Forum: TomTom » TomTom Februari 2018 » Pagina: 57 | Belegger.nl

TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
NielsjeB
0
quote:

holenbeer schreef op 8 feb 2018 om 23:24:


Nvidia al + 14 %. Trekt hopelijk het techsentiment weer wat omhoog.

Fantastisch aandeel. Moeilijke ervan is om het vast te houden terwijl je op dikke winst staat. Heb je hier geen last van. Bagholders noemen ze die beleggers geloof ik. Ben er zelf een van, het kan geen kwaad om ergens anders ook een hengeltje uit te gooien.

Nvidia is het schoolvoorbeeld hoe je bedrijf te verkopen. Fantastische techniek ook. De waardering is wat hoog momenteel, maar ze maken het dik en dik waar. Dat is nog eens wat anders dan miepen of het nu 18 cent of 25 cent WPA is.

De heren Goddijn en Titulaer zouden daar eens een cursusje moeten volgen, dan wordt het misschien eens wat.

Succes allen, we gaan het nodig hebben.
shaai
0
quote:

*Natte krant* schreef op 8 feb 2018 om 23:10:


[...]
Alles.

nb Nvdia koers feb 2016 $25, koers nu bijna $250.


aiaiai...
enige is dat ik het nooit tot 250 zou hebben vast gehouden (en stiekem denk ik dat vasthouders van 25 tot 250 zulke believers zijn dat ze het ooit op 12,5 ook nog steeds hebben (geen idee of dit verhaal vor NVIDIA opgaat, aar zeker imo wel voor meeste cryptos de echte goedkope kopers hebben BTC vanaf goedkoop tot 2000 en nu 8000 en die zullen het bij 800 ook nog vast tegen de borst hebben.
(niettemin: zij staan op winst en ik op verlies [teninste in crypto dan], dus tja)
nr36
0
Nederland is het best voorbereid om zelfrijdende auto op de weg te testen
Opinie | Erik Arends, consultant mobiliteit bij AT Osborne

Dagelijks verschijnt in de media berichtgeving over de zelfrijdende auto, waarin pilots worden aangekondigd en de uitrol van de technologie aanstaande lijkt te zijn. Het is tijd om de stand op te maken en uiteen te zetten hoe ver de ontwikkeling staat, wat de publieke opinie is en welke stappen ondernomen dienen te worden voor een veilige introductie van de technologie.

Ondanks berichtgeving en vele beloftes van autofabrikanten kunnen we tot op de dag van vandaag geen gebruik maken van volledig zelfrijdende technologie. Pilots komen mondjesmaat van de grond en autofabrikanten stellen de eerder gestelde doelen uit, waarbij de consument in het ongewisse gelaten wordt.

Om grip op de zaak te krijgen is het essentieel te weten wat onder de zelfrijdende auto wordt verstaan. De Amerikaanse National Highway Safety Administration biedt de meest gebruikte classificatie van zelfrijdende auto’s, waarin de automatisering van het voertuig wordt ingedeeld in 6 'levels'. Niveau 0 beschrijft ‘geen automatisering’ en niveau 5 staat voor ‘volledige automatisering’, ofwel het autonome voertuig.

De welbekende autopilot van Tesla kan worden ingedeeld onder level 2, 'gedeeltelijke automatisering', waarbij deze neigt naar level 3. De uitrol van een level 5-voertuig, waarbij de auto overal en onder alle condities zelfstandig kan rijden, lijkt vooralsnog ver weg te zijn. Sommige experts voorspellen dat dit niveau bereikt zal worden over circa vijftig jaar, terwijl anderen sceptisch zijn en geloven dat dit nooit gehaald wordt.

Dat wetenschappers het op dit moment niet met elkaar eens zijn, is deels te verklaren doordat zij zich baseren op een klein aantal wetenschappelijke studies. Dit resulteert bovendien in een tweestrijd in de voorziene impact op de maatschappij, waarbij een onderverdeling gemaakt wordt tussen utopie en dystopie.

Een groot deel van de mensen lijkt zich vooralsnog achter de utopie te scharen. Dus een wereld waarin de zelfrijdende auto bijdraagt aan een veilig(er) verkeersysteem, opstoppingen worden verminderd of volledig weggenomen. Een samenleving waarin mensen stressvrij forensen, ruimte in de stad vrijkomt door het ontbreken van parkeerplaatsen en waarin de energieconsumptie daalt.

In de dystopische wereld neemt het autogebruik toe, loopt het stedelijk verkeer vast, neemt de ongelijkheid in het verkeersaanbod toe - wie kan het zich wel of niet veroorloven — en stijgt de energieconsumptie. Het is lastig je te positioneren in deze discussie, omdat de huidige kennis van de impact op sociaal, economisch en milieugebied beperkt is.

Bijvoorbeeld is niet bekend of de maatschappij zit te wachten op de zelfrijdende auto. Uit dit jaar gepresenteerd onderzoek van American Automobile Association blijkt dat 63% van de ondervraagden bang is om een zelfrijdende auto te gaan gebruiken. Daarnaast blijkt uit onderzoek uit 2017 van het Massachusetts Institute of Technology dat mensen zich minder comfortabel voelen bij het volledig uit handen geven van de controle. Ondervraagden blijken een voorkeur te hebben voor ondersteunende functies, waarbij de rijder zelf controle houdt over het voertuig.

Diverse onderzoeken leren ons dat personen die ervaring opdoen met - deels - zelfrijdende voertuigen over het algemeen hun houding positief bijstellen. Het lijkt daarom zaak om zo spoedig mogelijk zelfrijdende auto’s aan het grote publiek voor te stellen. Dit omvat iets paradoxaals: Het grote publiek wantrouwt de capaciteiten van de zelfrijdende auto, maar de capaciteiten kunnen pas aan het grote publiek aantoonbaar gemaakt worden bij voldoende vertrouwen.

Uit recent onderzoek van accountantsorganisatie KPMG blijkt dat Nederland het best voorbereid is op de zelfrijdende auto, mede door het goed onderhouden wegennet, de aanwezige digitale infrastructuur en het overheidsbeleid op het testen van zelfrijdende auto’s. Deze goede voorbereiding moet worden gebruikt om de volgende stap te zetten in het wetenschappelijk onderzoek naar de impact van zelfrijdende auto’s.

Overheden en marktpartijen moeten elkaar opzoeken, en middels een publiek-private - innovatieve - samenwerking de zelfrijdende auto op de openbare weg testen. Onder het motto ‘Learning-by-doing’ dragen deze pilots bij aan onze kennis, vergroten ze de acceptatie en kan een gegronde keuze gemaakt worden over de wenselijke toepassing van de zelfrijdende technologie. De Nederlandse pioniersgeest zal ingezet moeten worden om de voorsprong te behouden en voor te sorteren op de zelfrijdende auto.

Erik Arends is consultant mobiliteit bij AT Osborne.


holenbeer
0
quote:

NielsjeB schreef op 9 feb 2018 om 00:26:


[...]
Fantastisch aandeel. Moeilijke ervan is om het vast te houden terwijl je op dikke winst staat. Heb je hier geen last van. Bagholders noemen ze die beleggers geloof ik. Ben er zelf een van, het kan geen kwaad om ergens anders ook een hengeltje uit te gooien.

Nvidia is het schoolvoorbeeld hoe je bedrijf te verkopen. Fantastische techniek ook. De waardering is wat hoog momenteel, maar ze maken het dik en dik waar. Dat is nog eens wat anders dan miepen of het nu 18 cent of 25 cent WPA is.

De heren Goddijn en Titulaer zouden daar eens een cursusje moeten volgen, dan wordt het misschien eens wat.

Succes allen, we gaan het nodig hebben.

Klopt,

Ik verkoop steeds calls op mijn aandelen om mezelf te dwingen ze vast te houden. En puts op iets lagere strike om ze evt. terug te kopen als ik moet leveren, zoals aankomende vrijdag waarschijnlijk.
LT OTM calls kopen werkt ook goed, gaan als de brandweer.

Overtake
1
Op dit geweldige forum blijven op de voorpagina de slechte nieuwsberichten van TT al 3 dagen prominent zichtbaar. Als het goed nieuws was geweest, dan was het al lang weggeweest. Is ook niet zo verwonderlijk, denk dat HG ook al eens een keer wat hautain zal zijn geweest tegen iemand die achter IEX zit.
Toon27
1
Realist2018
0
BLOEDBAD/CHAOS/CRASH

Het wordt een bloedbad op de Aex index. Aex index opent rond de 1% in de min. In de ochtend keldert de Aex verder omlaag richting 505 punten.

Zodra de VS futurrs weer rood worden breekt de paniek uit en Crasht de Aex richtind de 470 punten. Niemand wil aanstaande maandag een Black Monday meemaken. Daarom Crasht de Aex vandaag einde dag tussen de 450-470 punten. Black Friday is een Feit en Black Monday komt er aan.
jeff_cassius
3
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Meryntje
0
Als ik zie dat je vandaag je alias hebt aangemaakt en dat op diverse fora gebruikt om dezelfde boodschap uit te dragen, vraag ik me af of je misschien de bedoeling hebt om oude mevrouwtjes bang te maken.

Triest.

Geen groet uit Grunn.
ketchup of catch-up
1

dit is de lang verwachte correctie en die was hoog nodig
aangezien de beurzen al jaren over-performen, kunnen we nu iets verder door swingen naar beneden, er kan nog een 5 @ 10% af, maar dat hoeft niet, zal meer een sentiment over swing zijn dan een fundamentele waarde aanpassing, een typische afkoeling voor overdreven sterke beursjaren, er moet lucht uit.
de DOW kan terug naar 20.000-22.000 en de Nasdaq naar 6000-6250

grote bedrijven gaan hiervan profiteren door agressiever eigen aandelen in te kopen, ook zal dit tot acquisities leiden ( fusies/overnames)

activisten ruiken hun kans, bij Nestlé zit er eentje die heeft zijn zin al gekregen dat Nestlé haar inkoop eigen aandelen opschroeft de komende jaren naar 25 miljard CHF, maar men ziet ook graag Nestlé compleet uit haar belang gaan in l'Oréal, thans heeft Nestlé nog een 23% belang wat een waarde heeft van 23 miljard en l'Oréal is bereid Nestlé uit te kopen
tot nu toe ziet Nestlé geen reden compleet uit te stappen, maar Nestlé wil verder sterk groeien in bronwater putten, health voeding, pet care en koffie, personal care enz..
Cacao wil men afbouwen, vooral in de US.
Nestlé is werelds grootste voedsel-concern, ijzer sterke brands , super aandeel voor de LT belegger als buy and hold stock, trouwe dividend betaler.
aandeeltje!
0
quote:

NielsjeB schreef op 9 feb 2018 om 00:26:


[...]
Fantastisch aandeel. Moeilijke ervan is om het vast te houden terwijl je op dikke winst staat. Heb je hier geen last van. Bagholders noemen ze die beleggers geloof ik. Ben er zelf een van, het kan geen kwaad om ergens anders ook een hengeltje uit te gooien.

Nvidia is het schoolvoorbeeld hoe je bedrijf te verkopen. Fantastische techniek ook. De waardering is wat hoog momenteel, maar ze maken het dik en dik waar. Dat is nog eens wat anders dan miepen of het nu 18 cent of 25 cent WPA is.

De heren Goddijn en Titulaer zouden daar eens een cursusje moeten volgen, dan wordt het misschien eens wat.

Succes allen, we gaan het nodig hebben.



En dan heben we het ook nog eens iver gecorrigeerde wpa. TT heeft vorig jaar gewoon verlies gedraaid.
De samenwerkingspartners van TT draaien topwinsten. Die weten hoe ze moeten samenwerken!
trendwatchings
0
Een positief PB van TT zou nu wel uitkomen om niet te ver weg te zakken in dit negatieve beurssentiment.
lucky14
0
quote:

trendwatchings schreef op 9 feb 2018 om 08:49:


Een positief PB van TT zou nu wel uitkomen om niet te ver weg te zakken in dit negatieve beurssentiment.


Zitten we daar al niet erg lang op te wachten?
Ze melden gewoon niets, ook al halen ze een grote jongen uit de automerken binnen.
Overigens lees ik Tatje ook niet meer hier.
trendwatchings
0
quote:

lucky14 schreef op 9 feb 2018 om 08:53:


[...]

Zitten we daar al niet erg lang op te wachten?
Ze melden gewoon niets, ook al halen ze een grote jongen uit de automerken binnen.
Overigens lees ik Tatje ook niet meer hier.



Dan hebben we gewoon alleen papierenverlies en is het op de plank van de aandelen het beste en afwachten tot deze correctie achter de rug is.
*Natte krant*
0
Dokus
1
Was tatje ingehuurd door TomTom om de sfeer hier een beetje vrolijker te maken met zijn positieve klank!

*Natte krant*
0
quote:

Dokus_ schreef op 9 feb 2018 om 09:26:


Was tatje ingehuurd door TomTom om de sfeer hier een beetje vrolijker te maken met zijn positieve klank!



Nee dat denk ik niet.
Misschien heeft ie bonje met kpn of ziggo..
Meryntje
0
quote:

Dokus_ schreef op 9 feb 2018 om 09:26:


Was tatje ingehuurd door TomTom om de sfeer hier een beetje vrolijker te maken met zijn positieve klank!




Zeker niet! Ik ken tatje al langer. Tatje is integer. Misschien iets té enthousiast, maar ik denk dat hij het redelijk goed in 't snotje heeft. Hooguit is hier en daar de wens de vader van de gedachte.

Groet uit Grunn.

Edit: ik denk dat hij gewoon hevig zit te balen. (Net als ik)
F814
0
quote:

Realist2018 schreef op 9 feb 2018 om 08:16:


BLOEDBAD/CHAOS/CRASH

Het wordt een bloedbad op de Aex index. Aex index opent rond de 1% in de min. In de ochtend keldert de Aex verder omlaag richting 505 punten.

Zodra de VS futurrs weer rood worden breekt de paniek uit en Crasht de Aex richtind de 470 punten. Niemand wil aanstaande maandag een Black Monday meemaken. Daarom Crasht de Aex vandaag einde dag tussen de 450-470 punten. Black Friday is een Feit en Black Monday komt er aan.


Vandaag lid geworden en al 251 posts???????????????
Wat zijn dit voor rare accounts, ik zie dit wel vaker.
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20-sep-19 17:35
Koers 10,852
Verschil +0,042 (+0,39%)
Hoog 10,952
Laag 10,754
Volume 358.333
Volume gemiddeld 460.639
Volume gisteren 344.690