Eurocommercial Properties « Terug naar discussie overzicht

Eurocommercial Properties 2022

1.619 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 77 78 79 80 81 » | Laatste
Erwin S
0
voor de geïnteresseerden: voormalig adviseur van Rutte heeft Premier aangeschreven met verzoek om ontslag in te dienen. Ook Kaag, Hoekstra en Segers hebben explootbrief ontvangen. Bij niet aanbieden van ontslag zal hij rechtsmaatregelen treffen namens cliënten en gedupeerden. Deze man heeft ooit een rechtszaak tegen zijn eigen werkgever (KPMG) gewonnen.
Brief is te vinden via LinkedIn op profiel va hem: karim aachboun
Branco P
0
quote:

Erwin S schreef op 4 oktober 2022 10:08:

voor de geïnteresseerden: voormalig adviseur van Rutte heeft Premier aangeschreven met verzoek om ontslag in te dienen. Ook Kaag, Hoekstra en Segers hebben explootbrief ontvangen. Bij niet aanbieden van ontslag zal hij rechtsmaatregelen treffen namens cliënten en gedupeerden. Deze man heeft ooit een rechtszaak tegen zijn eigen werkgever (KPMG) gewonnen.
Brief is te vinden via LinkedIn op profiel va hem: karim aachboun
Lijkt mij een publiciteitsstunt van een tweemanskantoor (Aachboun en zo te zien een gepensioneerde ex-KPMG'er) in opdracht van één of andere Quote500'er wellicht. Geinig, maar niet heel nieuwswaardig verwacht ik.
!@#$!@!
0
wel bizar hoe hard het omhoog gaat na de laatste daling. Dat had ik nou echt niet verwacht. Zo zie je maar hoe onvoorspelbaar de beurs blijft.
Plus ECP staat alweer €2.30 boven Klep en doet het nu dus beter dan de rest. Vooral URW heeft nog flink wat in te halen wat dat betreft.
Branco P
0
Ik vond vooral de daling weer overdreven. En dus stukjes opgepikt, breed over meerdere fondsen. Rentes zijn sinds afgelopen donderdag wel fors gedaald. Op basis daarvan zou ik een sterker herstel verwachten. KLEP verbaas ik mij ook over, hoe ver die weggezakt is. Van URW begrijp ik het nog wel, vanwege de LTV.

Enfin, wat mij opviel de laatste twee weken was dat de teneur in de financiële berichtgeving opeens wel extreem negatief was. Ook hier op IEX. Nog net ff voordat de Q3 updates van start gaan. Ik dacht daarom: kopen.
!@#$!@!
0
ik heb veel puts geschreven. Bijkopen was helaas geen optie, want dat zou op (nog meer) margin zijn.
Dat was alleen gebeurd bij een URW onder de €40 haha.

Maar mijn (niet zo gespreide ;-) porto ging hard naar beneden even. Gelukkig staat hij dan ook 4 handelsdagen later dan wel ook weer 18% hoger tov die bodem , dat geeft weer wat lucht :-)
!@#$!@!
0
Nou lijkt erop dat ik toch URW in mijn portefeuille ga krijgen. Zo'n harde afstraffing na een eerste opleving is geen goed teken natuurlijk.
Branco P
0
nog geen 16.000 stukjes verhandeld in ECP tot nu toe. Ver onder het daggemiddelde. op 35% zoiets. Een WHA ook maar op 40%.
Terwijl bij URW wel al op 70% dagvolume. Daar, en bij KLEP, wordt de koers een extra handje geholpen, zo lijkt het.

Ik wil nog wel een pluk URW op 40 en KLEP 17 erbij nemen zo die mogelijkheid nog voorbij komt.
Branco P
0
Dit bericht zag ik nog op de site van ECP

www.eurocommercialproperties.com/news...

Hoop dat de glijbaan niet de koersrichting van het aandeel symboliseert ;-)

Persoonlijk had ik een paar foto's genomen op een drukker moment (zaterdag rond etenstijd bijvoorbeeld) maar toen zal er vast niemand van ECP aanwezig geweest zijn. Misschien wilde men echter de foodcourt zelf zo goed mogelijk in beeld brengen.
Branco P
1
quote:

Harry wissink schreef op 6 oktober 2022 15:20:

Glijbaan ?
Op de foto’s bij het bericht
StefanCa
0
It looks like it was not opened yet, there are some red stripes towards the end of the food court, probably that is why it's empty.

Anyways, a bit not inspired moment to take the picture (funny enough they say in the title that the food court is busy :D )

Also something interesting today, 8k shares traded by 1pm. Very very low volume.
Branco P
0
quote:

StefanCa schreef op 7 oktober 2022 13:25:

It looks like it was not opened yet, there are some red stripes towards the end of the food court, probably that is why it's empty.

Anyways, a bit not inspired moment to take the picture (funny enough they say in the title that the food court is busy :D )

Also something interesting today, 8k shares traded by 1pm. Very very low volume.
Goed gezien! Food court was inderdaad nog gesloten.

Ik had daar toch foto's opgezet waarop het laaiend druk is... hoewel je dan de nieuwigheid niet zo goed kunt zien. Of 1 foto leeg en 1 foto vol.

Lage volumes in aanloop naar de kwartaalcijfers komende weken. Daar werd ook wel op ingespeeld. Het negatieve nieuws werd duidelijk aangedikt de afgelopen weken.
!@#$!@!
0
Gewoon nieuwsgierig. Branco jij vind ook dat ECP duidelijk de beste papieren heeft en hebt daarom ook in dit fonds veruit de grootste positie ? Toch ?

Maar nu is URW flink harder gedaald dan ECP en handelt daarom relatief gezien tegen een korting (voorheen niet, waardoor ik altijd zei dat je niet in URW moest beleggen voor gelopen risico zonder compensatie).
Zou dat voor jou een reden zijn om meer te gaan diversifiseren ?

ECP 1,7 19,6 8,67%
URW 4,85 41 11,83%
ECP 2,04 10,41%
URW 5,82 14,20%

Vetgedrukt zijn de verwachte div. rend. op basis van de laatste half jaar cijfers. bij 75% en 90% uitkering. URW is dus zo'n 3% hoger op het moment.
Branco P
1
Mijn grootste positie, veruit, is ECP
En dan een redelijk plukje KLEP en kleine positie in URW

Dat URW nu interessanter geprijsd lijkt neemt niet weg dat ik naar de fundamentals blijf kijken: kwaliteit van het vastgoed en kwaliteit van de organisatie. En verder zijn LTV en rentevastperioden ook nog van belang. Positie in URW is dus gering en korte termijn. ECP is voor mij lange termijn.
!@#$!@!
0
quote:

!@#$!@! schreef op 28 juli 2022 14:53:

Ter vergelijking:

Merc is dus goedkoper dan de rest. Ik heb hier geen echte reden voor kunnen vinden. Zeker omdat die als een van de weinige waarschijnlijk 90% zal uitkeren. Bij URW is het op zich logisch vanwege de iets hogere onzekerheid en omdat er dit jaar geen dividend is. (Corrigieer je hier voor ligt het percentage gelijk aan de rest) Waarom Carm beter gewaardeerd is kan ik ook zo niet zeggen.
De verschillen zijn echter best klein.
Ondertussen loopt MERC weer in de pas met Klepen WH. ECP blijft duurder. Nu loopt URW uit de pas die als enige echt goedkoper is.
De koers van MERC deed het afgelopen 2 maanden beter dan zijn collega's.
Ben benieuwd of hetzelfde nu voor URW gaat gelden.

Dan zou het wel eens lonend kunnen zijn om deze waarderingsverschillen te blijven volgen en te switchen als er verschillen optreden.
hjs64
0
@Branco, ik kreeg vandaag wat papieren binnen betreffende het Synvest Dutch RealEstate Fund. Vind ik op zich wel interessant, belegt niet in woningen (die hoef ik momenteel niet meer). Je hebt hem vast ook wel langs zien komen, heb jij daar een mening over?
Branco P
0
quote:

hjs64 schreef op 14 oktober 2022 20:44:

@Branco, ik kreeg vandaag wat papieren binnen betreffende het Synvest Dutch RealEstate Fund. Vind ik op zich wel interessant, belegt niet in woningen (die hoef ik momenteel niet meer). Je hebt hem vast ook wel langs zien komen, heb jij daar een mening over?
Ik kreeg de brochure ook op de mat, via Excellent Fondsen. Ik heb destijds de Duitse portefeuille van Synvest gevolgd en daar was de kwaliteit van de objecten maar zo zo. Kijk je naar het track record van dat fonds, dan is het niet zo geweldig gegaan. Daar is het dividend nu nog maar 4%. In Nederland zie ik dat ze deels in kantoren zitten. Dan kun je volgens mij beter je geld in NSI stoppen. Voor supermarkten zou je denk ik beter bij Sectie5 kunnen zitten. Wat ik ook niet zo fijn vind aan Synvest is dat ze structureel meer dividend uitkeren dan de nettowinst. Dat houdt in dat beleggers die er later bij komen meer risico lopen dan de beleggers van het eerste uur. Volgens mij is het de strategie van Synvest om vooral panden in te kopen die goedkoop zijn, en dan toch een beetje hopen dat het allemaal goed zal gaan. Iets minder oog voor kwaliteit en dan ben ik toch bang dat ik op termijn mijn inleg niet (volledig) terug ga krijgen.

Ik zit overigens wel in een paar fondsen van Credit LInked Beheer (dat zijn woningen) en ook die club keerde in eerste instantie méér dividend uit dan de netto winst, maar dat hebben ze nu aangepast (lees: dividend omlaag). De reden dat ik wel in Credit LInked zit is omdat naar mijn mening de kwaliteit van het vastgoed goed is (nieuwe woningen) en aan individuele woningen kleeft een veel lager wederverhuurrisico. Maar ja, dan moet je genoegen nemen met een dividenduitkering van 4% a 4,5% max. Op dit moment stap ik daar niet nog extra in. Eerst maar eens kijken wat de woningmarkt gaat doen de komende tijd.
StefanCa
1
1.619 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 77 78 79 80 81 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,150
Verschil +0,400 (+1,93%)
Hoog 21,200
Laag 20,900
Volume 47.238
Volume gemiddeld 43.898
Volume gisteren 57.702

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront