Forum: TomTom » TomTom in 2018 » Pagina: 55 | Belegger.nl

TomTom in 2018

5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

hegveld4 schreef op 5 jan 2018 om 08:26:


De deelname van Bosch en Conti in Here kan ingegeven zijn door ontwikkelingen bij Tom2. Misschien zijn ze bang, dat Tom2 in handen komt van Google of Apple, waardoor ook gegevens van Bosch bij Apple of Google terecht komen.

TomTom blijft gewoon de platform partner van Bosch voor RRS/RoadDNA. Die deelname in HERE heeft daar niets mee te maken.
moneymaker_BX
0
Pre 8.10
Herstel richting 8.25 met CES zondag beginnend
Wat gaat daar gebeuren spannender als ooit tevoren
Deals. Belangenname, Overname, Afsplitsing wat oh wat gaan ze ons vertelllen
Gaat Goddijn ons uit ons lijden verlossen met meganews
TomTom 25
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 5 jan 2018 om 08:53:


Pre 8.10
Herstel richting 8.25 met CES zondag beginnend
Wat gaat daar gebeuren spannender als ooit tevoren
Deals. Belangenname, Overname, Afsplitsing wat oh wat gaan ze ons vertelllen
Gaat Goddijn ons uit ons lijden verlossen met meganews


Ook zondag aankondiging Apollo 2.0 als ik het goed heb.....


Baidu to unveil Apollo 2.0 at CES 2018
Christina From Gasgoo| December 29,2017
Baidu Apollo new technology, China autonomous driving news, China Internet car news
Shanghai (Gasgoo)- It is reported that Baidu Apollo will take part in the 51th International Consumer Electronic Show (CES) from January 9 to 12 of 2018, competing with autonomous driving businesses of other countries on that occasion. At CES of Las Vegas, Apollo is going to display its most comprehensive cutting-edge technologies of autonomous driving, its latest ecology progress to present trend of Apollo's autonomous driving platform.
Relevant sources revealed that Baidu Apollo will exhibit its product ranges at CES 2018 to show its mass-production achievements to developers of other countries and make in-depth exchange with them.
The long-expected Apollo 2.0 will be unveiled on the show. The appearance of Apollo 2.0 is a comprehensive leap for China's autonomous driving technologies. Besides, CES will announce many of Apollo's oversea partners, more economic sensors and diversified vehicle models at the same time. According to information exposures, Udacity, Microsoft, Qualcom and TomTom will attend the show as Apollo's cooperative partners.
Paulus29
1
[Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
harrysnel
2
quote:

Xynix schreef op 5 jan 2018 om 06:22:


[...]
In essentie brengt HERE met deze deal de sensordata van de BAD-boys in in het Bosch RRS framework dat is opgebouwd met TomTom. Dus de belangname door Bosch kan een tegenprestatie van Bosch zijn om de BAD-boys te helpen om hun belang in HERE verder af te bouwen. De deal maakt het RRS framework sterker. Het zou mij niet verbazen als ook de Duitse (en Franse?) regering meekijkt bij de ontwikkelingen. Uit de hand lopende "Prisoners-games" zouden catastrofaal kunnen uitpakken voor misschien wel de belangrijkste bedrijfssector van het land. Zowel Merkel als Macron (wat een verademing na die achterlijke Hollande!) snappen heeeeeeel goed dat de toekomst voor hun land NU gemaakt wordt.

Het lijkt mij logisch dat de behoefte ontstaat om samenwerkingen te gaan cementeren, zodat alle neuzen de zelfde kant op staan. Dat geldt ook voor TomTom en Baidu (en het zelfde Bosch). Het lijkt er steeds meer op dat TomTom breed is geaccepteerd als "bewezen" wereldwijde platform-provider voor het sensor-fusion proces. Het wachten is op de manier waarop de allianties definitief zullen worden ingericht. Een zelfstandig TomTom lijkt daarbij niet logisch. Daar is het bedrijf te klein/kwetsbaar voor, wat uiteindelijk een rem kan zetten op het door-ontwikkeltempo.

Een of andere aandelenswap om TomTom en HERE samen te voegen lijkt mij het meest voor de hand liggend. 100% van TomTom maps in ruil voor het resterende BAD-belang in HERE zou ook wel eens een optie kunnen zijn die op tafel ligt. Waarbij ik dan het gevoel heb dat ook Baidu in dat plaatje verwerkt moet worden. Dus, wie weet eerst Baidu-belang in TomTom en vervolgens de TomTom/HERE swap. Komend weekend aan te kondigen bij Apollo 2.0?

Wanneer komt de eerste move van/naar TomTom in dit over-/deelname spel?




Zo zat ik ook te denken. Ik geloof zeker dat na de overname van Here door de Duitsers TT/HERE vooral ook complementair gaan opereren en niet alleen als concurrent. Wies had het altijd ook over "het samenschuiven onder Bosch dak". Goddijn zei altijd: "het is wachten op witte rook wat de Duitsers nu precies met HERE willen" waarbij ik de indruk had dat Goddijn dit allang wist. Ik herinner me de due dilligence gesprekken met de BAD boys die in de zomer van 2015 volgens Suddeutsche Zeitung ("Auf Umwege zum Ziel") zijn gehouden. Zou dit dan ook de reden zijn dat er nu/binnenkort in VS al 2 vd 3 BAD Boys (VW en Daimler) met TomTom Maps gaan rijden? Dus dat er op korte termijn al data van die regio door de Bosch/TT RRS fabriek gaat? Was dit noodzakelijk omdat TomTom niet genoeg hoogwaardige probes had in die regio (dit is "BdB terrein en ik ben technisch een absolute leek)?




Dit schreef ik 15 september op forum nav persbericht dat Daimler kiest voor TT Maps in VS (en is tevens reactie op Backfire die mij gisteren aansprak op mijn opmerking dat "niemand het heeft over feit dat Duitsers zelf hun belang in HERE aan het afbouwen zijn"):


"1 Eerst:

TomTom komt op basis van kwaliteit in de picture van de Duitsers. Volgens mij zijn dit 2 cruciale persberichten van (september/oktober 2014):

TOMTOM AND BOSCH SOFTTEC TEAM UP TO DELIVER ADVANCED DRIVER ASSISTANCE SYSTEMS
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

TOMTOM AND VOLKSWAGEN PARTNER TO SHAPE THE FUTURE OF HIGHLY AUTOMATED DRIVING
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

Deze samenwerkingen (waarbij iig die met Bosch zich steeds verder verdiept heeft getuige daaropvolgende persberichten) sluit je niet van de ene op andere dag. Onderzoekstrajecten zullen al lopen vanaf 2013 of nog eerder voordat het geformaliseerd werd in 2014. Dat VW kiest voor samenwerking met TomTom op gebied van autonoom rijden, terwijl zij destijds alle kaarten van Here betrokken voor navigatie, is opmerkelijk en geeft voor mij aan dat TomTom op dat moment "iets kan dat Here niet kan". Ik moet daarbij gelijk denken aan de uitspraak van Goddijn van jaren geleden dat: "er pilots lopen met Duitse autobouwers"(meervoud dus niet alleen VW) op het gebied van de zelfrijdende auto die "weliswaar nu nog niet voor omzet zorgen, SDC is nog jaren weg, maar die wel dan al leiden tot contracten voor traditionele business".

Als je dan ziet dat: contract VW Maps US naar TomTom is gegaan (januari 2015) en nu blijkt dus ook Daimler voor US destijds te zijn gewonnen.....dan klopt die uitspraak. Traditionele business van Duitsers (meervoud) naar TomTom omdat er voor de verdere toekomst (SDC, Connected car, IOT) samengewerkt wordt met de Duitsers. Ook de uitspraak dat "het platform van TomTom voorsprong heeft op Here" wordt door deze gang van zaken ondersteund. Daarmee is het ook logisch dat Goddijn zegt ten tijde van de overname perikelen rond Here "we vechten het graag uit met de Finnen" ......TomTom was immers al aan het winnen. Maar: het winnen van deze contracten is een waarschuwingsschot voor Nokia Here dat TomTom kwalitatief beter is. Althans zo zie ik dat. Dan komt de reactie van Nokia.


2 Vervolgens:

Nokia ziet belangrijke contracten van Here naar TomTom gaan. Om kwalitatieve inhaalslag te maken (en klandizie te behouden/terug te winnen) moet er geïnvesteerd worden. Nokia kiest ervoor om dit niet te doen en legt focus op ander bedrijfsonderdeel: het zet daarom Here te koop. Duitsers hebben nu probleem dat belangrijke leverancier (navigatie van Here zit nog in alle rijdende modellen) mogelijk in handen valt van Uber, Baidu, VS Tech. Daarbij dan ook cruciale kennis/technologie die in dat scenario in handen valt van een partij die niet acceptabel is voor de Duitse autobouwers. Doen daarom zelf een bod en Nokia vindt dat te laag en zet zich publiekelijk in de etalage. Duitsers not amused en dreigen hun business elders onder te brengen (iets waar ze m.i. al mee bezig waren en het waarschuwingsschot was al gelost), schakelen politiek in.....en winnen alsnog de strijd.


3 Het probleem en hoe daar mee om te gaan:

De Duitsers zijn nu eigenaar van Here maar moeten ook leunen op de kwaliteiten van TomTom. Zij waren immers al aan het overstappen vanwege capaciteiten van TT tov Here in mijn scenario. Dat kan nu niet publiekelijk want ze willen nieuwe investeerders in Here trekken. Enerzijds om de E3 miljard (deels) terug te halen en anderzijds kunnen zij nu als eigenaar van Here kiezen om alleen door hun gewenste partijen in Here toe te laten. Intel is daarbij natuurlijk ideaal door haar grootte als "niet over te nemen partij" en hun ambities binnen Automotive die niet liggen op hetzelfde gebied als de Duitsers.

Maar: om dit te laten slagen moet TomTom liefst zwijgen over de gewonnen business van de Duitsers. We zagen daarom een klucht mbt deal met VW over US Maps met een uitgelekt/ingetrokken/"toch weer juist" persbericht. En we horen nu pas over een gewonnen Daimler deal voor kaarten US omdat die auto's al bijna de weg op gaan. Dat kan niet meer verzwegen worden. Traffic is een ander verhaal: dat mag TomTom wel naar buiten brengen en doet dat ook voor Traffic deal s met BMW, Daimler en VW. Ook Bosch wordt gevraagd niet teveel prijs te geven en dat kan prima want is niet beursgenoteerd.


4 En nu:

TomTom brengt deal met Daimler voor US Maps naar buiten en zegt dat dit past in de lange termijn strategie. Ik concludeer dan dat deze strategie omhelst het veroveren van positie als leverancier van een deel van de Mapping oplossing voor "het SDC tijdperk" waarbij en passant nu al traditionele business gewonnen wordt.

www.iex.nl/Forum/Topic/1346455/73/TOM...
moneymaker_BX
0
Breaking News coming ik geloof erin daarom geen reactie op het Bosch nieuws van gisteren en daarom geen gesprek met TomTom gisteren gehad ondern het mom van stilteperiode die nog lang niet van kracht is normaliter
Agatan
0
Hopenlijk dat Tt de stilte rondom het aandeel, na waarschijnlijk non communicatie die in overeenkomsten is vastgelegd, nu van de daken mag schreeuwen.

Hoe je het ook wendt of keert, er borrelt wat. Hoop niet dat dat borrelen prut oplevert.

Come on TT.

Fijne vrijdag.
Paulus29
0

Allemaal leuk en aardig die prachtige, glorieuze en vooral geheimzinnige samenwerkingen die mogelijk op de achtergrond spelen.

Is nog steeds geen reden om de koers van het aandeel TomTom volledig ten gronde te richten. Totaal niet logisch om alles en iedereen en dan met name je loyale aandeelhouders tegen je in het harnas te jagen.

Er moet dus wat anders spelen.



Edit; ook nu gaat het volledig kapotgeslagen TomTom weer verder onderuit.



Dutchy Ron
0
Hoge verwachtingen, idg vd CES, vallen altijd tegen.
@Harry, ik zie het ook zo dat HERE en TT elkaar nodig zullen hebben. Hoe hier invulling aan wordt gegeven is nog even de vraag. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Tesla. Mapbox en Valhalla zullen TT nodig hebben, sterker nog ze gebruiken al TT voor place localization. Tesla gebruikt TT voor speed limits. Een mooie manier voor Tesla om met wen dergelijke dienst de producten/diensten van TT te beproeven. Tesla owners zijn toe aan Autopilot 2, hier komt binnenkort meer info over vanuit Tesla.
moneymaker_BX
0
bezinteergebelegt
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 5 jan 2018 om 08:53:



Herstel richting 8.25 met CES zondag beginnend



zondag ? Begint toch pas dinsdag.
Agatan
0
Ben echt benieuwd hoe de lijnen nu gaan lopen. Als men inzicht geeft over de op hand zijnde stromingen, die bepalend zijn voor de “automotive” stappen de investeerders misschien we in.
Dutchy Ron
0
Ik denk maar zo dat iedereen die nav het HERE nieuws had willen verkopen dat gisteren heeft kunnen doen. Als het algehele sentiment afneemt gaan beleggers wellicht op zoek naar koopjes en fondsen die onevenredig zijn gedaald de laatste maanden. Daar schaar ik TT ook onder. In dit stadium zal TT minder dalen op rode beurzen. De recente stijging vh aandeel was zonder nieuws. Succes vandaag, hoop op slot boven 8,30.
nb
0
quote:

*Natte krant* schreef op 5 jan 2018 om 08:59:


Wat moet ik nou doen?


in de tussentijd geen andere kansen laten lopen
5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21-nov-19 17:35
Koers 9,958
Verschil -0,138 (-1,37%)
Hoog 10,082
Laag 9,925
Volume 433.496
Volume gemiddeld 514.221
Volume gisteren 473.082