BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

BESI September t/m December 2016.

470 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
[verwijderd]
0
Hoop het niet.

Overname speculaties zijn pure bubbels.

Ik zie de koers liever stijgen met solide earnings over een paar weken.
hvasd2
0
Update: Qualcomm in gesprek met NXP Semiconductors

Nederlandse bedrijf mogelijk ruim 30 miljard dollar waard.

(ABM FN-Dow Jones) Qualcomm Inc is in gesprek om NXP Semiconductors nv over te nemen in een transactie die het Nederlandse bedrijf zou waarderen op meer dan 30 miljard dollar. Dit meldde The Wall Street Journal donderdag, op basis van anonieme bronnen die bekend zijn met de onderhandelingen.

Een transactie kan binnen twee tot drie maanden worden verwacht, volgens de bronnen. Zoals altijd, kunnen de gesprekken nog afketsen en volgens sommige bronnen kijkt Qualcomm ook nog naar andere opties.

NXP, de voormaliger halfgeleiderdivisie van Philips, wordt verhandeld aan de Amerikaanse beurs Nasdaq met een marktwaarde van 28 miljard dollar. Een overname tegen een gebruikelijke premie op de aandelenkoers zou NXP waarderen op meer dan 30 miljard dollar. Daarmee zou dit een van de grootste deals zijn in een jaar dat toch al rijk aan grote overnames en fusies is.

Het Amerikaanse Qualcomm, gevestigd in San Diego, heeft een marktwaarede van 93 miljard dollar.

Chipfabrikanten zijn naarstig op zoek naar overnames om grootschaliger te worden en kosten te besparen, nu de sector kampt met minder groei en meer concurrentie.

Overnames in de halfgeleidersector bereikten in 2015 een record, met grote transacties voor bedrijven zoals Intel en Avago Technologies. NXP zelf kocht Freescale Semiconductor voor 11,8 miljard dollar.

Dit jaar werden al voor meer dan 75 miljard dollar overnames gedaan in de halfgeleidersector. Het Japanse Softbank kocht de Britse ontwerper van microprocessoren ARM Holdings in een deal die ARM waardeerde op 32 miljard dollar.

Een deal met NXP zou een radicale transformatie betekenen voor Qualcomm, een bedrijf dat groot werd door chips voor mobiele telefonie te leveren maar de laatste jaren kampt met tragere groei van smartphones.

Het Amerikaanse bedrijf haalt de meeste omzet uit het ontwerpen en verkopen van chips, maar maakt meer dan de helft van zijn winst op licenties voor zijn mobiele patenten aan bijna alle makers van mobiele telefoons. Qualcomm had halverwege het jaar 31 miljard dollar aan contanten en effecten, grotendeels in het buitenland, wat een andere reden kan zijn om een buitenlands bedrijf zoals NXP te kopen.

De overname zou Qualcomm in een klap een grote speler maken in chips voor andere toepassingen dan mobiele telefoons, met name in auto's, waar de halfgeleiderindustrie veel groei verwacht, mede dankzij de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Deze tak van sport is afkomstig van Freescale, dat vorig jaar door NXP werd overgenomen. Daarnaast is NXP actief in zogeheten 'near field communications'-technologie, waarmee je bijvoorbeeld met een mobieltje contactloos zou kunnen betalen.

Het aantal medewerkers bij Qualcomm, dat vorig najaar op 33.000 stond, zou door de overname meer dan verdubbelen, omdat NXP ongeveer 45.000 medewerkers telt.

Het in Eindhoven gevestigde NXP behaalde in 2015 een omzet van 6,1 miljard dollar en een nettowinst van 1,5 miljard dollar. Het bedrijf begon meer dan 60 jaar geleden als Philips Semiconductors. In 2006 werd het microchipbedrijf verkocht aan een consortium van private equity-beleggers. In 2010 ging NXP naar de beurs en sindsdien hebben de opkopers hun belangen verkocht.

Update: om extra informatie toe te voegen.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

September 29, 2016 14:46 ET (18:46 GMT)
hvasd2
0
Vandaag 3e keer aanval op de 30.. Ik had eigenlijk verwacht dat de opening boven de 30 zou zijn ?!
hvasd2
0
hvasd2
0
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 30 september 2016 15:15:

De omzetten zijn ook niet onaardig.
Hey effegenoeg, we kregen gelijk.
De 'ouwe knarren' oftewel renteniers doen het nog goed.;-)
[verwijderd]
0
quote:

IM-Eddie schreef op 24 september 2016 14:15:

€ 42?! Waar komt dat vandaan dan? Welke groei voor BESI met bijbehorende winsten rechtvaardigt € 42. We hebben namelijk allemaal kunnen zien wat een hoge waardering en minder goede cijfers óók met BESI kunnen doen...
denk dat de meeste nog wel weten dat we zo weer op de 13 eur konden staan. De meeste hebben hun winst in de zakken zitten.
Tordan
0
Dit aandeel is simpelweg strontduur. Deze waardering rechtvaardigen m.i. geen enkele groei.
[verwijderd]
0
Dat klopt maar de earnings zijn ook groeiende.

Volgende dip is pas ergens eind 2017 gok ik, dus tot die tijd zal het wel blijven stijgen.
[verwijderd]
0
quote:

MJansen schreef op 30 september 2016 18:45:

Dat klopt maar de earnings zijn ook groeiende.

Volgende dip is pas ergens eind 2017 gok ik, dus tot die tijd zal het wel blijven stijgen.
Juist.
En hoe kijk jij tegen een eventuele overname aan nu Blickman 63 wordt?
effegenoeg
0
quote:

JacobusJW schreef op 30 september 2016 17:03:

[...]
Hey effegenoeg, we kregen gelijk.
De 'ouwe knarren' oftewel renteniers doen het nog goed.;-)
Ik blijf mee doen old chap.
Mis Kampie in deze rally.

[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 30 september 2016 20:45:

[...]

Ik blijf mee doen old chap.
Mis Kampie in deze rally.

Zeg dat wel.
Kampie heeft blijkbaar een maandje vakantie genomen. Zijn laatste bericht was op 31 augustus. Misschien is hij maandag weer aanwezig. ;-)
[verwijderd]
0
quote:

JacobusJW schreef op 1 september 2016 15:30:

Waar gaat dit geweldige bedrijf ons naar toe brengen in de laatste 4 maanden van 2016?
Halen we de 30€+? Gaan we naar een all time high.

Wie het weet mag het zeggen.
De 30€+ is bereikt.
Wat gaan we beleven in de laatste 3 maanden van 2016?

Goed weekend.
kampie
0
quote:

effegenoeg schreef op 30 september 2016 20:45:

[...]

Ik blijf mee doen old chap.
Mis Kampie in deze rally.

Hartverwarmend dat je gemist hebt.Ik ben net terug uit de US. Oppassen en spelen met m'n kleinzoon.
Het was een drukke tijd ,vermoeiend maar wel leuk.Ik heb alleen gezien dat Besi een mooie rit maakt.
Dat was te verwachten.Besi is een sterke speler geworden.Het zou mij niet verbazen als Besi heel dicht naar ASMI kruipt.
kampie
0
Beetje raar. We zijn vrijdag op € 30,40 gesloten en nu staan we dik in de plus op €30,25. Wat is er tussentijds gebeurd?
[verwijderd]
0
quote:

kampi schreef op 3 oktober 2016 09:39:

Beetje raar. We zijn vrijdag op € 30,40 gesloten en nu staan we dik in de plus op €30,25. Wat is er tussentijds gebeurd?
Welcome back.

Dit is tov de slotkoers van donderdag. Gebeurt bij meerdere fondsen.
Storing bij de overgang naar een nieuw maand? Wel misleidend.
[verwijderd]
0
quote:

hvasd2 schreef op 3 oktober 2016 14:39:

30,50 lijkt nieuwe hobbel..
Hobbel genomen. ;-)
470 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 12:23
Koers 125,850
Verschil -1,950 (-1,53%)
Hoog 127,800
Laag 125,700
Volume 57.647
Volume gemiddeld 527.050
Volume gisteren 310.216

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront