Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France KLM 2018

3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Bertussie
0
slechts 2 pagina's, valt dus mee.
Vanaf pag 131 beginnen met lezen en dan ben je weer helemaal bij
manuss
0
Zo streeft de sector naar duurdere vliegtickets
in NIEUWS

Duurdere vliegtickets, strijd tussen Heathrow en Schiphol en wordt Pieter Elbers de nieuwe baas van Air France-KLM? DFT’s luchtvaart-update.

www.telegraaf.nl/video/2141653/zo-str...
Sjonnie2
0
quote:

LeonM schreef op 7 juni 2018 17:03:

Er zijn Fransen en misschien ook wel Nederlanders, die denken dat stakers doorbetaald worden door het bedrijf. Dat is dus niet het geval.

www.francetvinfo.fr/replay-radio/c-es...
Het was mij reeds bekend dat Franse stakers niet werden doorbetaald door Airfrance tijdens de stakingsdagen, ik heb een week of drie geleden uitgezocht hoe het Franse stakingsrecht in elkaar steekt zoals bijvoorbeeld de plicht dat stakingen minimaal 5 dagen van te voren moeten worden gemeld en hoe het stakingsrecht tot een soort van chantagemiddel is uitgegroeid.
Uit je link naar het artikel maak ik op dat de stakers een soort van compensatie krijgen van de bond varierend van 30 tot 50 Euro per stakingsdag.
Dat is natuurlijk een schijntje als je een ervaren piloot bent met flink veel dienstjaren.
Dat geld komt inderdaad uit de stakingskas en van donaties die gedaan worden aan de vakbond.
Ik krijg echter de indruk dat niet alle bonden hun leden een soort van compensatie bieden tijdens een staking.

Do unions help striking employees?
The CFDT does it. It finances a strike fund through union dues. The CGT, in 2016, had launched a call for donations. In one month, 500,000 euros had been collected and allowed to pay between 30 and 50 euros per day of strike.


[verwijderd]
0
Air France en KLM is water met olie mengen, ça ne marchera jamais.
Net zoals Noord ( Angel Saksicsch ) en Zuid Europa ( Latijns ) met elkaar mengen ( Europese Gemeenschap ), ça ne marchera jamais.
Maar het gerucht dat Accor een belangrijk aandeel in Air France / KLM ging nemen was wel een leuk schot voor de boeg voor de Franse vakbonden ( die trouwens erg rijk zijn dankzij het beheer van het nationale sociale verzekeringssysteem en de bedrijfsbijdrages aan de personeelsverenigingen
( Comité d'entreprise ) Ik beveel jullie allen aan : The history of Modern France door Jonathan Fenby.
andrejes
0
(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft in mei meer passagiers vervoerd, maar het vrachtvervoer daalde wel. Dit meldde de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep vrijdag voorbeurs.

Afgelopen maand vervoerde Air France-KLM, inclusief alle dochterondernemingen, in totaal 8,9 miljoen passagiers, een stijging van 1,0 procent op jaarbasis. Het passagiersverkeer bij het luchtvaartbedrijf, gerekend naar verkochte kilometers, steeg afgelopen maand met 2,4 procent. De ingezette capaciteit nam daarbij met 2,6 procent toe, en de bezettingsgraad daalde met 0,2 procentpunt naar 85,5 procent.

Bij Transavia, de prijsvechter van Air France-KLM, steeg het aantal passagiers met 5,8 procent naar 1,6 miljoen. Bij Transavia lag de bezettingsgraad in mei op 92,6 procent, een stijging van 2,6 procentpunt.

Het vrachtverkeer bij Air France-KLM daalde echter in de afgelopen maand, gerekend naar omzet per ton per kilometer, met 3,6 procent op jaarbasis. De capaciteit nam af met 2,2 procent en de beladingsgraad daalde met 0,9 procentpunt tot 58,0 procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
Derealiteit
0

SCHIPHOL - Na een flinke passagiersgroei in de eerste vier maanden van dit jaar begint KLM de gevolgen te merken van de slotbeperkingen op Schiphol. In mei steeg het aantal passagiers met slechts 2,7 procent; over de eerste vijf maanden van 2018 was die groei 7,1 procent. Dat blijkt uit de vervoerscijfers van KLM.

"Op de intercontinentale routes zagen we gemiddeld een lichte groei in capaciteit, met name op bestemmingen in Noord-, Centraal-, en Zuid-Amerika”, zegt KLM-topman Pieter Elbers. “Op Europese bestemmingen was er geen capaciteitsgroei als gevolg van slotbeperkingen op Schiphol.”

Volgens Elbers toont de “aanzienlijk mindere groei” voor KLM het belang en de urgentie van de groeidiscussie op Schiphol. Bij KLM was sprake van een lichte stijging van de bezettingsgraad, die uitkwam op 87,6 procent.

Bij de Nederlandse tak van Transavia groeide het vervoer bij een vrijwel gelijkblijvende capaciteit, waardoor de bezettingsgraad steeg. KLM Cargo zag de benuttingsgraad in mei met 1,1 procentpunt stijgen, bij een lager vervoer en een lagere capaciteit.

Air France en HOP! zagen het aantal passagiers in mei met 1,7 procent afnemen tot net iets minder dan 4,3 miljoen. De afname is te wijten aan de diverse stakingsdagen die in mei bij Air France plaatsvonden.

Air France-KLM Group verwelkomde in mei in totaal 8,9 miljoen passagiers aan boord. Dat is een stijging van 1,0 procent ten opzichte van meu 2017. De bezettingsgraad daalde licht naar 85,5 procent. Het vrachtvervoer kende een afname van 3,6 procent
Erwin L
0
Op grond van de cijfers en toelichting van Elbers:

Positief is de groei bij Transavia. Negatief is dat Transavia-France niet verder mag groeien (afspraken met vakbond) en de slotbeperkingen waar KLM tegenaan loopt. Al met al geen enkele reden om op dit moment positief over het aandeel AF/KLM te worden.
bezinteergebelegt
0
quote:

manuss schreef op 8 juni 2018 08:20:

Ben benieuwd hoe de koers gaat reageren op dit nieuws.
Het fonds zit in de hoek waar de klappen vallen dus die afname van dat vrachtvervoer zal er wel voor zorgen dat er vandaag weer een doodschop wordt uitgedeeld.

Waar een herstelrally beter op zijn plaats zou zijn gezien de halvering vd koers de afgelopen 5 maanden.

dachthetniet
1
Wat heel positief is de passagiers weten klm nog steeds te vinden ondanks alle negatieve stakings berichten.
Triple- T
1
quote:

dachthetniet schreef op 8 juni 2018 08:42:

Wat heel positief is de passagiers weten klm nog steeds te vinden ondanks alle negatieve stakings berichten.
De passagier wil gewoon van A naar B, welk logo er op hangt is niet van toepassing voor de meesten. Prijs is bepalend :)
andrejes
0
ach ach ze maken het bedrijf helemaal kapot zo, staken, klm piloten terug met voorstel pas 3 juli, af pas ergens in sept :(
andrejes
0
quote:

Laup 4 schreef op 8 juni 2018 09:22:

De vakbonden zullen pas tevreden zijn als het bedrijf failliet is.

geen hart voor de zaak, ze zien niet in dat ze het bedrijf kapot maken helaas.
manuss
0
andrejes
0
quote:

manuss schreef op 8 juni 2018 09:31:

Wij als belegger kunnen nu wel een beetje goed nieuws gebruiken; maar wat??
Dat de franse staat hun minderheidsbelang verkoopt aan Accor zal een trigger kunnen zijn, en geen proefballon.
sandman70
0
quote:

Laup 4 schreef op 8 juni 2018 09:22:

De vakbonden zullen pas tevreden zijn als het bedrijf failliet is.

Die onzekerheid daar maken de shorters misbruik van.
En het kan dus heel lang duren voordat ze er uit komen met de bonden en maar hopen dat ze niet weer gaan staken.
3.833 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:37
Koers 9,638
Verschil -0,432 (-4,29%)
Hoog 9,820
Laag 9,548
Volume 2.302.272
Volume gemiddeld 1.854.778
Volume gisteren 1.988.071

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront