PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL januari 2022 | Business update Q4?

3.597 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 176 177 178 179 180 » | Laatste
DeWalt
2
manuss
0
quote:

DeWalt schreef op 14 januari 2022 19:18:

Shorters bouwen verder af www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

Netto 500k aandelen teruggekocht.

Ze worden op hun wenken bedient…
En de koers dondert alleen maar naar beneden. Begrijp dat niet.
rsantego
0
quote:

s.r.b. schreef op 14 januari 2022 19:16:

[...]

Wat gisteren bij de opening met PostNL is gebeurd, heeft vandaag bij de opening bij Royal Mail plaatsgevonden. Enorm aanbod bij de opening met gevolg koers fors omlaag en afkalvende ko4ersen nadien. Van Gbp 526,20 op slot 17.35 uur op 13 jan. naar een koers van Gbp 501,80 bij opening vandaag om 9.05 uur en met een omzet van 190.304 stuks.
Heeft BoA daar ook een vernietigende analyse op los gelaten met fors lagere koersdoelen?
Of vinden soms dumppraktijken van K. en consorten daar momenteel mogelijk eveneens plaats?
Ik ga er van uit dat K niet met verlies gaat verkopen. Wie kan even nagaan op welke koersen K zijn belang heeft opgebouwd.
Atlas M. Dogan
0
quote:

rsantego schreef op 14 januari 2022 19:40:

[...]

Ik ga er van uit dat K niet met verlies gaat verkopen. Wie kan even nagaan op welke koersen K zijn belang heeft opgebouwd.
Dat is ook mijn laatste strohalm. Berekeningen in het verleden hier op het forum lieten een gak zien van rond € 4,25.
Bart Meerdink
2
quote:

!@#$!@! schreef op 14 januari 2022 18:24:

seekingalpha.com/article/4374916-post...

Kennelijk zijn veel mensen op dit forum ervan overtuigd dat de toekomst van PNL er rooskleurig uitziet waarin structurele groei mogelijk is. Ik kreeg als reactie de groei van de pakketten divisie van de laatste 5 jaar te zien.
In dit (oude) artikel laat echter zien hoe PNL sinds 2015 letterlijk elk jaar steeds verder krimpt t/m 2019.
(zie bijlage)

En dan vinden jullie het gek dat het huidige dividend rendement 8,5% ? (uitgaande van €0.30)

Europese reits zitten op 10% , dus dat kan nog veel erger.

Of PNL verder gaat krimpen nu Covid op zijn einde loopt, of dat er een ommekeer gemaakt kan worden maakt een ENORM verschil uit voor de waardering van het aandeel. Het verschil tussen bv €3 of zeg €6
Plaatje van 2019? We leven inmiddels in 2022. Beleggen is vooruitzien.

Van www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/ ('Resultaten 2020')
Omzet €3.255m (2019: €2.844m), Genormaliseerde EBIT €245m (2019: €135m), Vrije kasstroom €186m (2019: €107m)

En zie: www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/v...

Laat duidelijk zijn, post is krimp, maar pakketten is groei (wel concurrerend, maar in principe heeft PostNL thuismarkt voordeel).

En of het bedrijf in de toekomst succesvol opereert of juist faalt is ieders inschatting.
Boeren verstand
1
quote:

Jestbread schreef op 14 januari 2022 18:24:

[...]
Komop Boerenverstand, toen je inhoudelijk op je post werd benaderd dat e.e.a niet klopte reageerde je als een klein kind en dat we hier geen niveau hadden. Zeg dan gewoon dat je alleen wilt dat men het met jou eens is.
Er is natuurlijk wel een mogelijkheid om op een normale manier te kunnen discussiëren. Alleen willen bepaalde types niets anders doen dan stangen, zuigen, anderen belachelijk maken, ondersteund door de koersreactie kunnen ze zich alles permitteren.

En wat ons nieuwe lid zegt, ik zie vooralsnog recordaantallen online bij Black Friday, rond Sinterklaas, record na record voor IDeal. De laatste cijfers in Amerika van de retailorganisatie laten een + 12% voor online zien in Q4, zonder maatregelen. Is het dan zo gek te denken dat dit nog steeds een groeimarkt is? Dat er geld te verdienen is?

Maar als we dit benoemen zijn we blind en emotioneel als we dan een grootaandeelhouder 20% zien opbouwen op een imploderende koers en geen wezenlijk andere vooruitzichten dan daarvoor. En als je je dan afvraagt hoe dat zo makkelijk kan, dan ben je een complotdenker
Dat is het hele punt Jestbread.... Ik word niet inhoudelijk benaderd .... Ik reageerde dan ook niet als klein kind, maar als compleet murw geslagen..
Ik blijf het ook zeggen. Het MT geeft A aan, en allemaal forumleden hier roepen dat het B moet zijn want...
met vervolgens beledigingen van het MT, vooral voor de CEO. Het is niveau van poep.

Ook toen ik inhoudelijk ingaf dat de kosten aan het toenemen zijn, en dat op jaarbasis de verdiensten niet goed en fragiel zijn, werd dat alleen maar neergesabeld met debiele redenaties over de halleluja marges in Q4... BoA bevestigt dat beeld, alleen koppelt daar een veel te laag koersdoel aan. We zullen het zien. Ik denk dat de cijfers 2021 Ok zijn, en dat er een vage outlook komt voor 2022.

Inhoudelijk op posten benaderen is helaas bijna niet mogelijk. En zoals al vaker gezegd: als een analist van iex iets roept wat niet positief is... is het een flapdrol, een leeghoofd, en een naprater... het houdt een beetje op. Ik houd t nu echt lange tijd voor gezien.

Veel succes met het de schuld geven aan shorters, het MT en vooral Herna.... dump en manipuleer een eind weg zou ik zeggen!
Jestbread
0
quote:

Boeren verstand schreef op 14 januari 2022 19:48:

[...]

Dat is het hele punt Jestbread.... Ik word niet inhoudelijk benaderd .... Ik reageerde dan ook niet als klein kind, maar als compleet murw geslagen..
Ik blijf het ook zeggen. Het MT geeft A aan, en allemaal forumleden hier roepen dat het B moet zijn want...
met vervolgens beledigingen van het MT, vooral voor de CEO. Het is niveau van poep.

Ook toen ik inhoudelijk ingaf dat de kosten aan het toenemen zijn, en dat op jaarbasis de verdiensten niet goed en fragiel zijn, werd dat alleen maar neergesabeld met debiele redenaties over de halleluja marges in Q4... BoA bevestigt dat beeld, alleen koppelt daar een veel te laag koersdoel aan. We zullen het zien. Ik denk dat de cijfers 2021 Ok zijn, en dat er een vage outlook komt voor 2022.

Inhoudelijk op posten benaderen is helaas bijna niet mogelijk. En zoals al vaker gezegd: als een analist van iex iets roept wat niet positief is... is het een flapdrol, een leeghoofd, en een naprater... het houdt een beetje op. Ik houd t nu echt lange tijd voor gezien.

Veel succes met het de schuld geven aan shorters, het MT en vooral Herna.... dump en manipuleer een eind weg zou ik zeggen!

Hoe inhoudelijker kan het worden dan dat er gewoon feitelijk gezegd wordt dat het te makkelijk is om de resterende EBIT mail voor Q4 uit te berekenen op basis de marge uit Q3. Gewoon ondersteund door cijfers die je al jaren ziet in de rapportages. Maar dat zijn dan debiele redenaties. Over arrogantie gesproken. Het blijft moeilijk voor jou om niet neerbuigend te doen blijkt. Zonde want denk dat er best een leuke discussie kan ontstaan als men hier niet iedereen die raar kijkt naar de koersontwikkeling als een idioot neerzet. Natuurlijk zijn er oneliners, maar ook een hoop mensen die willen begrijpen hoe het werkt en echt niet blind zijn voor ontwikkelingen. Het is altijd makkelijker om achteraf je gelijk te halen als het slecht gaat (“zie je wel”) dan een positief verloop te voorspellen.
perry1
0
Over de stijgende kosten daar heeft elk bedrijf mee te maken zo ook PNL echter doet zo’n beetje elk bedrijf een forecast waarbij 3 a 4 % loonkosten verhoging zit. Stel hetbgaat meer worden dan heeft ook DHL daarvan last en gaan de prijzen omhoog. Wat niet echt zeker is, is het ziekte verzuim waar staat dat dat enorm is tgenomen?
Jestbread
0
Ik zou dus zeggen blijf vooral komen Boerenverstand, maar voel je niet zo snel op je tenen getrapt als iemand anders een antwoord heeft waar je het niet mee eens bent.
rsantego
0
quote:

Atlas M. Dogan schreef op 14 januari 2022 19:45:

[...]

Dat is ook mijn laatste strohalm. Berekeningen in het verleden hier op het forum lieten een gak zien van rond € 4,25.
Deze gak stelt mij gerust. K zal minimaal verkopen op deze gak of hoger. Maar dan moet er wel iets gebeuren. Handelsupdate, uitbreiding positie K of een overnamebod
DeWalt
0
Is hier iemand die K. of zijn team nog gespot heeft in Den Haag?

Oftewel is het via contact leggen iets arrangeren in samenspraak of is het meer hostile via een paardenhoofd in bed ;-)
I-trader
0
ben benieuwd voor maandag , zit er naar te kijken en kan het niet bevatten .
q4 zal super zijn , dit weet iedereen , outlook zal het belangrijkste zijn!
complottheorieën geloof ik niet in ik zie het als evenwicht tssn vraag en aanbod, maar wat hier allemaal aan de hand is de laatste tijd, kan ik alleen maar concluderen dat er wat zit aan te komen :$ ! mss wel uit onverwachte hoek ?

www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=N...
France 22
0
[quote alias=Yes we can id=13953113 date=202201141639]
Pakketje bijgekocht, gaat goed zo :)

Heb je er al wat postzegels opgeplakt?
pilot1
0
Als ze die miljoenen aandelen ook op deze manier coveren.staat ons nog wat te wachten .
Omlaag ipv omhoog.
France 22
0
[quote alias=Mouse id=13952875 date=202201141549]
Kent iemand een journalist? Het lijkt me geen gek idee een journalist van een grote krant op mevr. Verhagen af te sturen..

Als die stilte nog 1 dag langer duurt dan stuur ik de Russen er op af.ze zijn iimmers al in de buurt

Die voorgestelde ytekeke de Jong van de Telegraaf lijkt me geen zwaargewicht.
France 22
0
quote:

France 22 schreef op 14 januari 2022 16:47:

[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten.]
Ja daar was ik al bang voor, je kunt ook te soft zijn.

Wel jammer van die wereldtext, het was poezie, hard dat wel maar het is dan ook wel eens tijd voor actie.

[verwijderd]
0
quote:

rsantego schreef op 14 januari 2022 19:40:

[...]

Ik ga er van uit dat K niet met verlies gaat verkopen. Wie kan even nagaan op welke koersen K zijn belang heeft opgebouwd.
Stel je nu voor dat Kretinsky dat simpelweg niet van plan is, om zijn aandeel te verkopen, dan maakt het niet uit voor hem dat de koers omlaag gaat. Dan wordt het alleen maar goedkoper om de resterende aandelen te kopen. Met een beetje hulp van BoA en de shorter MW dan komt hij een heel end.

Just a thought..
Lector
0
quote:

pilot1 schreef op 14 januari 2022 20:40:

Als ze die miljoenen aandelen ook op deze manier coveren.staat ons nog wat te wachten .
Omlaag ipv omhoog.
Al zakt het weer naar € 1,00, al moet ik ze over een jaar of dertig (hopelijk dan pas) mijn graf mee in nemen, verkopen doe ik niet!
Bijkopen trouwens ook niet meer :-)
France 22
0
[quote alias=IEX watcher id=13953835 date=202201142112]
[...]

Stel je nu voor dat Kretinsky dat simpelweg niet van plan is, om zijn aandeel te verkopen, dan maakt het niet uit voor hem dat de koers omlaag gaat. Dan wordt het alleen maar goedkoper om de resterende aandelen te kopen. Met een beetje hulp van BoA en de shorter MW dan komt hij een heel end.

Just a thought..

Wellicht heeft ie al 24.99 procent van de aandelen in handen, bij 30 procent moet hij een bod uitbrengen op het hele bedrijf..........

Iets anders: in 2001 stond post.nl nog op 10 Euro

Deutsche post deed toen 20 euro en nu 55 Euro..

Tja......
3.597 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 176 177 178 179 180 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 1,242
Verschil +0,023 (+1,89%)
Hoog 1,246
Laag 1,222
Volume 2.044.944
Volume gemiddeld 2.119.324
Volume gisteren 3.164.913

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront