ING Groep « Terug naar discussie overzicht

22 januari 2015: Ing Heeft Sinds 14.30 Uur Storing Op Beleggerssite> Schadevergoeding

38 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
tedje007
0
en ja hoor, hij deed het even. heb 3 orders kunnen ingeven en bij de 4e weer een foutmelding. Nu kan ik dus mijn ingelegde orders ook niet meer beheren. Stuitergek wordt ik van deze bende
BASF en BAYER kopen
0
Schade vergoeding zal € 0,- zijn, want ze gaan je verwijzen naar de Algemene Voorwaarden, waarin staat dat de ING niet aansprakelijk kan worden gesteld voor storingen:-)
Succes met de claim.
Biffy
0
En weer ligt de ING-Bank eruit en weer kan ik niet handelen. Voor de tweede dag op rij verlies ik nu geld doordat de ING-Bank niet in staat een betrouwbaar electronic banking systeem aan te bieden! Wat een frustraties weer bij deze bank. Als je toch telkens weer in staat bent op gruwelijke manier dergelijke wanprestaties te leveren dan moet je je als ING-Bank heel erg diep schamen!
tedje007
0
quote:

realiteit 2015 schreef op 23 januari 2015 12:06:

Schade vergoeding zal € 0,- zijn, want ze gaan je verwijzen naar de Algemene Voorwaarden, waarin staat dat de ING niet aansprakelijk kan worden gesteld voor storingen:-)
Succes met de claim.
gaan we toch proberen. Dit is geen normale storing meer en de schade is buitenproportioneel groot. Dit gaart hun klanten kosten en de reputatie/imagoschade zal enorm zijn. Hamers zit met zijn reet in Davos in plaats van dat hij intern orde op zaken stelt. Als zoiets in mijn bedrijf zou gebeuren dan as het alle hens aan dek en waren er allang geleden ontslagen gevallen wegens wanprestatie
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
Zorg gewoon dat je bij een betrouwbaardere site terecht komt die vaak ook nog goedkoper zijn. Ik zit zelf bij binck is kwa order kosten niet de goedkoopste maar zeker ook niet de duurste. Kun je via je mob. internet en telefonisch altijd orders plaatsen. Banken zijn dieven
eu-forist
0
quote:

tedje007 schreef op 23 januari 2015 10:29:

[...]

die kosten zijn niet nodig vertelde de ING medewerker mij net. Je moet het via je nieuwe broker regelen en die nemen veelal de kosten van het overboeken dan voor hun rekening
Ik gun de ING die 500euro 'oprot-premie' niet meer. Enkel verkoopprovisie en dan dan met veel bombarie en verheven stem mijn beleggingsrekening hopelijk op goedbevolkt kantoor opzeggen.

tedje007
0
ha ha goed idee. Ga ik ook doen. Aan de balie het ongenoegen luid en duidelijk uiten en vooral niet ingaan op de uitnodiging om even een gesprekje te hebben achter een glazen deur. Koffie was toch al niet te zuipen
[verwijderd]
1
quote:

tedje007 schreef op 23 januari 2015 12:54:

ha ha goed idee. Ga ik ook doen. Aan de balie het ongenoegen luid en duidelijk uiten en vooral niet ingaan op de uitnodiging om even een gesprekje te hebben achter een glazen deur. Koffie was toch al niet te zuipen
Op de lezersgroep van de DFT is er een groep die zich aan het verzamelen is om een schade claim neer te leggen bij de ING van 5% van hun belegd vermogen....wellicht een idee voor alle gedupeerden hier?
Biffy
0
Als compensatie voor de storing biedt ING nu aan om telefonisch de orders te plaatsen => "uiteraard tegen internet tarief" staat er op hun site. Als je dit durft te schijven aan je klanten, dan heb je het dus echt niet gesnapt en handel je echt respectloos naar je klanten! Een wanprestatie leveren en voor de tijdelijke oplossing ook nog geld durven vragen! Werkelijk schade!
tedje007
0
gaan we zeker proberen Tiziana. In ieder geval alvast alle liquide middelen bij deze bende weggehaald. Voor je het weet kan ik daar ook niet meer bij. Aandelenportefeuille laat ik ook overschrijven. Ben dan wel duurder uit, maar in ruil daarvor heb ik een betrouwbare partij.De rendementsderving van de afgelopen 2 dagen is net zo groot als 2-3 jaar prijsverschil bij Binck voor mij. De betalingsrekening kan vervolgens helemaal opgedoekt worden.
tedje007
0
US van start en bij ING zitten ze nog steeds te prutsen. Zaterdag en zondag zal het wel werken en vanaf maandag weer down.
Tiburon
0
quote:

sjeng001 schreef op 23 januari 2015 16:43:

kan weer handelen ;->
En dat al na 26 uur... #ing # faal
tedje007
0
inmiddels een aantal van mijn klachten beantwoord gekregen. Standaard antwoorden met veel 'spijt' en 'begrip', maar geen noemenswaardige / bevredigende schadevergoeding. Had aangegeven in gesprek te willen gaan, maar krijg nietszeggende e-mails ondertekend uit naam van 'mijn' account manager. Nou die account manager beschikt kennelijk niet over voldoende sensitiviteit om de telefoon te pakken of heeft het lef niet een echt gesprek aan te gaan met een klant. Maakt mij ook geen reet meer uit. Na ruim 30 jaar klant geweest te zijn stap ik zonder enige aarzeling over naar een ander. Ik had al een rekening bij Binck en ga voortaan via Binck handelen. Is wel duurder, maar ja daar kun je tenminste handelen op de momenten dat je dat wilt doen en het is een site waar ING alleen maar van kan dromen. Posities op mijn ING account bouw ik in komende periode wel af. Voor mijn overige bankzaken ga ik gebruik maken van mijn rekening die ik al bij ASN had lopen. Kan ik iedereen aanbevelen en het is nog een duurzame bank ook.
NVS
0
quote:

tedje007 schreef op 28 januari 2015 08:02:

inmiddels een aantal van mijn klachten beantwoord gekregen. Standaard antwoorden met veel 'spijt' en 'begrip', maar geen noemenswaardige / bevredigende schadevergoeding. Had aangegeven in gesprek te willen gaan, maar krijg nietszeggende e-mails ondertekend uit naam van 'mijn' account manager. Nou die account manager beschikt kennelijk niet over voldoende sensitiviteit om de telefoon te pakken of heeft het lef niet een echt gesprek aan te gaan met een klant. Maakt mij ook geen reet meer uit. Na ruim 30 jaar klant geweest te zijn stap ik zonder enige aarzeling over naar een ander. Ik had al een rekening bij Binck en ga voortaan via Binck handelen. Is wel duurder, maar ja daar kun je tenminste handelen op de momenten dat je dat wilt doen en het is een site waar ING alleen maar van kan dromen. Posities op mijn ING account bouw ik in komende periode wel af. Voor mijn overige bankzaken ga ik gebruik maken van mijn rekening die ik al bij ASN had lopen. Kan ik iedereen aanbevelen en het is nog een duurzame bank ook.
Ik kan mij natuurlijk voorstellen dat ING kijkt naar met wat voor belegger ze te maken hebben, alvorens er wordt gesproken / überhaupt gekeken wordt naar een compensatie.
Heb je helemaal geen compensatie gekregen? Mij hebben ze enkele dagen 'gratis' handelen aangeboden, en een kleine compensatie uit het verleden.. Maar, dat zijn geen 3-cijfers..

tedje007
0
die enkele dagen gratis handelen is mij ook aangeboden, maar dat staat in geen verhouding tot de schade die ze hebben veroorzaakt op die 2 dagen. Ik heb die compensatie dus afgewezen om mijn schadeclaim alsnog in te kunnen dienen en geadviseerd de compensatie die ze me nu geboden hebben te investeren in een beter systeem. In hun voorwaarden sluiten ze zo'n beetje elke verantwoordelijkheid uit. Je mag dat best opschrijven, maar gelukkig werkt dat niet zo. Nu pretendeer ik niet alles op dit gebied te weten, maar ik meen dat ING dat in deze situatie niet droog kan houden. Ze hebben duidelijk te laat ingegrepen (dit was niet de eerste storing...), ze hebben te weinig adequate back up voorzieningen voor beleggers achter de hand gehad (een kwartier in de wacht staan is noem ik in dit geval geen adequate voorziening) en ze hebben onvoldoende en ook onjuist (op hun site stond heel lang dat er geen storing was) gecommuniceerd. Ze stellen ook dat jezelf de achade moet beperken en ik had best met een lager rendement willen verkopen als zij op dat moment hadden toegezegd het verschil bij te zullen passen. Hebben ze ook niet gedaan, dus ik heb bewust op dat moment niet verkocht in de veronderstelling dat de koersen nadien weer eerdere toppen zouden opzoeken om op die manier de schade te beperken. Dat is tot op heden slechts ten dele gebeurd. Ben blij overigens dat ik mijn eerste klacht direct de beoogde transacties heb genoemd tegen op dat moment lagere koers dan op de borden stond). Vrijwel zeker dus dat ik had kunnen verkopen
38 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:38
Koers 16,524
Verschil +0,298 (+1,84%)
Hoog 16,524
Laag 16,220
Volume 10.816.361
Volume gemiddeld 10.628.221
Volume gisteren 8.533.694

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront