Forum: PostNL » PostNL mei 2019 » Pagina: 164 | Belegger.nl

PostNL mei 2019

5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 267 268 269 270 271 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Hansbeleg
0
Ben toch benieuwd of ze over Spring nu net zo fantaseren/liegen zoals ze over It en DLD deden. Die zouden het ook altijd weer beter gaan doen. Niet dus en die zijn nu in de verkoop. Laat ze nu aub eens 1 keer gelijk krijgen in hun leven.


Herna Verhagen – CEO PostNL: When it comes to Spring, as we mentioned last year in 2018, we had a disappointing year related to Spring, which mainly had to do with the volumes from Asia to the Netherlands. That had an impact on our Revenue and also on the underlying cash operating income.

For 2019 we presented a plan in which we think we will be able to improve the underlying cash operating income of our Spring business, partly by new revenue streams, partly by cost reductions within Spring and partly also by the pick-up of volumes within Europe. When it comes to revenue, we face difficulties with the volumes from Asia but not more than expected. All actions do deliver some improvements and that is the reason why our result is slightly improved compared to the result we had in 2018.

That is also the reason for us to say that we expect that Spring will have a better result than the result of 2018, as we also forecasted at our Q4 presentation.
Hansbeleg
0
quote:

prinszicht schreef op 17 mei 2019 om 15:26:


Ik wacht dringend u reactie af. Met een vriendelijke groet

Het antwoord kan zijn: "We bestuderen Uw voorstellen".
Nou dan weet je het wel, dan duurt het nog even :-(
Hansbeleg
0
quote:

boxer2 schreef op 17 mei 2019 om 15:33:


Goed verhaal Prinszicht. Mijn complimenten.

AB-tje

Boxer


Maak er nog even een lange ij van, nu kan het nog ;-)
Hansbeleg
0
quote:

Geefgas schreef op 17 mei 2019 om 15:23:


[...]

Ik dacht dat ik best veel wist van het bedrijf alleen had ik het stukje vanuit China niet echt bekeken. Zag daar geen issue in.

Nooit tot me doorgedrongen dat een oude afspraak om derde wereld landen te steunen nu PostNL in de problemen brengt en dat de stromen uit China geld kosten. Geeft maar weer aan dat ik al met al een leek ben in het zeer complexe speelveld van verrekkingen van internationale post en pakketstromen.

Wel zegt mijn boeren verstand dat het absurd is dat PostNL geen graantje meepikt in de stromen uit China en tevens zegt mijn boeren verstand dat de wereld enorm boter op zijn hoofd heeft om China als derde wereld land te beschouwen.

Zou dit niet op korte termijn aangepakt moeten worden? Zoals gezegd, ik ken en begrijp dit gedeelte van de casus PostNL niet en had het als niet belangrijk ingeschat. Dat blijkt dus fout te zijn.

Beleid aanpassen, China is geen ontwikkelingsland meer, daar is de hele EU het zelfs met Trump eens. Nou sla dan eens spijkers met koppen heren politici.
Hoe dan ook op den duur gaat dat wel gebeuren en kan dat dus extra gunstig worden. In het stukje van Herna is het vast nog niet meegenomen dat China normale tarieven moet gaan betalen. Je ziet wel dat Alibaba dus naar Europa toekomt om het probleem te omzeilen.
Eurowin
0
Buma burgemeester in Leeuwarden.

Ze zorgen allemaal heel goed voor elkaar, Kamp nieuwe baan: voorzitter Actiz.. enz..
Eurowin
0
De Nederlandse maaltijdbezorger Takeaway duikelde bij de middelgrote fondsen 4,7% op het nieuws dat Amazon met andere investeerders $575 miljoen steekt in de Britse concurrent Deliveroo.

Laatst was er een analist je moet Takeaway kopen....hebben niets te vrezen van anderen.... de nietsnut..
Eurowin
0
quote:

painter75 schreef op 17 mei 2019 om 15:54:


mooi prins, denk alleen niet dat het helpt.


Dat klopt painter, ze hebben zich totaal niets aangetrokken van al die brieven van de afgelopen maanden, maar je moet wat, als de groot aandeel houders niets doen, Gr
perry1
0
Ik denk dat de koers ze totaal niets uitmaakt. Ze weten dat ze beschermd zijn, ze weten dat de politiek achter ze staat voor werkgelegenheid. Dus ze liggen gewoon op koers.
Het is zo jammer dat het pensioenfonds geen aandelen mogen kopen want dan konden ze een groot belang nemen.
boxer2
0
Goed verhaal Prinszicht. Mijn complimenten.
Ik hoop dat dit bij mag dragen aan een voortschreidend inzicht bij het management.

AB-tje

Boxer
prinszicht
8
Geachte IR,

Het is mosterd na de maaltijd. Ik heb u van de week geprobeerd te waarschuwen over de ongelukkige timing van de roadshow en heb u geadviseerd deze af te breken. Ondertussen zijn we 2 fikse koersdoelverlagingen verder van HSBC en Jeffries. Wanneer komt er een tijd dat u de signalen van de aandeelhouder serieus gaat nemen?

U bent nog steeds van plan om onevenredig veel te "investeren" in relatie tot de actuele beurswaarde. U heeft hiervoor de strategie niet op orde omdat er een te grote afhankelijkheid is van de factor "overheid" in relatie tot de nieuwe postwet en een eventuele goedkeuring van de ACM inzake de te dure overname van Sandd.

U houdt halsstarrig vast aan deze voorlopige strategie terwijl het huishoudboekje niet op orde is. De factor arbeid heeft u onvoldoende onder controle in verband met stijgende personeelskosten en de alsmaar dreigende houding van de FNV. U maakt geen werk van een claim richting de ACM voor het onrechtmatig toekennen van AMM. U bent nog steeds aan het studeren wat voor de buitenwereld erg ongeloofwaardig overkomt. En in deze fase is er ook geen duidelijkheid over de verkoop van International.

Deze onzekerheden vertalen zich naar de huidige koers waarbij, en ik herhaal, het onafhankelijke voortbestaan van PostNL in het gedrang komt. Niet het moment voor een roadshow van anderhalve week daar waar u geen concrete toezeggingen kunt doen over de nabije toekomst en in de executie van de strategie afhankelijk bent van derden.

Op dit moment vraag ik mij af of het MT nogmaals de gekozen strategie tegen het licht wilt houden? U ligt op ramkoers met uw aandeelhouders en shorts ondermijnen de belangen van de verschillende stakeholders van PostNL.

Concreet mijn vragen en voorstellen
Wilt u afzien van de geplande overname van Sandd a 130 miljoen Euro plus 50 - 70 miljoen integratiekosten? Deze kosten staan in geen verhouding tot de huidige ondernemingswaarde van PostNL noch de geplande verkoopopbrengst van International? U betaalt te veel.

Kunt u de markt informeren over uw voornemen tot het indienen van een claim bij de ACM? De rechter heeft meer dan een half jaar geleden een uitspraak gedaan. Door hier geen vervolg aan te geven komt de geloofwaardigheid van het MT verder onder druk te staan.

Kunt u de extra investeringen in Parcels uit- of afstellen eer dat u bewezen hebt aan de extra omzet ook te kunnen verdienen? De velen verbroken beloftes na afwijzen Bpost, of, zoals u stelt, het trackrecord van de CEO, wekt geen vertrouwen onder beleggers.

Kunt u per direct overgaan tot de inkoop van eigen aandelen door het interim dividend te schrappen?

Ik weet niet of u ondertussen doordrongen bent van de noodzaak om actie te ondernemen? Ik wil nadrukkelijk aangeven dat de onafhankelijk continuïteit, op eigen kracht zoals door u is gesteld bij het afwijzen van Bpost, in het gedrang is.

Ik wacht dringend u reactie af. Met een vriendelijke groet
Geefgas
0
quote:

Hansbeleg schreef op 17 mei 2019 om 15:08:


Ben toch benieuwd of ze over Spring nu net zo fantaseren/liegen zoals ze over It en DLD deden. Die zouden het ook altijd weer beter gaan doen. Niet dus en die zijn nu in de verkoop. Laat ze nu aub eens 1 keer gelijk krijgen in hun leven.


Herna Verhagen – CEO PostNL: When it comes to Spring, as we mentioned last year in 2018, we had a disappointing year related to Spring, which mainly had to do with the volumes from Asia to the Netherlands. That had an impact on our Revenue and also on the underlying cash operating income.

For 2019 we presented a plan in which we think we will be able to improve the underlying cash operating income of our Spring business, partly by new revenue streams, partly by cost reductions within Spring and partly also by the pick-up of volumes within Europe. When it comes to revenue, we face difficulties with the volumes from Asia but not more than expected. All actions do deliver some improvements and that is the reason why our result is slightly improved compared to the result we had in 2018.

That is also the reason for us to say that we expect that Spring will have a better result than the result of 2018, as we also forecasted at our Q4 presentation.



Ik dacht dat ik best veel wist van het bedrijf alleen had ik het stukje vanuit China niet echt bekeken. Zag daar geen issue in.

Nooit tot me doorgedrongen dat een oude afspraak om derde wereld landen te steunen nu PostNL in de problemen brengt en dat de stromen uit China geld kosten. Geeft maar weer aan dat ik al met al een leek ben in het zeer complexe speelveld van verrekkingen van internationale post en pakketstromen.

Wel zegt mijn boeren verstand dat het absurd is dat PostNL geen graantje meepikt in de stromen uit China en tevens zegt mijn boeren verstand dat de wereld enorm boter op zijn hoofd heeft om China als derde wereld land te beschouwen.

Zou dit niet op korte termijn aangepakt moeten worden? Zoals gezegd, ik ken en begrijp dit gedeelte van de casus PostNL niet en had het als niet belangrijk ingeschat. Dat blijkt dus fout te zijn.
Geefgas
0
quote:

Hansbeleg schreef op 17 mei 2019 om 15:32:


[...]
Beleid aanpassen, China is geen ontwikkelingsland meer, daar is de hele EU het zelfs met Trump eens. Nou sla dan eens spijkers met koppen heren politici.
Hoe dan ook op den duur gaat dat wel gebeuren en kan dat dus extra gunstig worden. In het stukje van Herna is het vast nog niet meegenomen dat China normale tarieven moet gaan betalen. Je ziet wel dat Alibaba dus naar Europa toekomt om het probleem te omzeilen.



De nieuwe zijderoute. het zijn er twee, 1tje over land en noordelijk en de andere via de zee en zuidelijker. Allemaal onder regie van China en tevens is China groot financier en aandeelhouder.

Bere intelligent. als je zelf veel producten maakt en veel geld hebt dan is het heel slim om een handelsroute op te tuigen die je zelf ook financiert.

Aan het eind zit dan Alibaba die het ook aan de consument levert.
Want de nieuwe zijderoute wordt er 1 van deur tot deur.

Zo heb je de levering aan de klant in eigen hand en heb je een enorme markt voor je "maak industrie" zonder dat er allemaal geld door tussenhandelaren wordt verdiend.

Ik was alleen rotsvast overtuigd dat ook PostNL wel iets zou kunnen verdienen aan deze totale verandering van de handelsstromen. Dat lijkt er steeds minder op.
Geefgas
0
quote:

Eurowin schreef op 17 mei 2019 om 15:54:


De Nederlandse maaltijdbezorger Takeaway duikelde bij de middelgrote fondsen 4,7% op het nieuws dat Amazon met andere investeerders $575 miljoen steekt in de Britse concurrent Deliveroo.

Laatst was er een analist je moet Takeaway kopen....hebben niets te vrezen van anderen.... de nietsnut..

Och, had je takeaway 6 maanden geleden gekocht had je nog steeds een heel mooi zakcentje overgehouden hoor.

5% op beurswaarde van bijna 5 miljard = 250 mio.

Drie van dit soort dagen en het beursverlies van Takeaway is gelijk aan de gehele beurswaarde van moloch PostNL.
DeepSpaceHorizon
0
"Op basis van conservatieve aannames bedraagt de contante waarde van de netto synergievoordelen ongeveer een half miljard euro.
www.veb.net/artikel/06841/postnl-bree...
Market Cap van PostNL is nu zo'n 839 miljoen euro...

De markt gelooft het verhaal van het management niet.
Gaston Lagaffe
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 17 mei 2019 om 12:19:


[...]
Brieven met Sandd erbij is fundamenteel een must.
Buitenland moet verkocht worden. Fundamenteel dus ongewijzigd.
Spring is een zorgenkind geworden sinds Q1 2018. Men heeft moeite om die club vanwege toenemende zware concurrentie op het juiste spoor te krijgen.
Pakketten (zonder Spring) fundamenteel baart me wel zorgen. Al sinds Q1 2018 eigenlijk. Verwachting was op een fundamentele verbetering met ingang van Q1 2019. Die verbetering was niet zichtbaar. Elke euro groei gaat nog steeds verloren aan 1 euro kosten. Nu 5 kwartalen op rij.

Concurrentie bij Pakketten en Spring neemt alsmaar toe, en lijkt zelfs te versnellen.

Fundamenteel moet (Brieven + Sandd) + (Pakketten + Spring) nog steeds een winstmachine kunnen worden maar men weet vooralsnog niet de vruchten te plukken.

De heftige concurrentie geeft ook geen ruimte om prijzen stevig te verhogen. Kosten vanuit bv CAO en krapte blijven wel stijgen dus catch 22.

Dus fundamenteel minder positief dan een jaar geleden.
Zie dat Jeffries PostNL (ook) niet meer ziet zitten. Favoriet af en koersdoel € 2,00 . Ik denk niet dat ze bij PostNL nog iets van zich zullen laten horen. De sfeer is dermate negatief geworden dan alleen goede kwartaal/jaarcijfers nog iets kunnen veranderen.
BW2017
0
quote:

prinszicht schreef op 17 mei 2019 om 15:26:


Geachte IR,

Het is mosterd na de maaltijd. Ik heb u van de week geprobeerd te waarschuwen over de ongelukkige timing van de roadshow en heb u geadviseerd deze af te breken. Ondertussen zijn we 2 fikse koersdoelverlagingen verder van HSBC en Jeffries. Wanneer komt er een tijd dat u de signalen van de aandeelhouder serieus gaat nemen?

U bent nog steeds van plan om onevenredig veel te "investeren" in relatie tot de actuele beurswaarde. U heeft hiervoor de strategie niet op orde omdat er een te grote afhankelijkheid is van de factor "overheid" in relatie tot de nieuwe postwet en een eventuele goedkeuring van de ACM inzake de te dure overname van Sandd.

U houdt halsstarrig vast aan deze voorlopige strategie terwijl het huishoudboekje niet op orde is. De factor arbeid heeft u onvoldoende onder controle in verband met stijgende personeelskosten en de alsmaar dreigende houding van de FNV. U maakt geen werk van een claim richting de ACM voor het onrechtmatig toekennen van AMM. U bent nog steeds aan het studeren wat voor de buitenwereld erg ongeloofwaardig overkomt. En in deze fase is er ook geen duidelijkheid over de verkoop van International.

Deze onzekerheden vertalen zich naar de huidige koers waarbij, en ik herhaal, het onafhankelijke voortbestaan van PostNL in het gedrang komt. Niet het moment voor een roadshow van anderhalve week daar waar u geen concrete toezeggingen kunt doen over de nabije toekomst en in de executie van de strategie afhankelijk bent van derden.

Op dit moment vraag ik mij af of het MT nogmaals de gekozen strategie tegen het licht wilt houden? U ligt op ramkoers met uw aandeelhouders en shorts ondermijnen de belangen van de verschillende stakeholders van PostNL.

Concreet mijn vragen en voorstellen
Wilt u afzien van de geplande overname van Sandd a 130 miljoen Euro plus 50 - 70 miljoen integratiekosten? Deze kosten staan in geen verhouding tot de huidige ondernemingswaarde van PostNL noch de geplande verkoopopbrengst van International? U betaalt te veel.

Kunt u de markt informeren over uw voornemen tot het indienen van een claim bij de ACM? De rechter heeft meer dan een half jaar geleden een uitspraak gedaan. Door hier geen vervolg aan te geven komt de geloofwaardigheid van het MT verder onder druk te staan.

Kunt u de extra investeringen in Parcels uit- of afstellen eer dat u bewezen hebt aan de extra omzet ook te kunnen verdienen? De velen verbroken beloftes na afwijzen Bpost, of, zoals u stelt, het trackrecord van de CEO, wekt geen vertrouwen onder beleggers.

Kunt u per direct overgaan tot de inkoop van eigen aandelen door het interim dividend te schrappen?

Ik weet niet of u ondertussen doordrongen bent van de noodzaak om actie te ondernemen? Ik wil nadrukkelijk aangeven dat de onafhankelijk continuïteit, op eigen kracht zoals door u is gesteld bij het afwijzen van Bpost, in het gedrang is.

Ik wacht dringend u reactie af. Met een vriendelijke groet

Ab!
ODracing
0
top prins, naar welke emailadressen zullen/kunnen we dit eens sturen... dan maar een emailbommetje
5.405 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 267 268 269 270 271 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10-dec-19 17:35
Koers 1,984
Verschil +0,023 (+1,17%)
Hoog 1,984
Laag 1,941
Volume 3.907.570
Volume gemiddeld 4.940.309
Volume gisteren 3.403.995