AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

2.823 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 » | Laatste
4finance
2
quote:

pietje-2005 schreef op 16 april 2024 15:12:

Haha; weet niet of je nog opgelet hebt, sinds vorig jaar half september, maar dalende koersen is meer normaal dan : "het zakt een keer" ;-)
Nu een maandje van beetje herstel, gelukkig, maar algemeen sentiment moet ook wel mee blijven werken, denk ik ?
Succes
Ik heb de meeste aandelen AMG teruggekocht tussen 17-18
Mijn gehele vorige positie verkocht boven de 40
Mij hoor je niet klagen ;-)
Er komen hier nog wel de nodig positieve verrassingen.
pietje-2005
1
4finance
0
quote:

pietje-2005 schreef op 16 april 2024 15:45:

Sta zelf nog iets onder water ;-(
Reken ook op meer positieve verrassingen, ja.
Succes
Jij ook succes hier. Komt op de LT zeker goed. Mijn LT visie is nu zo'n 3 jaar.
christo1
0
Lithium producenten in de US dalen sterk, zeker Albemarble.

Tesla ook serieus in de min, daar speelt ook natuurlijk de concurrentie parten, maar ook minder vraag naar EV in het algemeen in de wereld.

Heb een artikel dat ik niet kan openen maar daarin staat grote vraag naar EV in China door de heersende prijzenslag maar dat dit niet gunstig is.

Omgerekend minder dan 10.000 euro voor een Destroyer 05 van automerk BYD: Chinese klanten stromen massaal toe voor de aankoop van een elektrische auto, maar voor de met overcapaciteit kampende sector is dat niet per se goed nieuws.

www.demorgen.be/nieuws/elektrische-au...

Mvg.
christo1
2
Bedenking dat ik me maak :

- De spodumene uitbreiding van 40.000 ton, die moet naar China om daarvan lithium carbonaat van te maken omdat AMG niet de faciliteiten heeft om dit te doen in de nabije toekomst.
- Daarna moet een deel daarvan terug naar Duitsland om er lithium hydroxide van te maken eenmaal de raffinaderij op punt staat, maar dat is nog niet het geval.

- Dit zijn dus heen en weer vaarritten die normaal overbodig zouden zijn mocht de lithium carbonaat fabriek er al zou staan.
- Er zijn dus veel obstakels vooraleer AMG de hele keten in handen heeft en dit is nog niet voor de komende jaren.

Ben echt benieuwd naar de commentaar en vooruitzichten bij de komende resultaten, als er al vooruitzichten gaan gegeven worden.

Als je ziet dat de grote jongens in lithium ALBEMARBLE & SQM die al veel verder zitten in het beheersen van de hele keten het ook momenteel moeilijk hebben dan zal AMG het zeker moeilijk hebben.

Mvg.
Lamsrust
4
quote:

christo1 schreef op 16 april 2024 17:55:

Lithium producenten in de US dalen sterk, zeker Albemarble.

Tesla ook serieus in de min, daar speelt ook natuurlijk de concurrentie parten, maar ook minder vraag naar EV in het algemeen in de wereld.

Heb een artikel dat ik niet kan openen maar daarin staat grote vraag naar EV in China door de heersende prijzenslag maar dat dit niet gunstig is.

Omgerekend minder dan 10.000 euro voor een Destroyer 05 van automerk BYD: Chinese klanten stromen massaal toe voor de aankoop van een elektrische auto, maar voor de met overcapaciteit kampende sector is dat niet per se goed nieuws.

www.demorgen.be/nieuws/elektrische-au...

Mvg.
Interessant stuk. Volgende alinea ook van belang voor lithium industrie:

Het creëren van overcapaciteit, gevolgd door een keiharde concurrentiestrijd, is in China een bekend fenomeen. Het gebeurde ook met smartphones en zonnepanelen. “China doet niets zonder overinvesteringen”, zegt Russo. “Elke provincie van China wil een stuk van de taart, dus je eindigt in China niet met één Detroit, maar met tientallen steden die in de autosector investeren. Dat is te veel. Je hebt geen honderd EV-fabrikanten nodig. Je hebt er waarschijnlijk maar vijf nodig.”

Dus niet ondenkbaar dat de overcapaciteit in de lithiumbusiness ook vanzelf verdwijnt door faillissementen, waarna de overblijvers een goede boterham kunnen verdienen.
Lamsrust
3
quote:

HaBe schreef op 16 april 2024 09:11:

Waarom negatief uitleggen? Ik zie deze lening als positief voor de continuïteit en kennelijk zit de toekomst goed anders zou dit geld niet beschikbaar worden gesteld. Een doorsnee onderneming krijgt momenteel geen extra kapitaal.

Eens. AMG beschikt over voldoende liquiditeit zonder additionele investeringen bovenop de grote investeringen die nu afgerond worden , i.e. SP+ en Bitterfeld. Voor de Braziliaanse spodumene converter was reeds een financiering geregeld en dit is ook geen lithium resource investering. Dus ik vermoed dat er op korte termijn een investering in lithium resource capaciteit wordt gedaan - wellicht Portugal - en dat in parallel wellicht wordt gestart met bouw module 2 in Bitterfeld en dat daarom een bridge finance tot 2028 is geregeld. In de tussentijd kan dan geld worden opgehaald middels verkoop bisiness unit(s) dan wel een strategische equity investeerder in AMG Lithium om uiterlijk in 2028 deze leningen weer af te lossen.
christo1
0
quote:

Lamsrust schreef op 17 april 2024 00:13:

[...]

Eens. AMG beschikt over voldoende liquiditeit zonder additionele investeringen bovenop de grote investeringen die nu afgerond worden , i.e. SP+ en Bitterfeld. Voor de Braziliaanse spodumene converter was reeds een financiering geregeld en dit is ook geen lithium resource investering. Dus ik vermoed dat er op korte termijn een investering in lithium resource capaciteit wordt gedaan - wellicht Portugal - en dat in parallel wellicht wordt gestart met bouw module 2 in Bitterfeld en dat daarom een bridge finance tot 2028 is geregeld. In de tussentijd kan dan geld worden opgehaald middels verkoop bisiness unit(s) dan wel een strategische equity investeerder in AMG Lithium om uiterlijk in 2028 deze leningen weer af te lossen.
Dus volgens jij kan er dan een kapitaalsverhoging volgen op termijn indien er een strategische investeerder opduikt, dat is dan niet goed voor bestaande aandeelhouders.

Hoe vat jij het op dat de lithium carbonaat fabriek op de lange baan is geschoven, AMG spreekt niet meer van commission 2026.

Hoe vat jij het op dat lithium carbonaat prijs momenteel duurder is dan lithium hydroxide prijs, wetende dat AMG geen lithium carbonaat produceert en dit dus veel duurder moet aankopen om er goedkoper lithium batterij hydroxide van te maken.

Dit zijn vragen die ik van AMG op korte termijn wil beantwoordt zien.

En inderdaad de lithium prijzen vertonen stabiel tot licht lagere koersen op al een laag niveau.

Mvg
Het mannetje van de radio
0
quote:

christo1 schreef op 17 april 2024 06:32:

[...]

Dit zijn vragen die ik van AMG op korte termijn wil beantwoordt zien.

Mvg
Begin mei kun je deze vragen stellen aan Heinz en co.
geldmaker
1
Mooie posts Lamsrust, waarvoor dank. Lees ze graag van mij mag je jezelf onbezoldigd PR man van AMG noemen.....
Lepre Chaun
2
Marble meldt belang in AMG

Marble meldt belang in AMG

(ABM FN-Dow Jones) Marble Bar Asset Management heeft voor het eerst een belang in AMG gemeld. Dat bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 15 april 2024.

Marble meldde een kapitaalbelang van 3,00 procent met een dito stemrecht.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.
Douwes
0
We worden met een heel laag volume nu erg naar beneden getikt. Het spel is weer begonnen.
Lamsrust
6
quote:

christo1 schreef op 17 april 2024 06:32:

[...]

Dus volgens jij kan er dan een kapitaalsverhoging volgen op termijn indien er een strategische investeerder opduikt, dat is dan niet goed voor bestaande aandeelhouders.

JA. EEN KAPITAALSVERHOGING IN DE TAK AMG LITHIUM VAN BIJVOORBEELD 20%. NADEEL IS DAN DAT WIJ ALS AANDEELHOUDERS VAN HET BEURSGENOTEERDE AMG NV 20% VAN DE WINST VAN AMG LITHIUM NIET ZULLEN ONTVANGEN, MAAR EEN GROOT VOORDEEL IS DAT AMG LITHIUM DAN SNELLER KAN GROEIEN ZONDER SCHULDFINANCIERING. DE JAARLIJKSE FCF HOEFT DAN NIET VRIJWEL VOLLEDIG UITGEGEVEN TE WORDEN AAN CAPEX MAAR KOMT VOOR EEN GROTER DEEL BESCHIKBAAR ALS DIVIDEND. DAARNAAST WORDT EEN INVESTERING IN AMG NV DAN MINDER RISKANT OMDAT HET SCHULDNIVEAU STRUCTUREEL LAGER ZAL LIGGEN.

Hoe vat jij het op dat de lithium carbonaat fabriek op de lange baan is geschoven, AMG spreekt niet meer van commission 2026.

UIT DE LAATSTE INVESTOR CALL BEGRIJP IK DAT DIT PROJECT NIET ZOZEER OP DE LANGE BAAN IS GESCHOVEN MAAR DAT UIT NADERE STUDIES IS GEBLEKEN DAT DE FABRIEK BETER OP EEN ANDERE PLEK GEBOUWD KAN WORDEN DAN OP DE INITIEEL VOORZIENE PLEK EN DAT ER NU EEN FEL STUDIE HIERNAAR LOOPT OM DIT TE VALIDEREN.

DE INVESTERING IN DE FABRIEK BEDRAAGT USD 300 MLN DUSHET LIJKT MIJ EEN GOEDE ZAAK EERST GOED ONDERZOEK TE DOEN ALVORENS DIT GELD UIT TE GEVEN.

DAARNAAST KAN NIET WORDEN UITGESLOTEN DAT HET WELLICHT NOG EFFICIËNTER IS OM DE HELE GEÏNTEGREERDE LITHIUMKETEN IN EUROPA ZELF AAN TE LEGGEN, DOOR IN LAGOA 150,000 Mt SPODUMENE TE PRODUCEREN EN DIE ALDAAR METEEN TE CONVERTEREN IN TG CARBONAAT EN DAN NAAR DUITSLAND TE BRENGEN VOOR CONVERSIE IN BG.

DAN KAN BRAZIL GEWOON SPODUMENE BLIJVEN VERKOPEN ZOALS NU HET HET GEVAL IS, OF HEEL BRAZIL WORDT OP TERMIJN VERKOCHT OM EEN EUROPESE LITHIUMSPELER TE WORDEN. DE HELE LITHIUMBUSINESS IS VOLOP IN BEWEGING EN AMG IS MET ZOVEEL ZAKEN BEZIG DAT HET NOG ALKE KANTEN OP KAN GAAN.

Hoe vat jij het op dat lithium carbonaat prijs momenteel duurder is dan lithium hydroxide prijs, wetende dat AMG geen lithium carbonaat produceert en dit dus veel duurder moet aankopen om er goedkoper lithium batterij hydroxide van te maken.

IK BEN GEEN INDUSTRY EXPERT EN LAST ME DAT GRAAG UITLEGGEN DOOR IEMAND DIE DAT WEL IS. HET LIJKT MIJ DAT DIT EEN TIJDELIJK FENOMEEN IS, WANT ANDERS VALT DE PRODUCTIE VAN BG STIL.

Dit zijn vragen die ik van AMG op korte termijn wil beantwoordt zien.

En inderdaad de lithium prijzen vertonen stabiel tot licht lagere koersen op al een laag niveau.

Mvg
Lamsrust
1
quote:

4finance schreef op 17 april 2024 09:45:

Short partijen werken stevig samen om de koers de kelder in te jagen en vele gaan nu in "paniek"verkopen.
Wellicht voor TomTom forum bedoeld. Koers beweegt hier nauwelijks.
4finance
0
quote:

Lamsrust schreef op 17 april 2024 09:50:

[...]

Wellicht voor TomTom forum bedoeld. Koers beweegt hier nauwelijks.
Oeps, inderdaad, sorry. Ik heb mijn bericht verwijderd ;-)
Akwaba
0
nine_inch_nerd
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 17 april 2024 15:53:

fd.nl/economie/1513734/bakermat-van-d...
Vulcan Energy: Aussie in Duitsland
Bakermat van de chemie in Frankfurt levert straks het witte goud: lit…
fd.nl/economie/1513734/bakermat-van-d...
Komende zomer moet de installatie functioneren. Als alles op kleine schaal goed werkt, wil Vulcan in het zuidelijke deel van het Industriepark een grotere faciliteit bouwen. Die moet eind 2025 draaien. In de eerste fase levert het bedrijf dan jaarlijks 24.000 ton lithiumhydroxide, goed voor 500.000 auto’s. In fase twee en drie komt de productie dan op 48.000 ton en 72.000 ton.
2.823 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 22,340
Verschil +0,460 (+2,10%)
Hoog 22,340
Laag 21,900
Volume 164.778
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 313.927

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront