Forum: TomTom » TomTom februari 2019 » Pagina: 101 | Belegger.nl

TomTom februari 2019

2.396 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 ... 116 117 118 119 120 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Koos99
2
Gezien hoe slecht TomTom er bij ligt na d cijfers, en dat er op geen enkele manier een opleving in de koers zien, zullen we helaas waarschijnlijk eerst flink onder de 7 moeten dippen. Het is niet anders.

Zoals gisteren al vermeld, er zitten relatief weinig shorts meer in TomTom, dus allemaal pure long liquidatie. Niemand wil nog dood gevonden worden in dit aandeel.

Het zal wel weer aantrekken, langere termijn ben ik vast, maar eerst nog dippen.
Kopjethee
0
Something rotten in the state of Denmark...zou ik eerder denken.

Maar ik blijf positief. Kijk!!!


Herhaling

Even een spreadsheet prognose :)

ult. 2019 €8,42
ult. 2020 €9,74
ult. 2021 €11,06
ult. 2022 €12,38
Señor Acero
0
@Rick,
De koers ligt er als een dood paard bij.
Langzaam kan het ook nog wegglijden,
zie , daar liggen 6 regionen al......


(Don't mention het G-woord........)
tatje
0
BDB stipte het aan in de rekendraad !

Die 2,4 miljoen nieuwe bedrijfswagens pj geeft ook de potentiële markt voor de PRO's en de Bridge hubs aan. En dan tel ik zakelijk gebruikte passenger cars nog niet eens mee. Wie weet heeft 'Consumer' nog een tweede leven?

Tweede leven bij Consumer.

- brommers, wandelaars, fietsers, motors, beetje PND kijk naar de nieuwe produkten, PROs, bridge Hub, de laatste 2 niet alleen in de bedrijfswagens.

Bij Consumer deferred staat - 24,5

waarom niet al die produkten apart.

En niet salderen.

24,5 min kan zijn 37 min en 12,5 plus.

PND is misschien 25 min en 10 plus.
Motors is misschien 5 min en 10 plus.

Ze willen ons perse niet wetend houden.
want dan zouden we kunnen zien, dat Consumer niet helemaal naar 0 gaat.

Maar misschien ligt het omslagpunt van daling naar groei wel bij 200 miljoen.

Op de AVA wil ik die vraag wel stellen, waar ligt het omslagpunt qua omzet bij Consumer.

Hardware automotive faseert helemaal uit.
Pnd zal gezien de nieuwe kastjes niet helemaal uitfaseren.
Scooters zal groei tonen
Wandeelaars zal groei vertonen.
Fietsers zal groei vertonen
Motors zal groei vertonen.
PROs zal groei vertonen.
Bridge Hub zal groei vertonen.

Toen Sports nog onderdeel was van Consumer, waren hier schreeuwers, die wilden heel Consumer incl sports weg hebben.

Daar werd ook gesaldeerd met sports.

Consumer liet toen een verlies zien, maar dat kwam door het gigantische verlies bij sports.

PND is was een melk koe.

Consumer incl sports, door saldering totaal geen juist beeld.

Consumer zonder sports, maar met alle nieuwe produkten, door saldering krijgen we totaal geen beeld van het omslagpunt.

En dat, dat willen ze graag zou houden bij Consumer.


tatje
0
Consumer won recently a series of awards from Stiftung Warentest, a German consumer Benchmark organisation, for several of our potable navigation devices en navigation apps.

Zo staat het onder Consumer Q4 2018.

Waarom wil Tom Tom ons doen geloven, dat Consumer uit faseert !!

Juist :-)
Bezige Barend
0
De imtech varkens , heeft mij veel geld gekost , opsluiten !

quote:

Kopjethee schreef op 12 feb 2019 om 09:43:


www.youtube.com/watch?time_continue=8...

De muppets van Josti.
Jopie1962
0
quote:

Bezige Barend schreef op 12 feb 2019 om 10:17:


De imtech varkens , heeft mij veel geld gekost , opsluiten !

[...]


Nou, troost jezelf met TomTom.
VanillaSky
1
quote:

~Justin~ schreef op 11 feb 2019 om 23:04:


[...]

TomTom geeft een omzetvoorspelling af van 675 miljoen na de verkoop van Telematics. Vergeleken met 687 miljoen in 2018. corporate.tomtom.com/investors/outlook Ik vind het echt "klein bier" om dit een omzetdaling te noemen, eerder een afrondingsverschil dan een echt verschil.



Ja uiteraard is die daling niet echt noemenswaardig maar kan jij een rationele reden verzinnen waarom dit zo te presenteren ipv outlook op 690 waarbij je voor de beeldvorming in ieder geval een 3mio omzet plust en derhalve geen daling voorspelt?



VanillaSky
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 12 feb 2019 om 09:23:


[...]


AB zo is het en niet anders, zoals ik al stelde in het andere draadje. Eigenlijk word TT een Teleatlas 2.0 waar het er steeds meer op lijkt dat mooie winsten niet te behalen zijn met dit business model.
Dan is het dus wachten totdat er iemand komt die het in bezit wil hebben, en dan is het niet vanwege verdienmodel.
DeZwarteRidder
2
TomTom heeft hardhandig ontdekt dat er met kaarten geen droog brood te verdienen valt, dus hebben ze uit nood besloten om software te gaan maken voor zelfrijdende auto's.
Kaarten worden in de toekomst dus een bijkomstig product.

Het betekent natuurlijk dat TT minstens ca een half miljard per jaar moet gaan investeren en dat er de komende 10 à 20 jaar geen zak verdiend wordt.
Brouwer285
0
quote:

VanillaSky schreef op 12 feb 2019 om 10:31:


[...]

Ja uiteraard is die daling niet echt noemenswaardig maar kan jij een rationele reden verzinnen waarom dit zo te presenteren ipv outlook op 690 waarbij je voor de beeldvorming in ieder geval een 3mio omzet plust en derhalve geen daling voorspelt?






687-one off van 12(volvo)=675
steelfighter72
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 12 feb 2019 om 10:40:


TomTom heeft hardhandig ontdekt dat er met kaarten geen droog brood te verdienen valt, dus hebben ze uit nood besloten om software te gaan maken voor zelfrijdende auto's.
Kaarten worden in de toekomst dus een bijkomstig product.

Het betekent natuurlijk dat TT minstens ca een half miljard per jaar moet gaan investeren en dat er de komende 10 à 20 jaar geen zak verdiend wordt.


Je hebt heeeeeeeleemaal gelijk... Verkopen die zooi dan kunnen we eindelijk omhoog:)
martinmartin
1
quote:

VanillaSky schreef op 12 feb 2019 om 10:33:


[...]

AB zo is het en niet anders, zoals ik al stelde in het andere draadje. Eigenlijk word TT een Teleatlas 2.0 waar het er steeds meer op lijkt dat mooie winsten niet te behalen zijn met dit business model.
Dan is het dus wachten totdat er iemand komt die het in bezit wil hebben, en dan is het niet vanwege verdienmodel.


Ik wordt zo moe van jou.

Je kruipt telkens bij @Wies in zijn ... maar vergeet daarbij dat Wies om een heel ander doel in TT zit: hij is vanaf het begin heel recht in de leer en ziet slechts de onderwaardering van de assets en wilde daar wel een gokje bij wagen.
Het resultaat is bekend, Wies niet blij dat de verkoop van de beide assets nog niet heeft plaatsgevonden en heeft zijn doelstelling intussen bijgesteld om het aandeeel TT te verlaen bij 9 euro.

Jij geeft aan LONG te zitten en probeert de bal te spelen van de fundamentele waarde welke in TT opgesloten zou moeten zitten.

Elk argument veeg jij van tafel, jij blijft vasthouden aan orderboek gedeeld door 4, je wenst de verhoogde take-rates niet mee te nemen in de verwachting, meest opvallend in deze is dat jij de investeringen in R&D enkel wil zien als kosten en daarbij de ogen maar sluit voor de winst van 87 mio in FCF.

Ieder weldenkend mens die jouw beschouwingen leest over de fundamentele waarde die aan TT zou moeten worden toebedacht zal concluderen dat jij met rappe spoed uit het aandeel bent gestapt.

Dat jij nog steeds pretendeert aandeelhouder te zijn met een long positie doet bij mij de mening post vatten dat iedere weldenkendheid bij jou ontbreekt of dat je gewoon hier op het forum aanwezig bent om te klieren.

win some...
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 12 feb 2019 om 09:23:


Apple zei ooit " Maps is an extremely expensive business to run " dat waren geen holle woorden

Nokia investeerde ooit ergens @ 8 miljard in HERE, ze kregen een 80% marktaandeel, maar moesten blijven investeren en het rendement was pet, dit deed hen besluiten afscheid te nemen en ze verkochten het uiteindelijk aan de Duitse combi voor 2.8 miljard

TT investeerde 2.8 miljard met de aankoop van TeleAtlas , door de jaren heen is daar zeker nog voor 1 miljard aan uitgegeven voor R&D , nu staat het nog slechts aan een waardeweging aan de beurs voor ongeveer een half miljard

noch HERE, noch TT weten echte winsten te schrijven en de kosten zijn ongoing

je mag je dan ook terecht afvragen ' wat is dit voor een verdienmodel ?'

daarbij is er nu een nieuwe toetreder Google en dan mogen ze bij TT denken dat die geen concurrent gaat worden omdat ze niet zover zijn als TT met HD-Maps en iedereen zich zorgen maakt om privacy, nou in Amerika denken ze daar anders over, ze denken dat de auto industrie gewoon niet 'om' Google gaat kunnen
[...]


Wat betreft Automotive is Google een nieuwe toetreder, maar op Consumer-gebied zijn ze al een hele tijd aanwezig. Door gratis Google Maps aan te bieden hebben ze het rendement van traditionele mapmakers zwaar onder druk gezet. Als Chinese bedrijven hun produkten met steun van de Chinese staat onder de kostprijs aanbieden, met als langere termijn strategisch doel het veroveren van een grote marktpositie, worden er vanuit de EU en VS importheffingen opgelegd. En terecht, want er is zo geen sprake van eerlijke marktwerking.

Maar wat nu als megabedrijf Google hun advertentieinkomsten gebruikt om Maps niet alleen onder de kostprijs, maar zelfs gratis aan te bieden? Met ook het langere termijn strategische doel een grote marktpositie te veroveren. Dan is er net zo goed geen sprake van eerlijke marktwerking. Lange tijd heeft Google hierin z'n gang kunnen gaan, maar gelukkig worden er vanuit het Europese mededingingsrecht steeds meer vraagtekens gezet bij deze handelswijze.

Of dit genoeg is om de druk op de rendementen van de traditionele mapmakers te verlichten? Waarschijnlijk niet, Google zal met haar maps steeds vaker opduiken in het infotainmentgedeelte van auto's. Aan de ene kant omdat de consument intussen aan Google Maps gewend is en daarom vraagt, maar ook door maps onder de kostprijs te gaan aanbieden.

Kansen liggen er voor de traditionele mapmakers dan ook meer op het gebied van HD-maps en de hele beweging via level 2,3,4 naar autonoom rijden. Google steekt meteen in op level 5 en lijkt op het gebied van HD-maps voor level 2,3,4 de komende jaren niet voor prijsdruk te gaan zorgen met marktverstorend handelen. Bijkomend voordeel is dat een goede prijs voor de HD-maps ook ruimte biedt om de infotainmentmaps als goedkoop extraatje aan te bieden, omdat de kosten voor infotainmentmaps en HD-maps elkaar grotendeels overlappen.
sniklaas
3
quote:

martinmartin schreef op 12 feb 2019 om 11:36:


[...]

Ik wordt zo moe van jou.

Je kruipt telkens bij @Wies in zijn ... maar vergeet daarbij dat Wies om een heel ander doel in TT zit: hij is vanaf het begin heel recht in de leer en ziet slechts de onderwaardering van de assets en wilde daar wel een gokje bij wagen.
Het resultaat is bekend, Wies niet blij dat de verkoop van de beide assets nog niet heeft plaatsgevonden en heeft zijn doelstelling intussen bijgesteld om het aandeeel TT te verlaen bij 9 euro.

Jij geeft aan LONG te zitten en probeert de bal te spelen van de fundamentele waarde welke in TT opgesloten zou moeten zitten.

Elk argument veeg jij van tafel, jij blijft vasthouden aan orderboek gedeeld door 4, je wenst de verhoogde take-rates niet mee te nemen in de verwachting, meest opvallend in deze is dat jij de investeringen in R&D enkel wil zien als kosten en daarbij de ogen maar sluit voor de winst van 87 mio in FCF.

Ieder weldenkend mens die jouw beschouwingen leest over de fundamentele waarde die aan TT zou moeten worden toebedacht zal concluderen dat jij met rappe spoed uit het aandeel bent gestapt.

Dat jij nog steeds pretendeert aandeelhouder te zijn met een long positie doet bij mij de mening post vatten dat iedere weldenkendheid bij jou ontbreekt of dat je gewoon hier op het forum aanwezig bent om te klieren.
Martin Martin, wat een frustratie en enkel omdat de goede man of vrouw een andere opvatting heeft omtrent TomTom.
Natuurlijk zit TomTom op een bult cash en daar komt ook dit jaar weer een mooi bedrag bij maar steekt schril af tegen die miljarden investeringen die gedaan zijn in A@E van onze centen.

Waar hebben we het dan over, 2, 3, 4% rendement voor dit jaar na 10 jaar van miljarden investeringen dat is toch peanuts en qua risico<>rendement onverantwoord ondernemerschap...
sniklaas
1
Ook zo'n sprookje, iedere Nederlander voor half geld een zelf rijdende auto.

www.telegraaf.nl/financieel/3142321/n...

AMSTELVEEN (ANP) - Nederland is opnieuw het land dat het best is voorbereid op de komst van zelfrijdende auto's. Dat is de conclusie van adviesbureau KPMG na onderzoek onder 25 landen. Vorig jaar was Nederland ook al de nummer één. Toen keek KPMG naar twintig landen. Achter Nederland is Singapore opnieuw de nummer twee. Nieuwkomer Noorwegen schaart zich in de top drie.

Waymo
Waymo? AFP
Waar KPMG vorig jaar nog wees naar onder meer het wegennet, laadpalen en veel locaties voor onderzoek en ontwikkeling, zijn de onderzoekers deze keer onder de indruk van de tests met zelfrijdende voertuigen in de logistieke sector. Zo wordt er onder meer met België en Duitsland samengewerkt om konvooien zelfrijdende vrachtwagens richting Antwerpen en het Ruhrgebied te laten rijden.

Verder doet Nederland het goed qua overheidsbeleid en wetgeving. Zo wordt gewerkt aan een wettelijk raamwerk om autonome voertuigen op de openbare weg te kunnen testen en een soort rijbewijs voor zelfrijdende auto's. Ook lopen Nederlanders voorop bij het gebruiken van de nieuwste technologie.

KPMG becijferde dat als het volledige wagenpark in Nederland wordt vervangen door zelfrijdende auto's, dat de maatschappij en de overheid 175 miljard euro oplevert. Onder meer minder CO2-uitstoot en minder files, ongelukken en schades leveren besparingen op. Met dat geld zou iedere burger ruim de helft van zo'n nieuwe wagen als subsidie kunnen krijgen,
Sunshine Band
0
quote:

sniklaas schreef op 12 feb 2019 om 12:07:


[...]Martin Martin, wat een frustratie en enkel omdat de goede man of vrouw een andere opvatting heeft omtrent TomTom.
Natuurlijk zit TomTom op een bult cash en daar komt ook dit jaar weer een mooi bedrag bij maar steekt schril af tegen die miljarden investeringen die gedaan zijn in A@E van onze centen.

Waar hebben we het dan over, 2, 3, 4% rendement voor dit jaar na 10 jaar van miljarden investeringen dat is toch peanuts en qua risico<>rendement onverantwoord ondernemerschap...

Stel er is 5 miljard geinvesteerd in de kaarten t/m road dna en fabriek.

De omzetten uit de kaarten lopen sterk op en nemen komende tien jaar vrijwel zeker toe.

Grotendeels afgeschreven.
Had ook op de balans kunnen staan iov afschrijven. In dat geval was gewoon winst gemaakt
2.396 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 ... 116 117 118 119 120 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15-feb-19 17:35
Koers 7,030
Verschil -0,048 (-0,68%)
Hoog 7,140
Laag 7,026
Volume 849.285
Volume gemiddeld 939.660
Volume gisteren 1.015.134