Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off » Laatste pagina | Belegger.nl

Tesla blow-off

3.704 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Skater
0
quote:

boem! schreef op 13 dec 2019 om 13:38:


@Skater

Is het ooit bij jou opgekomen dat de door jou erkende disruptiefactor zelfs E. Musk heeft verrast en dat hij probeert gebruik te maken van dit voordeel door versneld de productiecapaciteit op te voeren waardoor hij gebruik maakt van de rugwind die de EV nu veel nadrukkelijker eigen is tov ICE indien je het vergelijkt met 1, 2 of 3 jaar terug.

Het lijkt er meer op dat het begon met een overlijk ambitieus project dat alleen lukte omdat de wind eronder kwam. Aandelen makkelijk te verkopen, schuld makkelijk te krijgen, goede engineers in de rij bij de recruitment, dikke overheidssubsidies aan alle kanten en zeer lage rente die een nieuwe auto heel betaalbaar maakt.

Een aantal keer gingen ze nét niet ten onder, toen Musk zijn credit limit al gemaxt had. Ondanks de dusruptie die er vanaf dag 1 gewoon was.
Misschien dat een ander management minder te maken had gehad met mismanagement en productie beter op orde zou hebben gekregen. Ook zonder de verafgelijkende hype.
Fangirls die nog nooit een pickup hadden, willen nu die hele lelijke.
De polarisatie van het merk en de tunnelvisie waar je als fan in terecht komt, het sleept klanten mee, ze kopen whatever te koop aangeboden wordt. Dat het product goed is, daar begint het mee. Dank aan de founders die inmiddels het schip verlaten hebben en Franz die er nog is. Musk is er voor de cult en jongensachtige visie. En het meekrijgen van investeerders die misschien beter zouden moeten weten.

Dus nee, ik zie geen versnelde productie, ik zie achterblijvende productie, op alle vlakken. En het kost ze gewoon geld. Dat komt niet omdat de disruptie zo onverwacht giga is, Tesla is gewoon een slecht productiebedrijf. Niet alle facetten van de auto's en energy producten zijn bottlenecks, maar hier zijn we vandaag, met bottlenecks die na 2,5 jaar Model 3 productie nog steeds niet opgelost zijn. Ondanks extreme controle op de eigen supply chain. Ze maken (maakten) hun eigen cellen notabene! En komen die al jaren gruwelijk tekort, genoodzaakt veel duurdere te gebruiken en bepaalde producten te rantsoeneren of door schrappen van instapmodellen impopulair te maken. Lekkere manier van marktaandeel naar je toe harken...

Als Model 3 er uit zou hebben gezien als Model Y, gewoon iets hoger en ruimer, zouden de krantkoppen vol staan met de lange wachtlijsten. Dat ze niet met Model 3's blijven zitten komt voor een deeltje doordat het een goede auto is, maar het is vooral de enige in zijn soort. Dankzij de meewind kopen mensen gewoon het enige gerecht op het menu. Als er maar één restaurant in de stad is en ze serveren alleen een magistrale pekingeend met slechte patat, ga je er toch heen en eet je gewoon je bordje leeg. Reserveer je alvast voor over 2 weken.

Er is een nieuwe grote kans gecreëerd met de Cybertruck. Zou zomaar een kaskraker kunnen worden, áls ze er genoeg maken. En mensen willen al een kleinere sedan/hatchback versie ervan. Zullen ze deze keer net zo efficiënt zijn als andere gevestigde merken (dat zijn ze nu namelijk wel) en gewoon de productie uitrollen zoals gepland, meteen grote happen nemend uit de reserveringen? Je kunt er donder op zeggen dat er iets heel groots heel fout gaat. De cellen die hem betaalbaar moeten maken zijn te laat, ze kunnen er te weinig van maken, homologatie valt tegen, etc, etc.

Ze hebben nu 4 a 5 voertuigen gepresenteerd die niet te koop zijn. Je mag wel al wat geld dokken, maar nog niets ophalen. Er zijn 3 modellen in productie, 2 ervan doen het veul slechter dan ze ooit delen. Vooral omdat de normale versies van het menu gehaald zijn, alleen de hooligan opties zijn nog beschikbaar en die zijn duur, te duur voor de meeste 1%ers zelfs. Er is echt iets tragisch aan de hand bij de S en X. Zulke gruwelijk goede wagens die nu de Rolex treatment krijgen. Recht tegen de mission statement in.

Die Model Y zal wel loslopen. Het moet niet te moeilijk zijn daar Model 3 capaciteit voor te cannibaliseren. Want als kapitaalkrachtige klant moet je wel knetter zijn om niet de Y te hopen zelfs als er een dikke strik om de 3 zit.
Semi, Roadster en Cybertruck...lijken allemaal te leunen op batterijtechnologie die er eigenlijk nog niet is. En productielocaties zijn nog niet eens aangekondigd, alleen leveringstijd. Dit zijn wel de echt disrupters/boegbeelden.
Tegen de tijd dat de Roadster uit komt heeft die wellicht niet eens meer de leiding in de zelf begonnen 0-60 mph oorlog. Moet die het hebben raketstuwers en onnodig lange actieradius. Dat gaat helpen mensen aan de BEV te krijgen natuurlijk...
Cybertruck moeten er zo snel mogelijk zo veel mogelijk van gemaakt worden. En laat dat nu net hun zwakste kant zijn, afgezien van zindelijk krijgen van de CEO.
Nog steeds zo veel kans, maar het doorpakken en waarmaken blijft eraan schorten. Ik zie nog niet hoe of dankzij wie daar kentering in moet gaan komen.

Het bedrijf leunt ontzettend op de goede auto's, die voor een groot deel zo goed zijn omdat ze op accu's lopen. Dat voordeel gaat weg.
Kwaliteit, service, dingen die je toch wel verwacht bij zo'n prijsniveau, is een pijnlijk verhaal. Hit and miss.
Luisteren naar de wensen van echte klanten, strikt voor zaken als Dog Mode en dan alleen wanneer de CEO de suggestie hoogstpersoonlijk toevallig tegen komt op zijn Twitter tussen miljoenen tweets aan hem gericht die hij nooit ziet. Zijn toilet tijd ís voor een klein deel de hele klantrelaties en externe input afdeling. Dubbele faceplam volstaat niet, kan ik iemands palm lenen?

Deze grafiek toont hoeveel werk er nog gedaan moet worden. Het ligt niet aan de auto's die ze al hebben en hadden. En ze breken verkoop(aantal) record na record. infographic.statista.com/normal/chart...
boem!
0
Jij ziet achterblijvende productie en beleggers die beter zouden moeten weten.

Daarnaast constateer je, dat de auto's gewoon goed zijn mede veroorzaakt door hun vooorsprong in accu-technologie.

Ondanks de fors toenemende productieaantallen en de langzaam aan de horizon verschijnende groene kleur die winsten voorstellen in je bijgevoegde grafiek hebben die jouw mening over Tesla en met name E. Musk niet gewijzigd.

Tesla zal ingehaald worden door de gevestigde OEM's en Musk is zonder enige twijfel de grootste fantast en in wezen een gevaar voor de mensheid die hij zegt te willen redden.
Skater
0
Is dit weer zo'n episode waar je een vreemde polariserende woorden in de mond probeert te leggen? Hardnekkige gewoonte...
voda
0
‘Geen Europese toelating voor Tesla's Cybertruck’

De Cybertruck van Tesla wordt volgens experts van het Duitse veiligheids- en keuringsinstituut TÜV niet toegelaten in West-Europa. Door de te rigide body worden de krachten bij een aanrijding niet opgevangen door het chassis.

Erik Kouwenhoven 14-12-19, 06:01 Laatste update: 10:16

In de Verenigde Staten zouden al meer dan 100.000 mensen een aanbetaling hebben gedaan op Tesla's veelbesproken Cybertruck en ook in West-Europa is de belangstelling groot. Wanneer de auto hier precies naartoe komt, is nog niet bekend. Experts van de Duitse onderzoeksinstantie TÜV zeggen dat het er mogelijk helemaal niet van komt.

Voordat de auto een Europese goedkeuring kan krijgen, moeten volgens Stefan Teller van de TÜV ‘grote veranderingen in de basisstructuur’ worden aangebracht, zo zei hij tegen het Duitse Automobilwoche. ,,Het basisconcept van deze Tesla is in tegenspraak met de gemeenschappelijke Europese veiligheidsfilosofie. De inzittenden voelen zich veilig, maar zijn het niet”, aldus Teller.

Tussen de VS en Europa bestaan grote verschillen als het gaat om de typegoedkeuring van voertuigen. In de VS hebben autofabrikanten de mogelijkheid de technische controle van hun voertuigen zelf te certificeren. In West-Europa is een typegoedkeuringsprocedure van kracht, waarbij fabrikanten én autoriteiten (zoals onafhankelijke technische diensten als de TÜV) zijn betrokken. Voertuigen moeten hierdoor voldoen aan 50 tot 60 voorschriften.

Lees ook
Ruiten sneuvelen bij presentatie ‘onverwoestbare’ truck Tesla
Tesla onthult aanhanger voor Cybertruck

Bij een botsing vervormt er bijna niets, waardoor er enorme krachten worden uitgeoe­fend op de inzitten­den

Stefan Teller

Te ‘stijf’
Bovendien is de cybertruck in de VS een 'truck', oftewel een lichte vrachtwagen. Voertuigen van deze klasse zijn daardoor vrijgesteld van veel zogenoemde passieve veiligheidsvoorschriften voor inzittenden. De passieve veiligheid gaat over de maatregelen om de gevolgen van ongevallen te beperken. In Europa zijn passieve veiligheid en voetgangersbescherming erg belangrijk. ,,Zo mag de voorkant van het voertuig niet ‘stijf’ zijn”, zegt Teller. ,,De bumper en de motorkap moeten energie kunnen absorberen om de passanten te beschermen.”

Deze gerichte vervorming is volgens de TÜV niet mogelijk bij de nieuwe Tesla, omdat in de cybertruck zeer stijve platen zouden worden geïnstalleerd. ,,Bij een botsing vervormt er bijna niets, waardoor er enorme krachten worden uitgeoefend op de inzittenden. Daar verandert een hoeveelheid airbags niets aan", aldus Teller. Volgens hem heeft Tesla-baas Elon Musk een flinke uitdaging als hij de auto naar Europa wil exporteren. Eigenlijk geven alleen de kogelwerende zijruiten een beetje mee, zo lijkt het.

www.ad.nl/auto/geen-europese-toelatin...
Bijlage:
3.704 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 181 182 183 184 185 186 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13-dec-19 21:59
Koers 358,320
Verschil -1,360 (-0,38%)
Hoog 365,210
Laag 354,640
Volume 6.574.281
Volume gemiddeld 8.408.955
Volume gisteren 9.993.689