Wereldhave « Terug naar discussie overzicht

Wereldhave - 2020

5.581 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 276 277 278 279 280 » | Laatste
Jos2233
0
quote:

FreedomFighter schreef op 9 februari 2020 17:18:

[...]

Ik heb even geen behoefte aan op de man gespeeld ego-gezeik van ene Jos1200083343 die altijd 12 dingen door elkaar haalt. Dit is alleen maar ruis.

Gewoon een cleane casus van Moody's downgrade van een COMPANY RATING (dus niet van een bond rating) en wat er toen gebeurde met de rente bij de volgende lening.

Downgrade naar junk, voor de duidelijkheid, niet naar een lagere medium rating.
Moody´s verstrekt credit ratings.
Zoals ik aangeef is (her) financiering bij een junk status extreem moeilijk.
junkyard
0
WHV is het eerste halfjaar van 2020 in voorbereiding op herfinanciering, vooral vanwege de € 300 miljoen die in 2021 afloopt. De aflopende financiering in 2020 (€ 168 miljoen) kan nog uit bestaande kredietlijnen worden gedragen, maar dat zal nu ook wat gaan wringen, zeker nu WHV meer wil investeren in de vastgoedportefeuille. Het schuldniveau zal per saldo omlaag moeten in 2020.

Elke keer als WHV in de kapitaalmarkt op zoek gaat naar nieuwe financiering, dan wordt het tarief vastgesteld op basis van het onderliggende risico (+ looptijd). Hiervoor bestaat geen vaste formule (bijv. 10 jaar staat + spread afhankelijk van credit rating), vertrouwen in het business model (en LTV discipline) is hierbij zeer belangrijk. Bij een haperend business model, matig track record, en slechte credit rating, zal het zeer lastig worden om lange termijn financiering aan te trekken tegen redelijke tarieven.

Om te kunnen blijven profiteren van lage rente/spreads is een LTV beneden de 40% noodzakelijk.
[verwijderd]
2
Update, ik heb het idee voor de verhuizing (inclusief junkyard's berekening) naar een van Van Herks bedrijven doorgestuurd, waarbij een vertaling is gemaakt naar een waardecreatie van ongeveer 150.000,- voor dhr Van Herk persoonlijk.
hjs64
0
quote:

FreedomFighter schreef op 9 februari 2020 17:40:

Update, ik heb het idee voor de verhuizing (inclusief junkyard's berekening) naar een van Van Herks bedrijven doorgestuurd, waarbij een vertaling is gemaakt naar een waardecreatie van ongeveer 150.000,- voor dhr Van Herk persoonlijk.

Goed plan, sterke actie, duimpie van mij.
Tilburg013
0
quote:

junkyard schreef op 9 februari 2020 17:32:

WHV is het eerste halfjaar van 2020 in voorbereiding op herfinanciering, vooral vanwege de € 300 miljoen die in 2021 afloopt. De aflopende financiering in 2020 (€ 168 miljoen) kan nog uit bestaande kredietlijnen worden gedragen, maar dat zal nu ook wat gaan wringen, zeker nu WHV meer wil investeren in de vastgoedportefeuille. Het schuldniveau zal per saldo omlaag moeten in 2020.

Elke keer als WHV in de kapitaalmarkt op zoek gaat naar nieuwe financiering, dan wordt het tarief vastgesteld op basis van het onderliggende risico (+ looptijd). Hiervoor bestaat geen vaste formule (bijv. 10 jaar staat + spread afhankelijk van credit rating), vertrouwen in het business model (en LTV discipline) is hierbij zeer belangrijk. Bij een haperend business model, matig track record, en slechte credit rating, zal het zeer lastig worden om lange termijn financiering aan te trekken tegen redelijke tarieven.

Om te kunnen blijven profiteren van lage rente/spreads is een LTV beneden de 40% noodzakelijk.
Mischien eens de cc luisteren...Iets van brugfinanciering voor 2j...
[verwijderd]
0
quote:

junkyard schreef op 9 februari 2020 17:32:

WHV is het eerste halfjaar van 2020 in voorbereiding op herfinanciering, vooral vanwege de € 300 miljoen die in 2021 afloopt. De aflopende financiering in 2020 (€ 168 miljoen) kan nog uit bestaande kredietlijnen worden gedragen, maar dat zal nu ook wat gaan wringen, zeker nu WHV meer wil investeren in de vastgoedportefeuille. Het schuldniveau zal per saldo omlaag moeten in 2020.

Elke keer als WHV in de kapitaalmarkt op zoek gaat naar nieuwe financiering, dan wordt het tarief vastgesteld op basis van het onderliggende risico (+ looptijd). Hiervoor bestaat geen vaste formule (bijv. 10 jaar staat + spread afhankelijk van credit rating), vertrouwen in het business model (en LTV discipline) is hierbij zeer belangrijk. Bij een haperend business model, matig track record, en slechte credit rating, zal het zeer lastig worden om lange termijn financiering aan te trekken tegen redelijke tarieven.

Om te kunnen blijven profiteren van lage rente/spreads is een LTV beneden de 40% noodzakelijk.
Dat is me heel erg duidelijk, maar dit is een volledig theoretisch dominees-verhaal dat geen enkel inzicht biedt in wat er exact gebeurt. En overigens al 150 keer hier voorbij is gekomen.

No offense intended.

Ik zoek een cleane praktijkcasus om de daadwerkelijke gevolgen van een Company rating downgrade naar junk status inzichtelijk te krijgen.

Bestaan die casussen niet? Ik kan ze zelf niet vinden.

junkyard
0
quote:

Tilburg013 schreef op 9 februari 2020 17:43:

[...]

Mischien eens de cc luisteren...Iets van brugfinanciering voor 2j...
Geluisterd, dit is een backup, plan is om lange termijn financiering op te halen.
Tilburg013
0
quote:

junkyard schreef op 9 februari 2020 17:51:

[...]

Geluisterd, dit is een backup, plan is om lange termijn financiering op te halen.
Nee hoor ze zijn as-we-speak bezig met verkrijgen van een brugfinanciering bij een bankenconsortium om de komende 2/3j als ze bezig zijn met desinvesteringen, geen financieringsissues te hebben.

Daarnaast zijn ze nog een samenwerking met Amvest aan gegaan om het residential potentieel te gaan benutten.
[verwijderd]
2
quote:

junkyard schreef op 9 februari 2020 15:11:

[...]

Prima plan. Wellicht dat straks de AVA ook bij een WHV winkelcentrum (mixed-use conferentieruimte?) kan worden gehouden, zal vermoedelijk ietsje goedkoper zijn dan het Hilton hotel.

Dit zou direct het goede signaal afgeven aan de markt, management en organisatie zet de voeten in de modder. Schiphol lijkt mij niet meer de meest passende lokatie en geeft het verkeerde signaal af, zeker als (na Finland) straks ook Frankrijk uit de boeken is.
Overigens volledig eens over de symbolische waarde van zo'n verhuizing. Poten in de modder dwingt respect af bij iedereen. Laat de directie maar zien dat ze serieus zijn.

AVA kan wat mij betreft ook in Tilburg.
junkyard
0
quote:

FreedomFighter schreef op 9 februari 2020 17:44:

[...]

Dat is me heel erg duidelijk, maar dit is een volledig theoretisch dominees-verhaal dat geen enkel inzicht biedt in wat er exact gebeurt. En overigens al 150 keer hier voorbij is gekomen.

No offense intended.

Ik zoek een cleane praktijkcasus om de daadwerkelijke gevolgen van een Company rating downgrade naar junk status inzichtelijk te krijgen.

Bestaan die casussen niet? Ik kan ze zelf niet vinden.

Dagelijks zijn er talrijke downgrades/upgrades. Een downgrade staat niet alleen, vaak ziet de markt dit al aankomen (in geval van WHV, stijgende LTV, business niet onder controle) dus is de downgrade alleen bijna geen nieuws.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een downgrade (hoogstwaarschijnlijk) alleen gevolgen heeft voor aantrekken van nieuwe financiering (herfinanciering aflopende kredietlijnen), en dat er geen exacte formule bestaat in hoeverre de credit rating/downgrades de rentelast (spread) beïnvloedt.
junkyard
1
quote:

Tilburg013 schreef op 9 februari 2020 17:55:

[...]

Nee hoor ze zijn as-we-speak bezig met verkrijgen van een brugfinanciering bij een bankenconsortium om de komende 2/3j als ze bezig zijn met desinvesteringen, geen financieringsissues te hebben.

Daarnaast zijn ze nog een samenwerking met Amvest aan gegaan om het residential potentieel te gaan benutten.
Klopt, geen financieringsissues = liquiditeitsprobleem (herfinanciering) indien ophalen lange termijn financiering (of desinvesteringen) niet lukken zoals gepland, vandaar backup.

Residential is bekend. Ik hoop niet dat ze de upside grotendeels kwijtraken aan Amvest, zoals eerder bij herontwikkeling Tilburg.
[verwijderd]
0
quote:

junkyard schreef op 9 februari 2020 17:59:

[...]

Dagelijks zijn er talrijke downgrades/upgrades. Een downgrade staat niet alleen, vaak ziet de markt dit al aankomen (in geval van WHV, stijgende LTV, business niet onder controle) dus is de downgrade alleen bijna geen nieuws.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat een downgrade (hoogstwaarschijnlijk) alleen gevolgen heeft voor aantrekken van nieuwe financiering (herfinanciering aflopende kredietlijnen), en dat er geen exacte formule bestaat in hoeverre de credit rating/downgrades de rentelast (spread) beïnvloedt.
junkyard, als je mijn vraag hebt gelezen, zit dat er al in.

Ik vraag naar praktijkcasussen van downgrades naar junk status.

Geen theoretisch verhaal. Geen exacte formule, en ik snap ook wel dat die er niet zijn.

Dit is de reden dat ik vraag naar praktijkcasussen.

Zijn die er wel of niet?

Laat ik de vraag anders stellen.

Hoe kan het dat ik deze met Google niet kan vinden?

Marco1962
0
quote:

hjs64 schreef op 9 februari 2020 16:28:

[...]
Mij te vriendelijk, 2e verdieping verhuren, ze gaan maar op het dak zitten ;).
Helemaal mee eens en een fiat panda is groot zal voor ze.
NLvalue
1
quote:

FreedomFighter schreef op 9 februari 2020 16:20:

[...]

Leuk om te zien dat mijn verhuisplan voor het hoofdkantoor algemene steun krijgt.

Opvolging, kan iemand dit doorspelen naar de VEB?

Ik ben geen lid van de VEB, maar als jij dat wel bent, kopieer en plak het idee even en mail het naar een contactpersoon van de VEB.

Het moet worden ingebracht op de AAV.

Geen lid, maar weet wel hoe we meneer Dekker, de vertegenwoordiger van VEB op de WHA vergaderingen zouden kunnen bereiken. Zal dit mooie idee even doorzetten.
[verwijderd]
0
Ik vraag me af of er nog hoop is voor wereldhave. Ik heb zo veel plannen en idee gehoord maar denk niet dat er ooit nog iets uit te halen is. Dividend verlaging op dividend velaging. lagere koersen. Dit bedrijf levert al jaren geen redement meer op.
NLvalue
0
quote:

FreedomFighter schreef op 9 februari 2020 17:44:

[...]

Ik zoek een cleane praktijkcasus om de daadwerkelijke gevolgen van een Company rating downgrade naar junk status inzichtelijk te krijgen.

Bestaan die casussen niet? Ik kan ze zelf niet vinden.

Misschien deze casus, ken t bedrijf /casus niet goed

www.nrc.nl/nieuws/2002/07/10/alcatel-...
taurus86
0
Wie het niet meer ziet zitten kan morgen het beste zijn belegging in WH opheffen. Kost wat, maar schrap het maar weg tegen de fantastische resultaten op de rest van de portefeuille. Wie zichzelf 'scheef' heeft gezet, ja die hoeft niet te klagen. Eigen schuld, dikke … !
Maar uitstappen s.v.p.; ik stap misschien/zeker wel in. 'Als het bloed door de straat vloeit...…..'
Space = Ace.
NLvalue
0
Laatste post van deze week- voor de nieuwere beleggers wat tips:

1) Spreidt goed. Crux en ik hebben t vaker genoeg aangegeven , Niels in z’n week overzicht gaf t aan; t was een topweek, als je een goed gespreide portefeuille had. Had je een slechte week, moet je aan je spreiding werken.

2) meer van hetzelfde ( Urw, ECP, WHA, vastned) is geen spreiding - ze tenderen allemaal dezelfde kant op. (Geldt ook voor 4 banken, 4 olies, 4 chippers etc)

3) laat je emoties thuis - morgen zit je weer zaken te doen met algoritmes en computers, die interesseert het niet wat ons ‘gevoel’ is, ze werken met statistiek en kansrekening.

4) -13% in 1 dag kunnen we ook zien dit jaar , over elk aandeel in je portefeuille - een serieuze marktcorrectie. Wat zou je doen als dat gebeurt, rationele reactie, paniekverkoop of iets anders? Kun je nu alvast op voorbereiden.

junkyard
0
[verwijderd]
0
quote:

NLvalue schreef op 9 februari 2020 19:47:

[...]

Misschien deze casus, ken t bedrijf /casus niet goed

www.nrc.nl/nieuws/2002/07/10/alcatel-...
Kon ik niet bij, maar je hebt me wel op een spoor gezet.

De hele internationale telecomsector is al in junkstatus geweest, en daar weer uitgekomen. Nokia, Ericsson, etc.

In het algemeen is er geen berichtgeving over de daadwerkelijke gevolgen van een Moody's downgrade. Ik heb alleen kleine sporen gevonden bij Ericsson en daar bleek dat de markt al vooraf een downgrade had ingeprijsd.

Op basis van die berichten en het geval Hema, is mijn vermoeden dat een downgrade van 1 stap een rente-opslag betekent van ongeveer 0,5 procent.

(Hema overigens zit 8 stappen lager dan Wereldhave.)

Zowel Moody's als S & P en Fitch hanteren 16 stappen.

0,5 procent dus per stap, maar dat is wel heel voorlopig. Ik heb meer data nodig.

5.581 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 276 277 278 279 280 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 12:01
Koers 13,140
Verschil -1,040 (-7,33%)
Hoog 13,260
Laag 13,020
Volume 141.555
Volume gemiddeld 98.416
Volume gisteren 194.151

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront