TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober2023

1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
dachthetniet
0
quote:

tatje schreef op 6 oktober 2023 10:06:

De analisten consensus Q3 is er.

corporate.tomtom.com/static-files/fea...
alles wat je gehoopt had? Kijk die koers knallen!
pwijsneus
2
quote:

Spoorstudent schreef op 6 oktober 2023 10:44:

[...]
Wel heel magertjes.
Vind je? Er wordt een groei van 12% verwacht op LBS, dat moet eerst maar eens gehaald gaan worden. Kijk eens waar de koers staat, EUR 6,60..wie had dat gedacht.

Succes, hopelijk levert TomTom eens een keer. Geen woorden maar daden zeggen ze in Rotterdam.
hvasd2
0
quote:

pwijsneus schreef op 6 oktober 2023 10:57:

[...]

Vind je? Er wordt een groei van 12% verwacht op LBS, dat moet eerst maar eens gehaald gaan worden. Kijk eens waar de koers staat, EUR 6,60..wie had dat gedacht.

Succes, hopelijk levert TomTom eens een keer. Geen woorden maar daden zeggen ze in Rotterdam.
Zwarte cijfers graag
Wereldbelegger
0
quote:

Spoorstudent schreef op 6 oktober 2023 10:44:

[...]
Wel heel magertjes.
Dat vind ik niet.
De consensus is een groeicurver, niet spectaculair, maar toch.
Waarbij de kostengroei mij meevalt.
Als ze dit kunnen waarmaken, dan doen ze het niet slecht.

Of het voor beleggers een reden is om in te stappen?
Koos99
4
Inderdaad een vrij behoudende consensus (wat in mijn ogen gunstig is). Je ziet dat de markt/analisten nog altijd niet overtuigd zijn van de business case die TomTom neerlegt.
De gemiddelde analisten verwachting is voor 2025 LT van 593, dus onder de verwachting van 600 van TomTom. Gezien het feit Dat TomTom dit met zo veel overtuiging presenteerde zou ik het teleurstellend vinden wanneer TomTom hier slechts minimaal boven weet te zitten.
Gezien de sterke dollar moet TomTom in ieder geval de kwartaal verwachtingen makkelijk overtreffen. Echter ook al doen ze dat dan zal dat de markt nog niet overtuigen. De vraag is of er meer duidelijk wordt rond Overture, en duidelijke signalen van de bevestiging van de strategie.
pwijsneus
0
quote:

Koos99 schreef op 6 oktober 2023 11:04:

Inderdaad een vrij behoudende consensus (wat in mijn ogen gunstig is). Je ziet dat de markt/analisten nog altijd niet overtuigd zijn van de business case die TomTom neerlegt.
De gemiddelde analisten verwachting is voor 2025 LT van 593, dus onder de verwachting van 600 van TomTom. Gezien het feit Dat TomTom dit met zo veel overtuiging presenteerde zou ik het teleurstellend vinden wanneer TomTom hier slechts minimaal boven weet te zitten.
Gezien de sterke dollar moet TomTom in ieder geval de kwartaal verwachtingen makkelijk overtreffen. Echter ook al doen ze dat dan zal dat de markt nog niet overtuigen. De vraag is of er meer duidelijk wordt rond Overture, en duidelijke signalen van de bevestiging van de strategie.
Dit vat het perfect samen, AB!
hvasd2
0
“De vraag is of er meer duidelijk wordt rond Overture, en duidelijke signalen van de bevestiging van de strategie.”

Alle grote jongens behalve Google zelf, hebben belang bij een goede tegenhanger van Google. Overture biedt hun deze mogelijkheid en zullen deze pakken, denk ik.
pwijsneus
2
quote:

hvasd2 schreef op 6 oktober 2023 11:28:

Alle grote jongens behalve Google zelf, hebben belang bij een goede tegenhanger van Google. Overture biedt hun deze mogelijkheid en zullen deze pakken.
Dat klopt, maar het is ook bekend dat het een enorme uitdaging is, om een businessmodel omtrent location based services op te tuigen.

Dus het belangrijkste is, dat TomTom aan haar aandeelhouders laat zien, dat met Overture de kosten laag zijn, en de Enterprise omzet daadwerkelijk gaat vliegen vanaf nu. Dat is het belangrijkste. Geen woorden maar daden, en zo denkt de markt er ook over.

Dus hoop dat TomTom in staat is om bewijs te leveren van het succes van Overture. Het liefst met dramatisch stijgende Enterprise omzetten, tegen substantieel lagere kosten.
tatje
0
Inderdaad nieuws over Overture.

Een soort vervolg op de uitspraak over Overture in Q2 2023 door Harold.

I also would like to highlight the progress we made through the Overture Maps Foundation, which we founded together with AWS, Meta, and Microsoft. Overture has now released its Data Schema and Global Entity Reference System during the quarter. These are the foundations of what we are building and they encompass the technical specifications that define how geospatial data will be structured and how additional data can be added to the base map. We are creating the specifications to connect Overture's open-based data sets with the proprietary geospatial data of organizations that are joining and using Overture. Soon, TomTom customers will start to benefit from fast integration of data released by the Overture Foundation.

SOON

Dus zou kunnen bij de CC Q3 2023.

Van 11.42 tm 12.21 geen handel .

Zijn 40 minuten.

Oh ja, de kleintjes moeten ook eten.

Of ligt het anders.
hvasd2
0
quote:

pwijsneus schreef op 6 oktober 2023 11:33:

[...]

Dat klopt, maar het is ook bekend dat het een enorme uitdaging is, om een businessmodel omtrent location based services op te tuigen.

Dus het belangrijkste is, dat TomTom aan haar aandeelhouders laat zien, dat met Overture de kosten laag zijn, en de Enterprise omzet daadwerkelijk gaat vliegen vanaf nu. Dat is het belangrijkste. Geen woorden maar daden, en zo denkt de markt er ook over.

Dus hoop dat TomTom in staat is om bewijs te leveren van het succes van Overture. Het liefst met dramatisch stijgende Enterprise omzetten, tegen substantieel lagere kosten.
Mooi zou zijn wanneer er een klein belang zou worden gemeld door de deelnemende partijen. Voor het geld hoeven ze het niet te laten.
Jaap
0
Ik denk dat de (mobiele telefoon)abonnementen op TomTom Go voor Android auto, Apple carplay en andere apparaten zoals autoradio's een flinke bijdrage gaan leveren.

Als ik me niet vergis valt dit onder automotive.
tatje
0
Wereldbelegger
0
quote:

pwijsneus schreef op 6 oktober 2023 11:33:

[...]

Dat klopt, maar het is ook bekend dat het een enorme uitdaging is, om een businessmodel omtrent location based services op te tuigen.

Dus het belangrijkste is, dat TomTom aan haar aandeelhouders laat zien, dat met Overture de kosten laag zijn, en de Enterprise omzet daadwerkelijk gaat vliegen vanaf nu. Dat is het belangrijkste. Geen woorden maar daden, en zo denkt de markt er ook over.

Dus hoop dat TomTom in staat is om bewijs te leveren van het succes van Overture. Het liefst met dramatisch stijgende Enterprise omzetten, tegen substantieel lagere kosten.
Ik zie in deze consensus de veelal bejubelde kostenreductie van vorig jaar, door o.a. ontslag van medewerkers en minder kosten bij het kaart maken door verregaande automatisering (nog) niet terug.
Wereldbelegger
0
quote:

tatje schreef op 4 oktober 2023 10:59:

Q3 voorspelling.

A 92
E 40
C 28
totaal 160
Gross margin 84%
gross profit 134,4
Opex 133
ebit + 1,4
D en A 11,2
ebitda 12,6

Nemen we in Q3 de gekapitaliseerde kosten, dan zal de gross margin 3% lager worden, nl 81%

A 92
E 40
C 28
totaal 160
gross margin 81%
gross profit 129,6
opex 133
ebit - 3,4
D en A 11,2
ebitda + 7,8

Over die gekapitaliseerde kosten zei Taco op de CMD het volgende.

Also important to mention here is that gross margin can fluctuate quarter by quarter. And that's
related to if you do specific work for Automotive. We capitalize that and release that at once as cost of
sales. So, that can have big effects in a quarter.

Ach, moet het, drie glazen melk per dag doet het'
Interessant om te zien of onderstaande aanstaande vrijdag veel anders is en richting bovenstaande gaat.

Analisten consensus 6-10-2023
TomTom Q3 '23
€ millions Average

Revenue 145
Location technology 122
Automotive 84
Enterprise 38
Consumer 24

Gross profit 123
Gross margin (%) 85%

Operating expenses 134

Operating result (EBIT) -11

EBITDA 1
EBITDA margin (%) 1%

Net result -9

Automotive operational revenue 86

FCF (excl. restructuring) -5
FCF margin (%) -3%

Net cash 312
hvasd2
0
Allemaal leuk en aardig maar ik zie momenteel een volume van 21000..
Alle aandeelhouders zitten blijkbaar op het vinkentouw…
dachthetniet
0
quote:

hvasd2 schreef op 6 oktober 2023 13:23:

Allemaal leuk en aardig maar ik zie momenteel een volume van 21000..
Alle aandeelhouders zitten blijkbaar op het vinkentouw…
hahaha… aan de zijlijn bedoel je.
Spoorstudent
0
Ik zie minnen in de forecast.
Net result , fcf….
Dat is toch magertjes.
Die Goddijn is een dolfijn. Even boven maar vaak onder water.
Jaap
0
quote:

Spoorstudent schreef op 6 oktober 2023 16:05:

Ik zie minnen in de forecast.
Net result , fcf….
Dat is toch magertjes.
Die Goddijn is een dolfijn. Even boven maar vaak onder water.
Ik denk dat de mobiele app TomTom Go de aanjager gaat worden voor de resultaten Q3 etc.
Je mobiel kan je koppelen aan je auto, en dan heb je real time informatie en kaarten.
Ik heb nu een Android auto. Kan op mijn mobiel in 15 minuten alle kaarten krijgen die ik nodig heb, en koppelen aan het scherm in mijn auto, met real time informatie, als mijn telefoon gekoppeld is aan mijn auto.
En dat kost 20 euro pj.
En als je geen Android auto of Apple carplay hebt, kun je dat via auto radio's of andere apparatuur doen.
dachthetniet
0
quote:

Jaap schreef op 6 oktober 2023 16:36:

[...]

Ik denk dat de mobiele app TomTom Go de aanjager gaat worden voor de resultaten Q3 etc.
Je mobiel kan je koppelen aan je auto, en dan heb je real time informatie en kaarten.
Ik heb nu een Android auto. Kan op mijn mobiel in 15 minuten alle kaarten krijgen die ik nodig heb, en koppelen aan het scherm in mijn auto, met real time informatie, als mijn telefoon gekoppeld is aan mijn auto.
En dat kost 20 euro pj.
En als je geen Android auto of Apple carplay hebt, kun je dat via auto radio's of andere apparatuur doen.
het is geen game.. volgens tomtom berichtgeving 10 miljoen gebruikers. 200miljoen op jaar basis. Zie je totaal niet in omzet tomtom..dus ergens wordt gelogen.
1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 09:07
Koers 5,520
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,540
Laag 5,520
Volume 3.926
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 302.782

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront