waldolala schreef op 12 oktober 2011 09:53:
Henri,
enkele jaren geleden was ik op de aandeelhoudersvergadering aanwezig,
Huyben was toen nog ceo (werd daags na deze adv ontslagen meen ik)
en ik was de enige die kritiek had en dat ook verwoordde.
Het is vervolgens nooit meer wat met Ctac geworden,
ze hebben het altijd over een uitdagende markt en dat ze hun uiterste
best doen blablabla.
Echter je best doen is niet voldoende als je de capaciteiten mist
en dat mag je na de laatste drie jaar wel stellen.
Wat mij nu veel zorgen baart is dat er met fors minder mensen
aan de slag gegaan dient te worden, waardoor het break even point
wellicht helemaal niet gehaald gaat worden, laat staan dat er
ook nog wat verdiend gaat worden.
Ik kijk daarbij tevens naar de nieuwe duurdere huisvesting.
Waldo
Key is de bezettingsgraad. Minder is vaak meer. Als men de overhead (die m.i. gedecimeerd kan worden) er uitsnijdt dan is het in no-time een zeer winstgevend bedrijf. C/TAC denkt dat de bomen nog tot in de hemel groeien (zie hun nieuwe pand aan de A2), maar die tijden zijn al sinds 2008 voorbij. Ik vraag me af wie hen dit gaat zeggen, want schijnbaar hebben ze het zelf nog niet door. Overhead dient 1:20 te zijn - bij C/TAC is het 10:20. (Bij de overhead tel ik iedereen die "niets" oplevert - dus ook de langdurig onplaatsbare consultants die men vaak uit "arremoede" dan maar een plaatsje in de organisatie geeft zodat de persoon in kwestie wat te doen heeft). Uitgaande van deze kerncijfers zouden er bij CTC dus 90% van 250 is 225 man uitmoeten. Ze ontslaan er dus ca. 100 te weinig. Dat is dus weer typisch C/TAC halve en slappe maatregelen. Zolang er niet HARD aan de bel getrokken wordt blijft het sukkelen daar in Den Bosch. Met de koers wil het derhalve ook niet vlotten (Helaas!).
HN
P.S. Bij 275 man met een overhead van 1:20 - uitgaande van een goede bezettingsgraad (85-90%) - is C/TAC ca. 55 miljoen euro waard oftewel ca. 5 euro per aandeel. Op 0,50 kopen kan dus interessant zijn - men heeft dan een aandeel met een potentieel van 10x de aankoopkoers te pakken.