindelijk enige aandeelhouderswaarde creëren. Gezien de aanwezig kansen is dat wel onder de maat. Door de aandeelhoudersstructuur is dat wel het hoogst haalbare (Als ik Goddijn was zou ik ook niet af treden, het is toch veel te leuk om in zo'n innovatieve omgeving mee te kunnen spelen!)

Excuses voor mijn lange stuk tekst (ik had wat meer tijd vandaag!).
shaai
1
quote:

Lord of the flies schreef op 16 april 2017 12:56:

[...]

mooie post!

aandeelhouders altijd al gezegd: ze runnen niet de bizz voor de aandeelhouders, maar voor zichzelf (hobby) en de friends, fam en personeel. Voor de aandeelhouders denken ze imo: wacht maar en ze verwachten dat het in de endgame wel goed komt. En met kortetermijn aandeelhouders (zoals ik) hebben ze weinig op. En hoe lager tot die tijd de koers, hoe meer opties voor iedereen (behalve huidige aandeelhouders)

1) idd, had ik me niet zo gereageerd, maar hadden ze het ook gekund? Wellicht hadden ze zoiets veelbelovends vroeg moeten overnemen?

2) ik heb de nieuwste 2x gekocht, lifetime maps en traffic en flitsersis fantastisch, maar er zitten ook schandalig slechte issues aan, cheapskate chip die het opstarten gewoon te lang laat duren, met halve bug soms, een enkele verslechtering, die met een simpele optionaliteit had kunnen opgelost (als je voorbij je eindadres rijdt omdat je niet kan stoppen zoals in een drukke stad, stopt je hele route er mee. Blokkade opde weg is verslechterd tov de allereerste PND, scherm schittert als een dolle: sterk verslechterd. Service belabberd, ik schreef een lange serieuze mail, werd met standaard-afscheep-praatjes het bos ingestuurd.

3) aanmodderscenario is helaas een geniale omschrijving

4) tja, enerzijds ja, en verkeken op de hype, maar doen hun watches het niet goed? paar vrienden (van die suffe joggers die over rondetijden praten) liepen met nieuwe rond, en is die TomTom GoPro nou wel of niet goed? dat idee van die standaard editing vond ik wel slim. Maar ja, dat is imo voor snowboarders, niet voor skieers ;-)
EN: Consumer lijkt mij DE oplossing voor ooit een afstoting, dat de founders door kunnen spelen, als ze ooit eens de tent verkopen

5) ik hoop dat ze een mooi plan hebben om er meer uit te halen dan kapitaliseeren ten tijde van de HERE deal mogelijk was

6) misschien, maar telematics ken ik via iemand in sales, en anders dan je zou verwachten is het geen makkelijke markt. Voor grote fleets lijkt het een no-brainer, maar er zit qua calibratie meer tijd en werk in dan je denkt, en (brainfart die me nu te binnen schiet: misschien is de truckfleetmarkt wel zo conservatief-dom als het Nederlands elftal die denkt dat je niet kan trainen op penanties)
Henry_Chinaski
1
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
Ik vraag me af of in de nieuwste Cadillac met zelf rijdende optie TomTom is ingebouwd. Cadillac is GM. Opel is GM. In de Opel Crossland zit TT. TT moest kaarten van Noord Amerika op verzoek van klant met spoed af hebben.
Zal GM binnen zijn? Wie kan hier wat zinnigs over melden?
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 375.660

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront