BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM december 2023

659 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
Brinkhorst
0
quote:

Marinus-86 schreef op 4 december 2023 13:28:

Hij daalt toch wel ook zonder macd lijnen hoe komen ze erop,bijna weer op een knaak..
Misschien is het handig als je even jezelf verdiept in grafieken en indicatoren. Die lijnen zijn elkaar eind vorig week gekruist. Daarmee is de trend naar beneden gezet. Wel handig om te weten want dan kan je nog tegen een hogere koers aandelen gaan verkopen, als je snel hierop anticipeerde … sommige besteden liever hun tijd aan steken van de draak en die hebben nu al ruim 10ct per aandeel ingeleverd.
Jammer, was toch weer 10 cent die zelfs eens blind paard zag aankomen.
Marinus-86
2
quote:

Brinkhorst schreef op 4 december 2023 13:34:

[...]

Misschien is het handig als je even jezelf verdiept in grafieken en indicatoren. Die lijnen zijn elkaar eind vorig week gekruist. Daarmee is de trend naar beneden gezet. Wel handig om te weten want dan kan je nog tegen een hogere koers aandelen gaan verkopen, als je snel hierop anticipeerde … sommige besteden liever hun tijd aan steken van de draak en die hebben nu al ruim 10ct per aandeel ingeleverd.
Jammer, was toch weer 10 cent die zelfs eens blind paard zag aankomen.
Jij hoef ouwe apen geen klimmen te leren ,ok en onzin al helemaal niet even ter verduidelijking ik zit mijn halve leven al in aandelen enz ben nu pas 88 jaar,ik zou zeggen doe je best.
Brinkhorst
0
quote:

Marinus-86 schreef op 4 december 2023 13:39:

[...]
Jij hoef ouwe apen geen klimmen te leren ,ok en onzin al helemaal niet even ter verduidelijking ik zit mijn halve leven al in aandelen enz ben nu pas 88 jaar,ik zou zeggen doe je best.
Oké maar waarom heb je dan geanticipeerd? Heeft deze aap geld genoeg?
Marinus-86
0
quote:

Brinkhorst schreef op 4 december 2023 13:46:

[...]

Oké maar waarom heb je dan geanticipeerd? Heeft deze aap geld genoeg?
Gaat je niets aan,einde discussie
OnoMatopee
0
Gebiedsontwikkelaar AM gaat terrein voormalige sigarenfabriek Ritmeester in Veenendaal herontwikkelen
4 december 2023 - Gebiedsontwikkelaar AM heeft de voormalige bedrijfslocatie van sigarenfabrikant Ritmeester in Veenendaal verworven. De eigenaar verkoopt de locatie omdat deze niet meer nodig is voor haar bedrijfsvoering. AM gaat het gebied herontwikkelen naar een gevarieerde woonbuurt met koop- en huurwoningen met respect voor het historische karakter.

Na een intensieve voorbereiding en samenwerking met de gemeente Veenendaal, startte Deloitte Real Estate namens de eigenaar in oktober 2022 een tender voor de verkoop van de oude Ritmeesterfabriek. Wethouder Engbert Stroobosscher (Ruimtelijke Ontwikkeling): ‘Er is grote behoefte aan woningbouw in Veenendaal. We zijn dan ook blij dat de herontwikkeling van de Ritmeesterlocatie nu eindelijk kan worden opgepakt en hebben er vertrouwen in dat gebiedsontwikkelaar AM iets moois kan toevoegen aan deze betekenisvolle locatie voor Veenendaal.’

Gebied met historische waarde
De locatie, waar lange tijd sigaren werden geproduceerd, is zeer bekend in Veenendaal en heeft veel historische waarde. Veel generaties uit Veenendaal hebben hier hun dagelijkse bestaansrecht gevonden en zijn daarbij verweven geraakt met de sigarencultuur. Na 118 jaar sigarenproductie sloot de fabriek in 2005 haar deuren. Sindsdien is de locatie al in beeld voor herontwikkeling naar woongebied. AM zal daar, met respect voor de historie, invulling aan geven. Dit in nauwe samenwerking met de eigenaar van het voorste monumentale deel van de Ritmeestergebouwen aan de Kerkewijk (partner van architectenbureau Huibers van Weelden).

Plannen
De visie voor de herontwikkeling voorziet in een gevarieerd woonprogramma met koop- en huurwoningen, aangevuld met een werkprogramma. De betekenisvolle historische gebouwen (en elementen daarvan) worden behouden en benut. Daarin worden maatschappelijke voorzieningen en werkeenheden gepland die verbonden worden met de meest oorspronkelijke bebouwing uit 1913, grenzend aan de Kerkewijk. De maatschappelijke voorzieningen en werkeenheden vormen samen ‘de Nieuwe Fabriek’. Ook worden daarin circa 20 appartementen gerealiseerd.

Na sloop van de overige gebouwen ontstaat ruimte voor het woningbouwprogramma met ongeveer 170 woningen voor een brede doelgroep. Centraal in het gebied komt een plein waaraan zowel de gerestaureerde vooroorlogse gebouwen als (een deel van) de nieuw te realiseren woningen en appartementen grenzen. De gebouwvormen en materialisatie verwijzen naar het karakter van de oude fabrieksgebouwen.

De visie voor de herontwikkeling versterkt de culturele en industriële identiteit van de locatie voor zowel de geplande woningbouw als de omliggende wijk. Hiermee krijgt de stedelijke vernieuwing in Veenendaal een impuls. De herontwikkeling van de Ritmeesterlocatie sluit goed aan bij de ontwikkeling van het grotere spoorzonegebied in de Utrechtse gemeente.

Vervolg
AM gaat nu in gesprek met de gemeente over de verdere uitwerking van haar visie op de locatie. Daarbij worden ook afspraken gemaakt over het te doorlopen proces, planning, rolverdeling en participatie. Het streven is om in 2024 het ontwikkelplan en omgevingsplan gereed te hebben en in 2025 te starten met de realisatie.

Nadere informatie: AM, afdeling communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl.
HenkdeV
2
quote:

Brinkhorst schreef op 4 december 2023 13:34:

[...]

Misschien is het handig als je even jezelf verdiept in grafieken en indicatoren. Die lijnen zijn elkaar eind vorig week gekruist. Daarmee is de trend naar beneden gezet. Wel handig om te weten want dan kan je nog tegen een hogere koers aandelen gaan verkopen, als je snel hierop anticipeerde … sommige besteden liever hun tijd aan steken van de draak en die hebben nu al ruim 10ct per aandeel ingeleverd.
Jammer, was toch weer 10 cent die zelfs eens blind paard zag aankomen.
Ondanks die dalende kruislijnen waar jij op 30 november mee langskwam, ging de koers op 1 december gewoon van 2,51 euro naar 2,57 euro.
En ondanks die dalende kruislijnen heb jij, naar eigen zeggen, op 30 november gewoon bijgekocht.

En ook nu staat de koers van BAM nog 4 cent boven de 2,51 euro van 30 november.
HenkdeV
0
Wall Street start de week in lichte mineur

Door ABM Financial News op maandag 4 december 2023

(ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse beurzen gaan maandag een lagere opening tegemoet, nadat de S&P 500 vrijdag is gesloten op een nieuw jaarrecord na een imposante rally van vijf weken.

Futures op de Dow Jones Industrial Average daalden een half uur voor de bel met 0,3 procent. S&P 500-futures daalden met 0,4 procent, terwijl die voor de Nasdaq 0,5 procent lager stonden.

Volgens Philippe Gijsels, analist bij BNP Paribas Fortis, was er sprake van de beste novembermaand voor Amerikaanse aandelen in meer dan een eeuw, met een maandwinst voor de S&P 500 van ongeveer 9 procent. De S&P sloot vrijdag op de hoogste stand van 2023. De Dow is nu nog maar anderhalf procent verwijderd van zijn 'all time high'.

Het herstel dat aandelen en obligaties gedurende november boekten, kwam doordat beleggers er steeds meer op rekenen dat de Federal Reserve volgend jaar de rente zal gaan verlagen. Beleggers hielden ook vorige week vast aan deze overtuiging, zelfs toen Fed-voorzitter Jerome Powell probeerde de verwachtingen over renteverlagingen te temperen. Dit door te zeggen dat het "voorbarig" is om te anticiperen op versoepeling van het beleid.

Overigens maakt de Fed volgende week woensdag het laatste rentebesluit van 2023 bekend en de verwachting is vrijwel unaniem dat de rente gehandhaafd blijft op 5,25 tot 5,50 procent. Volgens de CME FedWatch Tool houdt een meerderheid van de beleggers voor eind 2024 echter rekening met een rente die is gedaald naar 3,75 tot 4,25 procent.

De Amerikaanse tienjaarsrente heeft afgelopen weken dan ook een scherpe daling laten zien, met een terugval van het rendement van rond de 5,00 procent naar 4,25 procent.
Xxxx
0
Ik moet zeggen dat de koersontwikkeling van BAM me toch tegenvalt. Ik weet niet waarom de zaak hapert maar mijn gedachte was toch dat hij dit jaar zo doorlopen naar pakweg 2,80 , echter het tegendeel is waar want krijg soms het gevoel dat we blij mogen zijn met deze koers rond de 2,55. Misschien hangt het ook samen met de kabinetsformatie die ook maar niet van de grond komt en Tsja dan kan bouwen wel bij alle partijen hoog op de agenda staan maar zoals wel vaker in de politiek, veel gepraat en weinig daden
HenkdeV
0
quote:

Daytripper schreef op 4 december 2023 16:44:

Ik moet zeggen dat de koersontwikkeling van BAM me toch tegenvalt. Ik weet niet waarom de zaak hapert maar mijn gedachte was toch dat hij dit jaar zo doorlopen naar pakweg 2,80 , echter het tegendeel is waar want krijg soms het gevoel dat we blij mogen zijn met deze koers rond de 2,55. Misschien hangt het ook samen met de kabinetsformatie die ook maar niet van de grond komt en Tsja dan kan bouwen wel bij alle partijen hoog op de agenda staan maar zoals wel vaker in de politiek, veel gepraat en weinig daden
Dat de kabinetsformatie lang gaat duren kon je op jouw klompen aanvoelen Daytripper. En ook daarna zijn de problemen voor de bouw niet zomaar opgelost.
OnoMatopee
0
Bouwers maken beursrit

4 december 2023, 16:17
Aandelen van bouwbedrijven staan te boek als grillig. Maar BAM en Heijmans behoren op het Damrak wel tot de kopgroep in hun index.

fd.nl/financiele-markten/1498645/bouw...
Brinkhorst
0
quote:

Daytripper schreef op 4 december 2023 16:44:

Ik moet zeggen dat de koersontwikkeling van BAM me toch tegenvalt. Ik weet niet waarom de zaak hapert maar mijn gedachte was toch dat hij dit jaar zo doorlopen naar pakweg 2,80 , echter het tegendeel is waar want krijg soms het gevoel dat we blij mogen zijn met deze koers rond de 2,55. Misschien hangt het ook samen met de kabinetsformatie die ook maar niet van de grond komt en Tsja dan kan bouwen wel bij alle partijen hoog op de agenda staan maar zoals wel vaker in de politiek, veel gepraat en weinig daden
Het is jammer, ik dacht zelf dat €3,- haalbaar zou zijn eind december. Maar wat in het vat zit verzuurd niet.
Op korte termijn ziet het er niet rooskleurig uit. Alhoewel rode rozen…
OnoMatopee
0
Ook Heijmans krijgt de geest niet terug in de fles op A-pier ...
Hoogstwaarschijnlijk zal Schiphol ze zelf moeten nemen, want BAM zal daar anders ongetwijfeld een stevig prijskaartje aan hangen. Schiphol zelf heeft eerder
Zelfs het lapwerk dat Heijmans verricht aan de nog altijd niet voltooide A-pier van Schiphol verloopt niet zonder spanningen. zie:

www.cobouw.nl/317820/ook-heijmans-kri...
OnoMatopee
0
Amsterdam huisvest te weinig statushouders
Huisvestingsplicht : Achterstand groeit elke maand met 50 tot 100 asielzoekers
Amsterdam heeft een zeer grote achterstand bij het huisvesten van statushouders met een verblijfsvergunning. De stad benadrukt dat ze wél veel noodopvang levert en wil daarom een uitzonderingspositie.

De gemeente Amsterdam heeft nog 27 dagen de tijd om voor 1498 asielzoekers met een verblijfsvergunning een huis te vinden. Dat is Amsterdam verplicht. Maar in een stad waar de woningnood hoog is, is de kans dat dat gaat lukken nihil. Op 1 januari komen er nog 959 nieuwe statushouders bij, waardoor de achterstand oploopt tot bijna 2500 woningen.

het Parool
voda
0
DWS kleiner in BAM

Kapitaalbelang teruggebracht tot onder meldingsgrens.

(ABM FN-Dow Jones) DWS heeft een kleiner belang in BAM gemeld. Dat bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 30 november 2023.

DWS meldde een kapitaalbelang van 2,31 procent met een stemrecht van 4,69 procent. Dit belang wordt middellijk reëel gehouden.

Op 27 november dit jaar meldde DWS nog een kapitaalbelang van 3,18 procent met een stemrecht van 3,63 procent.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
659 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 mei 2024 12:46
Koers 3,686
Verschil +0,016 (+0,44%)
Hoog 3,726
Laag 3,658
Volume 331.926
Volume gemiddeld 1.581.016
Volume gisteren 1.302.845

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront