CTAC ontwikkelingen 2019

191 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Wilbar
0
Woningcorporatie Vivare live met Ctac’s Fit4Woco per 1 januari 2019

SaaS-oplossing ondersteunt gehele dienstverlening – van klantcontactcenter tot backoffice

‘s-Hertogenbosch, 10 januari 2019 – Vanaf 1 januari 2019 is woningcorporatie Vivare live met Fit4Woco, de schaalbare en modulaire ERP-oplossing voor woningcorporaties van Business & Cloud Integrator Ctac (Euronext Amsterdam: CTAC). Met Fit4Woco, dat als clouddienst wordt aangeboden, optimaliseert Vivare zijn bedrijfsprocessen en werkstromen – zoals klantcontact, verhuur, vastgoed, ontwikkeling, onderhoud, inkoop en financiële administratie – waardoor het kan excelleren in zijn dienstverlening.

Ontwikkeling tot proces- en datageoriënteerde organisatie
Vivare en Ctac werken al geruime tijd samen als partners. Als woningcorporatie wil Vivare iedereen een thuis bieden in een betaalbare en passende huurwoning – nu en in de toekomst. Hiervoor moet de organisatie kunnen inspelen op de bewegingen en uitdagingen in haar omgeving. Daarom heeft zij zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een organisatie gericht op activiteiten, naar een efficiënte proces- en datageoriënteerde organisatie waarin de klant leidend is. Dit vroeg ook om aanpassing van de bedrijfsvoering op het gebied van efficiency. Ctac ontwikkelde Fit4Woco op basis van zijn kennis van de woningcorporatiemarkt en dat gaf Vivare veel vertrouwen in deze standaardoplossing.

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “Door middel van een fit-gap-analyse werd eerst gekeken in hoeverre Vivare en standaard Fit4Woco bij elkaar passen. Daarbij keken we ook naar mogelijke verbeteringen in efficiency voor Vivare. Zo is voor de afdeling vastgoedregie de projectenadministratiemodule van Fit4Woco direct geïntegreerd met de financiële administratie. Vervolgens werd begonnen met de implementatie, waarbij de business gewoon doorging. Inmiddels is Vivare op 1 januari succesvol live gegaan.”

Communicatie met huurders en ketenpartners
Met Fit4Woco ondersteunt Ctac de gehele dienstverlening van Vivare. Van het klantcontactcenter tot de afdeling Finance en andere backoffice-afdelingen. Ook de communicatie met de huurders en ketenpartners is meegenomen. Zo kunnen huurders binnenkort op laagdrempelige, moderne wijze service-aanvragen of betalingsregelingen zelf direct regelen – 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Eric Angenent, directeur-bestuurder van Vivare: “Met Fit4Woco zijn we schaalbaar en wendbaar. We maken gebruik van de standaardinrichting en kunnen toekomstige, innovatieve veranderingen op die manier snel adopteren. En dat is nodig, met het oog op alle ontwikkelingen in de corporatiebranche en de samenleving. Denk aan digitalisering, huurders die mondiger en veeleisender worden en de veranderende wet- en regelgeving. Dankzij het modulaire karakter kunnen we bovendien snel modules aan- of uitzetten wanneer het nodig is. Met Fit4Woco kunnen we klanten een goede dienstverlening blijven bieden, nu en in de toekomst.”

Bij het implementatieproject waren ook de toekomstige gebruikers van de oplossing nauw betrokken. Angenent: “Er was sprake van een duidelijke samenwerking tussen Ctac en onze eigen mensen. Vanaf het eerste moment werden niet alleen medewerkers van Informatiemanagement, maar ook van de afdelingen Klant, Vastgoedregie, Finance en P&O betrokken. Ook tijdens de implementatie was er veel aandacht voor een goede gebruikersadoptie, en dat zien we ook nu na de livegang. Gebruikers kunnen in Fit4Woco zelf snel, eenvoudig en binnen de relevante context antwoorden op hun vragen vinden, bijvoorbeeld aan de hand van een zoekmachine, trainingen, werkinstructies en how-to-video’s. Hiermee leren zij hun werk snel en efficiënt uit te voeren.”

www.ctac.nl/Over-Ctac/Nieuws
Wilbar
0
En hoe deden de concullega's het in 2018?

De omzet van Afas Software is in 2018 met 17 procent gestegen naar 141 miljoen, terwijl de winstgevendheid opliep met 26 procent. Het familiebedrijf mocht zich bovendien verheugen in een toename van klanten in diverse sectoren.
In totaal meldden 388 organisaties zich vorig jaar als klant bij Afas. Opvallend is het aantal succesvolle aanbestedingen. Na het Erasmus MC gaan nu ook het Maastricht UMC+ en Universitair Medisch Centrum Groningen, de gemeente Amsterdam en onderwijsinstellingen met de software van Afas werken.
Partijen uit andere branches die naar het softwarebedrijf stapten, zijn YoungCapital, CSU, Kamer van Koophandel en DeLaMar Theater.
Naast de aanwas van klanten steeg ook de productiviteit afgelopen jaar met 6,4 procent naar een omzet van 327.227 euro per fte.

Het volledige artikel: www.computable.nl/artikel/nieuws/fint...
Biobert
0
Een overname van Ctac door Visma ligt meer voor de hand dan een overname van Ordina door Visma. Visma sponsort NL schaatsers samen met Jumbo, dus ze hebben al goede contacten in het Brabantse.
Salus
0
Wilbar
0
Wilbar
0
Pokerface
0
De omzet per dag is misschien € 30.000, dat kan Piet Particulier zijn. Pas als er tonnen of miljoenen per dag omgezet worden op de beurs dan ga ik aan overnames denken. Nu zeker nog niet.
ruchhouwer
0
Idd relatief weinig omzet met hoge stijging. Maar bijna 20% in een week op 0 nieuws. Wellicht weet iemand dicht bij het bedrijf en de cijfers een slaatje te slaan op dat wat komen gaat. Mijn inschatting is dat er wel een overname aan zit te komen
Pokerface
0
quote:

ruchhouwer schreef op 21 februari 2019 19:23:


Idd relatief weinig omzet met hoge stijging. Maar bijna 20% in een week op 0 nieuws. Wellicht weet iemand dicht bij het bedrijf en de cijfers een slaatje te slaan op dat wat komen gaat. Mijn inschatting is dat er wel een overname aan zit te komen


Laat maar komen, die overname. Ik wil er graag van af.
[NL]HardcoreHolland
0
Ctac boekt hogere omzet; resultaat gedrukt door eenmalige afboeking.

8 maart 2019, Retail, Wholesale, Manufacturing, Woningcorporaties & Vastgoed, 10 min leestijd

Uitrol IP-strategie op koers


’s-Hertogenbosch, 8 maart 2019 – ICT Solution Provider Ctac N.V. (Ctac) (Euronext Amsterdam: CTAC) maakt vandaag de jaarcijfers over 2018 bekend.



Hoofdpunten

Netto-omzet stijgt 1,7% naar EUR 83,0 miljoen; omzetgroei licht gedrukt door  getroffen voorziening van EUR 1,5 miljoenGenormaliseerd netto resultaat stijgt met EUR 0,2 miljoen ofwel 5,7% naar EUR 3,0 miljoen; netto resultaat inclusief afboeking voor voorziening daalt met EUR 1,1 miljoen, ofwel 38,8% naar EUR 1,7 miljoenSolvabiliteit naar 47,3% per ultimo 2018 ten opzichte van 45,1% ultimo 2017Keuzedividend op basis van genormaliseerd netto resultaat; voorstel van EUR 0,08 per gewoon aandeel (2017: EUR 0,08 per gewoon aandeel) Eerste succesvolle implementaties nieuwe IP-producten voor retail en real estate sectoren   Verwachte stijging van netto resultaat in 2019

Henny Hilgerdenaar, Chief Executive Officer van Ctac:
“Onze prestaties in 2018 vertonen over de hele linie in omzet en winstgevendheid een licht stijgende lijn. De ontwikkeling van onze nieuwe IP-producten - Fit4Woco en XV5.0 - is in de tweede helft van 2018 afgerond waarna direct de eerste implementaties bij klanten zijn gestart. Fit4Woco, de cloudoplossing voor woningbouwcorporaties is sinds januari dit jaar live. Dit is zeer positief ontvangen en biedt een mooie referentie voor de sector. XV5.0, onze vernieuwde point-of-sale (kassa-oplossing) voor de retailsector, is recent vlekkeloos geïmplementeerd bij Action.

Ctac Nederland, veruit ons grootste onderdeel, heeft zich ook in 2018 goed ontwikkeld. Het aandeel van Cloud Services nam verder toe. Verder droegen de detacheringsactiviteiten positief bij. Ook in België steeg de omzet in 2018. Het resultaat viel licht negatief uit, mede als gevolg van intensieve presalestrajecten. Vanaf Q4 zijn de resultaten hiervan zichtbaar. Naar verwachting zal de in Q4 ingezette lijn in 2019 worden doorgezet. Bij Ctac Frankrijk waren de resultaten weliswaar nog negatief, maar deze lieten wel een aanzienlijke verbetering zien. In 2019 wordt hier dan ook een positief resultaat verwacht. In Franrijk richten we ons uitsluitend nog op detacheringsactiviteiten en de verkoop van licenties waarmee de risico’s zijn geminimaliseerd.
 
Op basis van het behaalde genormaliseerde netto resultaat, de verbetering van de balans en de goede vooruitzichten zal, in lijn met ons dividendbeleid, aan de vergadering van aandeelhouders worden voorgesteld om over 2018 een (keuze)dividend uit te keren van EUR 0,08 per gewoon aandeel (2017: EUR 0,08 per gewoon aandeel).

Al met al kijken we met vertrouwen uit naar 2019 en verwachten we een verdere stijging van ons netto resultaat, onvoorziene omstandigheden voorbehouden.”
 
FINANCIËLE ONTWIKKELINGEN
 
Omzet en bruto marge
De netto-omzet kwam in 2018 uit op EUR 83,0 miljoen, een stijging van 1,7% (2017: EUR 81,6 miljoen). Exclusief een eenmalige afboeking van EUR 1,5 miljoen nam de omzet met 3,6% toe tot EUR 84,5 miljoen.
 
De omzet van consultancy, hosting en beheer steeg met 2,1% van EUR 69,5 miljoen in 2017 naar EUR 70,9 miljoen in 2018. Dit is inclusief de eenmalige afboeking van EUR 1,5 miljoen. De hierin opgenomen omzet hosting en beheer (cloud) steeg in 2018 met bijna 7% naar EUR 33,9 miljoen. De externe inhuur is met 10,4% toegenomen tot EUR 19,1 miljoen (EUR 17,3 miljoen in 2017).
 
De omzet op software nam met 9,6% toe naar EUR 3,7 miljoen (2017: EUR 3,4 miljoen). De bruto marge kwam uit op EUR 1,8 miljoen (2017: EUR 1,5 miljoen).
 
De omzet op onderhoudscontracten nam met 4,3% af naar EUR 8,4 miljoen in 2018 (2017: EUR 8,8 miljoen). De bruto marge op deze activiteiten daalde met EUR 0,5 miljoen naar EUR 2,8 miljoen.
 
De omzet per medewerker (op basis van het gemiddelde aantal FTE’s op jaarbasis) nam toe met ruim 3% naar EUR 198.000 in 2018 (2017: EUR 192.000).
 
Bedrijfslasten
De personeelskosten stegen 1,2% ten opzichte van 2017 met EUR 0,5 miljoen. Het gemiddeld aantal FTE’s is gedaald van 425 FTE’s in 2017 naar 418 FTE’s in 2018.
 
De overige bedrijfskosten bleven met EUR 14,1 miljoen nagenoeg gelijk (2017: EUR 14,1 miljoen). De afschrijvingen bleven ook nagenoeg gelijk op EUR 1,0 miljoen (2017: EUR 1,0 miljoen).
 
Bedrijfsresultaat 
Als gevolg van bovenstaande daalde het bedrijfsresultaat in 2018 met 34,3% naar EUR 2,4 miljoen (2017: EUR 3,7 miljoen). Exclusief de eenmalige afboeking op de omzet steeg het bedrijfsresultaat in 2018 met 7,0% naar EUR 3,9 miljoen.

Financiële baten en lasten
Ultimo 2018 kwam de netto bankschuld uit op EUR 0,3 miljoen (ultimo 2017: EUR 2,2 miljoen). De netto rentelasten namen daardoor af, evenals de overige financiële lasten (onder andere de rente op earn out-verplichtingen). Dit resulteerde in lasten van EUR 0,1 miljoen in 2018 (2017: EUR 0,2 miljoen).
 
Belastingen
De belastingdruk kwam uit op 25,4% in 2018 ten opzichte van 20% in 2017. Als gevolg van de verlaging van de vennootschapsbelasting tarieven vanaf 2020 heeft een extra verlaging van EUR 0,1 miljoen aan de actieve belastinglatentie plaatsgevonden. Per saldo is de belastinglast EUR 0,1 miljoen lager in 2018 dan in 2017.
 
Netto resultaat en resultaat per aandeel 
Het netto resultaat over 2018 kwam uit op EUR 1,7 miljoen (2017: EUR 2,8 miljoen). Dit vertaalt zich in een resultaat per gewogen gemiddeld uitstaand gewoon aandeel van           EUR 0,13 (2017: EUR 0,22). Het resultaat exclusief de eenmalige afboeking per gewogen gemiddeld uitstaand gewoon aandeel bedroeg EUR 0,23.
 
Het totaal aantal uitstaande gewone aandelen op 31 december 2018 was 12.807.082, een stijging in 2018 van 151.434 stuks als gevolg van het keuzedividend over het boekjaar 2017.
 
Balans
Als gevolg van het netto resultaat over 2018 (EUR 1,7 miljoen), de toevoeging van aandelen, en de uitbetaling van cash dividend, is het eigen vermogen per ultimo 2018 per saldo gestegen naar EUR 19,1 miljoen. Conform de verslaggevingsregels is het eigen vermogen bepaald voor verwerking van het winstbestemmingsvoorstel.
 
De handelsdebiteuren en overige vorderingen lieten een daling zien per ultimo 2018 van circa EUR 1,0 miljoen naar EUR 19,6 miljoen, mede als gevolg van een verhoging van de voorziening dubieuze debiteuren met EUR 0,7 miljoen. Het balanstotaal steeg met EUR 0,8 miljoen van EUR 39,6 miljoen ultimo 2017 naar EUR 40,4 miljoen ultimo 2018.
 
De solvabiliteit (eigen vermogen/totaal vermogen) verbeterde vervolgens van 45,1% ultimo 2017 naar 47,3% per ultimo 2018.
 
De netto bankschuld daalde van EUR 2,2 miljoen ultimo 2017 naar EUR 0,3 miljoen ultimo 2018. De met ABN AMRO bank overeengekomen kredietfaciliteit bedroeg per ultimo 2018 EUR 6,0 miljoen. Als zekerheid is pandrecht op vorderingen, bedrijfsuitrusting en IP-rechten verstrekt.
 

www.ctac.nl/Over-Ctac/Nieuws/2019/03/...
fanaat
0
eind 2019. Kan zomaar nog een last opleveren van 1 miljoen. Hoop het niet want in dit dossier zijn door Ctac grote fouten gemaakt. Wie onderkent zo(te) laat zoveel problemen.
hspst
0
Voor de afhandeling van de rechtszaak is in 2018 een voorziening genomen ad € 1,5 mln. terwijl de netto bankschuld in 2018 is gedaald naar € 0,3 mln. Belangrijker wordt de omzet- en winstgroei in 2019 (België en Frankrijk ?).
Wilbar
0
Uit de Computable:

Voorziening
Op het bedrijfsresultaat neemt de dienstverlener echter een voorziening van anderhalf miljoen euro in verband met een slepend conflict met Leaseweb. Mede hierdoor daalt de nettowinst met bijna 39 procent tot 1,7 miljoen euro.

De voorziening betreft volgens het bedrijf een correctie 'op de omzet die betrekking heeft op de prestaties die onder het contract zijn verricht.' Er is geen schadeclaim in de cijfers verwerkt. Ctac verwacht dat de lopende rechtszaak niet resulteert in een toegekende schadeclaim door Leaseweb.

Conflict met Leaseweb
Hostingbedrijf Leaseweb huurde Ctac in juli 2016 in voor de implementatie van een SAP-omgeving. Het project kampte echter met tegenslagen, waardoor Ctac niet binnen de overeengekomen termijn kon opleveren. Nadat de oplevering enkele malen was uitgesteld, stopte Leaseweb met betaling aan de dienstverlener. Die besloot daarop het werk te staken, maar werd door de rechter verplicht weer aan de slag te gaan. Uiteindelijk zegde het hostingbedrijf het contract op en werd de SAP-implementatie door een andere dienstverlener afgerond.

Ongunstig vonnis
Zowel Ctac als Leaseweb stapten naar de rechter om hun financieel gelijk te halen. Dit resulteerde in 2018 in een tussenvonnis dat voor de ict-dienstverlener ongunstig uitpakte. De rechter vond dat Ctac Leaseweb te laat had ingelicht over de vertragingen bij het project en grotendeels verantwoordelijk is voor de schade bij de klant. Volgens het tussenvonnis hoeft het hostingbedrijf daardoor de openstaande rekeningen niet alsnog te voldoen.

De definitieve toekenning en hoogte van de schadevergoeding aan Leaseweb staat nog niet vast. Bovendien vecht Ctac het tussenvonnis aan om de gehele vergoeding van tafel te krijgen. In verband met de onzekere uitkomst, neemt de automatiseerder nu dus een voorziening op in zijn jaarcijfers. Het eindvonnis volgt waarschijnlijk pas eind 2019.

www.computable.nl/artikel/nieuws/erp/...
191 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 nov 2020 17:29
Koers 2,430
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 2,460
Laag 2,400
Volume 11.890
Volume gemiddeld 11.752
Volume gisteren 4.963