Pharming « Terug naar discussie overzicht

Radio Pharming !

43.720 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 ... 2182 2183 2184 2185 2186 » | Laatste
[verwijderd]
2
Jan, voor mij ben jij een Gouden Vent! Geen bloody nep-figuur zoals zovelen op internet maar echt. En dat is zeldzaam.

ps lees je dit ook Kim? ;)
Misschien
0
quote:

Jager63 schreef op 8 juli 2020 16:18:

youtu.be/2puubv2e0L4

Weer terug waar alles begon!!!
1967 Instuif Pax Amsterdam Zuid waar RK meisjes naar toe mochten in de hoop dat ze met een degelijke RK jongen thuis zouden komen. Die waren er natuurlijk ook, alleen hadden ze niet op de Disk Jockey gerekend die getailleerde overhemden en pantalons met wijde pijpen droeg en op een Kreidler Florett voor kwam rijden, rood met veel chrome. Veel spannender dan blauwe pakken en witte overhemden met stropdas die mijn vijf broers droegen.. Wel om 220:00 uur thuis zijn, anders kwam je er niet meer uit! Hij is het geworden tegen de wil van mijn ouders, maar dat heeft niet lang geduurd, die gingen om! Mooie tijd, leuk leven!
[verwijderd]
1
Die oranje-rode Kreidlers waren in de omgeving waar ik opgroeide hartstikke fout Tini, haha!
Sowieso alles waar veel chroom en een buddy seat op zat. Nu vind ik ze prachtig. Maar een Puch toch nog altijd mooier ;)
odA neD gaaH
0
quote:

Beur schreef op 8 juli 2020 17:56:

Die oranje-rode Kreidlers waren in de omgeving waar ik opgroeide hartstikke fout Tini, haha!
Sowieso alles waar veel chroom en een buddy seat op zat. Nu vind ik ze prachtig. Maar een Puch toch nog altijd mooier ;)

Den Haag staat bekend als de Puchstad van Nederland met o.a. de jaarlijkse Kâhwe Klâhwe Tocht en de Puch is een belangrijke en iconische identiteitsdrager van de Haagse jeugdcultuur van de jaren ’60
[verwijderd]
0
quote:

Beur schreef op 8 juli 2020 17:56:

Die oranje-rode Kreidlers waren in de omgeving waar ik opgroeide hartstikke fout Tini, haha!
Sowieso alles waar veel chroom en een buddy seat op zat. Nu vind ik ze prachtig. Maar een Puch toch nog altijd mooier ;)

Ik vond een Puch ook t einde, samen met m'n vriendje van Amsterdam naar Bloemendaal aan Zee. Tini, kom je ook uit Amsterdam?
Volgens mij had Jager zo'n Kreidler??
Ach waar blijft de tijd?
voda
1
quote:

odA neD gaaH schreef op 8 juli 2020 18:02:

[...]
Den Haag staat bekend als de Puchstad van Nederland met o.a. de jaarlijkse Kâhwe Klâhwe Tocht en de Puch is een belangrijke en iconische identiteitsdrager van de Haagse jeugdcultuur van de jaren ’60

Oh oh, Den Haag vervuilde stad achter de duinen?

Oude dieselauto’s en vervuilende brommers komen centrum Den Haag straks niet meer in
VIDEO
Zwaar vervuilende dieselauto’s mogen vanaf 2021 het centrum van Den Haag niet meer in. Tweetakt brommers en -snorfietsen zijn straks verboden in de gehele stad. Wel wordt tien weekenden per jaar een uitzondering gemaakt, bijvoorbeeld voor oldtimers tijdens de Kouwe Klauwentour.

Malou Seijdel 10 okt. 2019 Laatste update: 14:14

Voor meer, zie link en video:

www.ad.nl/den-haag/oude-dieselauto-s-...

En natuurlijk Oh Oh Den Haag!

www.youtube.com/watch?v=ptGJ8wzeGDE
[verwijderd]
3
quote:

odA neD gaaH schreef op 8 juli 2020 18:02:

[...]
Den Haag staat bekend als de Puchstad van Nederland met o.a. de jaarlijkse Kâhwe Klâhwe Tocht en de Puch is een belangrijke en iconische identiteitsdrager van de Haagse jeugdcultuur van de jaren ’60

En dan natuurlijk een 3-versnellings met hoog stuur, kleine koplamp en geen potje maar een lange pijp eronder. Zo jammer nu dat ik die niet meer heb.
odA neD gaaH
1
quote:

voda schreef op 8 juli 2020 18:08:

[...]
Oh oh, Den Haag vervuilde stad achter de duinen?

Oude dieselauto’s en vervuilende brommers komen centrum Den Haag straks niet meer in
VIDEO
Zwaar vervuilende dieselauto’s mogen vanaf 2021 het centrum van Den Haag niet meer in. Tweetakt brommers en -snorfietsen zijn straks verboden in de gehele stad. Wel wordt tien weekenden per jaar een uitzondering gemaakt, bijvoorbeeld voor oldtimers tijdens de Kouwe Klauwentour.

Malou Seijdel 10 okt. 2019 Laatste update: 14:14

Voor meer, zie link en video:

www.ad.nl/den-haag/oude-dieselauto-s-...

En natuurlijk Oh Oh Den Haag!

www.youtube.com/watch?v=ptGJ8wzeGDE
Puch mag alsnog 40 keer per jaar Den Haag in.

Liefhebbers van oldtimerbrommers mogen na het verbod op tweetakt brom- en snorfietsen eind dit jaar in Den Haag nog 40 dagdelen per jaar in de stad rijden. Dat heeft wethouder Liesbeth van Tongeren (Duurzaamheid en Energietransitie) bekendgemaakt.
De ontheffing is telkens geldig voor 12 uur: van 0.00 uur tot 12.00 uur of van 12.00 tot 24.00 uur. De gemeente gaat de regeling jaarlijks evalueren.

voda
1
Bedankt voor de aanvulling ADO. Het is wel grappig. Een tijdje geleden tijdens 1 van ritten richting Utrecht (ik reed tegen de 60 km) aan, werd ik door 3 oudere Puch rijders ingehaald.
Knap frusterend mag ik zeggen. Je wilt niet weten wat er uit die uitlaten voor lucht werd gegooid.
Ze hadden ook nog die stokoude helmen op, en lange jassen. Leken zo uit de jaren 60-70 te komen.

Tegenwoordig zijn al die moderne 4 takt motoren helemaal afgeknepen. Door de benzine injectie etc. zijn ze bijzonder lastig op te voeren. Ik heb er een paar honderd euro tegenaan moeten gooien om het toch nog opgevoerd te krijgen. Met name de laatste euro-4 generatie is lastig op te voeren.
[verwijderd]
0
quote:

Beur schreef op 8 juli 2020 16:46:

Jan, voor mij ben jij een Gouden Vent! Geen bloody nep-figuur zoals zovelen op internet maar echt. En dat is zeldzaam.

ps lees je dit ook Kim? ;)
Ja, en ze is het helemaal met je eens ...
[verwijderd]
1
quote:

loisje schreef op 8 juli 2020 18:05:

[...]
Ik vond een Puch ook t einde, samen met m'n vriendje van Amsterdam naar Bloemendaal aan Zee. Tini, kom je ook uit Amsterdam?
Volgens mij had Jager zo'n Kreidler??
Ach waar blijft de tijd?
Nee, als nozem had ik een knalrode Italiaanse Giulietta. Daar reed op de HBS niemand op. Ongeveer 90% reed op een Puch.
Misschien
1
@ Hoi Beur,
Nee hij hoorde niet bij de de Dijkers en Pleiners, dan had ik nooit op 'm gevallen en was hij zeker niet over de de drempel gekomen bij ons thuis. Ik vond het eigenlijk helemaal niks op zo'n buddy-zit maar wat doe je als je verliefd bent. Hij hield van dat soort dingen en ik bleek er ook gevoelig voor. Houten boten met veel lak en chroom uit de jaren '50 om door de Amsterdamse grachten te varen en op de meren rondom Amsterdam. Ja Loes, beiden komen we er vandaan en we zijn en blijven het in hart en nieren.
fijne avond,
Tini

Ps, heb ik toch weer wat jongenssentiment los gemaakt.;-)
[verwijderd]
0
quote:

odA neD gaaH schreef op 8 juli 2020 18:02:

[...]
Den Haag staat bekend als de Puchstad van Nederland met o.a. de jaarlijkse Kâhwe Klâhwe Tocht en de Puch is een belangrijke en iconische identiteitsdrager van de Haagse jeugdcultuur van de jaren ’60

Op ut Reswekse Plenn nummuh vefunveftug stond un auht weff gewoon met dur kawwe klawwe un krommuh spehker innut hawt te dawwen.
[verwijderd]
0
quote:

Jager63 schreef op 8 juli 2020 19:21:

[...]
Ja, en ze is het helemaal met je eens ...
Kreghie nawh spatjes Jan....?
[verwijderd]
1
quote:

Jager63 schreef op 8 juli 2020 19:26:

[...]
Nee, als nozem had ik een knalrode Italiaanse Giulietta. Daar reed op de HBS niemand op. Ongeveer 90% reed op een Puch.
Schitterend, een Giulietta! Mijn allereerste brommer was trouwens een Bianchi. Niet de buikschuiver maar het recht-overeind-model. Maar die was zo ongelofelijk slecht dat ik hem binnen het jaar weg moest doen.
43.720 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 ... 2182 2183 2184 2185 2186 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 0,900
Verschil +0,019 (+2,16%)
Hoog 0,903
Laag 0,883
Volume 3.641.122
Volume gemiddeld 6.805.258
Volume gisteren 4.203.859

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront