PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL 4e kwartaal oktober/november en december

5.636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 274 275 276 277 278 279 280 281 282 » | Laatste
[verwijderd]
0
PostNL heeft helaas nog geen werk gemaakt van de beleggersdatabases waar nog steeds vaak vermeldt staat dat PostNL geen dividend betaald. Of er ontbreken gegevens over de toekomst. De nieuwe CFO maakt hopelijk meer werk van de IR. Het is toch een leuke boodschap om te brengen zou je denken...
[verwijderd]
0
quote:

Hansbeleg schreef op 29 december 2017 14:37:

[...]

Ik snap wat je bedoeld maar moet het dan niet het volgende zijn:

slotdiv 2017=18c + interim-dividend 2018=1/3 van 31c =10c samen 28c zijn, dat in het kalenderjaar 2018 zal worden uitgekeerd?


Even uit mijn hoofd dacht ik dat interimdividend 1/3 deel van het totale dividend van het afgelopen jaar is.

Edit:
Ik dacht even een link te posten naar de IR website mbt dividendbeleid. Je raad het al, niets over dividend te vinden... Dat mag Jan zich toch wel aantrekken. Hoe dan ook het is ooit ergens in een Q4 rapportage/presentatie genoemd geloof ik.
Hansbeleg
0
quote:

Accuboor schreef op 29 december 2017 14:44:

[...]
Even uit mijn hoofd dacht ik dat interimdividend 1/3 deel van het totale dividend van het afgelopen jaar was.
Ok vandaar, ik weet het eigenlijk ook niet, klinkt wel logisch om uit te gaan van het voorgaande dividendjaar.

Eerst maar eens zien of we op de door mij voorspelde eindkoers van €4.10 voor 2017 uitkomen ;-)
jaapaap
0
[quote alias=Accuboor id=10521870 date=201712291442]
PostNL heeft helaas nog geen werk gemaakt van de beleggersdatabases waar nog steeds vaak vermeldt staat dat PostNL geen dividend betaald. Of er ontbreken gegevens over de toekomst. De nieuwe CFO maakt hopelijk meer werk van de IR. Het is toch een leuke boodschap om te brengen zou je denken...

IR valt onder de Secretaris van de vennootschap en dus niet onder de CFO
jaapaap
0
[quote alias=Mark1993 id=10521408 date=201712291111]
[...]

1. Even nagevraagd, door Sandd zelf. Had ook wel verwacht aangezien ik hier nog nooit een bezorger van PostNL op de vroege morgen heb gezien :)
2. Je hebt gelijk, belasting betalen moet je altijd. Ik dacht altijd dat er een verschil zat in belastingen betalen over je overige inkomsten (waar OVA onder valt) t.o.v. je hoofdinkomen (waar Sandd met AOK onder valt), maar dit is dus niet zo..? My bad, weer wat geleerd.

Bij Sandd is het dood of de gladiolen, vandaar op de laatste werkdag dat men mensen nu pas!!!
aanbiedingen doet.

Kan men tegen mona zeggen, ja we wachten nog op antwoord dus de 80% regel moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel even wachten

overigens kreeg ik vandaag na 1 1/2 week een brief van Sandd bezorgd. Wist niet dat Stoffel de Schildpad daar ook werkt
jaapaap
0
[quote alias=Hansbeleg id=10520762 date=201712282107]
[...]

Ik neem het PostNL nog steeds kwalijk dat ze niet eens zijn gaan praten. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze samen niet sterker zouden staan. Ze konden het in mijn ogen gewoon niet hebben dat ze overgenomen werden door het kleinere Belgische broertje.
Het MT heeft geen centje pijn geleden, de salarissen zijn niet gekort. De aandeelhouders zitten nu 1jaar later nog met de brokken.Geleverd is er nog niets, nul rendement en Sandd is nog steeds een pain in the ass.

Dat is niet waar, wat u stelt, kijk hierna in de cijfers van 2016! Even uit mn hoofd gezegd heeft de ceo en cfo ieder rond 250.000 euro minder verdiend.

Als u op de Ava bent geweest weet u dat de overheid, ja daar is Henkie weer, het MT en RvC in een wurggreep hield met de UPD.
Wat moet je dan praten met een gun op je hoofd, heeft geen zin.
jaapaap
0
[quote alias=Accuboor id=10520775 date=201712282122]
[...]
De komende AVA is het eerste publieke ijkpunt. Vriend Jan is er mi al uitgezet, Herna zal de ambitie 2020 moeten waarmaken en komende AVA zal haar in detail worden gevraagd hoe dat zal gaan gebeuren. Full details 2018 en dan de brug naar 2020...

Accuboor als Jan u vriend is en u beweerd dat hij er volgens u is uitgezet, dan ben ik benieuwd bij de jaarcijfers of er een afkoopsom is opgenomen.

Neem aan dat u er bij bent op de AvA?? Dus als er wordt geroepen Accuboor, speert u op
jaapaap
0
[quote alias=prinszicht id=10520880 date=201712282306]
Een lijstje uit de Elsevier met 5 opvallende ceo’s. Vandaag het lijstje van de IEX top 5 dalers van de 50 hoofdfondsen. PostNL op nummer 5 verliezers. Dat is de terechte plaats voor Herna in perspectief. Onderaan de ladder als bestuurder. Eerst aan de leiband bij Henkie. En nu in een sukkeldraf achter Mona aan. De financiële markt laat nog 1 keer duidelijk zien wat haar plekje is in de ranking voor het sluiten van het jaar.

Ah, Prinszicht schiet weer op Herna. Ik vraag me daadwerkelijk af, wat heeft u tegen Herna.
Heeft u haar mee uit eten gevraagd via IR, en heeft zij dit via IR af gewezen.

vreemd, ik heb in een gekke bui voor een maand of 3 geleden, ook via IR gevraagd of mevrouw Verhagen iets met me wilde eten en??????????????

Ja via IR kreeg ik een uitnodiging om een broodje gezond te komen eten met haar in het bedrijfsrestaurant. Verbaasd heb ik later een broodje met haar gegeten.

Dus meneer Prinszicht ik zou blijven zeggen, blijf het proberen via IR
jaapaap
0
[quote alias=Hansbeleg id=10521507 date=201712291153]
Sandd gaat er vanuit dat ze er volgend jaar kerst nog zijn :-(
Die gaan dit jaar vol voor de UPD, maar die zullen ze zeker nog niet voor 2019 of 2020 kunnen krijgen, als het al gaat lukken.

Hoe ze het ondertussen financieel gaan volhouden, is daar nog een investeerder voor warm te krijgen? Ik hoop dat ze ons allen en zichzelf een lol doen en asap samengaan met PostNL.

Waarom zou je een tent overnemen, die op dood spoor zit.
Postbezorgers van PostNL krijgen het alleen wat drukker met een wat groter volume.
[verwijderd]
0
quote:

jaapaap schreef op 29 december 2017 14:57:

[quote alias=Accuboor id=10521870 date=201712291442]
PostNL heeft helaas nog geen werk gemaakt van de beleggersdatabases waar nog steeds vaak vermeldt staat dat PostNL geen dividend betaald. Of er ontbreken gegevens over de toekomst. De nieuwe CFO maakt hopelijk meer werk van de IR. Het is toch een leuke boodschap om te brengen zou je denken...

IR valt onder de Secretaris van de vennootschap en dus niet onder de CFO
Lekker ambtelijke reden...
[verwijderd]
0
Ik heb nog maar een zwikkie aandelen gekocht. Kan me niet voorstellen dat we volgend jaar rond deze tijd op dit koersniveau staan. Die € 5,00 moet gewoon geslecht gaan worden in 2018!
[verwijderd]
0
quote:

jaapaap schreef op 29 december 2017 15:06:

[quote alias=Accuboor id=10520775 date=201712282122]
[...]
De komende AVA is het eerste publieke ijkpunt. Vriend Jan is er mi al uitgezet, Herna zal de ambitie 2020 moeten waarmaken en komende AVA zal haar in detail worden gevraagd hoe dat zal gaan gebeuren. Full details 2018 en dan de brug naar 2020...

Accuboor als Jan u vriend is en u beweerd dat hij er volgens u is uitgezet, dan ben ik benieuwd bij de jaarcijfers of er een afkoopsom is opgenomen.

Neem aan dat u er bij bent op de AvA?? Dus als er wordt geroepen Accuboor, speert u op
Is oké, u bent toch die wat wereldvreemde schreeuwer van vorig jaar? Die steeds over cybersecurity begon...

Hopelijk snapt u ook wel dat op de komende AVA geen antwoord op deze vraag zal komen. Pas bij jaarverslag 2018 komt hier absolute duidelijkheid over.
Hansbeleg
0
quote:

Accuboor schreef op 29 december 2017 14:44:

[...]
Even uit mijn hoofd dacht ik dat interimdividend 1/3 deel van het totale dividend van het afgelopen jaar is.

Edit:
Ik dacht even een link te posten naar de IR website mbt dividendbeleid. Je raad het al, niets over dividend te vinden... Dat mag Jan zich toch wel aantrekken. Hoe dan ook het is ooit ergens in een Q4 rapportage/presentatie genoemd geloof ik.
Klopt info over dividend is zeer matig. Kennelijk moet PostNL er nog aan wennen dat de dividend uitkeren, dat hadden tot voor kort ook al zolang niet meer gedaan.
Bpost heeft zijn investor/dividend pagina veel beter voor elkaar.
keffertje
0
Zoals jullie weten ben ik ook relatief kritisch over postnl, maar omdat mijn relaties vooralsnog de buhne niet op wilden, heb ik het er maar bij gelaten.

Overigens staat die dividendverdeling wel degelijk op de pagina van postnl, zie hieronder (vet/onderstreept/cursief, keffertje)

Dividendbeleid 2017
PostNL streeft naar het uitkeren van progressief dividend dat grotendeels gelijke tred houdt met de ontwikkeling van zijn operationele resultaten.
Voorwaarde voor het betalen van dividend is een leverage ratio (gecorrigeerde netto schuld /EBITDA) dat niet meer bedraagt zo’n 2x.
PostNL streeft naar een uitkeringspercentage van zo’n 75% van het onderliggende netto cash resultaat.
PostNL streeft naar jaarlijkse uitkering van interim en slotdividend in de vorm van keuzedividend, hetgeen inhoudt dat de aandeelhouders bepalen of zij het dividend in contanten of in aandelen willen ontvangen.
Behoudens onvoorziene omstandigheden, zal de uitkering van interim dividend plaatsvinden na publicatie van de halfjaarresultaten plaatsvinden.
Interim dividend zal een derde bedragen van het totale dividend dat over het voorgaande boekjaar is uitgekeerd.
De toepassing van het dividendbeleid is afhankelijk van de financiële resultaten en het eigen vermogen van PostNL. Niettemin kan de Raad van Bestuur met goedkeuring van de Raad van Commissarissen het aan de reserves toe te voegen bedrag vaststellen in het licht van specifieke omstandigheden. Het dividendbeleid van PostNL zal jaarlijks worden bezien om te borgen dat het in lijn is met het financieel beleid van PostNL en dat PostNL dividenden zal blijven uitkeren.
Hansbeleg
0
quote:

jaapaap schreef op 29 december 2017 15:04:

[quote alias=Hansbeleg id=10520762 date=201712282107]
[...]

Ik neem het PostNL nog steeds kwalijk dat ze niet eens zijn gaan praten. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze samen niet sterker zouden staan. Ze konden het in mijn ogen gewoon niet hebben dat ze overgenomen werden door het kleinere Belgische broertje.
Het MT heeft geen centje pijn geleden, de salarissen zijn niet gekort. De aandeelhouders zitten nu 1jaar later nog met de brokken.Geleverd is er nog niets, nul rendement en Sandd is nog steeds een pain in the ass.

Dat is niet waar, wat u stelt, kijk hierna in de cijfers van 2016! Even uit mn hoofd gezegd heeft de ceo en cfo ieder rond 250.000 euro minder verdiend.

Als u op de Ava bent geweest weet u dat de overheid, ja daar is Henkie weer, het MT en RvC in een wurggreep hield met de UPD.
Wat moet je dan praten met een gun op je hoofd, heeft geen zin.
Onderstaand het hele verhaal van onze "geliefde" Yteke.
Herna mag blij zijn met meer vast loon en minder variabel, ze levert namelijk niet veel waardoor het variabele deel steeds minder zou gaan bijdragen.
Geef mij ook maar een vaste koers van zeg 5 euro met een klein variabel deel daar bovenop afhankelijk van de omzet.
Van mij mag het salaris dus andersom, weinig vast, veel variabel gekoppeld aan de koers.

Wat betreft de UPD wurggreep, die was er in 2017 nog daarom ging de koers naar 3.20. En nog steeds is er gedoe om de UPD, daarom staan we niet op 5 euro.
Herna heeft zich weg laten bluffen, ze had erover moeten onderhandelen.
Denk je dat de overheid alle postbodes naar huis had willen sturen net voor de verkiezingen? En wie kon dan in no time de upd overnemen?

CEO PostNL gaat achteruit in loon
27 FEB 2017
Yteke de Jong

Topvrouw Herna Verhagen van PostNL heeft vorig jaar minder salaris gekregen. Dat blijkt uit het jaarverslag In 2016 verdiende ze €1,4 miljoen, waar dat een jaar eerder nog €1,5 miljoen was.
Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over PostNL Koninklijke

Verhagen kreeg vorig jaar extra maandsalaris omdat ze 25 jaar bij de zaak was. De topvrouw ging echter toch achteruit in loon, omdat ze niet langer haar ’bonus’-compensatie krijgt. Een aantal jaar geleden is PostNL overgestapt op meer vaste in plaats van variabele beloning. Om dit verlies te ’compenseren’, kreeg de bestuursvoorzitter de afgelopen drie jaar een extra vergoeding van jaarlijks ongeveer €250.000.
[verwijderd]
0
quote:

keffertje schreef op 29 december 2017 15:42:

Zoals jullie weten ben ik ook relatief kritisch over postnl, maar omdat mijn relaties vooralsnog de buhne niet op wilden, heb ik het er maar bij gelaten.

Overigens staat die dividendverdeling wel degelijk op de pagina van postnl, zie hieronder (vet/onderstreept/cursief, keffertje)

Dividendbeleid 2017
PostNL streeft naar het uitkeren van progressief dividend dat grotendeels gelijke tred houdt met de ontwikkeling van zijn operationele resultaten.
Voorwaarde voor het betalen van dividend is een leverage ratio (gecorrigeerde netto schuld /EBITDA) dat niet meer bedraagt zo’n 2x.
PostNL streeft naar een uitkeringspercentage van zo’n 75% van het onderliggende netto cash resultaat.
PostNL streeft naar jaarlijkse uitkering van interim en slotdividend in de vorm van keuzedividend, hetgeen inhoudt dat de aandeelhouders bepalen of zij het dividend in contanten of in aandelen willen ontvangen.
Behoudens onvoorziene omstandigheden, zal de uitkering van interim dividend plaatsvinden na publicatie van de halfjaarresultaten plaatsvinden.
Interim dividend zal een derde bedragen van het totale dividend dat over het voorgaande boekjaar is uitgekeerd.
De toepassing van het dividendbeleid is afhankelijk van de financiële resultaten en het eigen vermogen van PostNL. Niettemin kan de Raad van Bestuur met goedkeuring van de Raad van Commissarissen het aan de reserves toe te voegen bedrag vaststellen in het licht van specifieke omstandigheden. Het dividendbeleid van PostNL zal jaarlijks worden bezien om te borgen dat het in lijn is met het financieel beleid van PostNL en dat PostNL dividenden zal blijven uitkeren.
Bijzonder. Via iPad of iPhone niet te vinden!
[verwijderd]
0
quote:

jaapaap schreef op 29 december 2017 15:00:

[quote alias=Mark1993 id=10521408 date=201712291111]
[...]

1. Even nagevraagd, door Sandd zelf. Had ook wel verwacht aangezien ik hier nog nooit een bezorger van PostNL op de vroege morgen heb gezien :)
2. Je hebt gelijk, belasting betalen moet je altijd. Ik dacht altijd dat er een verschil zat in belastingen betalen over je overige inkomsten (waar OVA onder valt) t.o.v. je hoofdinkomen (waar Sandd met AOK onder valt), maar dit is dus niet zo..? My bad, weer wat geleerd.

Bij Sandd is het dood of de gladiolen, vandaar op de laatste werkdag dat men mensen nu pas!!!
aanbiedingen doet.

Kan men tegen mona zeggen, ja we wachten nog op antwoord dus de 80% regel moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel even wachten

overigens kreeg ik vandaag na 1 1/2 week een brief van Sandd bezorgd. Wist niet dat Stoffel de Schildpad daar ook werkt
Ik zie dit anders wat betreft die 80% regel.. Door mensen nu te ontslaan hou je alleen nog mensen over met AOK (die ingegaan zijn op het voorstel of al een AOK hadden). Ze voldoen dan dus aan de regel.. Dat ze dan 10.000 bezorgers tekort komen om de eerste bezorgdag in 2018, dat is een zorg voor later zullen ze wel denken..

Dit kan niet goed gaan.
Hansbeleg
0
quote:

keffertje schreef op 29 december 2017 15:42:

Zoals jullie weten ben ik ook relatief kritisch over postnl, maar omdat mijn relaties vooralsnog de buhne niet op wilden, heb ik het er maar bij gelaten.

Overigens staat die dividendverdeling wel degelijk op de pagina van postnl, zie hieronder (vet/onderstreept/cursief, keffertje)

Dividendbeleid 2017
PostNL streeft naar het uitkeren van progressief dividend dat grotendeels gelijke tred houdt met de ontwikkeling van zijn operationele resultaten.
Voorwaarde voor het betalen van dividend is een leverage ratio (gecorrigeerde netto schuld /EBITDA) dat niet meer bedraagt zo’n 2x.
PostNL streeft naar een uitkeringspercentage van zo’n 75% van het onderliggende netto cash resultaat.
PostNL streeft naar jaarlijkse uitkering van interim en slotdividend in de vorm van keuzedividend, hetgeen inhoudt dat de aandeelhouders bepalen of zij het dividend in contanten of in aandelen willen ontvangen.
Behoudens onvoorziene omstandigheden, zal de uitkering van interim dividend plaatsvinden na publicatie van de halfjaarresultaten plaatsvinden.
Interim dividend zal een derde bedragen van het totale dividend dat over het voorgaande boekjaar is uitgekeerd.
De toepassing van het dividendbeleid is afhankelijk van de financiële resultaten en het eigen vermogen van PostNL. Niettemin kan de Raad van Bestuur met goedkeuring van de Raad van Commissarissen het aan de reserves toe te voegen bedrag vaststellen in het licht van specifieke omstandigheden. Het dividendbeleid van PostNL zal jaarlijks worden bezien om te borgen dat het in lijn is met het financieel beleid van PostNL en dat PostNL dividenden zal blijven uitkeren.
Ja je hebt gelijk deze zin was me niet meer opgevallen.
Hier nog een blik op de bpost site, met wat minder tekst en meer overzicht.
Zo mag de PostNl pagina ook worden.

Bedoel je dat jouw opdrachtgevers toch niet willen instappen, of bedoel je iets anders?
Bijlage:
keffertje
0
quote:

Hansbeleg schreef op 29 december 2017 16:11:

[...]

Ja je hebt gelijk deze zin was me niet meer opgevallen.
Hier nog een blik op de bpost site, met wat minder tekst en meer overzicht.
Zo mag de PostNl pagina ook worden.

Bedoel je dat jouw opdrachtgevers toch niet willen instappen, of bedoel je iets anders?

Ja, dat is een stuk duidelijker.

Voor wat dat laatste betreft, de partijen met een substantieel belang (> 3%) voor wie ik de analyses maakte, willen momenteel nog geen publicitaire druk uitoefenen op het management (maar zijn alles behalve tevreden) en ik het twee potentiele investeerders in PostNL begeleid, maar die willen er - vanwege de saaiheid van het bedrijf en de passiviteit van de eerstgenoemde grootaandeelhouders - op dit moment geen substantieel belang in nemen.
keffertje
0
quote:

Accuboor schreef op 29 december 2017 15:51:

[...]
Bijzonder. Via iPad of iPhone niet te vinden!
Kijk je wel op de goede sub pagina :)
5.636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 274 275 276 277 278 279 280 281 282 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 15:50
Koers 1,260
Verschil +0,010 (+0,80%)
Hoog 1,268
Laag 1,250
Volume 1.130.695
Volume gemiddeld 2.111.168
Volume gisteren 1.766.025

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront