Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
gbakl
0
Testen voor (vakantie)vluchten binnenkort niet meer door de overheid betaald.

Wat kost het?
Dat testen voor de vakantie kan flink in de papieren lopen, maar de kosten van de testen variëren per aanbieder. Bij coronalab kost een PCR-test bijvoorbeeld 69 euro, en een sneltest 39 euro. Bij spoedtest.nl is het 79,95 en bij travelclinic 95 euro voor een PCR-test.
Wáár kun je dan testen?
Bij alle commerciële aanbieders van coronatesten kun je straks terecht

"Voor afspraken vanaf 1 oktober kunt u terecht bij een zelfgekozen testlocatie voor PCR-testen of antigeen(snel)testen. Deze kosten betaalt u zelf", is te lezen op de site van de Rijksoverheid.
gbakl
0
.AUSTRIAN AIRLINES-TOPMAN ERGERT ZICH AAN ONEERLIJKE VERGELIJKING TUSSEN TREIN EN VLIEGTUIG

Net als in Nederland wordt er in Oostenrijk gepleit voor een kerosinebelasting. Ook de Oostenrijkse Spoorwegen (ÖBB) willen dat, omdat het oneerlijke concurrentie zou zijn dat de spoorsector wel belasting over elektriciteit moet betalen, maar de luchtvaart geen belasting over brandstof. Volgens Von Hoensbroech wordt er in die vergelijking wel erg makkelijk aan voorbij gegaan dat de spoorwegen jaarlijks miljardensubsidies krijgen van de overheid.

“Ik ben een grote treinfan! Toch is het waar dat hier soms met twee maten wordt gemeten. De luchtvaart betaalt zijn eigen infrastructuur, de spoorwegen krijgen die gratis van de belastingbetaler. En als het om de milieubalans gaat, zijn er ook legitieme vragen, zoals de enorme CO2-uitstoot bij de aanleg van spoorlijnen en tunnels, de versnippering van het landschap door de infrastructuur of de herkomst van de elektriciteit”, aldus Von Hoensbroech.

Volgens de CEO wordt er ten onrechte gedaan alsof de trein en het vliegtuig met elkaar wedijveren. “We zijn praktisch geen concurrenten, omdat het merendeel van onze vervoersdiensten plaatsvindt over afstanden waar de trein geen rol speelt. Zeker als je kijkt naar de CO2-balans. Korte vluchten tot 500 kilometer zijn verantwoordelijk voor slechts 4 procent van de CO2-uitstoot van de luchtvaart. Je gaat nooit met de trein naar de VS. Maar juist hier wordt de meeste CO2 uitgestoten.”
In plaats van het luchtverkeer aan te wijzen als grote boosdoener, moet er volgens Von Hoensbroech ingezet worden op innovatie om de CO2-uitstoot te verlagen. “Het heeft geen zin om het luchtverkeer te demoniseren als een klimaatprobleem en te doen alsof de oplossing is om niet te vliegen. We moeten juist met intelligente oplossingen het vliegen klimaatvriendelijk maken. Dat past niet in ieders politieke verhaal, dat weet ik, maar dat moet uiteindelijk de oplossing zijn.”
................................
soms is enige nuancering noodzakelijk zoals hier in het voordeel van luchtvaart.
Moneymaker2.0
0
quote:

gbakl schreef op 29 september 2021 09:47:

''Nee sorry ik ga een forum absoluut never nooit lezen als informatief''
geen dank
.
Air France-KLM
€ 4,544 -0,19 (-4,15%)
Wat goed van jou! DANKJEWEL!!

Ben je een Shorter of een gefrustreerde die op een verkeerd moment is ingestapt??

Nog 3,5% omlaag en dan wordt m'n SL getriggerd en ga ik genieten van de winst. Kan je mij dan weer een seintje geven als het zover is net zoals je nu zo knap hebt gedaan?:)

gbakl
0
quote:

Moneymaker2.0 schreef op 29 september 2021 14:42:

[...]

Wat goed van jou! DANKJEWEL!!

Ben je een Shorter of een gefrustreerde die op een verkeerd moment is ingestapt??

Nog 3,5% omlaag en dan wordt m'n SL getriggerd en ga ik genieten van de winst. Kan je mij dan weer een seintje geven als het zover is net zoals je nu zo knap hebt gedaan?:)
.
nee, daar ben ik te ''bijdehand'' voor ;O)...............(jouw woorden)
.
Air France-KLM

€ 4,495 -0,24 (-5,18%)
.
inmiddels weer (even) onder het dumpniveau van gisteren.
gbakl
0
quote:

welshterrier schreef op 29 september 2021 15:35:

Wanneer zijn de shorter te vreden?
.
koers komt in korte tijd van 3.75

nog een hele weg te gaan
Moneymaker2.0
0
quote:

gbakl schreef op 29 september 2021 15:41:

[...]
.
nee, daar ben ik te ''bijdehand'' voor ;O)...............(jouw woorden)
.
Air France-KLM

€ 4,495 -0,24 (-5,18%)
.
inmiddels weer (even) onder het dumpniveau van gisteren.
´Daar ben ik te bijdehand voor´ zeg je, maar toch doen, fantastisch!

Dit is de laatste keer dat ik op je reageer btw. Niet verdrietig zijn dat je geen aandacht meer krijgt oké?

Groetjes en succes met dit mooie trade-aandeel:)

gbakl
0
gbakl
0
Air France-KLM

€ 4,401 -0,17 (-3,84%)Air France-KLM
.
''Nog 3,5% omlaag en dan wordt m'n SL getriggerd en ga ik genieten van de winst. Kan je mij dan weer een seintje geven als het zover is net zoals je nu zo knap hebt gedaan?:)''
.

BINGO !
gbakl
1
AIR FRANCE-KLM ZIET TICKETVRAAG RICHTING VS DRASTISCH STIJGEN
PARIJS - Nu de VS haar grenzen weer heeft opengesteld voor volledig gevaccineerde reizigers uit 33 landen, ziet CEO Ben Smith van Air France-KLM een ‘grote piek’ in het aantal trans-Atlantische boekingen. Dat zei hij woensdag rond de presentatie van de eerste Airbus A220 voor Air France
.
ik zie ook een grote piek in opportunisme...

eerst is het reizen zwaar beperkt en dan mag het eindelijk weer een beetje (naar de VS tenminste) en komen er wat boekingen binnen
van niets naar iets, maar het was voldoende om de airlines een groen kleurtje te geven en mijn
shorst inmiddels een donkergroene tint...
gbakl
0
Air France-KLM
€ 4,348 -0,22 (-5,00%)
.
soms is een SL een Slimme Lozing (van dalende aandelen...)
gbakl
0
quote:

welshterrier schreef op 30 september 2021 11:10:

Ja knap hoor, maar nu weer omhoog graag
.
misschien is deze daling wel net zo hardnekkig als jouw alias ?
Moneymaker2.0
0
quote:

gbakl schreef op 30 september 2021 11:49:

Air France-KLM
€ 4,348 -0,22 (-5,00%)
.
soms is een SL een Slimme Lozing (van dalende aandelen...)
Klopt!
Mijne is ook getriggerd. Heel mooi rendement gemaakt met AF.
Is het fundamenteel super slecht, jazeker. Betekend dat je met zo'n aandeel geen rendement kan maken? Absoluut niet:)

Succes allen
welshterrier 5
0
quote:

gbakl schreef op 30 september 2021 11:50:

[...]
.
misschien is deze daling wel net zo hardnekkig als jouw alias ?
Ha ha, wat betreft mijn alias heb ik een hele brave.
Maar baal van de daling, ik blijf maar stil zitten. Op 4,78 verkocht, maar veel te vroeg op 4,56 teruggekocht helaas.....
[verwijderd]
0
quote:

HvR88 schreef op 30 september 2021 12:41:

Na een mooie stijging zoveel daling. Jammer.
Iedere stijging voor afklm is er 1 teveel natuurlijk.

Zodra ze de staatssteun hebben afgelost mogen ze weer stijgen. Nu slaat het nergens op dat de koers nog zo hoog staat.
gbakl
0
Air France-KLM verwacht nu echter dat de grote zakelijke klanten geleidelijk zullen terugkeren en dat er over en weer nieuwe zakelijke contacten gelegd zullen gaan worden. “Het is nog te vroeg om te zeggen in hoeverre dat zal resulteren in een duurzaam herstel”, meldde Smith ten overstaan van persbureau Reuters.
De topman zei overigens dat Air France-KLM minder kwetsbaar is dan rivalen als British Airways en Lufthansa voor zakenreistrends omdat tot de helft van haar ‘premium cabines’ voor de pandemie al gevuld werd met vakantiegangers. Parijs staat in de VS bekend als een bestemming waar je heengaat als je je eerste financiële klapper hebt gemaakt.

Anne Rigail, chef van het Franse netwerk van de maatschappij, meldde dat Air France "enig herstel" begint te zien van de zakelijke markt op binnenlandse routes. “Er vindt een aantal conferenties plaats in Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld, maar we zijn nog zeer ver verwijderd van de markt van 2019,” aldus Rigail
...................................

wat een triest relaas is dit weer, terwijl kapitaalkrachtige Amerikanen dolgraag naar Parijs reizen worden aan boord van
AF/KLM al van voor coronatijd die duurdere business seats aan toeristen aangeboden.

hoe gaat deze club ooit echt weer winst maken ?
gbakl
0
Air France - KLM SL 4.2421 HB 106.51 FN 4.2421 R 1 SG BEST Turbo Long
.
na recent heel veel short turbo's gaan er nu weer long turbo's om zeep, never a dull moment.
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 16:16
Koers 9,672
Verschil -0,398 (-3,95%)
Hoog 9,820
Laag 9,550
Volume 1.356.709
Volume gemiddeld 1.830.089
Volume gisteren 1.988.071

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront