Air France - KLM 2019

208 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Erny
0
Erwin L
0
quote:

Erny schreef op 2 januari 2019 14:00:


Goede wensen voor 2019.
Helaas vandaag forse min zonder sectornieuws.


Allen de beste wensen voor 2019.

Inderdaad geen sectornieuws maar wel sectorrelevant nieuws:

1. Olieprijs schiet met ruim 3% omhoog.
2. China (met Taiwan een belangrijke markt voor AF/KLM) maakt bekend dat China en Taiwan, koste wat kost, herenigd moeten worden. Om dat doel te bereiken is president Xi bereid om militaire macht in te zetten en het desnoods op een oorlog aan te laten komen.

www.businessinsider.nl/china-taiwan-s...
Bertussie
0
Onnavolgbaar weer.

Vanochtend alles fors rood, behalve AF flink in de plus.
Indices stijgen en AF zakt in en staat zelfs bijna rood ………..
Erny
0
quote:

Bertussie schreef op 3 januari 2019 15:28:


Onnavolgbaar weer.
Vanochtend alles fors rood, behalve AF flink in de plus.
Indices stijgen en AF zakt in en staat zelfs bijna rood ………..

Misschien een reactie op de winstwaarschuwingen van Ryan Air en Delta ?
Gaat duidelijk niet goed binnen de sector.
Bertussie
0
Ryan Air was al bekend van ochtend. Dan begrijp ik de groene periode van vanochtend nog niet als alles hier dik in het rood staat
Stephan010
0
quote:

Bertussie schreef op 3 januari 2019 17:44:


Ryan Air was al bekend van ochtend. Dan begrijp ik de groene periode van vanochtend nog niet als alles hier dik in het rood staat



Verrast me niet van Ryan air.
Als je voor stuntprijzen tickets aanbied krijg je dit.
Geschorst en weet niet waarom
0
Partner Dela airlines kwam voor de 2e keer met een winstwaarschuwing. Luchtvaart gaat ook mee omlaag.
Erwin L
0
quote:

Bakker88 schreef op 4 januari 2019 01:19:


Partner Dela airlines kwam voor de 2e keer met een winstwaarschuwing. Luchtvaart gaat ook mee omlaag.


Grootaandeelhouder Delta Airlines (Skyteam) van AF/KLM eindigde gisteren 8,94% in de min. Naaste concurrenten American Airlines (Oneworld) beperkte het verlies tot 7,45% en de United (Star Alliance) wist het verlies tot 4,97% te beperken.
Bertussie
0
[Modbreak IEX: Gelieve hier geen IEX Premium content te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Erwin L
0
Joon verdwijnt definitief.

Bron (in het Frans):
www.latribune.fr/entreprises-finance/...

Inmiddels ook in DFT:
"Het is einde oefening voor Air France-onderdeel Joon. Topman Ben Smith van moederconcern Air France-KLM is met vakbonden overeengekomen de recent opgerichte prijsvechter in zijn geheel onder te brengen bij Air France, zo meldde de Franse krant La Tribune op basis van bronnen."

Bron:
www.telegraaf.nl/financieel/3008164/e...
Erwin L
0
quote:

Bertussie schreef op 10 januari 2019 15:24:


Is dat de reden van de fors rode koers ??


Dat heeft er wellicht mee te maken. Wat m.i. wel duidelijk is, is dat het management geen consistente koers vaart. Dat komt het vertrouwen van de belegger niet ten goede.

Joon werd opgericht om bij AF de winstgevendheid te verhogen. AF moest bestemmingen aan kunnen blijven bieden die voor de moedermaatschappij niet rendabel waren maar die door Joon wel rendabel geëxploiteerd konden worden. Nu zien we dat Joon weer in AF geïntegreerd wordt. Het personeel wordt met de arbeidsvoorwaarden van AF bij AF in dienst genomen. In die zin is het beleid onnavolgbaar. De directie heeft geen antwoord op de vraag hoe de productie van AF nu rendabel uitgevoerd gaat worden. Of kiest men wellicht voor een krimpscenario? Dat laatste kan ik mij nauwelijks voorstellen. en bij mijn weten zijn de arbeidsvoorwaarden bij AF niet naar beneden bijgesteld.

Ik kan mij voorstellen dat er gewerkt wordt aan een nieuwe rol voor Transavia. Wellicht dat Transavia binnen het netwerk van AF/KLM een andere positie krijgt (bijvoorbeeld uitvoeren van langeafstandsvluchten die voor AF onrendabel zijn).

Al met geeft deze ontwikkeling een rommelige indruk. Wellicht dat er binnenkort meer nieuws gepubliceerd wordt.
Bertussie
0
Ben zeer benieuwd wat de impact van de Q4cijfers van Delta Airlines maandag gaat doen op de koers van AF
Entropi3
0
Gisteren weer een koersdoel verhoging van HSBC met een doel van 15 maar liefst. De koers deed er weinig op.


Ik ga short vanwege:

* economische groei loopt terug. Personenvervoer door de lucht is conjunctuurgevoelig
* De voorstellen mbt loonsverhoging van 3% a 4% 2019 en nog 2% 2020 maken KLM duur, stijging is boven de inflatie
* het rommelt in de top tussen Smith en Elbers, KLM is best lang stuurloos geweest in 2018, tijd voor onbetwist leiderschap en visie
*olie stijgt
* AF KLM beweegt behoorlijk eenduidig met de beurs mee en een tegen reactie op de huidige herstelbeweging komt elke dag een dag dichterbij
* Een eventueel avontuur met AlItalia lijkt me nogal een afleiding in de huidige tijden waar men eerst de synergie tussen AF en KLM maar eens vol moet benutten en focus op wintgevendheid zou moeten houden.. hoge investering bovendien.
* Last but not least, de volumes van huidige opgaande beweging lopen terug, evenals het stijgingspercentage, alle koopadviezen ten spijt...
Entropi3
0
Nou veel beleggers in KLM zijn er blijkbaar niet op IEX, maar vooralsnog is bovenstaande redelijk optimaal getimed lijkt me
sandman70
0

Ik dacht dat veel shorters hadden afgebouwd maar heel veel zitten net onder meldingsgrens.

Bijna 20% short!
havik of duif
0
Heb toch mijn twijfels of de cijfers morgen mooi zijn met honderden miljoenen aan stakingskosten en salarisverhoging met terugwerkende kracht? Het jaar 2017 was denk ik een stuk beter maar we gaan het morgen wel zien, voorzichtigheid is geboden.
torro
0

Voor 2019 zien analisten flinke winstgroei.
(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft ondanks een break-even resultaat in de laatste maanden van 2018 toch winst geboekt in heel het jaar. Dit blijkt dinsdagavond uit een analistenconsensus die de luchtvaartmaatschappij publiceerde.
Volgens de analisten boekte Air France-KLM afgelopen kwartaal een omzet van 6.560 miljoen euro met een operationele winst van 86 miljoen euro. Het nettoresultaat wordt gemiddeld geschat op nul.
In heel 2018 zou de luchtvaartmaatschappij daarmee zijn uitgekomen. Op een omzet van 26.540 miljoen euro met een operationele winst van 1.374 miljoen euro. Netto verdiende Air France-KLM volgens de analisten 618 miljoen euro.
Een jaar eerder, in 2017, boekte Air France-KLM een omzet van 25.784 miljoen euro. Dit resulteerde in een operationeel verlies van 419 miljoen euro en een nettoverlies van 274 miljoen euro. Dit verlies schreef de maatschappij toe aan afspraken over de pensioenregelingen bij de Nederlandse tak, doordat KLM is overgestapt van een zogenoemde defined benefit naar een defined contribution regeling, waardoor er een papieren verlies restte. Het onderdeel KLM zag de winst van 500 miljoen euro omslaan naar een verlies van 700 miljoen euro.
Volgens analisten van Morgan Stanley, UBS en Davy Research bevindt de luchtvaartmaatschappij zich in een lastig klimaat. Vooral brandstofkosten en wisselkoerseffecten zullen de luchtvaartsector dit jaar niet bepaald in de kaart spelen, zo is de verwachting van analisten.
Het winstmomentum aan het einde van het winterseizoen zal volgens Davy evenwel een positieve impact hebben, niet alleen op de resultaten van Air France-KLM, maar ook die van andere luchtvaartmaatschappijen.
Verder zal de aandacht bij de jaarcijfers uitgaan naar de ontwikkelingen in de top van de luchtvaartmaatschappij. Er is de laatste weken veel geschreven over de positie van topman Pieter Elbers van KLM. Onduidelijk is of hij wel of niet kan aanblijven. Het personeel van KLM staat in groten getale achter Elbers.
Outlook
Voor 2019 mikt de consensus op een omzet van 27.741 miljoen euro met een nettowinst van 729 miljoen euro.
Analist Martin Crum van IEX Group voorziet geen flitsende jaarstart voor de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie, wijzend op de laatste vervoerscijfers van het bedrijf. Air France-KLM wist over januari meer passagiers te vervoeren, maar bleek te optimistisch met de prognoses, aldus Crum. "Het bedrijf heeft de capaciteit, zowel bij passagiers- als vrachtvervoer, sterker uitgebreid dan dat de vraag toenam."
Ook de sombere geluiden uit de reisbranche spelen het bedrijf niet in de kaart, aldus Crum, die een negatief advies heeft op Air France-KLM.
Update: om meer informatie toe te voegen.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
Entropi3
0
Ben heel benieuwd naar de cijfers morgen, natuurlijk flink beter dan 2017, maar wat is de impact van brandstof en stakingen en mbt de outlook, de hogere salariëring...
havik of duif
0
quote:

torro schreef op 19 februari 2019 11:27:



Voor 2019 zien analisten flinke winstgroei.
(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft ondanks een break-even resultaat in de laatste maanden van 2018 toch winst geboekt in heel het jaar. Dit blijkt dinsdagavond uit een analistenconsensus die de luchtvaartmaatschappij publiceerde.
Volgens de analisten boekte Air France-KLM afgelopen kwartaal een omzet van 6.560 miljoen euro met een operationele winst van 86 miljoen euro. Het nettoresultaat wordt gemiddeld geschat op nul.
In heel 2018 zou de luchtvaartmaatschappij daarmee zijn uitgekomen. Op een omzet van 26.540 miljoen euro met een operationele winst van 1.374 miljoen euro. Netto verdiende Air France-KLM volgens de analisten 618 miljoen euro.
Een jaar eerder, in 2017, boekte Air France-KLM een omzet van 25.784 miljoen euro. Dit resulteerde in een operationeel verlies van 419 miljoen euro en een nettoverlies van 274 miljoen euro. Dit verlies schreef de maatschappij toe aan afspraken over de pensioenregelingen bij de Nederlandse tak, doordat KLM is overgestapt van een zogenoemde defined benefit naar een defined contribution regeling, waardoor er een papieren verlies restte. Het onderdeel KLM zag de winst van 500 miljoen euro omslaan naar een verlies van 700 miljoen euro.
Volgens analisten van Morgan Stanley, UBS en Davy Research bevindt de luchtvaartmaatschappij zich in een lastig klimaat. Vooral brandstofkosten en wisselkoerseffecten zullen de luchtvaartsector dit jaar niet bepaald in de kaart spelen, zo is de verwachting van analisten.
Het winstmomentum aan het einde van het winterseizoen zal volgens Davy evenwel een positieve impact hebben, niet alleen op de resultaten van Air France-KLM, maar ook die van andere luchtvaartmaatschappijen.
Verder zal de aandacht bij de jaarcijfers uitgaan naar de ontwikkelingen in de top van de luchtvaartmaatschappij. Er is de laatste weken veel geschreven over de positie van topman Pieter Elbers van KLM. Onduidelijk is of hij wel of niet kan aanblijven. Het personeel van KLM staat in groten getale achter Elbers.
Outlook
Voor 2019 mikt de consensus op een omzet van 27.741 miljoen euro met een nettowinst van 729 miljoen euro.
Analist Martin Crum van IEX Group voorziet geen flitsende jaarstart voor de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie, wijzend op de laatste vervoerscijfers van het bedrijf. Air France-KLM wist over januari meer passagiers te vervoeren, maar bleek te optimistisch met de prognoses, aldus Crum. "Het bedrijf heeft de capaciteit, zowel bij passagiers- als vrachtvervoer, sterker uitgebreid dan dat de vraag toenam."
Ook de sombere geluiden uit de reisbranche spelen het bedrijf niet in de kaart, aldus Crum, die een negatief advies heeft op Air France-KLM.
Update: om meer informatie toe te voegen.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

Lees net dat er in Frankrijk al weer nieuwe CAO lonen zijn afgesproken met mogelijk en extra toeslagen. In Frankrijk is het jaar nog lang niet om en dat geeft bij Air France altijd onzekerheid.
208 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jun 2020 17:38
Koers 4,280
Verschil +0,217 (+5,34%)
Hoog 4,288
Laag 4,140
Volume 2.575.235
Volume gemiddeld 5.873.852
Volume gisteren 5.408.982