BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi,September 2014

91 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ja Licet, het is wat frustrerend. Maar wees blij dat er toch weer 14 cent bijgekomen is.Morgen gaan we echt wel weer wat omhoog.
Het is sneu voor hen die vandaag nog gekocht hebben op €13,65 en dom van hen die weer verkocht hebben op € 13,35.Ik hoop dat het dezelfde zijn.
hvasd2
0
quote:

licet schreef op 18 september 2014 17:26:

[...]

Dat we niet te hard omhoog mogen - daar lijkt het wel op Kampie.
Wat een groot verschil en verlies op de dag. Frustrerend.
Dit blijkt een terugkomende cyclus te zijn.
Elke keer wordt met een kort ritje omhoog gestart en dan is verkopen.
Misschien moet ik dat zelf ook eens overwegen om te doen.
Voor morgen dacht ik opnieuw aan een hoger slot en zo dichterbij de 14 euro komend. Maar die 14 euro is een grote weerstand en voorlopig nog ver weg.


Hoe ver is 4,5% ?
[verwijderd]
0
quote:

hvasd2 schreef op 18 september 2014 18:10:

[...]

Hoe ver is 4,5% ?
Hvasd2 ik begrijp je vraag.
Natuurlijk ben ik tevreden met de koersstijging van 14 eurocent vandaag.
Maar ik kijk ook naar het grote gat tussen laagste en hoogste koers vandaag.
Die is 32 eurocent, dat vind ik veel en gebeurt steeds.

De hoogste dagkoers met de slotkoers vandaag bedraagt 20 eurocent, ook dat vind ik veel. Zet deze eens in een percentage.

Ieder kijkt er op zijn manier naar en heeft zijn/haar doel met BESI.

Nog 4.5 procent koersstijging en BESI staat op 14 euro. Klinkt weinig.
Over welke termijn? Steeds gaf ik aan eind deze maand. Vaak kwamen er een grote koersdalingen, zodat we steeds weer heel ver van de 14 euro afgleden.
Pokerface
0
Ruim 2% in de plus en ik hoor niemand over hoe goed de broker het heeft gedaan ... ;-)
[verwijderd]
0
BESI is een van de weinigen die in de + is gebleven na de 3 daagse daling wereldwijd. Dit aandeel is zeker een HOT item. verwacht een koerst to 14-15 euro binnen een maand.
[verwijderd]
0
Koers BESI heeft al wel een flink tik gehad. Momenteel blijft ze stabiel rond de 13,43 euro. Een koers van 14 euro had ik al veel eerder willen zien.
Je verwacht binnen een maand richting 14 a 15 euro? Ik hoop het.
Eind oktober komen de derde kwartaal cijfers.
Misschien zetten de verwachte goede cijfers de koers dan een flinke zet hoger?
Alhoewel drie maanden terug viel de koersstijging bij zeer goede cijfers ook behoorlijk tegen.

De koers blijft veel te laag.
Pokerface
0
quote:

fantaxi schreef op 26 september 2014 12:03:

BESI is een van de weinigen die in de + is gebleven na de 3 daagse daling wereldwijd. Dit aandeel is zeker een HOT item. verwacht een koerst to 14-15 euro binnen een maand.
Baseer je dat ergens op of probeer je kopers te lokken en de koers hoger te zetten?
[verwijderd]
0
Eindelijk weer eens slotkoers met een grote stijging.
Wat een verschil vandaag tussen de laagste koers en de slotkoers!

Gaan we volgende week de 14 euro aantikken?

Ik hoop dat de koers aan het eind van volgende week ruim boven de 14 euro afsluit. Dan is mijn eerste koersdoel gehaald. Oktober zou de koers naar
15 euro kunnen brengen. Na de cijfers van het derde kwartaal naar de 16 euro.


hvasd2
0
Koersverloop is zo spectacular dat met het ultieme scenario rekening moet worden gehouden.....
Koersdoel 22 Euro !!
effegenoeg
0
quote:

hvasd2 schreef op 26 september 2014 19:40:

Koersverloop is zo spectacular dat met het ultieme scenario rekening moet worden gehouden.....
Koersdoel 22 Euro !!
Het is een ijzersterke performance wat het fonds laat zien.
Het is slechts nog een momentje wachten op een forse uitbraak.
Pokerface
0
We zitten aan de bovenkant van het sinds 2013 stijgende trendkanaal. De onderkant van dat kanaal staat in januari op 14 euro. Ik verwacht eerst weer een daling naar deze lijn en een hogere bodem voordat we weer verder omhoog gaan. Koersen van 15, 16 en zelf 22 euro dit jaar zijn wishful thinking en niet realistisch. Als je kijkt naar wat er de afgelopen 2 jaar aan koerswinst is geboekt, dan mogen we tevreden zijn. De verwachtingen voor het derde kwartaal zijn zo hoog, dan dat eigenlijk alleen maar tegen kan vallen. Ook is de tweede helft van het jaar altijd wat minder dan de eerste helft en dus zal de outlook voor het vierde kwartaal misschien wat tegenvallen. Nee, 14 euro vind ik een prima koers om 2015 mee in te gaan. Tegen die tijd start ik een nieuw draadje met voorspelling van de ultimo 2015 koers. Kijken wie er dan het beste kan voorspellen. Voorlopig zit ik er het dichtste bij.
[verwijderd]
0
quote:

Pokerface schreef op 27 september 2014 14:59:

We zitten aan de bovenkant van het sinds 2013 stijgende trendkanaal. De onderkant van dat kanaal staat in januari op 14 euro. Ik verwacht eerst weer een daling naar deze lijn en een hogere bodem voordat we weer verder omhoog gaan. Koersen van 15, 16 en zelf 22 euro dit jaar zijn wishful thinking en niet realistisch. Als je kijkt naar wat er de afgelopen 2 jaar aan koerswinst is geboekt, dan mogen we tevreden zijn. De verwachtingen voor het derde kwartaal zijn zo hoog, dan dat eigenlijk alleen maar tegen kan vallen. Ook is de tweede helft van het jaar altijd wat minder dan de eerste helft en dus zal de outlook voor het vierde kwartaal misschien wat tegenvallen. Nee, 14 euro vind ik een prima koers om 2015 mee in te gaan. Tegen die tijd start ik een nieuw draadje met voorspelling van de ultimo 2015 koers. Kijken wie er dan het beste kan voorspellen. Voorlopig zit ik er het dichtste bij.
Helaas deel ik je gedachten niet Pokerface.
Inderdaad de afgelopen twee jaren heeft de koers een gestage klim naar boven gemaakt. Die klim naar boven werd mogelijk door de goede werken van BESI en daarmee won BESI het vertrouwen van veel beleggers. Dit geldt nog steeds. BESI doet het heel goed. BESI heeft haar verwachtingen voor het derde en vierde kwartaal al eerder bekend gemaakt. Het waren prognoses, m.a.w. die bedragen zijn veelal lager beraamd.

Natuurlijk kan er een flinke correctie komen.

Vandaag in elk geval een mooie koerswinst erbij.
Een koers van 14 euro of hoger voor eind van de week komt dichterbij en ze lijkt me reeel.

Waarom zou de koers van BESI niet langzaam kunnen doorstijgen richting
de 16 a 17 euro dit jaar? We hebben nog 2.5 a 3 maanden tijd. Dit zijn ook de beste maanden voor beleggers.

Koers 22 euro dit jaar?
Dat kan, maar lijkt me niet reeel.
Of er moet een fantastisch bericht naar buiten komen over BESI.
Bijvoorbeeld samenwerking of overname.

Pokerface
0
Dat is prima natuurlijk, ieder zijn mening. Ik ga ook uit van een gestage klim, maar wel met ups en downs. Ik verwacht dat we dit jaar de 15 euro nog wel gaan zien, maar ook dat we daarna weer wat terug vallen. Maar lager dan 13 euro gaat het waarschijnlijk niet meer. Het trendkanaal heeft ongeveer 2 euro spreiding tussen de bovenkant en de onderkant. Ik verwacht dat we daar in blijven zolang er geen overnames of winstwaarschuwingen komen. Het kanaal ligt nu tussen de 13 en 15 euro. Ik denk dat we daar een beetje tussen op en neer blijven gaan, vandaar dat ik die 16 a 17 euro dit jaar nog niet zie gebeuren. In januari 2015 is het kanaal gestegen naar 14 en 16 euro. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dat kanaal door te trekken naar 2016.
[verwijderd]
0
Slotkoers 14 euro is gehaald volgens mijn verwachting op eind september.
Nu is afwachten hoe sterk deze koers is? stijgen we er snel boven of zakken we eronder? Verwacht stijgen, morgen nieuwe maand en aan eind van die maand de derde kwartaal cijfers BESI. Eerst maar eens naar een tussen koersdoel van 15.40 euro en dan de laatste stap dit jaar naar het koersdoel van SNS
16 euro.
[verwijderd]
0
beste Licet,
Meestal lees ik alleen maar vandaag moet ik toch even reageren.Met een stevig volume hebben we de 14 bereikt. Opvallend was de eindveiling vanwege het hoge volume (van meer dan 15k), waarbij de laatste 8k stukjes op 14 euro uit de laat werden gekocht. Het is duidelijk dat iemand flink aan het inslaan is. Ik ben van mening dat de weg naar boven open ligt en mijn strategie is nog steeds 'buy and hold'.

We moeten nu hopen dat SNS de rug recht houdt, en dat Kepler en ING hun advies nog eens heroverwegen. Ik kan me ook vinden in het koersdoel van 16 euro eind dit jaar.

Ik ben wel benieuwd naar de mening van forumgenoot Beeldscherm, hopelijk zit hij ook nog long.

groeten
Ojo
hvasd2
0
Historische koers
7 dagen Koers Verschil Datum
Hoogste koers 14 -0,25% 30-9-2014
Laagste koers 13,21 5,72% 26-9-2014
30 dagen
Hoogste koers 14 -0,25% 4-9-2014
Laagste koers 13 7,42% 15-9-2014
52 weken
Hoogste koers 14 -0,25% 4-9-2014
Laagste koers 7,608 83,56% 16-12

Er staan nu 8000 stukkies in de laat op 14 Euro..... Dat kan je niet echt een muur noemen ! Toch gedraagt die 14 Euro zich al langer wel zo ?
Pokerface
0
Niks geëmmer, gewoon normaal koersverloop binnen het opgaande trendkanaal. Nu weer een beetje omlaag om vervolgens door de 14 euro te gaan.
Pokerface
0
Correcties zijn altijd mooie instap momenten. Ik heb op AEX 420 al m'n beleggingsfondsen de deur uit gedaan in de hoop op een correctie. Die bleef wat langer uit dan gedacht, maar ik voel weer een instapmoment komen. M'n individuele fondsen, waaronder Besi en Value8 heb ik behouden.
91 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 125,500
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 130,300
Laag 125,200
Volume 502.768
Volume gemiddeld 517.826
Volume gisteren 502.768

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront