Forum: Euronav » Forum geopend voor Euronav | Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

7.277 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 360 361 362 363 364 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
IEX - Forummoderator
0
Euronav, een afsplitsing van CMB, is één van de belangrijkste onafhankelijke tankerrederijen ter wereld welke instaat voor het zeevervoer van ruwe olie en petroleumproducten.
hbeffect.nl
0
-8% omdat een bestuurder winst neemt op zijn aandelen. Ik ben het ff kwijt. De cijfers leken goed, het lijkt wel een gokhal.
[verwijderd]
0
Ik volg het aandeel op Euronext en Nyse al langer.

Mijn inziens goed instapmoment, Eurnav , nr 1 wat betreft olietankervervoer maakt na lange verliesperiode enorme winsten vanwege de hoge huurtarieven van het tankervloot. De schepen fungeren als drijvende opslag, de stijging houdt samen met speculatie op de fluctuerende markt olieprijzen en met olieproducenten die afhankelijk van hun hun schulden de kraan niet dicht kunnen draaien.
Conjunctureel aandeel. Naar verwachting blijven de huurprijzen hoog. Dit is niet alleen mijn idee, veel +++ adviezen analisten.
Eurnav biedt een enorm dividend. De koers begeeft zich na een forse stijging al langer zijwaarts. Ik verwacht en hoop op een uitbraak naar hoger niveau.

Meer nieuws op Belgisch forum:
www.beursig.be/forum/viewtopic.php?f=...

Heel prettig dat Euronav net als andere Belgisch concerns persberichten en jaarverslagen ook in Nederlandse vertaling aanbiedt. Kunnen we wat van leren!

Sky-jumper
0
quote:

hbeffect.nl schreef op 5 nov 2015 om 19:31:


-8% omdat een bestuurder winst neemt op zijn aandelen. Ik ben het ff kwijt. De cijfers leken goed, het lijkt wel een gokhal.


Hallo, soms heb ik ook die indruk ( erg volatiel ) maar dit is een aandeel dat je koopt voor het divident, en je weet alles wordt uitvergroot op de beurs, maar intussen ben je wel rendement kwijt. Euronav op zich heeft hiermee niks te maken wel de zielige houding van KT beleggers, maar het komt wel goed.
hbeffect.nl
0
Helemaal gelijk een pracht dividend aandeel en soms moet ik nog steeds (twintig jaar beleggen) nog ff slikken als het korte termijn sentiment toch weer wint. Wat doen al die beleggers in mijn belang. Ik zou zeggen wegwezen met die korte termijn belegger.
Ik ben benieuwd naar de periode 2015 tot 2020.
Wat doet Euronav als de olieprijs weer 80 euro is.
Ik heb euronav als een soort side kick genomen naast de koninklijke Olie in mijn portefeuille en zit er nog niet zo lang in.
Of moet ik dat gaan veranderen dat de Koninklijk een soort side kick wordt en het belang van Euronav gaan uitbreiden ten koste hiervan.
Ik ben er nog niet uit.

Groet Huub
Sky-jumper
0
@hbeffect.nl : Thanks voor hierboven, kijk ook even naar Exmar hier bijons in Belgie , ook een stevig divident.
Sky-jumper
0
quote:

BelgFre schreef op 16 nov 2015 om 11:12:


Iemand een idee wanneer KV in actie treed?


Wat bedoel je met KV precies ??
Zanz123
0
Artikel De Tijd (15-01-2016)

Euronav: 'Onze koerscorrectie is niet gerechtvaardigd'

De fel geplaagde rederij Euronav EURN 1,76% komt deze morgen onverwachts met een update over de business. Het aandeel zakte deze week bijna een vijfde na een ratingverlaging door JP Morgan. 'Wij geloven sterk dat de recente koersval, zelfs in het perspectief van de hele sector, de waarde van het aandeel niet correct weerspiegelt. Er is geen enkele objectieve reden voor de neerwaartse druk op ons aandeel', stelt het bedrijf. Zo'n communiqué over de aandelenkoers is hoogst merkwaardig.

'Ondanks het huidige negatieve sentiment op de kapitaalmarkten, wil Euronav benadrukken dat het nog altijd een robuuste en fundamenteel sterke markt ziet voor VLCC's (Very Large Crude Carriers) en de Suezmax-sector (schepen die door het Suezkanaal kunnen). Het gemiddelde vrachttarief in onze internationale tankervloot bedroeg in het vierde kwartaal 62.000 dollar per dag, tegenover 31.650 dollar in dezelfde periode het jaar voordien. Voor ons Suezmax-vloot lag het tarief boven 40.000 dollar per dag, tegen 24.250 het jaar voordien.'

'Dit jaar, tot de 8ste januari, opereerde onze VLCC-vloot in de internationale tankerpool aan 77.000 dollar per dag', stelt de rederij. 'Meer dan 25 procent van de beschikbare vaardagen zijn al gecontracteerd.'

Voorts stelt Euronav dat het de finale onderhandelingen voert om de oude tanker Famenne te verkopen voor 38,4 miljoen dollar.

De groep herhaalt dat de sector erg gezond blijft. Dankzij de lage olieprijs varen de schepen goedkoper, is er meer vraag, en het wegvallen van het verbod in de VS om ruwe olie te exporteren moet ook de vraag stimuleren. De aanbouw van nieuwe schepen valt volgens Euronav erg goed mee.

Euronav geeft op 28 januari zijn resultaten vrij.
BelgFre
0
resultaten laten spreken, dan zal het tonen of de koers correct was...
laat ons hopen van niet, want de woorden die communique spreekt is possitief...
mss omdat men verwacht dat aandeel na cijfers nog dieper valt
en het gevaarlijk wordt...
objectief
0
quote:

BelgFre schreef op 15 jan 2016 om 11:05:


resultaten laten spreken, dan zal het tonen of de koers correct was...
laat ons hopen van niet, want de woorden die communique spreekt is possitief...
mss omdat men verwacht dat aandeel na cijfers nog dieper valt
en het gevaarlijk wordt...


Wat bedoelde je met KV (zie boven)?

NB. Deze week heb ik een positie ingenomen, resultaten lijken zeer goed terwijl de dalende olieprijs de koers doet dalen terwijl ze daar juist baat bij hebben.
BelgFre
0
quote:

fred12345 schreef op 15 jan 2016 om 11:24:


[...]

Wat bedoelde je met KV (zie boven)?

NB. Deze week heb ik een positie ingenomen, resultaten lijken zeer goed terwijl de dalende olieprijs de koers doet dalen terwijl ze daar juist baat bij hebben.

die kv was in een verkeerd draadje...

Tis een rare week op de beurs...
Sky-jumper
0
Vroeger leerden wij op school dat aandelen stegen als de energieprijzen zakken.

Nu gebeurd met Euronav het omgekeerde, het aandeel zakt omdat men denkt dat er minder transport en opslag nodig zal zijn.Misschien een correcte redenering, maar ik denk dat de bodem bereikt is. Het kan niet oneindig blijven dalen.

Bovendien is de daling van de olieprijs is een mes dat langs 2 kanten snijd, ook de kosten voor Euronav zakken. Men zal nu moeten uitmaken of het één het andere kan compenseren.
objectief
1
quote:

Sky-jumper schreef op 19 jan 2016 om 22:48:


Vroeger leerden wij op school dat aandelen stegen als de energieprijzen zakken.

Nu gebeurd met Euronav het omgekeerde, het aandeel zakt omdat men denkt dat er minder transport en opslag nodig zal zijn.Misschien een correcte redenering, maar ik denk dat de bodem bereikt is. Het kan niet oneindig blijven dalen.

Bovendien is de daling van de olieprijs is een mes dat langs 2 kanten snijd, ook de kosten voor Euronav zakken. Men zal nu moeten uitmaken of het één het andere kan compenseren.


Wat betreft je oud school lesje: In algemeenheid is het juist dat de aandelen stijgen bij lagere energieprijzen, maar niet als ze zo hard dalen waardoor een hele industrie en aanverwante bedrijfstakken naar de knoppen gaan.

Over Euronav: dit bedrijf profiteert juist van de lage olieprijzen, want daardoor is er veel opslagcapaciteit nodig. Dat het niettemin onlangs gedaald is komt omdat de belegger dit onderscheid niet maakt en bovendien (bijna) alle aandelen door het putje gaan. Bij de huidige lage prijzen komt dit bedrijf straks op 28 januari met mooie winstcijfers, dat staat buiten kijf.
Sky-jumper
0
quote:

fred12345 schreef op 21 jan 2016 om 11:02:


[...]

Wat betreft je oud school lesje: In algemeenheid is het juist dat de aandelen stijgen bij lagere energieprijzen, maar niet als ze zo hard dalen waardoor een hele industrie en aanverwante bedrijfstakken naar de knoppen gaan.

Over Euronav: dit bedrijf profiteert juist van de lage olieprijzen, want daardoor is er veel opslagcapaciteit nodig. Dat het niettemin onlangs gedaald is komt omdat de belegger dit onderscheid niet maakt en bovendien (bijna) alle aandelen door het putje gaan. Bij de huidige lage prijzen komt dit bedrijf straks op 28 januari met mooie winstcijfers, dat staat buiten kijf.



Thanks, zo had ik het niet bekeken, ik heb aandelen van Euronav , maar hou ze bij voor het divident. Maar toegeven ergens begon ik me ook zorgen te maken omtrent de grote daling. Wat me ook altijd een beetje heeft gestoord is de aanwezigheid van shorters. Misschien zullen ze gaan afbouwen als het klimaat wat verbeterd.
7.277 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 360 361 362 363 364 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-feb-19 17:35
Koers 7,065
Verschil +0,070 (+1,00%)
Hoog 7,175
Laag 6,965
Volume 437.788
Volume gemiddeld 404.395
Volume gisteren 553.796