Forum: TomTom » TomTom Januari 2019 » Pagina: 231 | Belegger.nl

TomTom Januari 2019

4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Censurion
0
Google clearly still thinks of vehicles as nothing more than handsets on wheels which is the reason why products that were supposed to use it do not and why the software was conspicuously absent at what is now the world’s biggest car show, CES.

Zie: www.forbes.com/sites/richardwindsoreu...
steelfighter72
1
quote:

bezinteergebelegt schreef op 29 jan 2019 om 15:41:


Zo, met 25k stukkies de boel weer om zeep.


Sorry had trek in foe yang hai, koop ze vandaag weer bestens terug ok:)
Makita
0
Na verkoop Telematics is de waardering nog maar ~1x sales19e en 4xebitda19e

Kan zonder enig waarderingsrisico zo naar 10 euro, transactiewaarde 12-17 euro mi
pwijsneus
0
quote:

Makita schreef op 30 jan 2019 om 09:14:


Na verkoop Telematics is de waardering nog maar ~1x sales19e en 4xebitda19e

Kan zonder enig waarderingsrisico zo naar 10 euro, transactiewaarde 12-17 euro mi


So far, you're proven wrong.

Volgende week zijn de cijfers en guidance 2019. De outlook van Tomtom is altijd ultra-conservatief, en na de aankondiging van Verkoop Telematics is de fantasie er ook wel een beetje uit.

Het aandeel tomtom kan geen richting vinden, en kabbelt een beetje mee op de indexen.
Makita
0
ING heeft het ook al uitgeschreven. Aandeel is erg goedkoop nu. Gezien interview in de Tijd verwacht ik wel een meer dan gemiddelde inspanning van TomTom volgende week om de vooruitzichten in Automotive in de spotlight te zetten. Zelfs zonder enige nieuwe deal zullen we daar stijgende omzetten zien in 2019 en 2020. Ook de Daimler truck deal valt bij Consumer wat de boel daar gaat stutten.

Ik denk dat de markt dat nog niet ziet. Enig vooruitlopen op volgende week woensdag is wel te verwachten.
ketchup of catch-up
5

had in ieder geval nooit gedacht dat TT na de verkoop van Telematics @ 8 euro naar de cijfer-presentatie zou gaan
had toch echt minimaal een 9 plus aandeel verwacht, maar Neen , zelfs dat kan TT er niet uitpersen
dit aandeel blijft gewoon drijven op 'hoop' , maar kan het absoluut niet hard maken in de koers, het schreeuwt gewoon om een exit en ik denk dat er nu ook snel een koper gevonden gaat worden voor consumer en dan kan het naar de eind-fase: of een delisting, of een verkoop
game-over en het zal in ieder geval meer opleveren dan die lullige 2 miljard voor som der delen die we nu op scherm zien staan.

waardeloze Bestuurders die het voor zichzelf prima hebben gedaan, maar voor de rest een wanprestatie.
pwijsneus
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 30 jan 2019 om 09:37:



had in ieder geval nooit gedacht dat TT na de verkoop van Telematics @ 8 euro naar de cijfer-presentatie zou gaan
had toch echt minimaal een 9 plus aandeel verwacht, maar Neen , zelfs dat kan TT er niet uitpersen
dit aandeel blijft gewoon drijven op 'hoop' , maar kan het absoluut niet hard maken in de koers, het schreeuwt gewoon om een exit en ik denk dat er nu ook snel een koper gevonden gaat worden voor consumer en dan kan het naar de eind-fase: of een delisting, of een verkoop
game-over en het zal in ieder geval meer opleveren dan die lullige 2 miljard voor som der delen die we nu op scherm zien staan.

waardeloze Bestuurders die het voor zichzelf prima hebben gedaan, maar voor de rest een wanprestatie.


Nuance, wij schreeuwen om een exit. De fff hebben alle tijd van de wereld.
tatje
0
Nou Harold ga de gedane uitspraken maar op 6 februari 2019 waarmaken.

“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

“Can we go back to 1.7 billion euros? I think we can,” he said. “We are OK. We aren’t forced to do anything stupid. We’re not in a hurry.”

Som vd delen veel te laag, dat moeten we beter verklaren.

Terug naar 1,7 miljard omzet per jaar, moet kunnen, ga dat maar eens toelichten.

Als je in een interview durft te zeggen, 1,7 miljard omzet is in de toekomst mogelijk, dan plak je toch een heel hoog prijskaartje aan A en E.

Harold: Dan geloof je toch in een hoofdprijs en niets minder dan de hoofdprijs.

Maar ga nog steeds voor het stappen plan van Justin 10 dec 10.14 uur.

Stap1
Deutsche Bank doet in opdracht van tomtom een verkenning van strategische opties voor heel het bedrijf en daarbij zijn geen taboes. Deutsche Bank merkt interesse in tomtom, maar (niet verrassend) zijn de partijen die interesse hebben in telematics en een forse premium daarvoor willen betalen andere partijen dan degenen met interesse in automotive, licensing en evt. Consumer.

Stap 2
Deutsche Bank adviseert om eerst Telematics te verkopen. Er is sterke interesse voor. En gedurende het proces kun je ook alvast de interesse polsen in de rest van de onderneming. TomTom heeft voor mapping activiteiten wel voorkeuren (liefst Microsoft). In de zomer onderzoekt tomtom de mogelijkheden rond telematics en maakt het verkoopklaar met afronding vsn het platform

Stap 3
Barclays mag de verkoop van telematics begeleiden (uitgelekte naam Deutsche Bank is ook wat besmet na het voorjaar)

Stap 4
TomTom stoot Consumer af. De cijfers zijn al opgepoetst, van verliesgevend vorig jaar naar 70 miljoen ebitda dit jaar. Mede door reorganisatie. De reden “te weinig synergie met Automotive” die bij Telematics werd gegeven geldt ook voor Consumer, behalve de software en app ontwikkelaars.

Stap 5
En aan Deutsche Bank wordt het huzarenstuk gegund; verkoop van Automotive en Enterprise.rs. Ik verwacht dat tomtom ook Consumer gaat lozen, dat soort geruchten hoor ik ook langer. En Intussen hoorde ik ook van een project binnen auto/licensing dat tot nader order on hold is gegaan; reden kan zijn dat ook die divisie under review is; dus het hele bedrijf.

Tatje: het zou ook verklaren waarom Reuters maart 2018 helemaal bij zijn uitspraken bleef .

ING NIBC Jim denken dat er zich een koper heeft gemeld, naar aanleiding van de Reuters uitspraak 28 maart 2018.

Gewoon mijn mening en geen advies.

We zullen het zien.

Onder de streep hield Apple net geen 20 miljard dollar over. Een jaar eerder was de winst net iets meer dan 20 miljard dollar.

Is per kwartaal wel te verstaan, dus per jaar rond de 80 miljard dollar

TJA.

a take over or a far reaching partnership with a oem or big tech, sluit Harold niet uit.

Ik ook niet :-)
Agatan
2
Hoe luidt het spreekwoord ook al weer “veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven”.

Zo voel ik mij na 3 jaar TT. De gifbeker moet leeggedronken worden. Tot de laatste druppel.
moneypocket
1
Ja, Tatje...indien Apple echt interesse heeft in TT is de overnamesom snel bij elkaar te rapen. Voor Apple is het als een friituur halen bij de snackbar....
pwijsneus
0
quote:

tatje schreef op 30 jan 2019 om 09:58:


Nou Harold ga de gedane uitspraken maar op 6 februari 2019 waarmaken.

“If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.

“Can we go back to 1.7 billion euros? I think we can,” he said. “We are OK. We aren’t forced to do anything stupid. We’re not in a hurry.”

Som vd delen veel te laag, dat moeten we beter verklaren.

Terug naar 1,7 miljard omzet per jaar, moet kunnen, ga dat maar eens toelichten.

Als je in een interview durft te zeggen, 1,7 miljard omzet is in de toekomst mogelijk, dan plak je toch een heel hoog prijskaartje aan A en E.

Harold: Dan geloof je toch in een hoofdprijs en niets minder dan de hoofdprijs.



Die 1,7 miljard is ook mooi ja. Horen we nooit meer iets van.

Welke outlook krijgen we voorgeschoteld; met pijn en moeite ~675 miljoen?

Daar mogen de analisten flink over doorzagen; hoe die 1.7 miljard gerealiseerd gaat worden. Ook hoe de som-der-delen beter uitgelegd gaat worden, en dan het heb ik het over uitleg die zichtbaar wordt gemaakt in het aandeel. En welke acties hierop lopen, geen verwacht ik.

Holle frasen. Ik gun iedereen het beste volgende week, maar een positieve verrassing heb ik niet vaak gezien bij de outlookpresentatie. Veelal een ultraconservatieve outlook, om vervolgens de kwartalen erop weer beetje-bij-beetje te moeten bijstellen.
Jopie1962
0
quote:

Agatan schreef op 30 jan 2019 om 10:04:


Hoe luidt het spreekwoord ook al weer “veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven”.

Zo voel ik mij na 3 jaar TT. De gifbeker moet leeggedronken worden. Tot de laatste druppel.


Hoezo 'veel beloven'? Heeft Harold dan van alles beloofd?

We houden ons zélf voor de gek.
Makita
0
De huidige koers van 8 Euro per aandeel zou passen bij de volgende outlook:

-Telematics per 1-1-2019 verkocht ( effectieve datum)
- omzet 2019 van EUR500mln
- Ebitda 2019 van EUR105mln

Dan zouden we precies 7x ebitda19 genoteerd staan...


Maar we staan slechts ~4x ebitda19e denk ik. Spannend volgende week bij presentatie outlook.
Makita
0
Er is een acceleratie bijeenkomst van tomtom gaande nu waar Renault gewoon een presentatie houd.
pwijsneus
0
quote:

Makita schreef op 30 jan 2019 om 10:22:


De huidige koers van 8 Euro per aandeel zou passen bij de volgende outlook:

-Telematics per 1-1-2019 verkocht ( effectieve datum)
- omzet 2019 van EUR500mln
- Ebitda 2019 van EUR105mln

Dan zouden we precies 7x ebitda19 genoteerd staan...


Maar we staan slechts ~4x ebitda19e denk ik. Spannend volgende week bij presentatie outlook.


De markt beoordeelt het aandeel TomTom op meer dan alleen wat koude ebitda-multiples.

Maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen.

Er zal met name gekeken worden of TomTom groei kan realiseren. Ook zal er laser-eyed worden gekeken naar wat Google ten tonele brengt in de automotive-business.

Kunnen we hier wel vinden dat het maar om 2 modellen gaat etc. etc.

Maar het gaat om de interpretatie van de markt in het algemeen.
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

Makita schreef op 30 jan 2019 om 10:34:


Er is een acceleratie bijeenkomst van tomtom gaande nu waar Renault gewoon een presentatie houd.


>??
Makita
0
quote:

pwijsneus schreef op 30 jan 2019 om 10:35:


[...]

De markt beoordeelt het aandeel TomTom op meer dan alleen wat koude ebitda-multiples.

Maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen.

Er zal met name gekeken worden of TomTom groei kan realiseren. Ook zal er laser-eyed worden gekeken naar wat Google ten tonele brengt in de automotive-business.

Kunnen we hier wel vinden dat het maar om 2 modellen gaat etc. etc.

Maar het gaat om de interpretatie van de markt in het algemeen.

CES gaf op dat vlak toch wel vertrouwen.

Founders willen de tent verpatsen in meerdere delen, dus denk dat we nu een andere outlook benadering krijgen dan normaal.
I Love Melbourne
2
Ik heb circa 3 jaar geleden mijn eerste aandelen TomTom gekocht en heb de laatste twee aandeelhouders vergaderingen via de conference call gevolgd. Ik was totaal verbijsterd hoe de vragen van de analisten werden beantwoord. De vragen waren te verwachten maar het leek wel of ze niks hadden voorbereid. Ook ontbrak er een strategische visie en was het Engels van HG en Titulaar ondermaats.

Ik was benieuwd of er iemand op dit forum de aandeelhouders vergaderingen van het eerste uur hebben gevolgd. Waren deze aandeelhouders vergaderingen ook tenen krommend of werd er in de hoogtijdagen van TomoTom wel een duidelijk verhaal neer gezet? Vragen van analisten duidelijk beantwoord, toekomst visie etc

Wellicht dat dit antwoord geeft op de vraag of de directie dit bewust doet of dat dit gewoon niet hun ding is. Ben benieuwd naar jullie reacties! Dank!
pwijsneus
0
quote:

I Love Melbourne schreef op 30 jan 2019 om 10:45:


Ik heb circa 3 jaar geleden mijn eerste aandelen TomTom gekocht en heb de laatste twee aandeelhouders vergaderingen via de conference call gevolgd. Ik was totaal verbijsterd hoe de vragen van de analisten werden beantwoord. De vragen waren te verwachten maar het leek wel of ze niks hadden voorbereid. Ook ontbrak er een strategische visie en was het Engels van HG en Titulaar ondermaats.

Ik was benieuwd of er iemand op dit forum de aandeelhouders vergaderingen van het eerste uur hebben gevolgd. Waren deze aandeelhouders vergaderingen ook tenen krommend of werd er in de hoogtijdagen van TomoTom wel een duidelijk verhaal neer gezet? Vragen van analisten duidelijk beantwoord, toekomst visie etc

Wellicht dat dit antwoord geeft op de vraag of de directie dit bewust doet of dat dit gewoon niet hun ding is. Ben benieuwd naar jullie reacties! Dank!


Mijn bescheiden mening is dat het zeker niet met opzet is. Het is gewoon een verplichting die hoort bij een beursnotering, maar de vorm die we nu zien is altijd even goed/slecht geweest. Het is een verplicht nummer.

TomTom is een bedijf die "technology-drivin" is. Daar is niets mis mee, maar de IR wordt er part-time door een controller bijgedaan, en ik begrijp dat bij marketing ook mensen vertrekken.

Het is een beetje ondergeschoven kindje. En de aandeelhoudersstructuur bij TT is ook redelijk uniek. 44% is in handen van de founders, dus die hebben praktisch de controle. Wie maakt je wat?
4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-okt-19 17:35
Koers 9,790
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,096
Laag 9,790
Volume 788.456
Volume gemiddeld 953.334
Volume gisteren 788.456