rood microtec

20.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1003 1004 1005 1006 1007 1008 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
ramptoerist
0
nee hoor. Zodra fabrieken hun productie lijnen gaan sluiten voor een x tijd, kun je er logischerwijs vanuit gaan dat een Q1 zware tikken krijgt.
Dus ook toeleveranciers.
En zeker op dit soort momenten ga je juist kijken naar fundamentals, iets wat hier jaren lang volledig genegeerd werd.
showa
0
Succes dan met je fundamentals en ga lekker daar jouw onzin verkopen.
Je hebt echt totaal geen idee.
ramptoerist
0
tuurlijk showa, alles is onzin, UP is de enige weg. Nou maak de borst maar nat, en ik hoop voor je dat de aandelen drukpers niet aan hoeft.
Leefloon
0
quote:

ramptoerist schreef op 19 maart 2020 09:50:

Als de auto aandelen halveren, dan neem ik aan dat toeleveranciers ook forse tikken krijgen.

En dan vooral de kleintjes. Voor de forumbelegger is dat doemdenken, voor een reële belegger is dat gewoon kijken naar de markt.

Vergelijkbaar. YTD bij Euronext -59,58% voor Automobiles en -58,93% voor Auto Parts.

In tegendeel. Ik betwijfel ook of een fout blijkende horroraanname van een forumbelegger hetzelfde is als kijken naar de markt. Gewogen dus -58,93%, en ongewogen -45,25%. Large cap Valeo bijvoorbeeld -65,33%. YTD, want het gaat al wat langer matig.
ramptoerist
1
Ik doel met forum beleggen hen die steeds maar altijd bijkopen en dan later blijkt dat ze al verkocht hebben, dat werk. Of uberhaupt wel echt gekocht hebben.

Tuurlijk, die industrie had het al lastig. En dat toeleveranciers juist de klappen krijgen is ook volstrekt logisch, en dat geldt inmiddels voor veel meer sectoren. Horeca, airlines, etc etc. Dus dat is hier helaas toch echt niet anders.

Leefloon
0
quote:

ramptoerist schreef op 19 maart 2020 11:19:

Tuurlijk, die industrie had het al lastig. En dat toeleveranciers juist de klappen krijgen is ook volstrekt logisch, en dat geldt inmiddels voor veel meer sectoren. Horeca, airlines, etc etc. Dus dat is hier helaas toch echt niet anders.

Juist, zonder van Rood teveel een autobedrijf te willen maken. Volledigheidshalve niet YTD maar vanaf 21 februari: Automobiles -51,02%, Auto Parts -53,63%. Tot en met 21 februari bleef klassieke automobiliteit en olie al achter. t.o.v. de rest.

Ongewogen (kleintjes wegen even zwaar) daalde Auto Parts met -41,49%, dus ook dan doen de kleintjes het beter. Ik snap de aanname, maar het zijn nu "toevallig" de zwaargewichten die de kar richten het zuiden trekken.

Rood zit niet in de cijfers, want Rood is dus niet overwegend een autobedrijf. Rood valt onder een ander ICB-hoekje (Semiductors), net zoals bv. X-FAB. Hoe dan ook trekken Automobiles qua koers de boel niet naar het noorden, en dat speelt al wat langer. Langer dan de eerste COVID-19-klappen op de beurzen.

Oh, Semiconductors vanaf 21 februari: -38,57%. Ongewogen bijna hetzelfde. Rood komt uit op -31,67%, maar dat heeft de representativiteit van veelal iets overgewaardeerde pennystocks.
ramptoerist
1
grappig dat je xFab noemt, ( dat werd hier op t forum nogal gepusht ) want dat ging van 6 naar nu 2,19. En t klopt dat men hier niet 100 % automotive zit, dacht iets van 60 %.
het is dus even afwachten waar de klappen hier precies vallen.

Vind persoonlijk de daling hier tot nu toe nog wel meevallen, maar dat komt ook omdat er weinig interesse in is. Wat wel relevant is is dat je nu wel een verschuiving in de markt ziet van dit soort lokale kansenparels naar fundamenteel gezonde noteringen.

Maar dat ze vallen lijk me onvermijdelijk. En dan kopen hopen dat je het vallende mes vangt is dan ook wel weer apart.
showa
0
quote:

ramptoerist schreef op 19 maart 2020 13:01:


Wat wel relevant is is dat je nu wel een verschuiving in de markt ziet van dit soort lokale kansenparels naar fundamenteel gezonde noteringen.

Het sprookjesbos was toch gesloten ? Sommige mogen nog steeds naar binnen volgens mij. Deze verschuiving zie ik niet. Niet in de markt en niet in mijn portefeuille.
ramptoerist
0
Plus je krijgt straks een soort van implosie te zien in PMI %, wat je in China al kon zien. Autoverkopen gaan ook met een rechte streep down.
Eergister de Duitse ZEW, ( nl.investing.com/economic-calendar/ge... ) ook die donderde volledig in elkaar.
net de philly fed, ook 1 streep naar beneden, en steun aanvragen een rechte streep up.
ramptoerist
0
quote:

showa schreef op 19 maart 2020 13:42:


[...]
Het sprookjesbos was toch gesloten ? Sommige mogen nog steeds naar binnen volgens mij. Deze verschuiving zie ik niet. Niet in de markt en niet in mijn portefeuille.


haha, dan zou ik toch eens kijken bij de alphabets, amazons, microsofts van deze wereld, en dichter bij huis een Adyen of een ASML.
ramptoerist
0
En showa, om je even een indruk te geven wat je zoal gaat lezen de komende tijd en over wat voor bedragen we het hebben in bv de automotive: BREAKING: Ford Motor to borrow $15.4B to offset production shutdown, company suspend dividend and withdraws guidance for 2020.
The Entrepreneur
0
Waarom kijken er überhaupt nog mensen naar dit lekkende kruimelfonds, terwijl er een paar echte goudmijnen in de uitverkoop staan?

En zoals ramptourist al zei; dat is waarom deze koers daalt. Niemand boeit de omzetderving van dit bedrijf maar stopt zijn geld liever in iets wat daadwerkelijk iets op kan leveren.

Het is hier net een beetje als wachten op een bus bij een vervallen halte.
Je moet heel errug lang wachten
20.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1003 1004 1005 1006 1007 1008 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 17:17
Koers 0,176
Verschil -0,008 (-4,09%)
Hoog 0,186
Laag 0,171
Volume 104.767
Volume gemiddeld 184.250
Volume gisteren 64.910