4,5 miljard schuld, 2,5 miljoen per dag verlies, te veel en te duur personeel, dat óók nog eens in een andere wereld leeft, enorme concurrentie van de Emiraten, over enkele jaren een overslaghaven voor 200 miljoen passagiers aldaar, enorme concurrentie van de Easyset-wespen, Berlijn, Düsseldorf, Brussel die óók willen, wat Schiphol wil, de fijnstof-affaire die zo'n miljoen Nederlanders enkele jaren van hun leven kost: wie durft van zo'n toko nog aandeelhouder te zijn???
Sommige van de hierboven vermelde problemen hebben op het eerste gezicht alléén met Schiphol te maken, en niet met Air France/KLM, maar indirect zullen zij zéker hun effect op die vliegwinkel hebben.
Om nog maar te zwijgen over het feit, dat bijna geen door Fransen overgenomen bedrijf het uiteindelijk heeft gered...
En reken maar, dat de Fransen uiteindelijk Schiphol willen degraderen tot een regionaal vliegveld, ten faveure van (de werkgelegenheid in) Parijs...
Tenslotte: Gelderlanders overhalen met een gratis busrit naar Schiphol: hoe kom je erop - alleen al logistiek is zoiets feitelijk onuitvoerbaar, zeker ook gezien de meeste vertrektijden van toeristenvluchten op tijden, waarop een normaal mens nog lekker ligt te slapen. Een en ander wijst al op een fors 'au' door Düsseldorf!