PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL september 2021

1.723 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
hhhhh
0
quote:

leek2018 schreef op 21 september 2021 09:48:

[...]
Volgens mij lag de nadruk niet zo zeer op de kwaliteit van de bezorging, maar op de minimale betaling van de (zelfstandige) bezorgers.
Het ging eerst over de slechte bezorging en aan het eind zat er een pvda politicus die begon over dat bedrijven iedereen in vaste dienst moeten nemen. Hetzelfde als wat de fnv wil hele hoge loonverhogingen voor het personeel. Dat kan natuurlijk maar dan wordt ook alles weer duurder want dit wordt toch weer doorberekend aan de consument.
prinszicht
4
quote:

Kretínský schreef op 21 september 2021 09:19:

[...]
Het werk zit er op voor alle PostNL bashers.
Die hebben hun taak volbracht
Ik moedig tegengeluid aan en je bent de beste van allemaal. Ook dat is een vorm van erkenning. We maken ons druk om niets en geven het mt de schuld van alles. Vooral als het een lange periode tegen zit. Dan gaan we los.

Omdat zowel jou als mijn stellingen niet feitelijk te onderbouwen zijn, kunnen we allebei gelijk hebben. Echter heb jij het iets meer dan de rest van ons bashers. En iemand moet dit aan de kaak stellen nu dat we een aantal roeptoeters hebben verloren die elke nieuwe dag een uitbraak voorspellen.

Ik zie nog steeds een correlatie tussen tenminste te lage Outlook voorspellingen, een te grote investeringspot die niet wordt toegelicht, de emissies en de shorts. En tot aan gister heeft dat 80 cent gekost van de piek in de koers die na jaren op weg leek naar meer op eigen kracht. Dat zal ik blijven herhalen tot in het oneindige. Tot het moment dat overduidelijk blijkt dat het mt iets, niet veel, doet aan de onderwaardering van dit bedrijf.

En om die belofte kracht bij te zetten, de dag is nog jong en de shorts nog niet verzadigd. Stoelriemen vast.
Cerburus
0
volgens mij is 80% van de pakketbezorgers inmiddels in vast dienst hetzij direct bij PostNl hetzij via onderaannemers (subcontractors). Let wel dat dit altijd nog een pijndossier is. Het is gewoon hard werken voor relatief lage vergoedingen, de marge's bij subco's zijn ook zeer beperkt.Maar het verhaal is wel anders dan, wat was het 2015? toen met die grote staking. Toen was 90% "zzp'er' tegen fors lagere inkomsten. Maar inderdaad het kan en zal nog beter moeten en door personeelsschaarste zal dat vroeg of laat ook wel gebeuren daarnaast zal PostNl voor ca 20% afhankelijk blijven van een flex schil puur door de pieken en dalen in volumes door het jaar heen iets wat FNV en PvdA gewoonweg niet willen zien.
Cerburus
2
"Dat zal ik blijven herhalen tot in het oneindige." haha 1x per week is voldoende hoor Prins :)
gpjf
0
quote:

niels74 schreef op 21 september 2021 09:54:

[...]

Het ging eerst over de slechte bezorging en aan het eind zat er een pvda politicus die begon over dat bedrijven iedereen in vaste dienst moeten nemen. Hetzelfde als wat de fnv wil hele hoge loonverhogingen voor het personeel. Dat kan natuurlijk maar dan wordt ook alles weer duurder want dit wordt toch weer doorberekend aan de consument.
Klopt, ik vond het nogal een opgeblazen verhaal. Enfin dat hoort er bij en geen reden om je druk over te maken. Als je met een vergrootglas gaat kijken vind je in iedere organisatie wel dingetjes die niet goed gaan of beter kunnen. Het is weer typisch de media die op deze wijze hun programma invullen. Het leek wel of ze het op de plank hadden liggen .
Cerburus
0
wat is er trouwens met UBS, Barclays, De groof Petercam, Berenberg en ABN/ODDO aan de hand. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ze zo laat na presentatie cijfers nog niets van zich laten hebben horen qua advies. Wellicht dat ze door alle rook ook geen uitspraken meer durven te doen :P
Kretínský
0
quote:

prinszicht schreef op 21 september 2021 10:18:

[...]

Ik moedig tegengeluid aan en je bent de beste van allemaal. Ook dat is een vorm van erkenning. We maken ons druk om niets en geven het mt de schuld van alles. Vooral als het een lange periode tegen zit. Dan gaan we los.

Omdat zowel jou als mijn stellingen niet feitelijk te onderbouwen zijn, kunnen we allebei gelijk hebben. Echter heb jij het iets meer dan de rest van ons bashers. En iemand moet dit aan de kaak stellen nu dat we een aantal roeptoeters hebben verloren die elke nieuwe dag een uitbraak voorspellen.

Ik zie nog steeds een correlatie tussen tenminste te lage Outlook voorspellingen, een te grote investeringspot die niet wordt toegelicht, de emissies en de shorts. En tot aan gister heeft dat 80 cent gekost van de piek in de koers die na jaren op weg leek naar meer op eigen kracht. Dat zal ik blijven herhalen tot in het oneindige. Tot het moment dat overduidelijk blijkt dat het mt iets, niet veel, doet aan de onderwaardering van dit bedrijf.

En om die belofte kracht bij te zetten, de dag is nog jong en de shorts nog niet verzadigd. Stoelriemen vast.
Spreken we dat af: OP EIGEN KRACHT tot in de eeuwigheid het tegengeluid.
Je kent het spel, veel gekibbel en gedribbel, maar komend voorjaar toeter je gewoon weer vrolijk mee hoe blij je bent met het dividend.
Ik ben nooit bezig met het voorspellen van uitbraken of torenhoge koersen, blijf wel positief kijken naar dit aandeel dat het afgelopen jaar al zoveel gebracht heeft, NET ALS JIJ, want anders zat je hier niet elke dag toch!
Dus we blijven keurig allebei in dit aandeel zitten, wachtend op de opbrengsten, en jij schrijft dagelijks een negatief riedeltje voor ...?
Voor wie eigenlijk?
Kretínský
0
quote:

Cerburus schreef op 21 september 2021 10:24:

"Dat zal ik blijven herhalen tot in het oneindige." haha 1x per week is voldoende hoor Prins :)
Op voorhand al oneindig negatief, of zou er ooit een kanteling in zitten ;)
Cerburus
2
ik zie prins eerder als kritische realist, maar enfin we hebben ook een ander beeld :P. 1 punt heb je wel gelijk en dat we (tenminste ik) hier wel zit voor een goede boterham
Kretínský
0
Ik denk dat Pakket van de winst van gister het vliegtuig naar Australië al vervroegd gepakt heeft ;)
[verwijderd]
0
quote:

Kretínský schreef op 21 september 2021 10:32:

[...]

Op voorhand al oneindig negatief, of zou er ooit een kanteling in zitten ;)
Fijn deze bounce-back. Alleen nog ff wachten met juichen, de Yanks zijn nog niet wakker.
Cerburus
0
inderdaad, zat trouwens even naar de koers van Bpost te kijken maar die staat inmiddels op z'n laagst sinds oktober 2020...... auw.
[verwijderd]
1
Zolang de shorts niet opzouten, timmeren ze elke upswing weer naar beneden. Inmiddels hebben ze 10 mln aandelen om mee te smijten op een dag volume van 3 mln. Dit kunnen ze heel lang volhouden. En bij een rode dag geven ze nog even gas bij.

Ik denk idd dat we eerst naar de 3,9xx moeten alvorens ze tevreden zijn.
SAHR-0310
1
Bij elke beweging omhoog blok in het boekje, bij elke beweging omlaag drukken ze 'm direct een paar cent lager. Hou mijn hart vast na de Q3 cijfers. Over het algemeen het zwakste kwartaal.
prinszicht
1
quote:

prinszicht schreef op 21 september 2021 10:18:

[...]

Ik moedig tegengeluid aan en je bent de beste van allemaal. Ook dat is een vorm van erkenning. We maken ons druk om niets en geven het mt de schuld van alles. Vooral als het een lange periode tegen zit. Dan gaan we los.

Omdat zowel jou als mijn stellingen niet feitelijk te onderbouwen zijn, kunnen we allebei gelijk hebben. Echter heb jij het iets meer dan de rest van ons bashers. En iemand moet dit aan de kaak stellen nu dat we een aantal roeptoeters hebben verloren die elke nieuwe dag een uitbraak voorspellen.

Ik zie nog steeds een correlatie tussen tenminste te lage Outlook voorspellingen, een te grote investeringspot die niet wordt toegelicht, de emissies en de shorts. En tot aan gister heeft dat 80 cent gekost van de piek in de koers die na jaren op weg leek naar meer op eigen kracht. Dat zal ik blijven herhalen tot in het oneindige. Tot het moment dat overduidelijk blijkt dat het mt iets, niet veel, doet aan de onderwaardering van dit bedrijf.

En om die belofte kracht bij te zetten, de dag is nog jong en de shorts nog niet verzadigd. Stoelriemen vast.
Tis net een kristallen bol waar ik in kijk. Af en toe wat wazig maar op momenten heel helder. Zo ook vandaag. Je denkt aan een bounce back met een plus van 2 procent, maar eigenlijk weet je beter. En op de minuut bijna….. knal 1 procent er af en hoogstwaarschijnlijk een push naar rood voor sluiten. Het is zo makkelijk als je mijn correlatie bestudeerd. 3 handvatten om aan te draaien, alle 3 worden genegeerd. Voer voor shorts en zo lang het niet wordt tegen gegaan, met je maar denken dat de rvc en rvb belang bij hebben.
Jason Voorhees
4
Je kunt zeggen wat je wilt, je moet wel ballen hebben om bijna 1% short te zitten (MW).
Een zeer laaggewaardeerd aandeel in een groeimarkt, met nog een (kleine) overname kans.
Ach we zullen zien wie gelijk krijgt, zolang het volume laag is hebben ze de macht in handen.
Ik denk dat dat ook de enige reden is, ze kunnen op laag volume makkelijk drukken.
Ik ben niet zo bang voor de resultaten dit jaar die 280M zal makkelijk gehaald worden (en meer).
Cerburus
1
ach ja bounce back had heus wel gekund, maar dan hadden de volumes vele malen hoger moeten liggen nu 1.5 miljoen. Nee aan coveren wordt nog niet gedacht, derhalve denk ik ook nog niet dat we het 'dieptepunt' hebben gezien. Kretinsky zal wel weer aan't kopen zijn. Toen John opeens melde dat ie 3% had waren we ook 10% gezakt. Blijft wonderlijk hoe die grote jongens kopen en hoe makkelijk het lijkt te gaan.

[verwijderd]
0
quote:

Kretínský schreef op 21 september 2021 10:32:

[...]

Op voorhand al oneindig negatief, of zou er ooit een kanteling in zitten ;)
Nou Hollandse Tsjech, ik hoop dat je inziet dat je Angelsaksische shorts op laag volume niet moet bagatelliseren.
Kretínský
0
quote:

SEVA_ schreef op 21 september 2021 10:43:

[...]

Fijn deze bounce-back. Alleen nog ff wachten met juichen, de Yanks zijn nog niet wakker.
Zijn ze nu al wakker?
manuss
0
quote:

Kretínský schreef op 21 september 2021 12:49:

[...]
Zijn ze nu al wakker?
Postnl is echt het lievelingspeeltje van de grootaandeelhouders. We zullen naar hun pijpen moeten dansen. Helaas, het is niet anders.
1.723 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 1,285
Verschil +0,004 (+0,31%)
Hoog 1,298
Laag 1,260
Volume 1.116.030
Volume gemiddeld 2.161.374
Volume gisteren 1.704.511

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront