Forum: Euronav » Forum geopend voor Euronav | Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

8.251 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 408 409 410 411 412 413 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Erwin L
0
Als er op korte termijn geo-politiek geen gekke dingen gebeuren ga ik ervan uit dat de koersstijging van vandaag, inmiddels opgelopen naar 5%, de bevestiging is van het doorbreken van het neerwaartse patroon van afgelopen week.
Jan Frans B
0
quote:

Risky bets schreef op 17 jan 2020 om 14:02:


hoog in de 20-30 is inderdaad EPS breakeven voor de meeste VLCC owners. Maar cash flow breakevens liggen veel lager. EURN, bijvoorbeeld schrijft de vloot veel sneller af dan nodig (in 20 jaar naar 0).

Vandeweek intervieuws met de CEO's van EURN, DHT, FRO gehoord. Straks met die van INSW. Tot nu toe zeggen al die CEO's dat huidige 1 jaar charters van rond $50k/day niet interessant zijn voor ze en dat ze alleen naar dat soort charters willen kijken als het meerjaarse deals zijn. Zegt wel wat dat al deze bedrijven verwachtingen hebben van boven de 50k/day op jaarbasis. Dat zijn machtig mooie rates.


Dat is erg goed nieuws, als ze inderdaad 50k nu magertjes vinden voor een 1 jaar charter, een jaar geleden zouden ze voor 50k een gat in de lucht gesprongen hebben. Gek hoe het tij soms kan keren.
Vavli
0
Bij North American Tankers lees ik ( voor hun Suezmax vloot)
The operating costs of our vessels are about $8,000 per day per ship.

Weet niet of dat voor de Suezmax van Euronav ook geldt, maar reken uit je winst in dat geval ...
Vavli
0
Op,de website van Euronav meldt men dat op 30/01 de resultaten van het vierde kwartaal worden gepubliceerd maar op de agenda van Binck staat het gepland op 23 januari.
Jan Frans B
0
quote:

Vavli schreef op 17 jan 2020 om 16:33:


Op,de website van Euronav meldt men dat op 30/01 de resultaten van het vierde kwartaal worden gepubliceerd maar op de agenda van Binck staat het gepland op 23 januari.


op 23 jan. is er wel een aandeelhoudersvergadering, maar dat is omdat ze de statuten willen wijzigen. Er staan geen resultaten of wat dan ook op de agenda. Die zijn voor 30 jan. Ze zullen zich bij Binck vergist hebben vermoed ik, tenzij er officieus dan toch al iets zal worden bekend gemaakt.
Risky bets
0
Vavli,

De CEO van NAT vertelt nogal eens sprookjes. Hierboven hadden we het over 27k EURN, wat nodig is voor VLCC's om 0 eps te rapporteren. NAT heeft veel hoger dan 8k nodig voor 0 winst. 8k is alleen OPEX en dan ook nog eens flink naar beneden afgerond.

cijfers zijn 30 jan. Staat al weken op EURNAV's site. Wat maakt het uit waar Binck het op inschat?
Jan Frans B
0
quote:

Vavli schreef op 17 jan 2020 om 16:20:


Bij North American Tankers lees ik ( voor hun Suezmax vloot)
The operating costs of our vessels are about $8,000 per day per ship.

Weet niet of dat voor de Suezmax van Euronav ook geldt, maar reken uit je winst in dat geval ...


De operating costs dekken niet alles, zoals bv de financiële kosten, afschrijving ed. De volledige kost voor een Suezmax liggen rond de 20k/dag, als mijn geheugen me niet in de steek laat, 8k is zeker niet de volledige kost, was het maar waar.
Jan Frans B
0
Erik VG
0
Wat zal de consequentie zijn voor tankers van het afsluiten van de havens in Libië? In ieder geval een hogere olieprijs, maar zouden er daardoor wordt de concurrentie op de andere routes groter...
Henry WILLEM
0
8.251 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 408 409 410 411 412 413 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17-jan-20 17:35
Koers 10,720
Verschil +0,570 (+5,62%)
Hoog 10,760
Laag 10,270
Volume 1.291.320
Volume gemiddeld 1.020.253
Volume gisteren 1.080.596