Forum: TomTom » OKTOBER - Herfst voor Madame » Pagina: 42 | Belegger.nl

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
F814
0
quote:

NewKidInTown schreef op 11 okt 2017 om 15:54:


[...]

Beetje flauw om geen antwoord te geven op mijn zorgen, maar wel om mijn mening vragen.

Er zal bij voltooiing van het inkoop-programma een min of meer dagelijkse vraag naar circa 70k stukken wegvallen. Voor diegenen die zich verheugden op een extra vraag en dus stijging van de koers, die zouden ook rekening moeten houden met een daling dan van de koers na afloop. Tenzij die "extra vraag en dus stijging van de koers" slechts een gelegenheidsargument was.

wat denk je zelf????


pfffff.......
NewKidInTown
0
quote:

xynix schreef op 11 okt 2017 om 15:55:


Zou Google echt klaar zijn voor real life level 5 dit najaar???

wallstreetpit.com/114289-fully-driver...


Waarschijnlijk pas volgend voorjaar, want ze bluffen vaak, die Yanks. Er hangt ook zoveel vanaf, in financiele zin. Dan zou je je wel kunnen afvragen, zouden we niet meer vertrouwen moeten en mogen hebben in een bedrijf zoals dit, dat zich wat bescheidener opstelt en niet overdrijft wat hun toekomstige omzet en netto-winst zal worden ?
[verwijderd]
1
quote:

NewKidInTown schreef op 11 okt 2017 om 15:41:


[...]

Begrijp ik het nou goed dat de huidige koers van 9,253 zich onder de hier geschatte inkoopkoers van ergens 9,28 a 9,29 bevindt ?

En wat als die inkoop-boys eens een vrije dag (of papa-dag) nemen, daalt de koers dan ineens naar een niveau dat "de markt" eigenlijk gerechtvaardigd vindt ?

Ik ben er nog niet uit, maar waar zal de koers naar toe gaan als het inkoopprogramma voltooid is ? Kan iemand daar een onderbouwde inschatting over geven ? NEE, niet GB, zijn inschattingen of verwachtingen weten we nu wel, ik hoop op iemand met een andere, lees betere, invalshoek.



denk dat het op korte termijn niet veel uitmaakt, want er is gewoon ge-frontload op deze aangekondigde inkoop - had het liever anders gezien en de prijs naar 10 euro plus zien gaan, maar allemaal te gedirigeerd.
dus zodra het inkoop programma voltooid is, is de selling ook voltooid - we zitten voor 75% op een match en die laatste 25% is geen make or break voor koerssetting, naar mijn mening.

wat echter wel belangrijk is dat deze 2,5% aandelen uit de free-float verdwijnt en dat gaan we op de langere termijn wel merken en dat is eerder prijsondersteunend.

maar het aller belangrijkste is dat het level-playing field tussen reguliere aandeelhouders and inside holders nog verder uit elkaar komt te liggen.

het is ook om die reden dat ik aandelen afbouw en opties opbouw ( ga dit ook voor andere aandelen doen) , ik prefer nu liever Long te komen zitten op een toekomstig tijdstip aan een prijs onder het huidige niveau, dan aandelen mee te zeulen en zetten ze me niet long dan schrijf ik in ieder geval bakken premie op.

zoals eerder gemeld hoop ik voor TT de Juni 2019 / 12 put tegen 4 euro te kunnen schrijven , om dit te kunnen moet TT vanhier wel even dippen.


denk dat we met de Beurzen over 2 jaar lager staan dan waar we nu noteren, maar is eerder sector gedreven voor grote wisselingen dan het algehele plaatje, maar toch lager - wereldwijd.




Pim1954
1
Vandaag weer overtuigend en aantoonbaar dat ze de hele dag de koers drukten (illegale koerssturing).
Wederom bij de eindveiling alles omhoog en de aex ook, en dan toch weer bij tomtom 1,5 cent eraf.
Zolang deze illegale koerssturingen blijven doorgaan, wordt het nooit wat met dit aandeel.
Jammer toch dat de overheid nooit zijn werk doet, alleen onzin dingen.
boem!
14
In een week is er 1,4% ingeleverd en op maandbasis is er 2,7% bijgekomen.

Het wordt steeds vermoeiender om dit forum te volgen.
Bijna allen hebben het over de koers van de dag en de wijziging tov van een uur geleden.

Tom2 staat aan 9,30 euro met een netto winst van 0.
De huidige beurswaarde geeft aan dat de founders onderling 1 miljard te verdelen hebben en ook zij zijn gek op geld.
Ik blijf zitten omdat met name deze founders gedurende de beursnotering geen aandelen hebben verkocht maar juist bij de emissie weer zijn ingestapt.

Op basis van de huidige netto wpa is iedere euro er 1 te veel, daar staat veel tegenover nl een "kans" om in het SD(E)C tijdperk een rol van betekenis te kunnen gaan spelen.
Hierbij praten we niet over klein geld getuige de bedragen die voorbijkomen indien we naar de acquisities kijken op dit terrein maar nog veel belangrijker naar de toekomstige marktgrootte van het deelsegment tw de HD-maps met Road-dna waarin Tom2 zich manifesteert.

Het draait slechts om de netto wpa die behaald kan worden in de toekomst.
Vandaar dat de huidige hoge beurskoers die geen enkele relatie heeft met de tot nu toe gerealisserde WPA nog steeds veel mensen uitnodigd om zich negatief over Tom2 uit te laten ofwel in posts op dit forum dan wel door short te gaan op Tom2.

Ik voel me gesterkt in mijn opvatting dat Tom2 een positieve toekomst tegemoet gaat met name door de vele info die Tom2 ons verstrekt.
De strategie tw transitie van hardware naar C&S bedrijf is helder verwoordt, daarnaast werd niet geschuwd om Consumer te noemen als backbone voor zolang deze Bu een positief resultaat oplevert.
De bekendgemaakte orderboeken Automotive over de laatste jaren laten geen twijfel bestaan over de successen die in deze BU zijn geboekt en dat heeft zijn uitwerking gehad op de brutomarge.
Een overstijging van de 15% GAGR voor de drie btb BU's ligt voor de hand met als gevolg een verdere stijging van de marge tot +70%.
Daarnaast is er in korte termijn een tweede reorganisatie aangekondigd bij Consumer. Momenteel staat Sports onder review, we zullen bij 3Q geinformeerd worden over de voortgang.
Momenteel loopt ook een inkoopprogramma op de aandelen om de share-based compensationcosts in de hand te houden.

Voor mij wijst alles in de goede richting tw veel hogere koersen in de toekomst en daarom blijf ik met een gerust hart zitten zonder mij iedere dag hier te melden met een klaagzang over een winst/verlies van 10 of 20 cent.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat partijen minder vertrouwen hebben in Tom2.
Ze worden hoegenaamd nooit genoemd bij verhandelingen over SD(E)C, ze staan op een erg hoge koers indien je de gerealisseerde wpa in ogenschouw neemt en er bestaat altijd de kans van een disruptie op het deelterrein waarin Tom2 zich denkt te kunnen manifesteren.

HG en consorten worden op dit forum herhaaldelijk uitgemaakt voor onbetrouwbare geldwolven die er geen groter plezier aan kunnen beleven dan de kleine zielige aandeelhouder te naaien.
Ik neem volledig afstand van die gedachten maar het gegeven dat ook voor hen naast eer/roem GELD een belangrijke rol speelt in hun overwegingen om door te gaan ipv nu te stoppen door de assets te vervreemden houdt mij in dit aandeel.

Pim1954
9
Ik ben het totaal niet met je eens martinmartin.
Je vergeet een hoop belangrijke zaken!
Ten eerste is er veel def revenues, als je die bij de omzet telt, kom je aan een aardige KW per aandeel.
Verder wordt alles geinvesteerd in de toekomst.
Deden ze dat niet, was er een mega hoog KW per aandeel!
Dus de KW per aandeel is er, maar ze investeren.
Dus 0 winst is sowieso klinkklare onzin, maar er is dus sprake van een heel andere situatie.
En deze situatie maakt Goddijn dus nooit duidelijk.
Hij doet dat met opzet, puur omdat hij de koers niet omhoog wil, om diverse mogelijkheden hier al vaak besproken.
Als deze CEO zijn taken en plichten eens goed zou uitvoeren, zoals een goede CEO zou horen te doen, dan was er een totaal ander plaatje van de situatie van het aandeel tomtom.
Verder de deals die hij OPZETTELIJK NIET MELDT, maakt het toekomst plaatje ook niet beter, velen denken dat de toekomst niks is.
Alle deals die gesloten zijn en dus voor omzet en winst zorgen meldt hij simpelweg niet, met als smoesje dat het niet mag van de klant.
Ook dit is klinkklare onzin, want we hebben nu meerdere malen gezien dat de klant het gewoon zelf wel meldt, maar tomtom gewoon niet.
Ook telkens weer met een smoesje. (Bijvoorbeeld Opel hoort nu bij Renault, dus melden we het niet)

Op de manier hoe Goddijn zijn werk dus VERKEERD doet, krijgt hij niet voor niks alle commentaren over zich heen.
Deze man doet dit bewust, en voornamelijk de aandeelhouders zijn daar zwaar de dupe van.
Bij ieder ander bedrijf gebeurt het wel goed,en anders wordt je gewoon ontslagen als CEO.

Maar aangezien zij bij tomtom op Noord Koreaanse manier (door hun zelf toegegeven op een AVA ooit) zichzelf maar benoemen en alles als een dictator doorvoeren, dan mag hier gerust Goddijn volledig voor aansprakelijk worden gesteld.
In mijn ogen is de term 'oplichter' dan precies op zijn plaats.
Immers doet hij hier zaken voor eigen gewin, en pikt/steelt hij hier bewust van de gewone aandeelhouders.

Deze man moet aftreden, en niet zichzelf weer op Noord Koreaanse stemming benoemen voor 4 jaar!
En klagen over 10-20 cent dalen lijkt mij meer dan gepast, aangezien we ELKE DAG bestolen worden door iets/iemand door 100% toedoen van Goddijn!

Om het verder nog maar niet over het 'downgraden' van hun eigen business units te hebben!
Dat is gewoon schandalig!!
[verwijderd]
6
@martinmartin NIET met je eens. Harold Goddijn is de verkeerde man op de verkeerde plaats die op dit moment nog CEO is enkel alleen door de stemverhoudingen tijdens de AVA. Jou is zeker tijdens de laatste AVA ontgaan hoe honend/neerbuigend/smalend hij over John de Mol sprak. Ook de manier waarop hij een Nasdaq notering weg'snauwde'.
Waarschijnlijk heb je ook niet gehoord wat de zonnekoning tegen consiglieri Wakkie zei direct na het sluiten van de AVA....... De man heeft een complete minachting naar mede aandeelhouders. Niet voor niets gaf de VEB hem namens 46.000 leden te kennen 'OPZOUTEN !'
[verwijderd]
0
HERE and Grab provide a better experience for drivers and passengers

Grab, South East Asia’s largest ride-hailing platform, has entered an expanded partnership with HERE to bring the freshest, most accurate maps to the region. Hailing from Singapore, Grab will collaborate with HERE to bring new global map data and location services to Singapore, Indonesia, Malaysia, Myanmar, Thailand, and the Philippines.

1.3 million drivers and 60 million passengers across South East Asia earn Grab the title of the region’s largest ride-hailing platform. As the company expands into new regions and rapidly developing countries, there is an increasing need for highly accurate maps. HERE data enables Grab to maintain a competitive edge.

We’re proud to support Grab’s fast evolving platform and growing network of passengers, drivers and new service lines with our robust and flexible on-demand location platform.

HEREGrabReleaseBody_1000heads_2017-10-10.jpg

HERE mapping vehicles operate across multiple countries in Asia, gathering road data with a combination of sensors, cameras, and LiDAR. The data they capture isn’t limited to GPS and pictures. The vehicles gather more than 500 attributes of the road, including geometry, elevation, speed limits, and road signs that enable a vehicle to detect its true location within two centimeters.

This extensive accuracy of map data combined with live local data will help Grab offer optimized services for their drivers and riders alike. Utilizing HERE cloud services, drivers can be more intelligently assigned to passengers looking for a ride. Likewise, passengers will get better ETAs for their drivers, and more accurate fare estimations.

Additionally, HERE will provide its extensive data services such as our Places of Interest (POIs) database gathered through partners like Samsung, Amazon and Microsoft. Live data services will include real-time traffic data sourced from HERE connected vehicles and devices.

The data-sharing partnership will overcome the challenges of operating in areas like Myanmar and the Philippines, which have no established national address system. As an example, HERE has nearly completed a two-year, 45,000km mission to create the first ever comprehensive digital map of the Philippine road network.

We look forward to helping Grab streamline pick-up and drop-off processes, provide reliable ETAs and ultimately improve traffic management in underserviced cities like Yangon. The capacity for innovation through this partnership is extensive.
360.here.com/here-and-grab-provide-a-...

:))))))
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 11 okt 2017 om 18:35:


In een week is er 1,4% ingeleverd en op maandbasis is er 2,7% bijgekomen.
...

...en in bijna 10 jaar tijd is er ruim 80% (!) af.
Dutchy Ron
0
www.wired.com/story/your-next-gig-map...

YOUR NEXT GIG: MAP THE STREETS FOR SELF-DRIVING CARS

Het lezen waard! Ondanks dat het concept van Mapper vaker is geprobeerd.
Sunshine Band
0
'As an example, HERE has nearly completed a two-year, 45,000km mission to create the first ever comprehensive digital map of the Philippine road network.'

En Kid, wat ga je hierna doen?
TKR
0
quote:

Pim1954 schreef op 11 okt 2017 om 19:34:



Ook dit is klinkklare onzin, want we hebben nu meerdere malen gezien dat de klant het gewoon zelf wel meldt, maar tomtom gewoon niet.
Ook telkens weer met een smoesje. (Bijvoorbeeld Opel hoort nu bij Renault, dus melden we het niet)


Klinkklare onzin
Heeft hij nooit gezegt want Opel hoort nu bij de PSA groep..

Je bent niet verplicht om aandeelhouder te zijn dus wat let je om de boel te verkopen als je geen enkel vertrouwen in het bedrijf hebt..
Edhvvvvv
1
Je bent idd niet verplicht aandeelhouder. Maar een bedrijf met een notering moet zich wel aan de bijkomende verplichtingen houden. Dus bijv ook op juiste manier en tijd koersgevoelige info openbaarmaken. Ook moeten ze zich verantwoorden naar de aandeelhouders. Anders hadden zij geen beursnotering moeten nemen. Het werkt dus de andere kant minsten even hard op.
TKR
0
quote:

Edhv schreef op 12 okt 2017 om 00:33:


Je bent idd niet verplicht aandeelhouder. Maar een bedrijf met een notering moet zich wel aan de bijkomende verplichtingen houden. Dus bijv ook op juiste manier en tijd koersgevoelige info openbaarmaken. Ook moeten ze zich verantwoorden naar de aandeelhouders. Anders hadden zij geen beursnotering moeten nemen. Het werkt dus de andere kant minsten even hard op.

Houd TomTom zich niet aan de verplichtingen dan?
Als jij zo zeker denkt te weten dat ze dat niet doen begin je toch een zaak tegen TomTom..
Win je gegarandeerd dan toch?
NewKidInTown
0
quote:

Sunshine Band schreef op 11 okt 2017 om 23:04:


'As an example, HERE has nearly completed a two-year, 45,000km mission to create the first ever comprehensive digital map of the Philippine road network.'

En Kid, wat ga je hierna doen?


Tja, dat was een hele klus, pfff. Een zwart gat zit er aan te komen, ik wacht nog op een andere aanbieding, wil maar niet komen. Weet jij nog iets ? In de tussentijd maar een beetje op internet rondhangen ;-)

Dan heb ik nog een vraag: weet er hier iemand hoe zo'n inkoopprogramma precies werkt ?
Kan me zo voorstellen dat er via software dagelijks bepaalde limieten worden ingevoerd en dat er dan steeds om de zoveel tijd of afhankelijk van de laat, at random geautomatiseerd koop-orders worden gegenereerd.
Verkopen dat soort jongens ook tussendoor, bijvoorbeeld om de koers laag te houden ? En zijn die orders steeds van de zelfde grootte of wordt daar ook constant in gevarieerd ? Ik heb hier wel eens gelezen dat er steeds orders van 200 of 500 (?) stuks voorbij komen.
Is zo'n inkoopprogramma eigenlijk anders dan andere grote partijen die hun belang willen uitbreiden, lijkt me niet, maar ......?
boem!
0
quote:

Pim1954 schreef op 11 okt 2017 om 19:34:


Ik ben het totaal niet met je eens martinmartin.
Je vergeet een hoop belangrijke zaken!
Ten eerste is er veel def revenues, als je die bij de omzet telt, kom je aan een aardige KW per aandeel.
Verder wordt alles geinvesteerd in de toekomst.
Deden ze dat niet, was er een mega hoog KW per aandeel!
Dus de KW per aandeel is er, maar ze investeren.
Dus 0 winst is sowieso klinkklare onzin, maar er is dus sprake van een heel andere situatie.
En deze situatie maakt Goddijn dus nooit duidelijk.
Hij doet dat met opzet, puur omdat hij de koers niet omhoog wil, om diverse mogelijkheden hier al vaak besproken.
Als deze CEO zijn taken en plichten eens goed zou uitvoeren, zoals een goede CEO zou horen te doen, dan was er een totaal ander plaatje van de situatie van het aandeel tomtom.
Verder de deals die hij OPZETTELIJK NIET MELDT, maakt het toekomst plaatje ook niet beter, velen denken dat de toekomst niks is.
Alle deals die gesloten zijn en dus voor omzet en winst zorgen meldt hij simpelweg niet, met als smoesje dat het niet mag van de klant.
Ook dit is klinkklare onzin, want we hebben nu meerdere malen gezien dat de klant het gewoon zelf wel meldt, maar tomtom gewoon niet.
Ook telkens weer met een smoesje. (Bijvoorbeeld Opel hoort nu bij Renault, dus melden we het niet)

Op de manier hoe Goddijn zijn werk dus VERKEERD doet, krijgt hij niet voor niks alle commentaren over zich heen.
Deze man doet dit bewust, en voornamelijk de aandeelhouders zijn daar zwaar de dupe van.
Bij ieder ander bedrijf gebeurt het wel goed,en anders wordt je gewoon ontslagen als CEO.

Maar aangezien zij bij tomtom op Noord Koreaanse manier (door hun zelf toegegeven op een AVA ooit) zichzelf maar benoemen en alles als een dictator doorvoeren, dan mag hier gerust Goddijn volledig voor aansprakelijk worden gesteld.
In mijn ogen is de term 'oplichter' dan precies op zijn plaats.
Immers doet hij hier zaken voor eigen gewin, en pikt/steelt hij hier bewust van de gewone aandeelhouders.

Deze man moet aftreden, en niet zichzelf weer op Noord Koreaanse stemming benoemen voor 4 jaar!
En klagen over 10-20 cent dalen lijkt mij meer dan gepast, aangezien we ELKE DAG bestolen worden door iets/iemand door 100% toedoen van Goddijn!

Om het verder nog maar niet over het 'downgraden' van hun eigen business units te hebben!
Dat is gewoon schandalig!!


Bedankt voor je inhoudelijke reactie.

De gepubliceerde winst over de afgelopen 5 jaar ad in totaal 187 mio( gem 37,5 mio) is voor de helft afkomstig uit belastingbaten waardoor er een nagenoeg vlakke winst van 20 mio resteerde.
Het belang van deferred long (een aanwas van 90 mio de afgelopen 5 jaar) is zeker voor de margeontwikkeling groot maar moet ook in verband worden gezien met de belastingvoordelen die in die tijd zijn behaald.
Hier op het forum is door oa BDB het belang van de deferred in detail besproken maar ook Tom2 zelf refereert met grote regelmaat aan dat belang door in een aantal gevallen de omzetten incl de toename van die deferred te geven.
Ook de door mij veelvuldig geplaatste opmerking dat Tom2 een voorkeur heeft voor OPEX tov APEX behoeft enige nuance.
Ik stel vast dat de posten Goodwill en Intangible assets de afgelopen 5 jaar op eenzelfde peil tw 1,2 miljard zijn gehouden.
De investeringen in Goodwill( tele-atlas) en Intangible assets( R&D) lijken een veel grotere waarde te vertegenwoordigen indien je kijkt naar wat de markt bereid is te betalen voor deze assets maar dat moet nog wel waargemaakt worden met netto winsten.
Dat Tom2 zijn uitgangspositie sterk heeft verbetert is duidelijk.
De omzetontwikkeling in C&S is duidelijk evenals het daarmee samenhangende oplopende brutowinstpercentage.
Onduidelijk is nog of Tom2 in staat is om deze assets zelfstandig te verzilveren door ons hogere netto wpa's te tonen in de nabije toekomst.
Mogelijk dat Tom2 ipv van 10 cent een wpa van 20 cent had kunnen tonen de afgelopen jaren maar ook die 20 cent doet nog geen recht aan de huidige beurskoers ad 9,30 euro( 47*wpa).

Het is met name het toekomstperspectief van winsten boven de 1 euro per aandeel waardoor mensen besloten hebben om in het aandeel te stappen dan wel te blijven zitten.
Een groot voordeel is, dat gezien de grote tijddruk die er bestaat op het terrein waar Tom2 zijn toekomst op baseert er snel een antwoord gegeven zal worden op de vraag of die wpa van 1 of meerdere euro's per aandeel reeel is of niet.





NewKidInTown
0
quote:

Pim1954 schreef op 11 okt 2017 om 19:34:



Verder de deals die hij OPZETTELIJK NIET MELDT, maakt het toekomst plaatje ook niet beter, velen denken dat de toekomst niks is.
Alle deals die gesloten zijn en dus voor omzet en winst zorgen meldt hij simpelweg niet, met als smoesje dat het niet mag van de klant.



We kunnen het wel steeds hebben over deals, wel of niet gemeld, met of zonder financiele details, als eventuele deals dus echt significant zouden zijn, zouden ze in ieder geval in de omzet tot uitdrukking moeten komen, en daar blijkt nergens iets van, de omzet krimpt. Dus die opmerking "Alle deals die gesloten zijn en dus voor omzet en winst zorgen" daar zet ik dan ook een zeer groot vraagteken bij.
Deals over samenwerking en testen, de halve wereld werkt met de andere helft samen, concrete omzet lijkt er niet gegenereerd te worden, dat schijnt te kloppen, er wordt niets concreet gemeld aan "deals" en er wordt ook niets concreets gemeld aan extra omzet.
Om over de netto-winst maar niet te spreken, maar ik doe het toch: het statement dat de netto-winst kunstmatig laag wordt gehouden via defered, klopt ook niet, want het bedrijf heeft die investeringen kennelijk nodig om in de lucht te blijven, nog niet eens om te groeien, want groei in omzet is er niet. Weggesluisde winst is er dus niet maar bestaat uit vaste en noodzakelijke bedrijfskosten.
2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17-okt-19 17:37
Koers 10,090
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,210
Laag 9,711
Volume 1.298.876
Volume gemiddeld 782.139
Volume gisteren 1.298.876