Forum: Euronav » Forum geopend voor Euronav | Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

7.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 364 365 366 367 368 369 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
rekeozsejtlerap ed
1
quote:

JdeFL schreef op 7 jun 2019 om 08:49:


Er was ooit zo'n mooie dividendbelofte bij Euronav. Zo zie je maar wat er gebeurt met zo'n beloften. Ingeslikt bij de eerste hindernis. 2016, een jaar van de grote poeha, bruto ontvangen 0.82 + 0.55 usd. 2017 was dat 0.22 + .06 usd, sindsdien ging het nog steil bergaf.
P.S. Heb nog 15 Euronav's, een restje. Was duurder om ze in het laatste order mee te verkopen, dan om ze te houden.
Bruto zo'n 5 Eurocent dit jaar.
blij dat ik deze buikpijn kwijt ben....al kreeg ik opnieuw buikpijn toen de 9 euro tijdelijk werd aangetikt. (Daar zijn er hier vast meer van op dit forum.)
Pommeke
1
Ja,
Aandeelhoudertje krijgt zelfs zijn bankintrest nog niet,
maar 7,5% per jaar betalen aan leningen gaat wel.
De terugbetaling is dan wel niet gegarandeerd.
Je kan er U vragen over stellen.
Beter wat aandelen inkopen want de staat roomt toch alle dividenten af :)
Of aandelen verdienen door ervoor te werken ipv ze te betalen :)
Risky bets
1
seekingalpha.com/news/3470968-oil-sur...

Het is een Fronline (listed in Oslo) LR2 tanker en een Panama flagged chemical tanker.

Dit verhaal gaat nog grote impact hebben op tankers.
JdeFL
1
Op zich een rare reactie. Olie +2.8%, logisch, en Euronav volgt +2.3% nu, zoals gewoonlijk.
Maar je zou toch denken dat tankermaatschappijen nu zouden imploderen? Onzekerheid, hogere verzekeringskosten, te nemen omwegen ….
RT2014
1
quote:

JdeFL schreef op 13 jun 2019 om 10:13:


Op zich een rare reactie. Olie +2.8%, logisch, en Euronav volgt +2.3% nu, zoals gewoonlijk.
Maar je zou toch denken dat tankermaatschappijen nu zouden imploderen? Onzekerheid, hogere verzekeringskosten, te nemen omwegen ….


Ik had geen andere reactie verwacht. Twee schepen van concurrenten zijn nu tijdelijk uit de vaart. Dat zal een bescheiden opwaarts effect hebben op de tarieven.
Risky bets
2
Nee, zorgt voor delays en inefficiencies, dus goed voor toekomstige rates.

Dit zegt pareto vandaag:

"All eyes on the Middle East right now, with two ships (including a Frontline LR2) being struck
by unidentified attackers. The oil price has surged, and while the whole situation is
unclear it means an escalation of the Iran vs. RoW tensions. Frontline is up sharply,
and with rising war risk premiums and potentially much more inefficiencies this
clearly could be a positive for the broader tanker market – unless of course a full
shut-down of the area ends up being the consequence (unlikely). "
Risky bets
1
quote:

RT2014 schreef op 13 jun 2019 om 11:16:


[...]

Ik had geen andere reactie verwacht. Twee schepen van concurrenten zijn nu tijdelijk uit de vaart. Dat zal een bescheiden opwaarts effect hebben op de tarieven.



Is een LR2 product tanker en een kleine chemical tanker. Heeft geen direct effect op EURN's schepen.
RT2014
1
quote:

Risky bets schreef op 13 jun 2019 om 11:44:


[...]

Is een LR2 product tanker en een kleine chemical tanker. Heeft geen direct effect op EURN's schepen.


Dank voor je correctie. Het betreft idd een ander type, maar effect op de tarieven is niettemin positief.
maci
1
EURONAV PLAATST DOORLOPENDE UITGAVE ONDER NIET-GEWAARBORGDE OBLIGATIELENING



ANTWERPEN, België, 14 juni 2019 – Euronav Luxembourg S.A., een dochtervennootschap van Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN), heeft met succes een doorlopende uitgave ter waarde van 50 miljoen USD geplaatst onder haar bestaande niet-gewaarborgde obligatielening met ISIN NO0010793888.

De obligatielening wordt gegarandeerd door Euronav NV, loopt ten einde in mei 2022 en heeft een coupon van 7,50%. De doorlopende uitgave werd geplaatst aan 101% van de nominale waarde. Het uitstaande bedrag na de doorlopende uitgave is 200 miljoen USD. Arctic Securities AS, DNB Markets en Nordea traden op als gezamenlijke lead managers voor de plaatsing van de doorlopende uitgave.

Traditionele financieringsbronnen binnen de olietankersector staan onder druk door de wetgeving omtrent de financiële sector en de concurrentie in de bankwereld. Het management van Euronav bekijkt voortdurend hoe het haar financieringsbronnen zo veel mogelijk kan diversifiëren. Deze doorlopende uitgave laat Euronav toe om de schaal en de verhandelbaarheid van haar bestaande obligatielening te verruimen en haar kapitaalstructuur verder te versterken.

De doorlopende uitgave werd met succes geplaatst bij diverse internationale investeerders. Euronav onderscheidt zich hiermee verder van andere vergelijkbare bedrijven in de olietankersector.

Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “Dit is alweer een positieve stap voor Euronav. Deze transactie bewijst dat we een beroep kunnen blijven doen op een verscheidenheid aan financieringsbronnen. Onze verhoogde aanwezigheid op de schuldkapitaalmarkten is een belangrijke ontwikkeling voor onze vennootschap.”

JdeFL
1
quote:

maci schreef op 14 jun 2019 om 18:08:


... Deze transactie bewijst dat we een beroep kunnen blijven doen op een verscheidenheid aan financieringsbronnen. ...



Maar tegen welke prijs....
Pommeke
1
quote:

maci schreef op 14 jun 2019 om 18:08:


EURONAV PLAATST DOORLOPENDE UITGAVE ONDER NIET-GEWAARBORGDE OBLIGATIELENING



ANTWERPEN, België, 14 juni 2019 – Euronav Luxembourg S.A., een dochtervennootschap van Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN), heeft met succes een doorlopende uitgave ter waarde van 50 miljoen USD geplaatst onder haar bestaande niet-gewaarborgde obligatielening met ISIN NO0010793888.

De obligatielening wordt gegarandeerd door Euronav NV, loopt ten einde in mei 2022 en heeft een coupon van 7,50%. De doorlopende uitgave werd geplaatst aan 101% van de nominale waarde. Het uitstaande bedrag na de doorlopende uitgave is 200 miljoen USD. Arctic Securities AS, DNB Markets en Nordea traden op als gezamenlijke lead managers voor de plaatsing van de doorlopende uitgave.

Traditionele financieringsbronnen binnen de olietankersector staan onder druk door de wetgeving omtrent de financiële sector en de concurrentie in de bankwereld. Het management van Euronav bekijkt voortdurend hoe het haar financieringsbronnen zo veel mogelijk kan diversifiëren. Deze doorlopende uitgave laat Euronav toe om de schaal en de verhandelbaarheid van haar bestaande obligatielening te verruimen en haar kapitaalstructuur verder te versterken.

De doorlopende uitgave werd met succes geplaatst bij diverse internationale investeerders. Euronav onderscheidt zich hiermee verder van andere vergelijkbare bedrijven in de olietankersector.

Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “Dit is alweer een positieve stap voor Euronav. Deze transactie bewijst dat we een beroep kunnen blijven doen op een verscheidenheid aan financieringsbronnen. Onze verhoogde aanwezigheid op de schuldkapitaalmarkten is een belangrijke ontwikkeling voor onze vennootschap.”


Leefloon
0
Een secundaire informatiebron, en geen tegenstelling. Kan de zelfstandige rechtspersoon Euronav Luxembourg S.A. een achtergestelde obligatie zonder waarborgen niet terugbetalen, dan mogen de schuldeisers zich melden bij Euronav N.V.

Is Euronav Luxembourg S.A. echter per ongeluk failliet, dan is de kans vrij groot dat Euronav N.V. dan ook failliet is. Een gewone achtergestelde lening, via een Luxemburgse dochter van het moederconcern.

Geen gegarandeerde terugbetaling door de N.V. blijkt ook wel uit het Nyrstarriaanse rentepercentage.
Pommeke
0
Ik denk dat het tijd is om de mazoutput even te laten vullen :)
Scheelt een slok op een borrel :)
7.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 364 365 366 367 368 369 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25-jun-19 17:35
Koers 7,835
Verschil -0,050 (-0,63%)
Hoog 7,955
Laag 7,830
Volume 436.713
Volume gemiddeld 463.593
Volume gisteren 480.227