TomTom Januari 2019

4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Tom2HD
13
quote:

life=live schreef op 10 januari 2019 18:55:


Goedenavond, ons geduld wordt weer maximaal op de proef gesteld(helaas), en dat baart zorgen


Hoepel maar gelijk weer op.
life=live
2
Geen CES nieuws, geen bevestiging TMt geruchten, geen koersopdrijvende speculatie, helemaal niks nada tot nu toe.
Grootste angst en dat hebben er hier meerdere las ik, dat TTT helemaal niet verkocht gaat worden vanwege slecht sentiment, te lage prijs, momentum is weg.
Dat zou de dolk steek voor de particuliere belegger zijn, maar ja bij TT mag je niks uitsluiten, anders noteer je momenteel niet 60% onder de IPO
JvH
3
Was here
1
Ja en dan toch al 5% gestegen vanaf 1 januari 2019.

Ik hoop en velen met mij dat henk je weer snel gaat verwijderen.

quote:

life=live schreef op 10 januari 2019 19:01:


Geen CES nieuws, geen bevestiging TMt geruchten, geen koersopdrijvende speculatie, helemaal niks nada tot nu toe.
Grootste angst en dat hebben er hier meerdere las ik, dat TTT helemaal niet verkocht gaat worden vanwege slecht sentiment, te lage prijs, momentum is weg.
Dat zou de dolk steek voor de particuliere belegger zijn, maar ja bij TT mag je niks uitsluiten, anders noteer je momenteel niet 60% onder de IPO
moneymaker_BX
2
[verwijderd]
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 10 januari 2019 19:34:



By the way : Morgen mogen we nieuws verwachten


Zucht.. hou je nou nooit eens op met die onzin elke dag maar weer...
DeepSpaceHorizon
3
… Het duurt te lang
We staan hier al een tijdje
En we moeten door dus voor de laatste keer het spijt me
Het duurt te lang…

artikel van 27 september

TomTom stoot een van zijn meest succesvolle bedrijfsonderdelen af. Het navigatiebedrijf is in gesprek over verkoop van de divisie Telematics (circa 20 procent van de omzet). Dat heeft TomTom donderdagochtend bekendgemaakt.

Volgens TomTom-oprichter en topman Harold Goddijn heeft de verkoop van de Telematics-afdeling daar niets mee te maken. „De gesprekken met belangstellenden zijn al sinds de zomer gaande”, zegt hij in een telefonische toelichting.

Goddijn verwacht dat de verkoop binnen enkele maanden rond zal zijn, „maar er is geen deadline”. Gesprekken zijn gaande, maar welke partijen geïnteresseerd zijn en hoeveel de opbrengst zou zijn, is onduidelijk.

Het wordt tijd voor een market update beste Heer Goddijn. TomTom is namelijk het bezit van alle aandeelhouders.
life=live
0
Morgen terug naar de 8 , en dan begint de sprookjes speculatie weer het hele weekend, met berekeningen van 35-60 euro, omzet automotive 1,7 miljard auto, 80% marges.
En maandag om 09.00 uur worden we weer geconfronteerd met de werkelijkheid.
Sinterklaas zou wat in onze schoen leggen, de kerstman onder de boom, oud en nieuw zou vuurwerk geven als kerstbonus, de CES zou t gaan waarmaken en nu is t wachten tot de cijfers en outlook. Helaas t duurt en duurt en duurt, en hoe langer t duurt des te groter zal de deceptie zijn/worden.
En gezien de koers denkt de markt er exact zo over
pwijsneus
1
quote:

life=live schreef op 10 januari 2019 20:06:


Morgen terug naar de 8 , en dan begint de sprookjes speculatie weer het hele weekend, met berekeningen van 35-60 euro, omzet automotive 1,7 miljard auto, 80% marges.
En maandag om 09.00 uur worden we weer geconfronteerd met de werkelijkheid.
Sinterklaas zou wat in onze schoen leggen, de kerstman onder de boom, oud en nieuw zou vuurwerk geven als kerstbonus, de CES zou t gaan waarmaken en nu is t wachten tot de cijfers en outlook. Helaas t duurt en duurt en duurt, en hoe langer t duurt des te groter zal de deceptie zijn/worden.
En gezien de koers denkt de markt er exact zo over



Daarom, verkoop morgen je aandelen en laat dit forum met rust. Je hoeft niet 30 posts per dag hier neer te plempen met al je angsten en herhalingen.
Navigatix
0
Neem nou maar gerust van mij aan dat alles bij Tomtom lang duurt. Zijn net ambtenaren, het duurt lang maar ze gaan gestadig door en varen een rechte koers. Je hoeft je aandelen dus niet vast te houden, maar mocht je een keer een spike omhoog gemist hebben, dan kun je ze een maand later gerust weer laag kopen voor een nieuwe kans. Ik ga er dus ook gelijk maar van uit dat een eventuele verkoop van de maps pas eind 2019 zal plaats vinden. Het duurt zeker tot de zomer voor er een besluit genomen wordt.
life=live
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 10 januari 2019 20:05:


… Het duurt te lang
We staan hier al een tijdje
En we moeten door dus voor de laatste keer het spijt me
Het duurt te lang…

artikel van 27 september

TomTom stoot een van zijn meest succesvolle bedrijfsonderdelen af. Het navigatiebedrijf is in gesprek over verkoop van de divisie Telematics (circa 20 procent van de omzet). Dat heeft TomTom donderdagochtend bekendgemaakt.

Volgens TomTom-oprichter en topman Harold Goddijn heeft de verkoop van de Telematics-afdeling daar niets mee te maken. „De gesprekken met belangstellenden zijn al sinds de zomer gaande”, zegt hij in een telefonische toelichting.

Goddijn verwacht dat de verkoop binnen enkele maanden rond zal zijn, „maar er is geen deadline”. Gesprekken zijn gaande, maar welke partijen geïnteresseerd zijn en hoeveel de opbrengst zou zijn, is onduidelijk.

Het wordt tijd voor een market update beste Heer Goddijn. TomTom is namelijk het bezit van alle aandeelhouders.


Dikke AB !

Vanaf de zomer gaande !!(HG : binnen enkele maanden is het rond)
We zijn inmiddels 7 maanden verder
[verwijderd]
1
quote:

life=live schreef op 10 januari 2019 20:25:


[...]

Dikke AB !

Vanaf de zomer gaande !!(HG : binnen enkele maanden is het rond)
We zijn inmiddels 7 maanden verder

Binnen enkele maanden rond zei hij op 27 september dat is maar 3,5 maand geleden en geen 7 maanden..
Begrijpend lezen kun je blijkbaar niet..
Koperlijktopgoud
1
[quote alias=TKR id=11353959 date=201901102033]
[...]
Binnen enkele maanden rond zei hij op 27 september dat is maar 3,5 maand geleden en geen 7 maanden..
Begrijpend lezen kun je blijkbaar niet..
AAP
De gesprekken met belangstellenden zijn al sinds de zomer gaande”, zegt hij in een telefonische toelicht
Dutchy Ron
1
CES 2019: What3Words Standardizes, Simplifies Global Addressing

www.trucks.com/2019/01/10/ces-2019-wh...

What3words is compatible with Mapbox, Google Maps, Esri Maps, OpenStreetMap and TomTom-based navigation systems. The app and browser allow for quick switching between map clients. New maps take only a few second to boot up and offer the same what3words functionality

Zijn ze HERE vergeten?
[verwijderd]
0
quote:

Koperlijktopgoud schreef op 10 januari 2019 20:48:


[quote alias=TKR id=11353959 date=201901102033]
[...]
Binnen enkele maanden rond zei hij op 27 september dat is maar 3,5 maand geleden en geen 7 maanden..
Begrijpend lezen kun je blijkbaar niet..
AAP
De gesprekken met belangstellenden zijn al sinds de zomer gaande”, zegt hij in een telefonische toelicht

Ja en wat wil je daar mee zeggen?
Dutchy Ron
1
KARIYA, Japan, Jan. 10, 2019 /PRNewswire/ -- DENSO, the world's second largest mobility supplier, together with Canadian, Québec and Montréal government officials, announced today it has opened a satellite research and development (R&D) lab in Montréal, Canada. As part of its "second founding," DENSO is opening satellite R&D labs around the world to accelerate advanced R&D within the automotive industry. Research activities in Montréal will focus on innovations in advanced technology like artificial intelligence (AI).


Koji Arima, president and chief executive officer of DENSO Corporation, announced the opening of the Montréal Innovation Lab in Montréal alongside several Canadian government officials. On hand were François Legault, Premier of Québec; The Honourable François-Philippe Champagne, Minister of Infrastructure and Communities; Valérie Plante, Mayor of Montréal and President of the Communauté métropolitaine de Montréal; Hubert Bolduc, President and CEO of Montréal International; and Paul Buron, Executive Vice-President, Government Mandates and Programs Management at Investissement Québec.


Montréal was selected as the location for the newest satellite R&D lab due to its unique, interconnected and collaborative AI ecosystem. This new initiative will create high-value-add jobs in the mobility space within the Greater Montréal region and will support DENSO's overall global R&D activity. There is an ongoing search for a local leader. In the interim, Pat Bassett, vice president of DENSO's North America Research and Engineering Center, will oversee the Montréal lab.

"DENSO has had a presence in Canada for 46 years. Moving forward, we are glad to deepen our relationship with Canada by starting this lab with the great city and people of Montréal to build the community and the future of mobility," said Kenichiro Ito, chairman of DENSO's North America Board of Directors and chief executive officer of DENSO's North American Headquarters. "We know that to quickly create and develop the best AI and mobility solutions, we must tap both local talent and global expertise. That is why DENSO is strategically investing in research labs all over the world that are entirely dedicated to agile research and development through global collaboration."

To expedite innovation, DENSO announced its long-term plan in 2017 to broaden advanced R&D capabilities outside of Japan. The Montreal, Canada location represents this activity.

"We believe that in the next few years, artificial intelligence will lead to productivity gains of up to 1.4% per year globally. In Québec, this means our nominal GDP would increase by over $4 billion every year. Montréal has the highest concentration of AI researchers in the world. The fact that a company of DENSO's caliber saw that and decided to set up its new research center here is a great source of pride. But it also sends out a very strong signal. All investors with AI projects must know it: Montréal is THE place to do business," said the Premier of Québec, François Legault, while also mentioning the key role played by Investissement Québec and Montréal International in attracting the company to Montréal.

Valérie Plante, Mayor of Montréal and President of the Communauté métropolitaine de Montréal, added, "Greater Montréal has become one of the world's most attractive AI hubs due to the highest concentration of deep learning researchers. We applaud DENSO's decision to recognize the talent and innovation in Montréal as well as attest to our ability to attract promising investments to our region. This announcement will be a turning point for the city's positioning in the mobility of the future."

DENSO has a rich history of building hardware for the automotive market – but the industry is at a transformational moment, in which automated driving, cloud computing and artificial intelligence are the next frontier. Understanding this important shift, DENSO is expanding into software-based solutions and developing advanced technologies that will guide the future of mobility


Lekker dicht bij het vuur
Dutchy Ron
1
techthelead.com/qualcomm-embraces-a-c...

Qualcomm Embraces a Connected Automotive Future

While cellphones have been deemed as a distraction during driving, Qualcomm, among others, are looking to change the vehicle experience. As they put it at their conference at CES 2019, Qualcomm is looking to humanize the car ride by making a “smartphone experience in your car.” Qualcomm’s dedication to cellular vehicle-to-everything (C-V2X) is certainly leading the way in creating a better and safer transportation experience.

C-V2X is related in concept to V2X, but more fitted to the current technological landscape. While V2X has no long term roadmap for integration into new technologies like 5G, C-V2X is forward compatible in both range and reliability. Not only will cars, both autonomous or not, be able to communicate with other vehicles, but they will also interact with cellphones and roadside units (RSUs) to inform better driving decisions.

This transformative solution will revolutionize road safety. For example, C-V2X can mitigate accidents and fatalities by activating emergency electronic brake light protocols, announce vulnerable roadside users attempting to cross the street, or give intersection collision warnings. Through communication between devices, vehicles will now be able to sense a larger map of the world, capture conveyed intent of bystanders and other vehicles, and allow for greater situation awareness in vulnerable situations.

In addition to C-V2X support, Qualcomm announced their new Generation 3 Qualcomm Snapdragon Automotive Cockpit. This multi-tiered, scalable cockpit solution gives manufacturers foundational Qualcomm technologies like AI, computer vision, and heterogeneous computing, among others. The solution creates unified software networks and comprehensive experiences across visual, audio, navigation and safety.

With these announcements, Qualcomm looks to be a strong player on the automotive market, present and future

TT werkt met ze samen dus profiteert hiervan verwacht ik, alleen zal je dat niet horen van TT
Dutchy Ron
2
CES 2019: Mapping software is becoming more important than ever

Autonomously driven cars are the talk of the town, more so in Vegas, around the 2019 CES. So apart from carmakers, even automotive solutions providers like ZF and Continental, and hardware giants like Nvidia and Mobileye (an Intel company), have been displaying their developments towards future mobility. But it is not just a game of sensors and processing hardware that will define the efficiency of these autonomous or safety systems. It is also the mapping software that will play a vital role and that is where companies like TomTom, Garmin, Google etc. find themselves ramping up their wares

With connected technologies like the internet of things (IoT), various urban elements will communicate with each other. As cities grow, commuting distances increase. People increasingly start living on the outskirts and take a highway to get to the city and during this time, radar-based systems like adaptive cruise control and automated braking will find greater use. Upon entering the city, one might have to look for parking spots and multi-level car parks will become the only viable solution. Tomorrow's tech might enable you to simply reach the car park, activate an autonomous valet function and the car will go and park itself. This scenario can happen sooner than later because a car park is potentially safer than a public road and therefore geo-fenced autonomous driving solutions like a robot-valet could be allowed by the authorities.

Once you have parked the car, you could walk to a designated transit booth where autonomously driven ride-hailing pods like the ZF e.GO Mover can transport you to your office. Similar pods will also be used for delivery services.

E-mobility is already demanding and witnessing an increase in charging stations around the world and tomorrow these will be as important to map as the fuel stations of today. Variables like fast, slow and proprietary charging will only make it more complex.

The mapping software will, therefore, be required to ramp up for all these, and then some. The maps of tomorrow will have to do a lot more than just charting routes, naming buildings and showing road signs. They will also have to find empty parking spots on multiple levels and therefore on the carmaker's side, the 3D mapping solution will need to be more complex and multi-layered, and not just about reading the shape of a building. On the end user side, the mapping software will also need to pull up parking fares, and the ability to pre-book a parking slot. Similarly, the software will also have to map various charging stations and display their specifications and availability to the end user. All such info could be displayed using augmented or virtual reality like we witnessed on the MBUX infotainment in the new Mercedes-Benz GLE.

The mapping software will also have to track the position of and chart out information about the autonomously driven pods. While on the carmaker's end, these maps will have to track accidents, breakdowns and emergency vehicles in real-time to assist and optimise the autonomous driving/safety solutions. To that effect, the mapping software will play an important role in the efficiency of V2X communications, where vehicles interact with each other and other elements on the road

All such requirements will need the actual map to be of a much higher-resolution and multi-layer than what it is now. The standalone, as well as integrated sat-nav hardware, will need a high processing power to be able to retrieve, crunch and display all this data in real time. Brands like TomTom, Garmin, and Google (among others) are working in full swing towards these goals, not only by themselves but also with automotive solutions providers, chipset manufacturers and the carmakers themselves.

overdrive.in/news-cars-auto/ces-2019-...
4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 4 jun 2020 17:35
Koers 7,965
Verschil -0,065 (-0,81%)
Hoog 8,040
Laag 7,890
Volume 471.228
Volume gemiddeld 703.755
Volume gisteren 538.732