Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
DeWalt
0
quote:

KCNIB schreef op 16 januari 2022 20:22:

[...]

Gevoel zegt ergens tussen 55-65, ze hebben aantal keer flink bijgekocht. Ze hadden destijds aandelen van Just-Eat en Takeaway en waren daarom grote voorstanden van fusie.

Zie dat ze er een aantal jaren inzitten met wisselde percentages. Grove inschatting zegt me dat ze 3% hebben opgebouwd rond de 45 euro en de 2% erboven flink hoger. Gemiddelde schat ik ook in op ~EUR60

GAK Catrock dus geen spelbreker. Die willen dus wel dealen denk ik…
A3aan
0
Zou nou al die hier op dit forum aangekondigde en verwachte overname inderdaad zo machtig zijn dat de grote jongens even snel zullen toeslaan zodat ze er niet naast grijpen. Of lachen ze de invloed van die particulieren hier op IEX gewoon hard uit en is hun invloed nul?
[verwijderd]
1
quote:

KCNIB schreef op 16 januari 2022 19:51:

[...]

Gemiddelde belegger in JET heeft een GAK van boven de 65 euro.
Daar hebben de huidige kopers geen boodschap aan, die betaalden vrijdag zo'n 48.
Een eventuele bieder op de hele toko zal de GAKs van de beleggers een worst wezen. Die betaalt wat hij/zij het waard vindt.

Zo redeneer jij toch ook. Als je Philips kan kopen op €30 zeg je toch ook niet ik betaal €40 omdat veel Philips beleggers een GAK van €40 hebben.
KCNIB
0
quote:

GvteDe schreef op 16 januari 2022 20:14:

[...]Dat denk ik ook. Het ligt mij er te dik op
Catrock had een deadline gesteld. Die zit nu met Uber om de tafel.
Uber stoot belang af in Brazilië om ifood straks aan Prosus te doen.
Voor de rest enkel voordeel voor Uber en Cat-rock

Volgens Jitse zijn er genoeg partijen die interesse hebben in belang iFood. Ik denk dat Prosus nu haast maakt voordat belang overgaat naar een ander.
KCNIB
0
quote:

DeWalt schreef op 16 januari 2022 20:23:

[...]
Zie dat ze er een aantal jaren inzitten met wisselde percentages. Grove inschatting zegt me dat ze 3% hebben opgebouwd rond de 45 euro en de 2% erboven flink hoger. Gemiddelde schat ik ook in op ~EUR60

GAK Catrock dus geen spelbreker. Die willen dus wel dealen denk ik…
Baupost zit op 68 geloof ik daarna niet meer bijgekocht
[verwijderd]
1
quote:

KCNIB schreef op 16 januari 2022 20:19:

[...]

Wat een bullshit, koers stond in september bijna op 83!!!

Niks te BS, zoals gezegt zat je in september als bijna een jaar lang in de Downtrend!
En dan daalt het verder vanaf €85 en ben je verrast
Serieus??

En gezien de prestaties (cijfers) tussendoor had jij NOOIT verrast mogen en kunnen zijn!.

Of heb jij mooie winstcijfers gezien tussendoor, en zag jij basis dat het vanaf €85 wel weer omhoog zou gaan?
€85 is veel te veel, mocht het €60 ooit nog aantikken adviseer ik je meteen je boel te verkopen.
Voordat je weer wordt verrast.

GvteDe
0
Ook raadt Cat-Rock aan om de strategische opties te bekijken om meer aandeelhouderswaarde te creëren. Hij raadt ceo Jitse Groen aan om de Braziliaanse en Amerikaanse tak te verkopen en meer te focussen op Europa.

Indien Just Eat Takeaway geen actie onderneemt, is de kans aanwezig dat het bedrijf een bod ontvangt van een grote concurrent, tegen een lagere prijs dan het bedrijf waard is.
De deadline was 31-12

KCNIB
0
quote:

kassa! schreef op 16 januari 2022 20:25:

[...]

Daar hebben de huidige kopers geen boodschap aan, die betaalden vrijdag zo'n 48.
Een eventuele bieder op de hele toko zal de GAKs van de beleggers een worst wezen. Die betaalt wat hij/zij het waard vindt.

Zo redeneer jij toch ook. Als je Philips kan kopen op €30 zeg je toch ook niet ik betaal €40 omdat veel Philips beleggers een GAK van €40 hebben.
Aandeel is ZWAAR ondergewaardeerd (LEES GEMANIPULEERD). Niemand zal akkoord gaan met 65 euro, zelfs 85-90 is voor meeste niet akkoord denk ik. Baupost heeft volgens mij op 68 belang gekocht dus die gaan ook niet akkoord.

Er komt een berg met geld (iFood/Grub) aan en hiermee gaan ze voor minimaal de helft aandelen terugkopen, dit zal al ervoor zorgen dat koers 50%-75% stijgt.
Belegger Sven
2
Ik verbaas me toch behoorlijk over alle hoopvolle speculatie over een overname van JET, dat is op de huidige koersniveaus namelijk het aller aller slechtste wat ons als aandeelhouders zou kunnen overkomen. Op de huidige niveaus met de enorme onderwaardering tov peers en de huidige vooruitzichten moet je helemaal niet overgenomen willen worden.

Wel zou een verkoop van het belang in IFood een belangrijke trigger zijn waar ik zeker achter sta (mits tegen de juiste prijs) en zou een eventuele partnership voor Grub in de US een belangrijke stap kunnen zijn (wel even afhankelijk van het wie/wat/hoe)

Als je gaat rekenen met de verwachtingen van het management voor GTV en EBITA marge over 5 jaren en daar de verkoop van Ifood (want die lijkt er toch wel aan te komen) en bijbehorende aandeleninkoop in verwerkt kom je op koersdoelen ver maar dan ook ver boven een eventuele overnameprijs uit. Voorbeeldje:

- GTV van 60 miljard (cf ambitie management)
- EBITA marge van 5% over GTV (cf ambitie management)
- Verkoop IFood voor 3,5 miljard (+50% op afgewezen bod)
- Verkoopopbrengst IFood voor 50% aangewend voor aandeleninkoop met een gemiddelde aankoop van +30% tov het koersniveau nu.

Plak daar dan een multiple van 15 keer EBITA op en je komt op een koersdoel van €244,61 over een jaar of 5. Dan moet je vooral niet hopen dat je nu voor €75 van de beurs wordt gehaald.

Dus alsjeblieft geen overname maar door blijven bouwen aan het prachtige bedrijf wat er in Europa al staat, de strijd in UK binnen halen, Ifood afstoten en kijken wat je in de US kan doen (want daar moet echt wel wat gebeuren) zal aanzienlijk meer aandeelhouderswaarde creëren.

Ben overigens wel benieuwd of we er de komende dagen achter kunnen komen wat er met het belang van Morgan Stanley is gebeurd. Interessant om te volgen, hopelijk duikt dat ergens op.

Ik blijf in ieder geval zeer bullish en long in JET.
KCNIB
0
quote:

Crashdummy schreef op 16 januari 2022 20:29:

[...]

Niks te BS, zoals gezegt zat je in september als bijna een jaar lang in de Downtrend!
En dan daalt het verder vanaf €85 en ben je verrast
Serieus??

En gezien de prestaties (cijfers) tussendoor had jij NOOIT verrast mogen en kunnen zijn!.

Of heb jij mooie winstcijfers gezien tussendoor, en zag jij basis dat het vanaf €85 wel weer omhoog zou gaan?
€85 is veel te veel, mocht het €60 ooit nog aantikken adviseer ik je meteen je boel te verkopen.
Voordat je weer wordt verrast.

Verlies was weliswaar groter dan verwacht maar ik kijk ook naar belang in iFood en Grub.

Beurswaarde is nu 10.2 miljard en als ik hier 4 miljard (waarschijnlijk 4.5-5 miljard waard) vanaf haal voor iFood blijft er 6.2 miljard aan waarde.
Op een GTV van 28.2 miljard is dit dus 0,22 x de GTV!!! Vergelijk dit eens met de peers of recente overnames!
[verwijderd]
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 16 januari 2022 20:37:

Poll:
Geschatte opening maandag 17 januari ?
€48,19
Burtolovic
1
Ik zit long in JET met een GAK van 49.3 maar er is hier wel iets te veel euforie. Opening wordt denk ik 46.9.
KCNIB
0
quote:

Belegger Sven schreef op 16 januari 2022 20:38:

Ik verbaas me toch behoorlijk over alle hoopvolle speculatie over een overname van JET, dat is op de huidige koersniveaus namelijk het aller aller slechtste wat ons als aandeelhouders zou kunnen overkomen. Op de huidige niveaus met de enorme onderwaardering tov peers en de huidige vooruitzichten moet je helemaal niet overgenomen willen worden.

Wel zou een verkoop van het belang in IFood een belangrijke trigger zijn waar ik zeker achter sta (mits tegen de juiste prijs) en zou een eventuele partnership voor Grub in de US een belangrijke stap kunnen zijn (wel even afhankelijk van het wie/wat/hoe)

Als je gaat rekenen met de verwachtingen van het management voor GTV en EBITA marge over 5 jaren en daar de verkoop van Ifood (want die lijkt er toch wel aan te komen) en bijbehorende aandeleninkoop in verwerkt kom je op koersdoelen ver maar dan ook ver boven een eventuele overnameprijs uit. Voorbeeldje:

- GTV van 60 miljard (cf ambitie management)
- EBITA marge van 5% over GTV (cf ambitie management)
- Verkoop IFood voor 3,5 miljard (+50% op afgewezen bod)
- Verkoopopbrengst IFood voor 50% aangewend voor aandeleninkoop met een gemiddelde aankoop van +30% tov het koersniveau nu.

Plak daar dan een multiple van 15 keer EBITA op en je komt op een koersdoel van €244,61 over een jaar of 5. Dan moet je vooral niet hopen dat je nu voor €75 van de beurs wordt gehaald.

Dus alsjeblieft geen overname maar door blijven bouwen aan het prachtige bedrijf wat er in Europa al staat, de strijd in UK binnen halen, Ifood afstoten en kijken wat je in de US kan doen (want daar moet echt wel wat gebeuren) zal aanzienlijk meer aandeelhouderswaarde creëren.

Ben overigens wel benieuwd of we er de komende dagen achter kunnen komen wat er met het belang van Morgan Stanley is gebeurd. Interessant om te volgen, hopelijk duikt dat ergens op.

Ik blijf in ieder geval zeer bullish en long in JET.
Het is net als de prijzen van de Staatsloterij, elke maand 30 jaar lang 10.000 euro of in een keer 2,5 miljoen ofzo. Doe mij het laatste maar.
Rasbeleg
0
quote:

GvteDe schreef op 16 januari 2022 20:31:

Indien Just Eat Takeaway geen actie onderneemt, is de kans aanwezig dat het bedrijf een bod ontvangt van een grote concurrent, tegen een lagere prijs dan het bedrijf waard is.
De deadline was 31-12

Albert heeft daar ook nog over met CR gemaild.
Luister naar De Aandeelhouder Podcast Afl. 52
Best aardige inzichten.
Rasbeleg
0
quote:

Belegger Sven schreef op 16 januari 2022 20:38:

Wel zou een verkoop van het belang in IFood een belangrijke trigger zijn waar ik zeker achter sta (mits tegen de juiste prijs) en zou een eventuele partnership voor Grub in de US een belangrijke stap kunnen zijn (wel even afhankelijk van het wie/wat/hoe)

Dit is het minste wat we als belegger mogen verwachten en eigenlijk al bevestigd bij de laatste update. Moet alleen nog gebeuren :)
Belegger Sven
1
quote:

KCNIB schreef op 16 januari 2022 20:47:

[...]

Het is net als de prijzen van de Staatsloterij, elke maand 30 jaar lang 10.000 euro of in een keer 2,5 miljoen ofzo. Doe mij het laatste maar.
Het probleem is dat op het moment je nu een zak geld van zeg €75 per aandeel zou krijgen je dan op zoek moet naar een investering met een CAGR van een procent of 27,5 de komende 4 a 5 jaar om op hetzelfde niveau uit te komen. Dat is nog niet zo eenvoudig..

Nee doe mij de reele kans op een jaarlijkse CAGR van 38% voor de komende 5 jaren op deze investering maar in plaats van die paar snelle knaken bij een overname.

Maar smaken verschillen blijkbaar
KCNIB
0
quote:

Belegger Sven schreef op 16 januari 2022 20:53:

[...]

Het probleem is dat op het moment je nu een zak geld van zeg €75 per aandeel zou krijgen je dan op zoek moet naar een investering met een CAGR van een procent of 27,5 de komende 4 a 5 jaar om op hetzelfde niveau uit te komen. Dat is nog niet zo eenvoudig..

Nee doe mij de reele kans op een jaarlijkse CAGR van 38% voor de komende 5 jaren op deze investering maar in plaats van die paar snelle knaken bij een overname.

Maar smaken verschillen blijkbaar
Bij 90 ga ik erover nadenken maar bij >110 zijn ze gelijk weg
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront