KPN « Terug naar discussie overzicht

KPN 11 januari 2016 tot en met 15 januari 2016

167 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
patient
2
Tijdje langs de lijn gestaan, maar Pieterje Patient staat weer binnen de lijnen. In de laatste maanden heb ik na de verkoop van mijn tijdens de emissie aangeschaftje KPN aandelen geen positie gehad. Wel vanaf juli vorig jaar elke maand geschreven put opties met uitoefen koersen tussen E3,10 en E3,30 gehad. Tot nu toe niet aangewezen om te kopen. Meeste zijn geexperireerd en hebben voor een positief rendement op mijn cash positie gezorgd. In januarie en februari heb ik nog 2 geschreven put posities open staan. Cash is aanwezig om bij aanwijzing de aandeeltjes in bezit te krijgen. Met het oog op de verwachte dividendstijging, welke elk moment maar uiteindelijk op 3 februari bekend zal worden gemaakt heb ik een groot deel van mijn cash positie gebruikt om gefaseerd weer een aandelen positie te kopen. Mijn motivatie nu weer te kopen is het feit dat KPN heeft aangegeven het Telefonica Deutschland belang te gaan verkopen. De eerste verkoop van een deel van het 20,5% belang in TeD werd p 10 november 2015 gemeld: 5% werd verkocht tegen E5,37. In totaal levert dit E800 miljoen op. Vervolgens heeft TeD bekend gemaakt E0.24 per aandeel dividend uit te betalen. Met nog een belang van 15.5% in TeD betekent dit voor KPN dat ze nog eens E110.653.445 aan dividend ontvangen. Door de RvB is al gecommuniceerd dat het totale TeD dividend aan de KPN aandeelhouders wordt uitgekeerd. Over de verkoop van het belang in TeD is gecommuniceerd dat 70% wort uitgekeerd aan de KPN aandeelhouders en 30 % wordt gebruikt voor schuldenreductie. Ook is al aangegeven dat het normale KPN dividend van 2014 voor 2015 wordt gehandhaafd.
In mijn beleving bestaat er dus een grote kans dat het totale dividend over 2015 naar E0.24 per aandeel KPN gaat. Opgebouwd uit E0.08 normaal dividend en E0.16 dividend door verkoop en dividend van TeD. Op de huidige koers van 2,34 is dat meer dan 10% dividend rendement. Daarnaast zijn er nog twee momenten op korte termijn die voor een koersreactie kunnen zorgen. Op 10 februari loopt de lock up periode af die KPN heeft afgesproken met TeD. Een volgende verkoop van een deel van het belang in TeD wordt dan weer reeel. Op 7 maart 2016 heeft KPN een kapitaalmarkt presentatie op de agenda staan. Leuk om te weten is dat de uitspaak van de EC over de verkoop van Base op 3 maart gepland stond, inmiddels is dit onlangs verschoven naar 9 maart. Ik voorspel dat we na de expiratie van volgende week vrijdag weer snel op de E3.60 zitten en na de bekendmaking van het dividend de E4 gaan passeren. De overname gaat Deutsche Telecom E5,- kosten.
[verwijderd]
2
Vind dit meer een bericht dat je beter op het reguliere draadje had kunnen plaatsen.dan dat je het als openings post gebruikt op een nieuw draadje
Een hoog ik niveau, maar goed bedankt voor de opening en je type werk
ieder zijn mening en dat mag gelukkig hier.
[verwijderd]
0
Agatan
0
Mooi betoog Patiënt. Ben benieuwd of deze strategie bewaarheid wordt. Zou er tevreden mee zijn.
Is dit een eigen visie of heb je een bron?

Agatan
0
Goedemorgen. China weer rood. Verwachte lagere opening. Aramco naar beurs met raffinaderijen.

Benieuwd wat dat met olie gaat doen.

Hopelijk blijft KPN stabiel.

Fijne dag.
appiehappie
0
2016 ziet er goed uit voor de aandeelhouders van KPN. Zeker wat betreft het dividendbeleid wat goed en helder verwoord is door Patiënt. Op naar de Vier!
Adek 2001
0
eerste rit met am zit erop. business as usual, ;-)
Feliciteerde vrijdag een oud collega die op dezelfde dag als Bowie jarig is/was nog.... Ik kwam regelmatig in 'Het Okshoofd' Op een nacht stond daar een limo voor de deur. Bowie stond naar de dansende mensen te kijken en was totaal onbenaderbaar, Aan elke kant stond een 'kleerkast' .
[verwijderd]
0
In mijn beleving bestaat er dus een grote kans dat het totale dividend over 2015 naar E0.24 per aandeel KPN gaat. Opgebouwd uit E0.08 normaal dividend en E0.16 dividend door verkoop en dividend van TeD. Op de huidige koers van 2,34 is dat meer dan 10% dividend rendement.
--------klein reken foutje van patient:-)

staat op huidige koers van 2,34 is dat 10% div rend.
[verwijderd]
0
quote:

Jager63 schreef op 11 januari 2016 10:49:

Luizen houd je niet tegen!
niet oke drukken.
167 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,426
Verschil -0,010 (-0,29%)
Hoog 3,452
Laag 3,412
Volume 10.532.743
Volume gemiddeld 13.831.648
Volume gisteren 12.819.911

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront