BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi, Juli 2014

131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Nel schreef op 11 juli 2014 10:21:

*Spotlight Opties ook beschikbaar via Euronext op Telegraaf, Sligro, Exact, Altice en Besi
Zo, dus niet alleen meer afhankelijk van de Market Maker, maar ook van optiehandel. Het wachten is op hefboomproducten zoals speeders, sprinres en Turbo's en het plaatje is compleet. Met zo'n lage omzetten in een aandeel is het 'Ein gefundenes Fressen' zouden de Oosterburen zeggen.
effegenoeg
0
Na gister een klap hebben moeten incasseren in HC ,wordt ik nu verrast met Exact.
Hoe gek kan het gaan in beleggersland.....
[verwijderd]
0
BESI de GROOTSTE DALER in de ASCX !
Na 16:00 uur ging de koers lijnrecht omlaag.
Opnieuw een frusterende koersuitslag voor BESI.
En dit terwijl de Q2 cijfers nog moeten worden gepresenteerd.
Hoe gek kan het gaan in beleggersland zoals effegenoeg het noemt.
Alle koersstijging die langzaam in de afgelopen maand en weken is opgebouwd is totaal weggesmolten. Dit is voor mij echt balen en niet te begrijpen.
[verwijderd]
0
Besi heeft in een paar dagen een duikeling van zo'n 10% voor de kiezen gekregen.Dat is behoorlijk extreem.De vraag is waarom?Zijn er mensen die wat hoogtevrees hebben gekregen en aan het lossen zijn geslagen?Zijn er lieden die de koers naar beneden douwen omdat men aan het eind van de maand wil profiteren van een extra sprong omhoog? Zit de winstdaling van Samsung Besi in de weg?Wie het weet mag het zeggen.
Tenzij we deze week een winstwaarschuwing krijgen moet er weer een correctie op deze daling komen.
oompje24
0
quote:

Kampie schreef op 13 juli 2014 11:46:

Besi heeft in een paar dagen een duikeling van zo'n 10% voor de kiezen gekregen.Dat is behoorlijk extreem.De vraag is waarom?Zijn er mensen die wat hoogtevrees hebben gekregen en aan het lossen zijn geslagen?Zijn er lieden die de koers naar beneden douwen omdat men aan het eind van de maand wil profiteren van een extra sprong omhoog? Zit de winstdaling van Samsung Besi in de weg?Wie het weet mag het zeggen.
Tenzij we deze week een winstwaarschuwing krijgen moet er weer een correctie op deze daling komen.
AMSTERDAM (Dow Jones)--Kepler Cheuvreux heeft het advies voor Besi (BESI.AE) verlaagd naar hold van buy. De analisten verwachten een vertraging voor het concern in de tweede helft van het jaar en denken dat Besi bij de tweedekwartaalcijfers zal aankondigen dat de omzet in het derde kwartaal op kwartaalbasis zal dalen en dat die daling doorzet in de vierde periode. De koers het aandeel is sinds februari, toen ze het fonds begonnen te volgen, met ongeveer 50% gestegen. Mede gezien de verwachting van een zwakke tweede jaarhelft, adviseren de analisten daarom het aandeel van sectorgenoot ASML (ASML.AE) waar ze meer opwaarts potentieel zien. Het koersdoel is EUR14. Omstreeks 10.00 uur noteert het aandeel 2,7% lager op EUR12,81, terwijl de ASX met 0,3% daalt. (LDF)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

Ik denk dat bovenstaande adviesverlaging vorige week de grootste oorzaak van de daling was.

[verwijderd]
0
quote:

oompje24 schreef op 14 juli 2014 09:28:

[...]

Ik denk dat bovenstaande adviesverlaging vorige week de grootste oorzaak van de daling was.

Je kunt best gelijk hebben.Blijft te bezien wat het advies om ASML te kopen waard is.Van € 71 naar € 67 is ook niet zo geweldig.
oompje24
0
De analisten van Kepler Cheuvreux verwachten een vertraging in de tweede helft van het jaar en denken dat Besi op 31 juli zal aankondigen dat de omzet in het derde kwartaal op kwartaalbasis zal dalen en dat die daling doorzet in het vierde kwartaal.
Ik zou wel eens willen weten waar op ze dat baseren.
[verwijderd]
0
quote:

oompje24 schreef op 14 juli 2014 10:49:

De analisten van Kepler Cheuvreux verwachten een vertraging in de tweede helft van het jaar en denken dat Besi op 31 juli zal aankondigen dat de omzet in het derde kwartaal op kwartaalbasis zal dalen en dat die daling doorzet in het vierde kwartaal.
Ik zou wel eens willen weten waar op ze dat baseren.
Ik heb nog niets kunnen lezen van een verzwakking in de chipindustrie.Je leest alleen maar dat ze meer gaan investeren.Dus ik ben ook nieuwsgierig waar de voorspelling van de daling op gebaseerd is.
effegenoeg
0
quote:

Kampie schreef op 14 juli 2014 11:48:

[...]

Ik heb nog niets kunnen lezen van een verzwakking in de chipindustrie.Je leest alleen maar dat ze meer gaan investeren.Dus ik ben ook nieuwsgierig waar de voorspelling van de daling op gebaseerd is.
Kepler is de grootste doemdenker in analistenland.
Daar hebben ze lekker van kunnen profiteren.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 14 juli 2014 11:53:

[...]

Kepler is de grootste doemdenker in analistenland.
Daar hebben ze lekker van kunnen profiteren.
Ze zien blijkbaar andere ontwikkelingen dan SNS.Die verhoogde kortgeleden nog het koersdoel naar € 16,00.
[verwijderd]
0
quote:

effegenoeg schreef op 14 juli 2014 11:53:

[...]

Kepler is de grootste doemdenker in analistenland.
Daar hebben ze goed van kunnen profiteren.
Mee eens.
Veel beleggers hebben er hun aandelen op die gedachten van Kepler wel op verkocht. Kepler kon daarmee scoren op short positie. Kassa voor Kepler!
Ik gaf al eerder aan pas op met Kepler.

Vandaag hebben we eindelijk weer een klein koersherstel kunnen zien.
Had op 13 eurocent gerekend. Wat een uitersten vandaag in de koersen minimaal 12,00 euro maximaal 12,31 euro !

Dat de koers opnieuw snel richting de 13,00 mag stijgen.
Dat we voor eind Juli en dus de Q2 cijfers een goede koers hebben staan,
die naar ik verwacht hierna kan stijgen tot 14,00 euro.
@ out of the blue
0
Zo, ik heb alles eruit gegooid! Misschien gaat de koers weer stijgen maar winst nemen als het nog kan is ook niet onverstandig. Winst is winst.
effegenoeg
0
quote:

@ out of the blue schreef op 15 juli 2014 12:58:

Zo, ik heb alles eruit gegooid! Misschien gaat de koers weer stijgen maar winst nemen als het nog kan is ook niet onverstandig. Winst is winst.
Inderdaad een forse correctie.
Maar ook niet meer dan dat.
Vaak aan het einde van de dag weer een stabilisatie naar de beginstand.
@ out of the blue
0
quote:

effegenoeg schreef op 15 juli 2014 13:12:

[...]

Inderdaad een forse correctie.
Maar ook niet meer dan dat.
Vaak aan het einde van de dag weer een stabilisatie naar de beginstand.
Misschien heb ik te vroeg verkocht, dat kan zijn. Maar wat als de koers de komende tijd verder wegzakt? En wat als de halfjaar cijfers tegenvallen? Soms moet je het zekere voor het onzekere nemen.
effegenoeg
0
quote:

@ out of the blue schreef op 15 juli 2014 14:29:

[...]

Misschien heb ik te vroeg verkocht, dat kan zijn. Maar wat als de koers de komende tijd verder wegzakt? En wat als de halfjaar cijfers tegenvallen? Soms moet je het zekere voor het onzekere nemen.
Ik bekritiseer je besluit in het geheel niet hoor....
Dagkoersen laten vooral in Besi een herkenbaar koerspatroon zien.
[verwijderd]
0
Na de halfslachtige poging gisteren om wat omhoog te gaan proberen we het vandaag opnieuw.We gaan omhoog maar wel op een wat vreemde manier.Of moet ik zeggen op de bekende manier van de broker? We gingen hard omhoog vanmorgen . Na 20 minuten stonden we al op € 12,04.Toen moest er 1 aandeel verkocht worden en we stonden op € 11,92. 1% koersdaling met 1 aandeel.Ik blijf dat wonderlijk vinden.Maar ik denk dat ik de enige ben.Dus ik maak me er verder niet druk over,temeer daar we toch weer naar de € 12 gaan.
Gezien de goede cijfers van Intel, TSCM en Kulicke moeten we toch omhoog.Dat wordt weer stevig bijkopen.
131 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 10:15
Koers 128,800
Verschil -1,600 (-1,23%)
Hoog 129,150
Laag 127,250
Volume 98.267
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 790.185

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront