Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

Ayous
1
quote:

zonnewijzer schreef op 21 juni 2021 18:59:

[...]

Uiteraard gaat Shell profiteren van een hogere olieprijs. Maar zij zijn de enige van de big oils die voorlopig met een gerechtelijk vonnis (met belachelijke vereisten, maar niet opschortend door een beroep) aan hun been zitten. Als je een reden zoekt waarom Shell achterblijft...? Die idiote rechter maakt een pak verschil uit. Niemand lijkt hier te beseffen dat je met een bedrijf zit dat in februari -en in april openbaar gepubliceerd- transitieplan zit, dat je gewoon in de vuilbak kan kieperen. En 't zal geen tientallen miljoenen zijn, maar om dat plan op te maken kost ook geld. Eén pennentrek van een rechter met een groot ego en het kon al geschrapt worden. Alle respect voor de CEO: los het maar op in functie van shareholder value. En direct volgens het vonnis.
Onlangs nog een mooie analyse in het FD waarom dit vonnis waarschijnlijk geen stand houdt. Hoe meer ik er echter over nadenk, hoe minder erg ik het vonnis vind. De meeste mensen lijken er van uit te gaan dat met groen geen droog brood is te verdienen. Ik denk echter dat er enorm veel te verdienen valt straks. De vraag naar waterstof etc gaat gigantisch zijn. Zie bijvoorbeeld de plannen om Tata in 2030 vergroend te hebben. De politiek zal ervoor zorgen de eigen energiesector te beschermen en oneerlijke concurrentie tegen gaan. Ik denk dat afschaffen van fossiele energie sneller gaat dan we denken. Niet alleen vanwege het milieu, maar ook oa vanuit eigen belang binnen de EU om minder afhankelijk te worden van OPEC/Rusland. Er zal gigantisch worden geïnvesteerd en gesubsidieerd. Shell is een machtsblok en zal haar positie uitnutten.
[verwijderd]
2
quote:

zonnewijzer schreef op 21 juni 2021 19:36:

[...]
Blijkbaar nog nooit een vonnis van een rechtbank gelezen? Die zijn bijna nooit 100 % om te keren. Het oorspronkelijke vonnis dat vb Shell verantwoordelijk is voor de consumenten zal waarschijnlijk niet standhouden. Maar die 45 %, geef ik wel eens kanske. En begin er dan maar aan tegen 2030. Gaat wegen op winstgevendheid en de nodige 'groene investeringen' gaan het geld opslorpen van buybacks. Ook bij schuldvermindering. Q2 gaat goed zijn, maar het verhaal daarna is veel onzekerder dan bij andere Big oils, laat staan de Saoedis of Russen.
Man man je praat weer alsof er een groot drama gaande is. Ze stoten eerst de meeste vervuilende onderdelen af. Daarnaast wilde Shell in 2019 ook al minder investeren in olie en meer in gas en renewables. Dus die 45% wordt waarschijnlijkheid zonder problemen gehaald. En er is nog niks aan de hand als het straks 38% blijkt te zijn.

Je doet zo extreem negatief. Terwijl Shell de meest vervuilende en onrendabele investeringen al afgeschreven heeft ten opzichte van de andere big oils. Je kijkt alleen maar naar de koers en het sentiment rondom de uitspraak van een D66 rechter. En dat slaat op stront. Shell staat er veel beter voor dan de andere big oils. Juist omdat ze geen dividend uitgekeerd hebben en al grote afschrijven hebben gedaan vorig jaar. Q2, Q3 en Q4 zullen fantastisch zijn.

Blijf jij maar lekker bij Exxon en maak daarvoor je eigen forum aan! Zet hem op!
[verwijderd]
0
quote:

zonnewijzer schreef op 21 juni 2021 18:59:

[...]

Uiteraard gaat Shell profiteren van een hogere olieprijs. Maar zij zijn de enige van de big oils die voorlopig met een gerechtelijk vonnis (met belachelijke vereisten, maar niet opschortend door een beroep) aan hun been zitten. Als je een reden zoekt waarom Shell achterblijft...? Die idiote rechter maakt een pak verschil uit. Niemand lijkt hier te beseffen dat je met een bedrijf zit dat in februari -en in april openbaar gepubliceerd- transitieplan zit, dat je gewoon in de vuilbak kan kieperen. En 't zal geen tientallen miljoenen zijn, maar om dat plan op te maken kost ook geld. Eén pennentrek van een rechter met een groot ego en het kon al geschrapt worden. Alle respect voor de CEO: los het maar op in functie van shareholder value. En direct volgens het vonnis.
total wordt ook al aangeklaagt, maar goed.

daarnaast gaat het waarschijnlijk om desinvesteringen (gewoon assets op de beurs verkopen) minder pompen+ gewoon veel investeren zodat je klanten geen olie meer hoeven te gebruiken.

met een olie prijs van 70 dollar gaat dat heel makkelijk shell geloofde zelf in 55 a 60 dollar gemiddeld dus die 13 dollar tikt lekker aan.
leesmee
0
quote:

dividend belegger schreef op 21 juni 2021 19:58:

[...]

total wordt ook al aangeklaagt, maar goed.

daarnaast gaat het waarschijnlijk om desinvesteringen (gewoon assets op de beurs verkopen) minder pompen+ gewoon veel investeren zodat je klanten geen olie meer hoeven te gebruiken.

met een olie prijs van 70 dollar gaat dat heel makkelijk shell geloofde zelf in 55 a 60 dollar gemiddeld dus die 13 dollar tikt lekker aan.
Het gaat goed, alleen van belang is ook dat de prijzen lang hoog blijven, niet eind van het jaar ofzo weer inzakken, maar komende jaren op dit soort levels blijven. Daarom is het ook niet zo in het belang van Shell dat er grote pieken naar boven in zitten, naar 100 etc. Dat leidt alleen maar tot het opstarten van heel veel extra oliebronnen. Beter als het lange tijd redelijk hoog blijft.
Houtwerf-2017
2
Royal Dutch Shell A in NL = 16,796 17:37:31
In the USA nu = 16,933 19:51:04

Morgen 17+ zeker haalbaar, doe vooral geen aandelen R weg.
tafon
1
Interessant stuk om te lezen in Oilprice van David Messler.
de investeringen in olievelden zal onder druk van aandeelhouders zoveel minder worden dat er een olietekort zal ontstaan.
Aandeelhouders willen geld zien en zeker niet besteden aan dure olievelden.
[verwijderd]
0
quote:

leesmee schreef op 21 juni 2021 20:03:

[...]
Het gaat goed, alleen van belang is ook dat de prijzen lang hoog blijven, niet eind van het jaar ofzo weer inzakken, maar komende jaren op dit soort levels blijven. Daarom is het ook niet zo in het belang van Shell dat er grote pieken naar boven in zitten, naar 100 etc. Dat leidt alleen maar tot het opstarten van heel veel extra oliebronnen. Beter als het lange tijd redelijk hoog blijft.
er is een terkort aan olie dus ik verwacht dat we wel richting die 80 gaan.

maarja voor de hudige olie prijs is het ook hamsteren. ik weet niet waarom iemand zo goedkoop aandelen weg zou willen doen
Hendrik65
2
quote:

Houtwerf-2017 schreef op 21 juni 2021 20:08:

Royal Dutch Shell A in NL = 16,796 17:37:31
In the USA nu = 16,933 19:51:04

Morgen 17+ zeker haalbaar, doe vooral geen aandelen R weg.
De koers tikte zojuist bijna de 17 euro aan. Wat die morgen doet, zien we dan wel weer. Fijne avond allen!
Marco1962
0
quote:

EenTweetje schreef op 21 juni 2021 19:54:

[...]

Man man je praat weer alsof er een groot drama gaande is. Ze stoten eerst de meeste vervuilende onderdelen af. Daarnaast wilde Shell in 2019 ook al minder investeren in olie en meer in gas en renewables. Dus die 45% wordt waarschijnlijkheid zonder problemen gehaald. En er is nog niks aan de hand als het straks 38% blijkt te zijn.

Je doet zo extreem negatief. Terwijl Shell de meest vervuilende en onrendabele investeringen al afgeschreven heeft ten opzichte van de andere big oils. Je kijkt alleen maar naar de koers en het sentiment rondom de uitspraak van een D66 rechter. En dat slaat op stront. Shell staat er veel beter voor dan de andere big oils. Juist omdat ze geen dividend uitgekeerd hebben en al grote afschrijven hebben gedaan vorig jaar. Q2, Q3 en Q4 zullen fantastisch zijn.

Blijf jij maar lekker bij Exxon en maak daarvoor je eigen forum aan! Zet hem op!
Feit is natuurlijk wel dat Shell als enige in de sector niet vooruit te branden is. Het enige verschil dat er is tussen de rest van de olie majors en Shell is, is die uitspraak.
bp5ah
1
quote:

zonnewijzer schreef op 21 juni 2021 19:36:

[...]
Blijkbaar nog nooit een vonnis van een rechtbank gelezen? Die zijn bijna nooit 100 % om te keren. Het oorspronkelijke vonnis dat vb Shell verantwoordelijk is voor de consumenten zal waarschijnlijk niet standhouden. Maar die 45 %, geef ik wel eens kanske. En begin er dan maar aan tegen 2030. Gaat wegen op winstgevendheid en de nodige 'groene investeringen' gaan het geld opslorpen van buybacks. Ook bij schuldvermindering. Q2 gaat goed zijn, maar het verhaal daarna is veel onzekerder dan bij andere Big oils, laat staan de Saoedis of Russen.
Zonnetje in huis hier ....
[verwijderd]
3
quote:

Marco1962 schreef op 21 juni 2021 20:21:

[...]

Feit is natuurlijk wel dat Shell als enige in de sector niet vooruit te branden is. Het enige verschil dat er is tussen de rest van de olie majors en Shell is, is die uitspraak.
Voor die uitspraak was Shell ook al minder dan de andere oil majors. De uitspraak heeft echt heel weinig invloed gehad op de koers.

Na de dividend verlaging en alle afschrijvingen is Shell door de experts lager gewaardeerd. Terwijl dit juist gunstig is voor de toekomst. De kortzichtigheid wat betreft de dividend verlaging en de uitspraak van de rechter is waanzinnig.

Juist daarom zal Shell er heel goed uitkomen de komende kwartalen/ jaren. Het sentiment speelt een grote rol daarin en daar ben ik blij mee. De meeste particulieren kunnen nu nog redelijk goedkoop bijkopen. Ik ben al volgeladen en het maakt mij niet veel uit of het nu Q3 of Q4 is wanneer Shell op 20 euro staat.
maanlandschap
0
quote:

EenTweetje schreef op 21 juni 2021 20:37:

[...]

Voor die uitspraak was Shell ook al minder dan de andere oil majors. De uitspraak heeft echt heel weinig invloed gehad op de koers.

Na de dividend verlaging en alle afschrijvingen is Shell door de experts lager gewaardeerd. Terwijl dit juist gunstig is voor de toekomst. De kortzichtigheid wat betreft de dividend verlaging en de uitspraak van de rechter is waanzinnig.

Juist daarom zal Shell er heel goed uitkomen de komende kwartalen/ jaren. Het sentiment speelt een grote rol daarin en daar ben ik blij mee. De meeste particulieren kunnen nu nog redelijk goedkoop bijkopen. Ik ben al volgeladen en het maakt mij niet veel uit of het nu Q3 of Q4 is wanneer Shell op 20 euro staat.
Een tweetje in huis. Zou het Musk zijn en met dezelfde impact?
Marco1962
2
quote:

EenTweetje schreef op 21 juni 2021 20:37:

[...]

Voor die uitspraak was Shell ook al minder dan de andere oil majors. De uitspraak heeft echt heel weinig invloed gehad op de koers.

Na de dividend verlaging en alle afschrijvingen is Shell door de experts lager gewaardeerd. Terwijl dit juist gunstig is voor de toekomst. De kortzichtigheid wat betreft de dividend verlaging en de uitspraak van de rechter is waanzinnig.

Juist daarom zal Shell er heel goed uitkomen de komende kwartalen/ jaren. Het sentiment speelt een grote rol daarin en daar ben ik blij mee. De meeste particulieren kunnen nu nog redelijk goedkoop bijkopen. Ik ben al volgeladen en het maakt mij niet veel uit of het nu Q3 of Q4 is wanneer Shell op 20 euro staat.
Ik ga een heel eind met je mee. Maar ik kan mij wel voorstellen, dat wanneer je in Shell een positie wil nemen je toch even achter je oren krabbelt van de beladenheid die er aan het aandeel kleeft. Ik/ wij hebben die positie al dan ervaar je de dingen anders denk ik.
maanlandschap
0
quote:

EenTweetje schreef op 21 juni 2021 19:54:

[...]

Man man je praat weer alsof er een groot drama gaande is. Ze stoten eerst de meeste vervuilende onderdelen af. Daarnaast wilde Shell in 2019 ook al minder investeren in olie en meer in gas en renewables. Dus die 45% wordt waarschijnlijkheid zonder problemen gehaald. En er is nog niks aan de hand als het straks 38% blijkt te zijn.

Je doet zo extreem negatief. Terwijl Shell de meest vervuilende en onrendabele investeringen al afgeschreven heeft ten opzichte van de andere big oils. Je kijkt alleen maar naar de koers en het sentiment rondom de uitspraak van een D66 rechter. En dat slaat op stront. Shell staat er veel beter voor dan de andere big oils. Juist omdat ze geen dividend uitgekeerd hebben en al grote afschrijven hebben gedaan vorig jaar. Q2, Q3 en Q4 zullen fantastisch zijn.

Blijf jij maar lekker bij Exxon en maak daarvoor je eigen forum aan! Zet hem op!
Een kenner/insider! die volledig akkoord is met het vonnis. Ik citeer 'dus die 45 % wordt waarschijnlijk zonder problemen gehaald". " Zonder problemen"...Tot de publicatie van het transitieplan in april dwz een 60 dagen geleden was het 20 %, maar tweetje ziet nu al direct zonder problemen -45%. Maak hem direct CEO, zou ik zeggen!
nine_inch_nerd
1
The provider has released a list of its initial senior members comprised of global industry leaders.

www.hydrogenfuelnews.com/sustainable-...

The Sustainable Energy Council (SEC) recently announced their initial group of advisory board members from among leaders in energy and hydrogen industry companies worldwide.

These board members will be directing the upcoming SEC World Hydrogen Series of Events.

The Sustainable Energy Council enlisted this leadership group in alignment with the current surge in interest and projects for low-carbon hydrogen energy. In this effort, the advisory board members will work to provide the World Hydrogen Event Series proceedings with the necessary focus to place the spotlight on opportunities to be addressed, key challenges faced by the industry, and to make it possible for participants to make informed, relevant decisions to move worldwide hydrogen industry rollout forward while promoting collaboration in that area.


The Sustainable Energy Council World Hydrogen advisory board founding members are:

Allard Castelein, President & CEO, Port of Rotterdam Authority
Paul Bogers, Vice President – Hydrogen, Royal Dutch Shell
Andrew Horvath, Global Group Chairman, Star Scientific Limited
Jorgo Chatzimarkakis, Secretary General, Hydrogen Europe
Max Correa Achurra, Head of the Fuels & New Energy Division, Ministry of Energy, Chile
Noé van Hulst, Chair at IPHE, Hydrogen Advisor at IEA & Gasunie
Horst H. Mahmoudi, CEO & Executive Chairman, Smartenergy
David Burns, VP Clean Energy, Linde
Hydrogen is commonly viewed a central component of the world’s efforts to reach net zero carbon emissions The SEC World Hydrogen Series of Events provides the opportunity for companies and governments to come together throughout the entire supply chain to establish and build upon partnerships to make certain that H2 will be able to continue as a central component of the decarbonization strategy in the energy transition.

“The energy transition is a fascinating journey. Finding the best route towards a net zero economy, we have to learn from one another and set up new partnerships,” said Allard Castelein, Port of Rotterdam president and CEO and member of the new Sustainable Energy Council advisory board. “Rotterdam has the ambition to become Europe’s largest hydrogen hub, and it is my pleasure to participate in this Advisory Board.”
joostbd
0
“ Feit is natuurlijk wel dat Shell als enige in de sector niet vooruit te branden is. Het enige verschil dat er is tussen de rest van de olie majors en Shell is, is die uitspraak.”

En de dividend cut tov andere oliemaatschappijen maakt ook verschil
Bill Spackman
0
quote:

EenTweetje schreef op 21 juni 2021 19:43:

[...]

Ik zit bij de Binck(onderdeel saxo inmiddels volgens site Binck) en ik heb 63 aandeeltjes meer. Dus volgens mij moet jij ze dan ook binnen hebben. Ik ben er blij mee dat de koers iets lager stond om dividend te herinvesteren ;)
Bij lij staan ze op Binck, maar ik kan er niks mee doen, kan noch uitbetalen noch storten. Hopelijk wordt het automatisch naar Saxobrolbank overgezet. Deze zomer verander ik sowieso, hebben de transitie doorgevoerd maar je kan nog steeds geen opties verhandelen, kansloos.
maanlandschap
1
quote:

joostbd schreef op 21 juni 2021 20:58:

“ Feit is natuurlijk wel dat Shell als enige in de sector niet vooruit te branden is. Het enige verschil dat er is tussen de rest van de olie majors en Shell is, is die uitspraak.”

En de dividend cut tov andere oliemaatschappijen maakt ook verschil
Sssstttt, dat mag je hier niet zeggen :)
Former glory
1
quote:

bp5ah schreef op 21 juni 2021 20:26:

Brent richting hoog, energie ligt er sterk bij a/d overkant.
Oneok 6% verloren vrijdag, vandaag er bijna helemaal weer bij. Slaat nergens op. Xom ook +3.5% net dus Shell mag morgen wel op 17+ sluiten hoor.... met deze olieprijzen vloeit er zoveel geld binnen. Die schulden gaan zo snel verdampen en Q3 gaat een dividendfeestje icm terugkoopfeestje worden. €20,00 gaan we sowieso nog zien dit jaar.

India vandaag 7 miljoen vaccinaties in 1 dag. Gaat ook lekker!
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 5851 5852 5853 5854 5855 5856 5857 5858 5859 5860 5861 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:38
Koers 34,405
Verschil +0,445 (+1,31%)
Hoog 34,445
Laag 34,165
Volume 4.541.944
Volume gemiddeld 7.054.327
Volume gisteren 4.602.900

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront