ING Groep « Terug naar discussie overzicht

I N G : a u g

497 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
matad
0
quote:

homesecuur schreef op 3 augustus 2017 12:44:

K/V goeie reis
De toename van het stroopgehalte neemt griezelige kinderachtige proporties aan.

Met vriendelijke groet.
africa2
0
[verwijderd]
0
quote:

africa2 schreef op 3 augustus 2017 13:51:

Datum Bank Aandeel Advies Koersdoel
03 aug Standard & Poors ING Groep Kopen 18.5
koersdoel is verhoogd van 17.50 naar 18. 50
k / v
0
Credit Suisse ziet ook de IT-kosten stijgen.

(ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft zijn winstramingen voor ING Groep voor 2018 en 2019 met een procent neerwaarts bijgesteld na de kwartaalcijfers van woensdag, op grond van lagere verwachte rente-inkomsten en hogere operationele kosten. Dit bleek donderdag uit een rapport van de Zwitserse bank.

De winstraming voor dit jaar bleef ongewijzigd, evenals het Neutraal advies en koersdoel van 15,50 euro.

De lager dan verwachte rentebaten en hogere kosten werden afgelopen kwartaal nog gecompenseerd door meevallende fee-inkomsten, oninbare leningen en een vastgoeddeal, "maar deze trend is niet houdbaar", stelde analist Marcell Houben van Credit Suisse.

De druk op de rentebaten wijst volgens de marktvorser op meer margedruk dan voorzien en dat terwijl ING de spaarrente in enkele markten nog kon verlagen. Daarom verlaagde Houben de verwachte rentebaten en winst per aandeel voor 2018 en 2019 met een procent.

Houben verwacht ook licht hogere personeelskosten bij de investeringen in IT-projecten. Kostenbesparingen in de Benelux lijken de hogere kosten bij de challenger- en groeimarkten en bij de zakenbank niet geheel te kunnen opvangen.

De ramingen van de fee-inkomsten gingen juist met 6 procent omhoog voor 2017 en voor de twee jaar daarna met 3 procent, omdat particuliere klanten in de challenger- en groeimarkten meer commissies en fees binnenbrengen.

Ook rekent Houben op aanzienlijk lagere voorzieningen voor oninbare leningen van 822 miljoen euro dit jaar, waar ING zelf nog zegt aan te koersen op 1 miljard euro.

Het aandeel ING, dat woensdag 1,3 procent verloor, noteerde donderdag nog eens 0,6 procent lager op 15,60 euro in vlakke markten in Amsterdam en Brussel.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

August 03, 2017 05:59 ET (09:59 GMT)
2012 dewegomhoog
0
quote:

2012 dewegomhoog schreef op 2 augustus 2017 20:57:

Nog geen koersdoel verhogingen?
Datum Bank Aandeel Advies Koersdoel
03 aug Standard & Poors ING Groep Kopen 18.5

Die hebben er tenminste verstand van , en komen in de buurt van mijn persoonlijke voorspelling namelijk 18 euro met de jaarcijfers.
TvtH
0
quote:

torro schreef op 3 augustus 2017 17:20:

De dividend happers zullen zo wel weer op de trein springen
Ik denk dat de meeste ivm belastingen gewoon morgenochtend kopen dan. Lijkt mij logischer.
ReadArt
0
quote:

Smakkie schreef op 3 augustus 2017 17:30:

Die snap ik niet. Wil je aub uitleggen. Leer ik er weer iets bij
Over dividend wordt belasting ingehouden (krijg je meestal wel weer terug, maar dan ben je bijna jaar verder)
op de ex-div datum wordt het aandeel de hoogte van het dividend minder waard. door de dag erna te kopen omzeil je dus de belasting die ingehouden wordt en heb je meer geld over om mee te beleggen.
torro
0
quote:

ReadArt schreef op 3 augustus 2017 17:34:

[...]
Over dividend wordt belasting ingehouden (krijg je meestal wel weer terug, maar dan ben je bijna jaar verder)
op de ex-div datum wordt het aandeel de hoogte van het dividend minder waard. door de dag erna te kopen omzeil je dus de belasting die ingehouden wordt en heb je meer geld over om mee te beleggen.
snap het probleem niet. Al zakt de koers wat weg, hersteld zich meestal die zelfde dag toch wel weer en heb je mooi het dividend binnen.
matad
0
Beste mensen,

De ingehouden dividendbelasting wordt in mindering gebracht op je te betalen i.b. dus dat maakt niets uit.
Theoretisch opent de koers van het certificaat op de laatste koers van de voorafgaande dag minus het dividend. Let wel dit is puur theoretisch. Zo zou het moeten zijn.
Vorige week opende echter een van mijn fondsen maar liefst twee euro lager nadat de dividendbelasting van 0,77 eurocent ervan af was.
Les: men kan er niets van zeggen. Let maar eens op waarop morgenvroeg ING opent. Ik denk niet (wat wel zou moeten) op 15,665 minus 0,24 is 15,425.
Met vriendelijke groet.
Ericvv
0
Dividend is fijn voor mensen die niet verkopen,
jaar in jaar uit alleen maar van je dividend bedrag
weer nieuwe aandelen bijkopen.
Daar wordt je wijzer van......

De koers stijgt en daalt wel !
Dividend is zekerheid waar je je vermogen mee kan
laten groeien.
Unilever, Akzo, DSM, Shell....
In Amerika leeft dividend nog meer.....vraag maar aan
De heer W. B.
rudiig
0
Volgens mij geeft Standard & Pools het koersdoel aan in dollars en niet in Euros. Dwz dat het koersdoel kopen is op ongeveer het huidige nivo in Euros.
Wanneer ik dat verkeerd zie verneem ik dat graag.
EQ140
0
quote:

StandaardVerlies schreef op 2 augustus 2017 16:36:

[...]

het dividend wat de helft blijkt te zijn heeft enkel meer mensen weggejaagd dan het aantrekt is mijn mening
ING betaald minder dividend uit dan verwacht(40cent) was. Blijkbaar moeten ze hun eigen vermogen opschroeven om een volgende crises op te kunnen vangen. Het gaat nu dan wel goed (op het eerste gezicht), maar de schuldenberg is er niet minder op geworden. dat was nu juist de oorzaak van de crises. Hiermee zal het dividend niet snel verhoogd worden is mijn mening. Verwacht daarom op het eind van de dag een stuk lagere koers op de borden dan het uitbetaalde dividend (24cent)
TvtH
0
quote:

matad schreef op 3 augustus 2017 18:11:

Beste mensen,

De ingehouden dividendbelasting wordt in mindering gebracht op je te betalen i.b. dus dat maakt niets uit.
Theoretisch opent de koers van het certificaat op de laatste koers van de voorafgaande dag minus het dividend. Let wel dit is puur theoretisch. Zo zou het moeten zijn.
Vorige week opende echter een van mijn fondsen maar liefst twee euro lager nadat de dividendbelasting van 0,77 eurocent ervan af was.
Les: men kan er niets van zeggen. Let maar eens op waarop morgenvroeg ING opent. Ik denk niet (wat wel zou moeten) op 15,665 minus 0,24 is 15,425.
Met vriendelijke groet.
Oke duidelijk. Klopt inderdaad, heb ze zojuist voor 15,33 gekocht:)
497 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mei 2024 17:35
Koers 16,416
Verschil +0,242 (+1,50%)
Hoog 16,476
Laag 16,174
Volume 12.880.280
Volume gemiddeld 10.550.621
Volume gisteren 11.802.368

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront