Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off » Pagina: 115 | Belegger.nl

Tesla blow-off

3.149 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 154 155 156 157 158 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
fausto1
0
Musk tweeted op 19/2 dat er 500000 zouden worden voor 2019. Nu is het alweer aardig bijgesteld. Nog steeds te optimistisch.
Mr sponge
0
Tesla Q1 2019 Vehicle Production & Deliveries
Wed April 3, 2019 8:09 -- In the first quarter, we produced approximately 77,100 total vehicles, consisting of 62,950 Model 3 and 14,150 Model S and X.

Deliveries were approximately 63,000 vehicles, which was 110% more than the same quarter last year, but 31% less than last quarter. This included approximately 50,900 Model 3 and 12,100 Model S and X.

Due to a massive increase in deliveries in Europe and China, which at times exceeded 5x that of prior peak delivery levels, and many challenges encountered for the first time, we had only delivered half of the entire quarter’s numbers by March 21, ten days before end of quarter. This caused a large number of vehicle deliveries to shift to the second quarter. At the end of the first quarter, approximately 10,600 vehicles were in transit to customers globally.

Because of the lower than expected delivery volumes and several pricing adjustments, we expect Q1 net income to be negatively impacted. Even so, we ended the quarter with sufficient cash on hand.

In North America, Model 3 was yet again the best-selling mid-sized premium sedan, selling 60% more units than the runner up. Inventory of Model 3 vehicles in North America remains exceptionally low, reaching about two weeks of supply at the end of Q1, compared to the industry average of 2-3 months.

Despite pull forward of demand from Q1 2019 into Q4 2018 due to the step down in the federal tax credit, US orders for Model 3 vehicles significantly outpaced what we were able to deliver in Q1. We reaffirm our prior guidance of 360,000 to 400,000 vehicle deliveries in 2019.

Given that Tesla (TSLA) vehicle production currently occurs entirely from one factory in the San Francisco Bay Area, but must be delivered to customers all around the world, production could be significantly higher than deliveries, as it was this quarter, when production exceeded deliveries by 22%.

We’ve just begun the global expansion of Model 3, and we want to thank our employees for their hard work and our customers for supporting our mission. We are doing everything we can to deliver cars globally as quickly as possible and look forward to continuing to scale deliveries throughout the year.

***************

Our net income and cash flow results will be announced along with the rest of our financial performance when we announce Q1 earnings. Our delivery count should be viewed as slightly conservative, as we only count a car as delivered if it is transferred to the customer and all paperwork is correct. We count a produced but undelivered vehicle to be in transit if the related customer has placed an order or paid the full purchase price for such vehicle. Final numbers could vary by up to 0.5%. Tesla vehicle deliveries represent only one measure of the company’s financial performance and should not be relied on as an indicator of quarterly financial results, which depend on a variety of factors, including the cost of sales, foreign exchange movements and mix of directly leased vehicles.
Mr sponge
0
Productie 77,100 auto’s -> 62,950 Model 3 and 14,150 Model S and X.
Geleverd 63,000 auto’s -> 50,900 Model 3 and 12,100 Model S and X

Wow deze zag zelfs ik niet aankomen. Wat een slechte resultaten.
Ca 63K Model 3 geproduceerd (dus nog steeds minder dan 5K/week)
En dan de Model S en X. Ondanks de forse prijsverlaging is het aantal geleverde auto’s zo’n beetje gehalveerd!

@ skater: Die 6 cijferige productie hebben ze voorlopig nog niet nodig zo te zien…
Dutcheon
0
De kentering in verkoop van S&X is volgens verwachting... begin van het jaar altijd weinig verkopen dat geld voor alle autobouwers.
Daarnaast zijn er zeker veel s en x rijders die op een update wachten om weer een nieuwe auto te bestellen. 125kW accu pakket, 250kW/h ondersteuning om v3 te laden en minimaal een interieur refresh voor de S.

Voor wat betreft de model-3 is het verhaal uiteraard anders, productie is daadwerkelijk nog gestegen, ondanks de aanpassingen voor de eu en asia leveringen....

In de 30 januari call heeft Musk al duidelijk gemaakt dat hij pas tegen het eind van 2019 verwacht rond een productieaantal van 7000 model-3's te zitten.

En voor wat betreft die 500.000 die jullie weer aanhalen, dit heeft hij daarover in diezelfde call gezegd:

"the Shanghai factory is the “biggest variable for getting to 500k plus [Model 3s] a year.” the company will spend most of 2019 making Model 3s at or near its current pace of production.

Even ter verduidelijking, dit gaat dus over productie en ook weer niet over leveringen... dat dus in het verlengde van de verkeerd geïnterpreteerde tweet!
Mr sponge
0
Ik heb de productie van Q1 2018 er even bij gezocht:
Q1 production totaled 34,494 vehicles, a 40% increase from Q4 and by far the most productive quarter in Tesla history. 24,728 were Model S and Model X, and 9,766 were Model 3.
In 2018 maakte Tesla dus 24.728 Model X en S auto’s.
Nu een jaar later slechts 14.150
Dit betekent een daling van dik 10.000 auto’s. Vorig jaar was het ook “het begin van het jaar”. (dat is een daling van 43%!)
Er is gewoon te weinig vraag naar de S en X. Er zijn te veel alternatieven. En die alternatieve zijn nog wel exclusief. De model S en X kom je al overal tegen. En dat wil je niet als je zo’n dure auto koopt, dan wil je iets exclusiefs. Hoe zal Tesla de terugval in productie verklaren? Een upgrade van de productielijn of iets dergelijks?
Rider
0
Skater
0
Wat een flater zeg. TSLA is nu wat mij betreft het geld echt niet waard.
Musk had het over op het stijle stuk van de S curve zitten met de Model 3. Blijkt dat ze Juni 2018 al de kop stootten aan het plafond en nu op wilskracht iets bij pushen. Dit is geen groeibedrijf, dit is minder dan status quo.

Opfris van Model S en X duidelijk te laat. Opheffen van de 75kWh modellen helpt niet, daar waren blijkbaar klanten voor. Die productie liep toch, met goede marges? Komt over als onkunde en arrogantie. Gewoon niet verkopen wat de klant wil. Model Y is prachtig, maar had een 2017 auto moeten zijn, niet 2020-2021. De tech is gelijk.

Een Model S Wagon had nu welkome differentiatie geboden. Of eerder uitrollen van V3 voor S en X. Maar Model 3 kreeg alle goodies en dat kreng krijgen ze met geen mankracht gebouwd. Nooit meer verliesgevend toch? Zouden ze Q1 gewoon een miljard de min in gaan misschien? Een paar honderd mensen minder in de winkels en aan de S/X lijn, gaat dat zoden aan de dijk zetten?

Benieuwd wie hier een lichtpuntje in kan ontdekken.

Wat mij verbaast is dat hier geen lekken over wagen. Iedereen al ontslagen die weleens wat lekte?
Dutcheon
0
Stelletje dromers het was in december al aangekondigd dat q1 tegen zou vallen en mogelijk rood zou worden!
In duidelijk waarom de grote toko’s nooit een open communicatie hebben zoals tesla... mensen kunnen daar duidelijk niet mee omgaan
Mr sponge
0
@dutcheon
Nu moet je echt ophouden. Tesla en open communicatie? Tesla gaf 6maanden terug nog aan dat ze nooit meer verlies zouden draaien. Aan het begin van ieder jaar melden ze hoeveel fast chargers ze geen bouwen. Dat ze maar 25% van de beloofde laadstations bouwen hoor je niet.
En dan de marge berekening. Veel kosten buiten de berekening houden omdat dat beter uitkomt.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mr sponge
0
Skater
0
Die truck hebben ze niet vroeger beloofd maar wel lang genoeg geteasd. Deze zomer wordt hij getoond dus in 2020 zullen ze gaan shoppen voor een locatie om hem te gaan bouwen. Dat is hun schema ongeveer normaal.

Die goedkoopste Model 3 hebben ze achtergehouden nadat mensen mochten bestellen. Ze gewoon niet gebouwd, lijkt het. Eerst de duurdere variant. Meer konden ze er toch niet maken, blijkbaar. Zo weinig groei in productie van Model 3 terwijl die nog steeds beter verkoopt dan ze bouwen kunnen is echt heel zorgelijk.
Eerst zouden ze er op 2 lijnen 10.000 per week gaan stampen rond deze tijd, thans nog onder 5.000 met al 3 lijnen. En Shanghai moet nu dit jaar nog units gaan bouwen om op 10.000 te komen. Maar dat is nu ineens inclusief S en X meen ik.

Nu ineens is Tesla onderhevig aan autoseizoenen? Vorig jaar niet? Hun S en X zijn verouderd, hadden op z'n minst mee moeten gaan met Model 3 en tevens meer meerwaarde bieden. Trekhaak en wagon met meer ruimte voor Model S. Dubbele beglazing op Model X bijvoorbeeld (de dorstige Audi is wel gruwelijk veel stiller).
Er ligt al jaren zo een mooie kans om Model S met prachtige specs te laten stunten, gewoon met Model 3 tech die al sinds 2017 in auto's zit. Makkelijker te implementeren dan hun scheetzak app.
Er is een nieuw vlaggeschip nodig. Electric GT liet zien hoe tof Model S er uit kan zien met agressieve aero kit. Bouw de wagen met (meerdere) Model 3 achter motoren, zo'n hitttebestendige accu, agressieve lijnen en maak hem echt gewild. Dat straalt uit voor het merk. Zelfs als je er maar een paar van wilt maken. Het merk wordt teveel dagelijkse realiteit ipv een droom.

Van innovatie leider tot innovatie gijzelnemer? Ik vind het onbegrijpelijk hoe ze op zo veel vlakken hun capaciteiten laten verpieteren.
Dutcheon
0
zoals jullie ranten op tesla... die emotie zou ik ook graag willen zien om iedereen eens de duitse merken achter de broek te zitten.
Die teasen alleen maar en laten al helemaal niets los, je weet niet eens welke accupaketten vw in het ID platform gaat stoppen....
hebben veel te lang op hun handen gezeten!

Die paar audi's die nu gebouwd zijn zijn een druppel op een gloeiende plaat...

Oja en als je zo gebrand bent op winst en marge waarom wil je dan dat tesla die 35000$ m3 bouwt?

@Sponge ik reageerde louter op jouw reactie van aantallen en resultaten Q1, jij haalt er een boel andere zaken bij maar waar het om gaat is de main picture en die was in december al geschetst voor q1.

En maak je niet te druk, twee lease sukkel collega's krijgen zaterdag hun M3 LR. dat zijn dus gewoon Q1 auto's.... waarvan er dus ruim 10.000 nog uitgeleverd worden... en dat is dus niet maanden later, maar een kwestie van een paar dagen later waardoor het net niet in Q1 valt.
arreno
0
Storm in een glas water. Door het "slechte" nieuws een forse daling en daarna weer geleidelijk aan stijgen.
Mijn Turbo Long staat sinds vanmorgen 8 uur al weer 10% hoger t.o.v. de slotkoers van gisteren.
voda
0
Musk en SEC moeten problemen oplossen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Tesla Inc
$ 267,77 -24,01 -8,23 % NASDAQ
Tesla Inc
239,96 0,20 0,08 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Een Amerikaanse rechter heeft Elon Musk van Tesla en de Amerikaanse Securities and Exchange Commission twee weken de tijd gegeven om hun onmin op te lossen.

Zij moeten van de rechter "hun redelijke broeken aantrekken" en binnen twee weken bij haar terugkomen.

De SEC maakte de stap naar de rechter vanwege nieuwe uitlatingen van Musk op Twitter. Daarvoor had de beurswaakhond hem al eerder flink op de vingers getikt.

Het bericht van Musk was niet vooraf gecontroleerd door Tesla, zegt de toezichthouder, hetgeen door Musk niet bestreden werd. Musk had eerder beloofd dat voortaan te doen bij beursgevoelige informatie.

Ditmaal ging het om een tweet van Musk over de productie van Tesla. De topman zei dat de fabrikant dit jaar 500.000 auto's zou bouwen. Later stelde hij in een nieuwe tweet dat Tesla ongeveer 400.000 auto’s zal afleveren. Zijn eerdere tweet zou volgens hem verwijzen naar het productieniveau op jaarbasis aan het einde van 2019.

Volgens Musk betrof het geen schending van de afspraken met de SEC, hoewel de toezichthouder daar dus anders over denkt.

Tesla herhaalde donderdag voor 2019 tussen de 360.000 en 400.000 auto’s af te zullen leveren. Omdat Tesla momenteel slechts één fabriek operationeel heeft, in San Francisco, en de auto's wereldwijd worden afgeleverd, zal de productie vermoedelijk veel hogere liggen dan het aantal afleveringen, waarschuwde de fabrikant.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Mr sponge
0
Bij de introductie van de Tesla Semi werd gemeld dat deze in 2019 op de markt zou komen.

En voor wat betreft de Model 3 ben ik er niet helemaal uit.
Kunnen ze niet meer auto’s maken dan 5K per week? Of willen ze dat niet vanwege de achterblijvende vraag? Iedereen roept dat er meer verkocht worden dan er geproduceerd kunnen worden. Maar daar lijkt het niet op. Vandaag besteld binnen een maand of 2 in huis? Hoezo wachtrijen met reserveringhouders?
Waarom is het aantal reserveringen ineens niet meer belangrijk en worden ze niet meer vermeld? Werkten die cijfers niet meer in het voordeel van Tesla?
Waarom is de Model 3 van 35K er nog niet? Omdat de verliezen dan nog verder oplopen vermoed ik…???

Ook een project waar ik vraagtekens bij plaats is de Tesla Roadster(prachtige wagen!).
Maar de eerste 1.000 de “founders series” kon je reserveren, maar dan moest je wel even €215.000,- overmaken. Dat was begin 2018, dus die 1.000 auto’s zijn al wel grotendeels gereserveerd vermoed ik. En de cash is dus ook binnen. Maar wat gebeurd er als Tesla die auto’s ook moet gaan maken? Dat geld is dan al lang niet meer in kas en uitgegeven aan andere projecten. Maar dan moeten ze materialen inkopen en het personeel betalen… Dat lijkt mij niet bevorderlijk voor hun cash positie.
Dutcheon
0
quote:

Mr sponge schreef op 5 apr 2019 om 13:40:


Bij de introductie van de Tesla Semi werd gemeld dat deze in 2019 op de markt zou komen.

En voor wat betreft de Model 3 ben ik er niet helemaal uit.
Kunnen ze niet meer auto’s maken dan 5K per week? Of willen ze dat niet vanwege de achterblijvende vraag? Iedereen roept dat er meer verkocht worden dan er geproduceerd kunnen worden. Maar daar lijkt het niet op. Vandaag besteld binnen een maand of 2 in huis? Hoezo wachtrijen met reserveringhouders?
Waarom is het aantal reserveringen ineens niet meer belangrijk en worden ze niet meer vermeld? Werkten die cijfers niet meer in het voordeel van Tesla?
Waarom is de Model 3 van 35K er nog niet? Omdat de verliezen dan nog verder oplopen vermoed ik…???

Ook een project waar ik vraagtekens bij plaats is de Tesla Roadster(prachtige wagen!).
Maar de eerste 1.000 de “founders series” kon je reserveren, maar dan moest je wel even €215.000,- overmaken. Dat was begin 2018, dus die 1.000 auto’s zijn al wel grotendeels gereserveerd vermoed ik. En de cash is dus ook binnen. Maar wat gebeurd er als Tesla die auto’s ook moet gaan maken? Dat geld is dan al lang niet meer in kas en uitgegeven aan andere projecten. Maar dan moeten ze materialen inkopen en het personeel betalen… Dat lijkt mij niet bevorderlijk voor hun cash positie.



De Semi is al op de markt, je kunt hem gewoon bestellen dat is een productie order. Echter heeft niet veel zin om ze eerder te produceren dan dat er op flinke schaal Megachargers uitgerold zijn, ze zijn druk bezig om met de eerste partners, Pepsi en Wallmart laad infra te realiseren.

De Model 3 word inderdaad nog steeds voor reserveringhouders gebouwd, eu en china uitleveringen aan reserveringhouders is nog maar net begonnen. Daarentegen zijn er verschillende variaties in productie en ze bouwen van elke versie op basis van reserveringen en verkopen meer dan er op order is. Op de boot worden vervolgens orders aan auto's gekoppeld!
Tevens zijn er annuleringen waardoor er in een behoorlijk aantal gevallen erg snel geleverd kan worden.
Dat de 35k auto nog niet gebouwd word is simpelweg luxe, upselling, je kunt nu voor 2k meer de plus versie bestellen en zolang die meer besteld word dan ze kunnen bouwen....hoeven ze nog niet te schakelen naar de productie van de kleinste batterij versie.

Oja, ze kunnen inderdaad niet veel meer auto's bouwen zonder langere shifts. Ze hebben waarschijnlijk gekozen om het personeel wat meer 'lucht' te gunnen.

Die Roadster is een ander verhaal en kost echt niet de wereld om te produceren
voda
0
Fiat Chrysler sluit miljoenendeal met Tesla om emissieboetes te voorkomen

(ABM FN-Dow Jones) Fiat Chrysler heeft een miljoenendeal gesloten met Tesla om te voldoen aan strengere Europese uitstootregels. Dit blijkt uit ingediende documenten op de website van de Europese Commissie.

De Italiaans-Amerikaanse autofabrikant betaalt naar verluidt honderden miljoenen dollars aan Tesla, zodat de elektrische voertuigen van het concern tot het aanbod van Fiat Chrysler worden gerekend. Omdat de auto's van Tesla geen CO2 uitstoten, brengt dit de gemiddelde uitstoot bij Fiat Chrysler omlaag.

Vanaf 2021 geldt dat auto's in de Europese Unie gemiddeld 95 gram CO2 per kilometer mogen uitstoten. Tot die tijd is dat gemiddeld 130 gram. Net als veel andere autoproducenten worstelt ook Fiat Chrysler om straks aan deze regels te voldoen. Analisten van UBS schatten in dat de winst van het bedrijf 20 procent lager uitvalt wanneer men niet voldoet aan de Europese regels die straks gelden.

Analisten van Jefferies berekenen dat Fiat Chrysler boetes van circa 2 miljard euro per jaar riskeert in 2020 en 2021 wanneer de uitstoot van zijn voertuigen boven de limiet zit.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Mr sponge
0
Misschien kan Tesla ook zo'n deal sluiten met Space X...
Alle uitstoot die Tesla bespaart blaast Space X weer vrolijk de lucht in.
Dutcheon
0
quote:

Mr sponge schreef op 8 apr 2019 om 13:42:


Misschien kan Tesla ook zo'n deal sluiten met Space X...
Alle uitstoot die Tesla bespaart blaast Space X weer vrolijk de lucht in.


Eeeeeuh Spacex richt zich juist op herbruikbare 'space voertuigen' waardoor de uitstoot omtrent productie juist bewerkt word.

maar terug naar Tesla, leuk voor het aandeel blijkbaar wisten veel aandeelhouders niet eens van deze credit's... erg goed voor de balans!
3.149 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 154 155 156 157 158 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21-aug-19 22:00
Koers 220,830
Verschil -5,030 (-2,23%)
Hoog 223,220
Laag 217,600
Volume 1.792
Volume gemiddeld 6.688.862
Volume gisteren 3.898.244