Forum: TomTom » TomTom juli 2017. Scharrelmaand? » Pagina: 212 | Belegger.nl

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 207 208 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Sunshine Band
0
quote:

holenbeer schreef op 31 jul 2017 om 21:48:


[...]
En met Audi, BMW en Mercedes heb je ook alleen traffic data van de linker rijstrook. Daar heb je als normale berijder niks aan :-)


Geniaal!
Advocaat van de Duivel
0
quote:

Natte krant schreef op 31 jul 2017 om 20:02:


[...]
Jaartje of 4-5 wachten dus nog.


Next decade is wat dichter bij dan 4 of 5 jaar....dan is het inmiddels aug 2021...of 2022...
holenbeer
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 31 jul 2017 om 19:28:


@Justin, jij vindt niet zo snel iets spannends......wat mij opviel in het bericht en internview met Sood, vice president of highly automated driving Here

The industry has not settled on a path for mapping technology, and emerging suppliers are moving in different directions

Through a partnership with Bosch, TomTom is constructing live maps via radar sensors that surround research vehicles. Eventually, the maps will be constantly updated from data gathered by cars using Bosch radar systems installed as part of automated driving functions.

Here introduced its HD Live Map concept in January 2016

HD-map icm TT wordt niet genoemd. HERE concept is relatief nieuw of ze zijn er pas in 2016 mee voor de dag gekomen.

Sood said Here can collect data from vehicles made by any automaker, as long as owners agree to share their data with the automaker. Here is working with automakers other than the supplier's joint owners to create its high-definition map. He declined to reveal those companies

Benieuwd wie er meer crowdsourced data ontvangt t.b.v. HD-maps, HERE via sensors of TT via radar

Here's HD Live Map won't be online until the first Level 4 autonomous vehicles which some automakers say could be as early as three to four years.

Wie heeft wanneer als eerste een HD-map deal en level 4?

"No one player can have sufficient volume to create this kind of content," Sood said. "OEMs are likely going to be sharing this data for the betterment of everyone."

Als dat de visie is van de gehele industrie kunnen ze beter morgen beginnen met het delen van die (anonieme) data

Waarom zou het HERE via sensors of TT via radar zijn? TT kan toch net zo goed sensordata inwinnen en verwerken? Of heeft HERE daar een patent op, of een monopolie?
Tom3
0
quote:

xynix schreef op 31 jul 2017 om 21:14:


Wanneer is nieuws nieuws? Ik word benaderd door iemand die beweert uit zeer betrouwbare bron, die niet wordt onthuld, dat Tesla definitief binnen zou zijn voor Tomtom. Ik twijfelde of ik het moet melden, omdat ik me er zelf geen enkel betrouwbaarheidsbeeld bij kan vormen. Maar het klonk alsof het van iemand kwam die zicht op de onderhandelingen had. En dat er dus getekend is.

Het gerucht gaat natuurlijk al lang en het blijft de vraag wanneer dit duidelijk kan en mag worden voor de brede markt. Maar met zeer enthousiaste eerste reviews van de Model 3 en inmiddels 500.000 voorintekeningen kan dit in 2018 een significante bijdrage gaan leveren.


Is diegene die je heeft benaderd een onbekende van je? Kan het ook gaan om alleen snelheidsaanduidingen of een andere side show?
Geert07
1
quote:

holenbeer schreef op 31 jul 2017 om 21:48:


[...]
En met Audi, BMW en Mercedes heb je ook alleen traffic data van de linker rijstrook. Daar heb je als normale berijder niks aan :-)
Maar je weet dan wel ieder woonwagenkamp feilloos te vinden.
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 31 jul 2017 om 22:06:


[...]
Waarom zou het HERE via sensors of TT via radar zijn? TT kan toch net zo goed sensordata inwinnen en verwerken? Of heeft HERE daar een patent op, of een monopolie?


Er zijn gewoon filmpjes van TomTom waar ze laten zien dat ze met camera beelden AI trainen om verkeersborden te herkennen. Dus camera beden worden ook gebruikt en Lidar ook. Dus wat deze here man zegt lijkt me niet te kloppen
holenbeer
0
quote:

xynix schreef op 31 jul 2017 om 21:14:


Wanneer is nieuws nieuws? Ik word benaderd door iemand die beweert uit zeer betrouwbare bron, die niet wordt onthuld, dat Tesla definitief binnen zou zijn voor Tomtom. Ik twijfelde of ik het moet melden, omdat ik me er zelf geen enkel betrouwbaarheidsbeeld bij kan vormen. Maar het klonk alsof het van iemand kwam die zicht op de onderhandelingen had. En dat er dus getekend is.

Het gerucht gaat natuurlijk al lang en het blijft de vraag wanneer dit duidelijk kan en mag worden voor de brede markt. Maar met zeer enthousiaste eerste reviews van de Model 3 en inmiddels 500.000 voorintekeningen kan dit in 2018 een significante bijdrage gaan leveren.

Dank voor je melding, erg correct!
Is die 'iemand' zelf betrouwbaar naar jouw mening (die ik zeer op prijs stel), is het aannemelijk dat deze 'iemand' toegang heeft tot een zeer betrouwbare bron?
Dat zijn zo wat vragen die bij me opkomen.
Slainte
0
'Indeed, the big question in mapping as an industry, is will it become cooperative — as in the case of 3 German automakers co-owning “Here Inc.” or will it become a competitive advantage, with one player making a better product because they have better or cheaper maps?'

ideas.4brad.com/many-different-approa...
sappas
0
Ik ben de naam kwijt van het bedrijf dat door TT is overgenomen voor de kaarten.

Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Sappas
sappas
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 31 jul 2017 om 22:44:


TeleAtlas

Bedankt nu weet ik het weer.

Groetjes,

Sappas
Dutchy Ron
0
De vraag is of Tesla TT HD-maps en RRS nodig heeft (of wil inzetten) voor Level 3 of pas bij Level 4. De rit van oost naar west US (of andersom) van eind dit jaar zal een testauto zijn die Level 4 aantoont. Dat lijkt misschien een logisch moment om een eventuele deal tussen Tesla en TT bekend te maken.
~Justin~
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 31 jul 2017 om 19:28:


@Justin, jij vindt niet zo snel iets spannends......wat mij opviel in het bericht en internview met Sood, vice president of highly automated driving Here

The industry has not settled on a path for mapping technology, and emerging suppliers are moving in different directions

Through a partnership with Bosch, TomTom is constructing live maps via radar sensors that surround research vehicles. Eventually, the maps will be constantly updated from data gathered by cars using Bosch radar systems installed as part of automated driving functions.

Here introduced its HD Live Map concept in January 2016

HD-map icm TT wordt niet genoemd. HERE concept is relatief nieuw of ze zijn er pas in 2016 mee voor de dag gekomen.

Sood said Here can collect data from vehicles made by any automaker, as long as owners agree to share their data with the automaker. Here is working with automakers other than the supplier's joint owners to create its high-definition map. He declined to reveal those companies

Benieuwd wie er meer crowdsourced data ontvangt t.b.v. HD-maps, HERE via sensors of TT via radar

Here's HD Live Map won't be online until the first Level 4 autonomous vehicles which some automakers say could be as early as three to four years.

Wie heeft wanneer als eerste een HD-map deal en level 4?

"No one player can have sufficient volume to create this kind of content," Sood said. "OEMs are likely going to be sharing this data for the betterment of everyone."

Als dat de visie is van de gehele industrie kunnen ze beter morgen beginnen met het delen van die (anonieme) data


Ik zie niks meer dan een interviewtje met iemand van HERE. Je vraag "ben benieuwd wie er meer data ontvangt" snap ik niet helemaal. TT richt zich ook op sensordata, niet alleen radar. De auteur haalt de positioneringstechnologie van bosch-tomtom (obv radar) door de war met hd maps, waarvan hij die van TT niet noemt.

Laatste alinea klopt, er ontstaat een markt voor sensor data. Heb ik een jaar geleden ook iets over gepost. Autofabrikanten willen ook iets met big data en denken "goud" in handen te hebben met alle data die hun auto's genereren. Maar data is slechts een ruwe grondstof, het gaat om de stap van data naar informatie. GM is al jaren aan het proberen iets met haar data te doen in termen van mapping, maar onderschatten wat de complexiteit ervan is. Autofabrikanten bieden nu gewoon die data aan (te koop) aan mapmakers. Toegang tot die data wordt dus niet zo'n probleem. De expertise zit hem in de interpretatie, verwerking, validatie.

Onderstaande snippets gaan (m.n.) over GM. Discussie die ik met iemand had. Dateert van sept 2016. In de tussentijd is er natuurlijk eea veranderd dus gaat vooral over de discussie toen. Het lijkt er op dat autofabrikanten de data gewoon verkopen (op een soort marktplaats). Wat ze al deden, want dan komt op hetzelfde neer als korting krijgen in ruil voor data.

===

I think GM really wants to make use of the data and capitalize on all the effort that has gone into Onstar- but I don't think they will be able to. They do underestimate the complexity of the complete map, but , even if they ban have a unique layer, or do change detection and avoid certian problems, it will be worth it.

I tend to agree (that they lack knowledge and underestimate the task), but these guys are getting desparate to get stuff on the road. What is most interesting to me is that they do not find purchasing a HERE map (or TomTom) to be cost effective

Mostly carmakers know the data might be worth a lot of money and they don't know if they are getting a good deal or being taken for a ride. Nobody does at this point. They also don't want to help the competition without compensation- either appropriate amount of data back or money, but the data-money conversion rate is not clear.

I dont' think mobileye, or anyone else, is likely to be given the data to do what they want with, but they can still extract a lot of the value. I think, especially for GM, which has long worked on this stuff, they want to understand this space before they commit, and that may not be possible. I think the Germans are a bit more in the mood for giving it away if it looks like it lets them move faster, but are still cautious.
aandeeltje!
0
quote:

holenbeer schreef op 31 jul 2017 om 21:48:


[...]
En met Audi, BMW en Mercedes heb je ook alleen traffic data van de linker rijstrook. Daar heb je als normale berijder niks aan :-)


Haha, hebben ook helemaal geen actuele tafic en filemeldingen nodig, is immers alleen van belang in de rechterrijstrook. Liggen misschien wel 3 jaar achter volgens HG (inmiddels stuk minder, zo al waar bij uitspraak?) Maar ja dat gaat over de rechterrijstrook.

Tav Here: zijn toch wat partijen bijgekomen gewoon lekker cash neerleggen. Heeft TT de afgelopen tijden substantiele financiers danwel investors weten te interesseren???
Interesante vraag vind ik wel omdat Here gesprekken moet voeren, eigenlijk niet onafh. is ( het aandeel is niet gelist) maar er toch zo geleidelijk aan partijen toetreden. Niet kang geleden was de 'meerderheid' hier ervan overtuigd dat het een miskoop was en dat er geen partijen zouden toetreden. Welnu het feit is anders. We weten niet wat precies de deal is, kan best een korting zijn. Who cares???
Onderschat de concurreent niet immers Here heeft wel voor elkaar gekregen bij sucesvolle producenten (geen discussie over toch?) verkocht te worden, wat TT niet gelukt is behalve dat ze zelf voor veel geld TA gekocht hebben (historie in 20 jaar alleen maar jaar op jaar verlies geleden) en TT sinds overname alleen maar gemigreerd naar TA+ en sindsdien ook niets meer verdiend ...... jaja ondanks toegenomen volume kaartverkoop en gebruik. De eisen van consument gaan nog harder omhoog dan de pegels die je kunt vragen.....
De beschermingsconstructie TT zorgg ervoor dat de aandeelhouder uiteindelijk gepasseerd wordt, een goedkope overnname zal de directie compenseren met leuke fee, helaas voof de aandeelhouder...
keak
0
ER zou iemand die altijd op de achtergrond meeleest de nieuwe maanddraad openen moet hij wel opschieten!!
Dutchy Ron
0
www.dutchcowboys.nl/automotive/nieuwe...
Op 7 juli besloot de Europese Commissie de proef mede te financieren. In eerste instantie gaat het om een proef waaraan meer dan 6.000 weggebruikers in en rond Amsterdam en 1.000 weggebruikers in de regio’s Antwerpen, Kopenhagen en München zullen deelnemen. Dit jaar start de ontwikkeling om de proeven in 2019 van start te laten gaan.

Gegevens delen

Om tot de nieuwe diensten te komen gaan verkeerscentrales in de regio’s, internationale navigatiebedrijven, serviceproviders en in de nabije toekomst, autonome voertuigen van autofabrikant BMW Groep samenwerken. Zij delen verkeersgegevens, routeadviezen en maatregelen op het gebied van verkeersmanagement.

De nieuwe diensten gaan over een gezamenlijk snelheidsadvies, routeadvies, advies bij verkeershinder en bij calamiteiten. Deze nieuwe diensten worden in de komende anderhalf jaar ontwikkeld en in 2019 op grote schaal getest. De samenwerking en de proeven vinden plaats onder de naam SOCRATES 2.0.

Betere doorstroming

De verwachting is dat de samenwerking voor verkeersdeelnemers leidt tot betere verkeersdiensten en betere verkeersinformatie. Voor de deelnemende overheden leidt het tot betere en goedkopere verkeersinformatie en verkeersmanagement. Voor de marktpartijen zal de samenwerking leiden tot nieuwe marktmogelijkheden. De samenwerking komt voort uit een gezamenlijk streven naar een vlotte en veilige doorstroming van het verkeer, die ten goede komt aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van de regio’s.

De deelnemers aan de samenwerking binnen SOCRATES2.0 zijn: Departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid, Be-Mobile en Flitsmeister, BASt, BMW Groep, Brand MKRS creative agency, gemeente Kopenhagen, HERE Technologies, MAPtm, Technolution, TomTom Groep, de Nederlandse Rijkswaterstaat.

~Justin~
0
quote:

aandeeltje! schreef op 1 aug 2017 om 04:10:


[...]

Tav Here: zijn toch wat partijen bijgekomen gewoon lekker cash neerleggen. Heeft TT de afgelopen tijden substantiele financiers danwel investors weten te interesseren???



Je vergelijkt appels en peren. HERE moest actief op zoek naar nieuwe aandeelhouders, omdat de drie bestaande eigenaren audi, daimler, bmw hun belang wilden verkleinen. TomTom is niet op zoek geweest naar deelnemers in hun onderneming. Zou dat wel zo zijn, dan zie ik oa een Baidu een belang in TT nemen.
NewKidInTown
0
Bovenstaande poster Koop rijbewijs is een crimineel en bevordert toekomstige moorden door mensen zonder rijbewijs. Altijd elimineren, hoe dan ook, hier te beginnen en van IEX te verwijderen. Ik heb al een NOK gegeven, als iedereen dat even doet....
Opus135
0
quote:

NewKidInTown schreef op 1 aug 2017 om 07:54:


Bovenstaande poster Koop rijbewijs is een crimineel en bevordert toekomstige moorden door mensen zonder rijbewijs. Altijd elimineren, hoe dan ook, hier te beginnen en van IEX te verwijderen. Ik heb al een NOK gegeven, als iedereen dat even doet....


Zeker. Komt goed.

Wacht verder op augustus-draad. Qua koers heb ik even naar juli gekeken: ongeveer 50 ct stijging. Niet eens zo slecht. Als dit tempo vol gehouden wordt dan nog € 2,50 erbij dit kalenderjaar. Dan hebben we het ergens over...
4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 207 208 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-nov-19 13:02
Koers 9,979
Verschil +0,021 (+0,21%)
Hoog 9,984
Laag 9,874
Volume 190.273
Volume gemiddeld 512.692
Volume gisteren 433.496