Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Info

3.585 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 176 177 178 179 180 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Blackhamster schreef:

[quote=kusadasi]
Weer dood geld voor de lomende wkn.gisteren Amg verkocht en 40 call AF gekocht zwaar spijt.
[/quote]

je kan het ook zo zien dat dit de laatste kans is om onder de 14 in te stappen.
Daar lijkt het wel op want opening op 14,15. Gisteren ingestapt 14,02 en AMG ook trouwens op 7,98, zonde dat je die verkocht hebt.
[verwijderd]
0
MARKET TALK: AF-KLM koersdoel omhoog naar EUR19,90 - MS
9-12-2010 8:30:00

AMSTERDAM (Dow Jones)-- Morgan Stanley verhoogt het koersdoel voor Air France-KLM (AF.FR) naar EUR19,90 van EUR17,20, waarbij de zakenbank voor de Frans-Nederlandse luchtvaarder de komende 12 tot 18 maanden een terugkeer voorziet naar een piekniveau qua winstgevendheid. Vanwege de aantrekkelijk waardering van het aandeel blijft de luchtvaarder een van de 'toppicks' van Morgan Stanley. Het advies wordt gehandhaafd op overweight. Het aandeel sloot woensdag op EUR14,13. (PBU)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

[verwijderd]
0
Wederom een koers verhoging naar 19.90 eu door morgan stanley.
En het vreemde doet zich wederom voor dat de koers zakt!
Stilte voor de storm zal je denken want opstijgen doet AF zeker.
[verwijderd]
0
quote:

83M schreef op 9 december 2010 12:04:

Het is belachelijk. Reden te meer om nu te kopen.
Heb ik alweer ruimschoots gedaan 83m
Om 1 uur de vervoers cijfers nov van lufthansa!!
83M
0
Hoe waren die vervoerscijfers? Koers ging lekker omhoog, tot een uur of 3.. Zie je wel vaker. Net of de koers bij opening van VS wordt gedrukt.
[verwijderd]
0
quote:

83M schreef op 9 december 2010 22:17:

Hoe waren die vervoerscijfers? Koers ging lekker omhoog, tot een uur of 3.. Zie je wel vaker. Net of de koers bij opening van VS wordt gedrukt.
Lufthansa passeert dit jaar grens van twee miljoen ton
Lufthansa Cargo zag het vrachtvervoer over de maand november stijgen met 18,2 procent. Daarmee wist de Duitse luchtvrachtgroep sterker te groeien dan de grootste Europese rivaal Air France-KLM dat het vrachtvervoer vorige maand slechts met 6,1 procent zag toenemen.

Over de eerste elf maanden van dit jaar lag het totale tonnage bij Lufthansa op 1,85 miljoen ton. Daarmee zal de Duitse vervoerder dit jaar de magische grens van twee miljoen ton passeren.



Het vrachtvolume van Lufthansa, inclusief die van de dochters Swiss World Cargo en Austrian Airlines, kwam uit op 193.000 ton voor november. De grootste markt was daarbij Noord-en Zuid-Amerika met 56.000 ton. Azië was met 53.000 een goede tweede.

[verwijderd]
1
Telegraaf za 11 dec 2010: Air France-KLM gaat de strijd aan met Emirates door Ronald Veerman

HAARLEM - Twee jaar lang gierde de financiële crisis rond Air France-KLM, met als dieptepunt een jaarverlies van € 1,5 miljard. De zwarte cijfers keren weer terug, maar nu staat de Frans-Nederlandse gigant voor een nieuw groot luchtgevecht: het pareren van het sterk opkomende Emirates en andere kapitaalkrachtige maatschappijen uit het Midden-Oosten.

„We hebben iedereen verrast. Niemand dacht dat we dit jaar al weer winst gingen maken. Maar toch gaat het lukken”, meldt topman Pierre-Henri Gourgeon vanaf de Haarlemse Grote Markt, waar de Frans-Nederlandse bestuurstop voor zijn jaarlijkse ’heisessie’ is neergestreken.

KLM-baas Peter Hartman knikt bevestigend. „Men vond ons te soft bij de aanpak van de recessie. We wilden wel reorganiseren en scherp op de kosten letten, maar niemand ontslaan. En het werkt. We draaien nu beter dan de anderen.” Gourgeon erkent dat het zware tijden waren. „Zelfs binnen het bedrijf zag je op een gegeven moment pessimisme.”

Maar wat wil je ook, zegt hij, met zulke negatieve resultaten. „Gelukkig waren de meesten flexibel. Cargomedewerkers die niet zeurden toen ze plots vliegtuigen moesten schilderen, plus vele anderen die van functie moesten wisselen”, zo prijst de Fransman ook zijn personeel.

Volgens het duo is de opluchting zichtbaar. „Iedereen ziet nu dat het weer beter gaat. Eindelijk kunnen we weer normaal ons vak uitoefenen”, aldus de Franse topman.

„Natuurlijk zijn er ook dingen veranderd”, voegt de twee koppen grotere Hartman toe. „Toeristen en vooral zakenreizigers willen meer waar voor hun geld. Vooral op de kortere Europese verbindingen. Het moet voordeliger, maar tegelijk nog steeds top zijn. Dat betekent bijvoorbeeld geen champagne meer aan boord, maar wel een goede lounge en snelle mobiele incheckprocedures.”

Krachtmeting

Wereldwijd zijn de uitdagingen echter nog veel groter. „Fors groeien in China, India en de rest van Azië en veel nieuwe routes naar Zuid-Amerika. Daar gaat de echte krachtmeting plaatsvinden en daar willen we dus ook de sterkste zijn”, aldus de ceo van Air France-KLM.

Behalve bekende namen als Lufthansa en British Airways zijn het vooral de opkomende maatschappijen uit de Golfregio die de maatschappij daarbij steeds vaker zal tegenkomen. Samen hebben Emirates, Etihad en Qatar vele honderden vliegtuigen besteld, waarmee ze de traditionele maatschappijen willen wegvagen.

„Het wordt een hard gevecht. Al zal het dan ook wel eerlijk moeten gaan”, zo doelt de Fransman op de in zijn ogen dubieuze wijze waarop met miljarden dollars aan Arabische staatssteun Europese en Aziatische luchthavens in rap tempo worden bestormd.

„Brussel en de EU-landen zullen daar op een of andere manier een dam tegen moeten opwerpen. Het is niet gezond dat wij twaalf keer per week naar het Midden-Oosten vliegen en zij inmiddels 35 keer op Frankrijk. En geen maatschappij ter wereld is financieel in staat om zomaar negentig A380’s te bestellen. Dat kan alleen met staatsgaranties. Dat klopt gewoon niet. De EU en Europese overheden moeten inzien dat het Europese transport in omvang afneemt en dat men straks gedwongen wordt via de Golf naar bestemmingen in Azië, Afrika en Oceanië te reizen.”

„Canada heeft al ingegrepen. Daar zijn de enorme expansieplannen van Emirates precies om die reden geblokkeerd”, aldus Hartman, die benadrukt dat hij wel degelijk voor concurrentie is. „Maar het moet wel een gelijke strijd zijn”

Indien dat laatste het geval wordt, ziet Gourgeon Air France-KLM niet verrassend als winnaar uit de strijd komen. „Behalve prijs en service draait het immers steeds meer om joint ventures en allianties. Die hebben de Golfmaatschappijen niet en wij wel. Zo veel zelfs dat we samen met onze SkyTeam-partners 40% van de Chinese markt in handen hebben.”

Samenwerkingsverbanden die de komende jaren tot een heuse luchtbrug tussen Azië en Europa moeten leiden. „Via onze ’hubs’ in Amsterdam en Parijs gaan we honderden steden met elkaar verbinden. Megaplaatsen in China waar bijna niemand nog van gehoord heeft, maar die groter zijn dan New York”, aldus Gourgeon, die benadrukt dat Schiphol daarbij een cruciale rol zal spelen.

„Al die verhalen dat we luchthaven Charles de Gaulle willen voortrekken zijn onzin. Schiphol is cruciaal voor de groep en we willen er de komende jaren fors groeien. Met grotere vliegtuigen en nieuwe routes, waarbij Parijs en Amsterdam elkaar juist gaan aanvullen en versterken.”

Hartman legt uit. „Air France vliegt bijvoorbeeld al dagelijks op Buenos Aires, maar in plaats van een verdubbeling, gaat nu ook KLM deze stad vanuit Amsterdam aanvliegen. Dat gaan we ook naar Rio doen en Air France bijvoorbeeld weer in Lima.”

Consolidatie

Dat daarbij de komende jaren ook de huidige consolidatie in de luchtvaart fors zal doorzetten staat vast. „De drie wereldwijde allianties zullen snel groter en sterker worden”, aldus de Fransman.

„In tal van gezonde markten zie je een beperkt aantal grotere partijen concurreren. Alleen in de luchtvaart vochten we tot voor kort met z’n honderden tegen elkaar, met als gevolg dat niemand iets verdient. Dit is veel beter voor de sector. En bovendien gaan beleggers dan ook eens wat terugzien van hun luchtvaartinvestering.”
83M
0
voda
0
Air France-KLM sluit code-sharing deal met Saudi Airlines


AMSTERDAM (AFP)--Air France, onderdeel van Air France-KLM (AF.FR), heeft maandag een code-sharing overeenkomst gesloten met Saudi Airlines.

De overeenkomst, die ingaat op 10 januari 2011, houdt in dat beide bedrijven hun klanten dagelijks code-sharing vluchten kunnen aanbieden op de routes tussen Parijs, Jeddah en Riyadh, meldden de bedrijven in een persverklaring.

De samenwerking heeft betrekking op lounges, frequent flyer-programma's en de vluchten zelf.


(Dit artikel werd eerder gepubliceerd in het Engels door Agence France Presse en werd vertaald in het Nederlands door Dow Jones Nieuwdienst)


Door Dow Jones Nieuwsdienst +31 20 57 15 201; amsterdam@dowjones.com


[verwijderd]
0
MARKET TALK: AF-KLM advies omhoog naar outperform - Credit Suisse
14-12-2010 07:53:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Credit Suisse verhoogt het advies voor Air France-KLM (AF.FR) naar outperform van neutral, in reactie op de verwachte groei van hoog renderende verkopen in 2011, waarbij betere resultaten zullen worden behaald dan bij de low-cost maatschappijen. Het koersdoel staat op EUR18,80. Het aandeel Air France-KLM is maandag gesloten op EUR14,20. (BTK)

[verwijderd]
0
IATA verhoogt winstverwachting luchtvaart, Europa blijft achter
14-12-2010 13:56:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De wereldwijde luchtvaartorganisatie International Air Transport Association (IATA) heeft dinsdag de winstverwachting voor de jaren 2010 en 2011 naar boven bijgesteld, maar ziet Europa achterblijven en waarschuwt voor een pas op de plaats in het herstelproces in de loop van 2011.

Voor 2010 verwacht de IATA nu een gezamenlijke winst van $15,1 miljard, tegen een voorspelling van $8,9 miljard in september. Voor 2011 is de winstverwachting nu $9,1 miljard, tegen $5,3 miljard eerder. De marges voor 2010 en 2011 worden geschat op respectievelijk 2,7% en 1,5%.

De IATA baseert de verwachting op een krachtig herstel in de sector in het derde kwartaal van 2010, maar voorziet voor 2011 stijgende brandstofkosten, een afvlakkende economische groei en toenemende belastingen.

De IATA merkt op dat mede door de invoering van nieuwe belastingen voor luchtvaartmaatschappijen en passagiers het herstel bij de Europese luchtvaartmaatschappijen achterblijft bij maatschappijen uit andere regio's.
Bangkok mand
0
Wat mij de laatste weken steeds weer opvalt is dat de koers bij opening ieder keer de day high neerzet om vervolgens terug te vallen, en de rest van de dag rustig door te kabbelen, iemand anders dit ook opgevallen en hier een verklaring voor of hier zelfs op inspeelt?

Zit zelf sinds een maand met 2000 stuks a 13,07 in AF-KLM, vooral om te profiteren van het herstel in de luchtvaart in het algemeen en AF KLM in het bijzonder. Naast veel kansen (Grotere aanwezigheid in Azie, goede naam, goede infrastructuur (Schiphol en Parijs), gesloten alliantie met Alitalia en goede strategie van de leiding) zie ik ook veel bedreigingen, zoals de olieprijs, voortdurende uitbreiding low cost carriers en de underperformance van de cargo divisie tov concurrenten (Lufthansa). Ook de stijgende olieprijs is niet geheel door te rekenen in de ticketprijs denk ik. Vooralsnog echter de positieve elementen die overheersen. Koers is denk ik onevenredig lang achtergebleven tov AEX gemiddeld en de meeste ellende moet nu wel eens voorbij zijn.
Ook gezien de vele koersdoelverhogingen een goed 2011 in het vooruitzicht voor dit aandeel denk ik. Wel weer over te denken om weer 20 opties maart 16 te schrijven, de december 15 lopen (waarschijnlijk) vrijdag waardeloos af. Levert toch weer een leuke premie op en bij eventuele uitoefening toch een rendement tov huidige koers van 15% in 3 maanden.

Iemand anders nog positie/ideeen over AF KLM?
[verwijderd]
0
Van de aandelen waar ik in zit (en waar in interesse in heb), heb ik de orderboeken openstaan, naast de realtime AEX. Bij een iets grotere beweging in de AEX gaat het er alleen maar om hoe de bied en de laat de poot stijf houden. AF-KLM gaat vaak mee met de AEX en soms sterker. Zo is er, ook als partikulier, best mooi in te handelen.

Toch heb ik de laatste dagen, ook vandaag, AF-KLM wat afgebouwd. In tegenstelling tot anderen leg ik bv. het IATA-rapport niet positief uit voor AF-KLM: als Europa achter blijft, en Lufthansa wel goed presteert, dan zou dit aangeven dat de voorspellingen voor AF-KLM toch wat zullen tegenvallen. Maar ik hou ze zeker nog wel in mijn porto.
jessebrown
0
De ene na de andere koopadvies met koersdoelen waarvan je dromen kan,wordt het aandeel fors onderuitgehaald.
[verwijderd]
0
quote:

kusadasi schreef op 15 december 2010 17:54:

De ene na de andere koopadvies met koersdoelen waarvan je dromen kan,wordt het aandeel fors onderuitgehaald.
Sorry dat ik het zeg, maar het zat er toch wel aan te komen, zie bovenstaand bericht over IATA. Toch was er vanmorgen nog even een kans om redelijk te verkopen.
Ach, morgen weer een nieuwe dag...
[verwijderd]
0
De daling geeft weer mooie koopmomenten hoop er morgen onder de 14 ruim te kunnen kopen.
Want stijgen gaat AF zeker weer.
3.585 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 176 177 178 179 180 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 jun 2024 17:35
Koers 10,450
Verschil -0,175 (-1,65%)
Hoog 10,740
Laag 10,405
Volume 1.035.581
Volume gemiddeld 1.707.380
Volume gisteren 880.477

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront