Vopak « Terug naar discussie overzicht

VOPAK - 2023

1.755 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
Calendar
0
quote:

Saibee schreef op 6 april 2023 10:11:

Mijn gemiddelde effectieve aankoopprijs ligt rond 27-28 euro; heb veel aandelen Vopak in de rit naar beneden binnen gekregen door puts te schrijven.
Onder de 22 euro niet meer gekocht of puts geschreven; wilde eerst een draai van de neerwaartse trend zien.
Dat is mij ook gelukt. Helaas daarna ook veel call's geschreven. Dat had ik achteraf beter achterwege kunnen laten. Maar ik ben zeker niet ontevreden met mijn belegging in Vopak. Rond 27 weer sterk uitgebreid voor de volgende rit. Denk wel dat rond 35-37 de onderwaardering weer weggewerkt is. Dan zal het echt van betere resultaten moeten komen. 12 keer de winst vindt ik wel redelijk voor dit aandeel.
N audio
0
Op een gegeven moment mijn gak in de 22 Euro range gekregen, door lang steeds met een deel te blijven traden. Ik heb nog geen haast met de verkoop van mijn long positie. Het tradedeel is inmiddels wel verkocht. Naast Bayer op plaats 1 qua prestaties, staat Vopak op een eervolle tweede plek in de porto. Een prachtig rendement tot nu toe.

Een gezond tegengewicht voor bijvoorbeeld NN, waar de prestaties tot nu toe ernstig achterblijven bij de verwachtingen.
Bulletje Rozenwater
1
quote:

€URO-Trader schreef op 7 april 2023 11:28:

Een korte energie samenvatting.

www.knack.be/nieuws/belgie/na-de-ener...
Volgens een wetenschappelijk medewerker van de universiteit van Gent ;).

Ik verwacht eigenlijk een normalisering van gasprijzen op iets hogere niveaus dan voor de oorlog omdat LNG nu eenmaal duurder is. Niet rekening houdend met zaken die niet te voorzien zijn natuurlijk zoals economisch onheil of andere geopolitieke ellende.
LL
2
The world’s largest FSRU, owned by MOL and Vopak, is expected to arrive in Hong Kong this week to start serving Hong Kong’s first LNG import facility, according to shipping data.

The 263,000-cbm Bauhinia Spirit, previously known as MOL FSRU Challenger, left Singapore last week and should arrive in Hong Kong on April 13, its AIS data provided by VesselsValue shows.

According to the data, the vessel appears to be empty.

This FSRU has a nominal capacity of 600 million cubic feet per day with a maximum capacity of 800 million cubic feet per day.

To remind, Japan’s MOL and Dutch Vopak signed a deal in 2021 to jointly own the giant FSRU which will serve the new offshore LNG terminal in Hong Kong.

Under the deal, Vopak purchased 49.99 percent of the shares from MOL in the vessel owning company of the 2017-built, 345 meters long FSRU.

MOL and Vopak will provide the FSRU as well as jetty operations and maintenance and port services to the LNG import project.

The two firms also joined forces for the development of the project’s double berth jetty and maintenance services.

lngprime.com/asia/worlds-largest-fsru...
voda
1
voda
2
Vopak neemt belang in EemEnergyTerminal

Van 50 procent.

(ABM FN-Dow Jones) Vopak heeft met Gasunie een akkoord bereikt voor een belangneming van 50 procent in de EemsEnergyTerminal. Dit maakte het tankopslagbedrijf dinsdag voorbeurs bekend.

Wel moeten onder meer de mededingingsautorioteiten de overname nog goedkeuren.

De verwachting is dat de transactie uiterlijk 1 oktober aanstaande wordt afgerond. Vopak verwacht een aantrekkelijk rendement te behalen.

Het gaat bij deze terminal in de Eemshaven om een importlocatie voor LNG, ontwikkeld door Gasunie, nadat Rusland als toeleverancier wegviel na de inval in Oekraïne eind februari 2022.

De terminal is sinds half september van het vorig jaar operationeel met een capaciteit van 8 miljard kubieke meter per jaar.

De ambitie van EemsEnergyTerminal is nog dit jaar 9 miljard kubieke meter aardgas aan te kunnen, om vervolgens door te groeien naar 10 miljard kubieke meter aardgas.

Vopak en Gasunie hebben als gezamenlijke eigenaren verder onlangs tot een uitbreiding van de gascapaciteit van Gate Terminal in Rotterdam besloten met 4 miljard kubieke meter. Daarvoor dient een vierde tank te worden gebouwd. Gate neemt bij deze uitbreiding ook de financiering op zich en neemt in september van dit jaar een definitieve beslissing over het project. Uiteindelijk moet Gate een capaciteit krijgen van 20 miljard kubieke meter per jaar.

Met de aankoop van het belang en de uitbreiding van Gate Terminal is naar schatting 100 miljoen euro gemoeid.

Vopak besloot geen gebruik te maken van het recht om een belang van 49,99 procent te nemen in vlootbedrijf MOL, dat werkt aan een terminal in Hong Kong. Reden is vertragingen die zijn opgelopen. Dit besluit heeft verder geen financiële gevolgen voor Vopak.

Vopak herhaalde dinsdag de financiële doelstellingen voor 2025 met een rendement op de operationele kasstroom van 12 procent. De onderneming zet 1 miljard euro opzij tot en met 2030 om de groei-ambities in terminals te realiseren en zet eenzelfde bedrag opzij voor nieuwe energiebronnen, eveneens tot aan 2030, maar wil dit proces wel versnellen.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
N audio
0
quote:

Fezpatrick schreef op 11 april 2023 07:41:

www.vopak.com/newsroom/news/vopak-pro...
De marges zullen nu wél ok zijn, in vergelijking met eerder.
Mooi bericht.
Bas2012
1
Dat was een zeer te verwachten deal mbt Eemshaven en eigenlijk wel een mooie stap, hopelijk kunnen ze op termijn deze locatie omvormen conform NL/Gasunie strategie naar import waterstof (als ik het goed heb). Interessant vind ik de beslissing mbt HK dat afketst, dat dit een low return opportunity is had ik verwacht maar dit moet wel erg laag zijn geweest (iig ik ga ervanuit dat via MOL er goedkoop Japans geld qua lening in kon om de equity return op te poetsen).
voda
1
Beursblik: Vopak zet stappen vooruit

ING benieuwd naar investeringstempo.

(ABM FN-Dow Jones) Het verworven belang in de LNG-terminal in Eemshaven door Vopak sluit goed aan bij de rendementsdoelstellingen van het opslagbedrijf. Dit stelde ING dinsdag.

Analist Quirijn Mulder noemde de deal positief.

ING stond verder stil bij de capaciteitsuitbreiding met een vierde terminal in Rotterdam, die eveneens als positief werd beoordeeld door de bank.

De capaciteitsuitbreiding en de belangneming in de EemsEnergyTerminal vergen een gezamenlijk investering van 100 miljoen euro ten opzichte van de 1 miljard euro die Vopak uittrekt voor groei-investeringen tot en met 2030. ING vraagt zich af hoe snel Vopak tot dit bedrag zal komen.

ING hanteert een koopadvies voor Vopak met een koersdoel van 32,00 euro.

Het aandeel Vopak noteerde dinsdag op een groen Damrak 0,4 procent hoger op 30,06 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
[verwijderd]
1
quote:

voda schreef op 11 april 2023 10:04:

Beursblik: Vopak zet stappen vooruit

ING benieuwd naar investeringstempo.

(ABM FN-Dow Jones) Het verworven belang in de LNG-terminal in Eemshaven door Vopak sluit goed aan bij de rendementsdoelstellingen van het opslagbedrijf. Dit stelde ING dinsdag.

Analist Quirijn Mulder noemde de deal positief.

ING stond verder stil bij de capaciteitsuitbreiding met een vierde terminal in Rotterdam, die eveneens als positief werd beoordeeld door de bank.

De capaciteitsuitbreiding en de belangneming in de EemsEnergyTerminal vergen een gezamenlijk investering van 100 miljoen euro ten opzichte van de 1 miljard euro die Vopak uittrekt voor groei-investeringen tot en met 2030. ING vraagt zich af hoe snel Vopak tot dit bedrag zal komen.

ING hanteert een koopadvies voor Vopak met een koersdoel van 32,00 euro.

Het aandeel Vopak noteerde dinsdag op een groen Damrak 0,4 procent hoger op 30,06 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
30,06?
Fezpatrick
4
[verwijderd]
4
quote:

Fezpatrick schreef op 11 april 2023 10:22:

wat dacht je van het koopadvies met koersdoel 32,- toet toet boing boing
KOERIJN gaat van koersdoelen van 50+ naar 32 enkel op conjunctuur. Tja. Zal wel te maken hebben met storingen. Daar zijn ze goed in bij ING. We zullen eerdaags wel een excuus ontvangen. Excuus voor het ongemak, een analist was gestoord. Deze is nu verholpen. Nieuw koersdoel €42.
N audio
1
quote:

Bas2012 schreef op 11 april 2023 10:00:

Dat was een zeer te verwachten deal mbt Eemshaven en eigenlijk wel een mooie stap, hopelijk kunnen ze op termijn deze locatie omvormen conform NL/Gasunie strategie naar import waterstof (als ik het goed heb). Interessant vind ik de beslissing mbt HK dat afketst, dat dit een low return opportunity is had ik verwacht maar dit moet wel erg laag zijn geweest (iig ik ga ervanuit dat via MOL er goedkoop Japans geld qua lening in kon om de equity return op te poetsen).
Het is natuurlijk ook een relatief kleine opslag in HK. En inderdaad komt Eemshaven niet als een verrassing. Mooi dat men destijds met de mindere voorwaarden zei: dank u wel, maar liever niet. En nu op veel betere voorwaarden wel toehapte. :)
Bas2012
2
quote:

N audio schreef op 11 april 2023 11:11:

[...]

Het is natuurlijk ook een relatief kleine opslag in HK. En inderdaad komt Eemshaven niet als een verrassing. Mooi dat men destijds met de mindere voorwaarden zei: dank u wel, maar liever niet. En nu op veel betere voorwaarden wel toehapte. :)
Zeker eens ik ben blij dat ze, zo lijkt, helder de stekker eruit trekken als return niet voldoende is. Je ziet te vaak bedrijven, onder het mom van groei en vlaggetje planten, dit soort bagger projecten aanpakken.
€URO-Trader
0
Enkele weken terug spoot de koers naar €33 in de eindveiling, ten tijde van herschikking portefeuilles. Was een prima indicatie dat de koers verder omhoog .zou gaan. De vraag is, hoe ver. Werkelijk geen idee, maar alweer bijna 100% gestegen vanaf bottomlow.
€URO-Trader
0
Vopak besloot geen gebruik te maken van het recht om een belang van 49,99 procent te nemen in vlootbedrijf MOL, dat werkt aan een terminal in Hong Kong. Reden is vertragingen die zijn opgelopen. Dit besluit heeft verder geen financiële gevolgen voor Vopak.

Heel slim, een garantie geeft men niet in China, zie de annexatie van Hong Kong.
Fezpatrick
3
quote:

€URO-Trader schreef op 3 april 2023 15:01:

[...]de koers gaat weer naar de €30, en eronder. Het is een prutaandeel.
Kan een mening toch snel veranderen he............. :)
1.755 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 37,080
Verschil -0,980 (-2,57%)
Hoog 37,360
Laag 36,440
Volume 328.206
Volume gemiddeld 186.435
Volume gisteren 235.646

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront