Forum: Euronav » Forum geopend voor Euronav » Pagina: 363 | Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

7.352 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Lammetod
0
Goedemorgen alle heeft euronav ook LNG schepen , als ik kijk op de site zie ik het zo niet .
Waarom als ik kijk naar de winst van Shell zit er veel winst in het LNG en met name richting China . Dus hoop en ga ik vanuit dat euronav hier ook van profiteerde .
eurofan
0
Is Teekay een concurrent of vaart die alleen in de pacific?
Op de beurs in New York zijn vier noteringen van Teekay!
Risky bets
0
EURN vervoerd crude, geen LNG.

4?

TGP=LNG tankers
TK=moederbedrijf
TNK=suezmax/aframax/LR2 tankers.

Alleen TNK is een concurrent van EURN. TNK vaart overal.
Risky bets
0
Ik vind TOO niet zo interessant op het moment relatief ten opzichte van andere aandelen. De komende jaren zijn er veel shuttles die verouderd raken. FPSO contracten van 2010-2015 worden overal, telkens verlengt tegen veel lagere rates. TOO is op basis van de huidige cijfers erg interessant, maar houdt er wel rekening mee dat het een declining business is. Maar er zijn veel hedge funds die juist groot in TOO zitten, dus die hebben duidelijk een andere mening.

Als je zelf wel positief bent, dan zijn de bonds/preferreds wellicht interessant. Die handelen tegen hoge yields.
Pommeke
0
Euronav in Euro
- Euronav in USD (NY)
- ??? Euronav in Remminbi ??? (Shanghai ??? )

Of is dit nog niet nodig ???
maci
0
PERSMEDEDELING
Gereglementeerde informatie
Maandag 4 februari 2019 – 8u CET
PADDY RODGERS TREEDT IN 2019 AF
ALS CEO VAN EURONAV

ANTWERPEN, België, 4 februari 2019 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
(“Euronav” of de “Vennootschap”) kondigt aan dat Paddy Rodgers heeft beslist in 2019 af
te treden als CEO van Euronav na een periode van 18 jaar dienst. Euronav start een
aanwervingsproces op voor een nieuwe CEO. Paddy blijft in zijn functie als CEO tot aan
de benoeming van zijn opvolger zodat een vlotte en efficiënte overdracht verzekerd is.
Paddy Rodgers, CEO van Euronav: “Het was een eer en voorrecht om Euronav als CEO te
mogen leiden. De vennootschap is van een familiebedrijf met 17 schepen uitgegroeid tot
de grootste ruwe olietankerrederij ter wereld, met maar liefst 73 schepen en een
notering op de beurzen van Euronext en NYSE. Nu de fusie met Gener8 is voltooid, wens
ik mij op andere opportuniteiten te richten. Ik ben ervan overtuigd dat er geen beter
moment is om het leiderschap over deze sterke en ‘best-in-class’ grote
olietankervennootschap over te dragen. Ik wens iedereen bij Euronav van harte te
danken voor de toewijding, ongeëvenaarde steun en professionalisme gedurende mijn
tijd bij de vennootschap.”
Carl Steen, Voorzitter van Euronav: “Wij respecteren de beslissing van Paddy om af te
treden nadat hij onder zijn beheer Euronav succesvol heeft getransformeerd. Euronav
staat binnen de sector bekend om haar lage schuldratio, aanzienlijke liqiditeitsreserve en
operationale flexibiliteit en bevindt zich hierdoor in een sterke positie om de uitdagingen
in de tankersector verder het hoofd te bieden. De strategie van Euronav zal ongewijzigd
worden verder gezet en de Raad van Bestuur en het Management Team kijken er naar
uit om verder te bouwen op de nalatenschap van Paddy.”
Pommeke
0
quote:

Lammetod schreef op 31 jan 2019 om 10:06:


Goedemorgen alle heeft euronav ook LNG schepen , als ik kijk op de site zie ik het zo niet .
Waarom als ik kijk naar de winst van Shell zit er veel winst in het LNG en met name richting China . Dus hoop en ga ik vanuit dat euronav hier ook van profiteerde .


Eens kijken onder Exmar
vergelijk tevens de adressen van de hoofdzetel
:)
Risky bets
0
Vrij ver terug gezakt. Maar dat is ook wel te verwachten na de nieuwbouw deliveries in januari en seasonality. H2 2019 en verder, is waar het leuk gaat worden geloof ik.

www.hellenicshippingnews.com/wp-conte...

Dit is van vandaag.
Risky bets
0
quote:

Lammetod schreef op 12 feb 2019 om 09:46:


Mooie 3% stijging en nu door


FRO +12% in Oslo op het moment. Ik weet nog van niks, maar ziet er naar uit dat het weer een grote (sector?) upgrade is van DNB ofzo.

Brent-WTI spread is 9.9$ op het moment, of 17.4% verschil. Groot incentive om Amerikaanse olie te exporteren. Huidige rates zijn sterk terug gevallen, door VLCC nieuwbuilds en OPEC cuts. Maar de midden lange termijn ziet er in mijn ogen fantastisch uit voor (product) tankers. Ik denk dat Q3 veel minder slecht gaat zijn dan normaal en Q4 en verder, echt leuk gaat worden.

EURN heeft sowieso het korte termijn voordeel dat andere partijen veel offhire hebben het komende jaar voor scrubber installaties. Dat verkleint tijdelijk de vloot. Of het op de langere termijn de juiste strategie is voor EURN is nog te vraag. het is sowieso een erg risicovolle benadering om zo op het extreme te zitten. STNG en EURN zijn op het moment mijn grootste posities (kan altijd snel veranderen bij mij). En van beide ben ik geen fan van de benadering. STNG gaat vol voor scrubbers, zelfs op kleine MR product tankers. De economics van een scrubber op een MR zijn natuurlijk veel slechter dan op een gigantische VLCC. STNG heeft zelfs een super moderne ECO vloot, dus zou 1 van de laatste moeten zijn om voor scrubbers te gaan en toch gaan ze er vol voor. EURN gaat er daarentegen totaal niet voor, zelfs niet op hun middle aged VLCC's. Tevens een extreme positie. Eigenlijk vind ik de uitgangspositie van een INSW/DHT enzo logischer in minder risicovol, om een midden weg te vinden en alleen te installeren op de schepen waar de terugverdientijd het snelst is.

Een andere interessante ontwikkeling momenteel is de grote spike in iron ore prijzen na de Vale dam bruik en Vale productieverlies. Veel hogere ijzererts prijzen gaan doorwerken in verdere stijging van nieuwbouw prijzen en voor hogere scrap staal prijzen. Het eerste dis-incentiveerd nieuwbouw ordering en het tweede bevorderd meer scrapping. Beide zeer positief dus.

Worden interessante tijden voor tankers.
suske wiet
0
Er zitten nog shorters op dit aandeel .
Het is wat een jo jo ,
Maar het is een aandeel voor de toekomst .
Reserve kapitaal ,een moderne vloot en gewapend voor het miljeu .
Maercks heeft het nog altijd voor het zeggen en blijven maar vervuilen .
Dit kan nog wel een heel tijdje aanhouden .
Maar toch zal hier een kentering in komen onder druk .
Kopen en behouden voor een heel tijdje is het advies .
Shorters zullen hun kar wel keren .
Risky bets
0
Volgens finance yahoo staat er 3.15% short uit op de NY listing. Dat is erg weinig voor een scheepvaart aandeel.
Risky bets
0
7.352 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27-mei-19 14:47
Koers 7,975
Verschil -0,145 (-1,79%)
Hoog 8,140
Laag 7,970
Volume 142.989
Volume gemiddeld 444.214
Volume gisteren 620.981