OCI « Terug naar discussie overzicht

OCI - 2021

7.828 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 ... 388 389 390 391 392 » | Laatste
BultiesBrothers
0
Just lucky
0
Nog even een beetje doordrukken en de hele winst van gisteren is met beperkte omzet weer verdwenen. Zou me niets verbazen als de algo's de koers precies terugzetten op 24,86.
[verwijderd]
0
quote:

Just lucky schreef op 21 oktober 2021 17:21:

Nog even een beetje doordrukken en de hele winst van gisteren is met beperkte omzet weer verdwenen. Zou me niets verbazen als de algo's de koers precies terugzetten op 25,86.
Was het maar waar 25,86.......................
Just lucky
0
Vrijdag sloot de laatste weken in het groen, hopelijk gaan we morgen iets minder zuur het weekend in.
[verwijderd]
0
Om 17.08 nog iemand een stradle positie ingenomen 100 call nov.25,50 a 0,80
en ook 100put nov.25,50
BultiesBrothers
0
Alsnog staan we sinds 1 september 14% achter op CF en dat terwijl er een prima goednieuwsshow voorbij gekomen is voor OCI.
Just lucky
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 21 oktober 2021 17:54:

Alsnog staan we sinds 1 september 14% achter op CF en dat terwijl er een prima goednieuwsshow voorbij gekomen is voor OCI.
En het belangrijkste; we veel beter presteren dan CF vanwege de gashedge.
Ruval
0
Ik denk dat velen zich zorgen maken over de impact van huidige gasprijzen. OCI hult zich helaas weer in stilzwijgen. De Q3 cijfers ‘moeten’ voor een trigger gaan zorgen, als dat niet zo is dan zou ik het echt niet meer weten…
JJMM
1
Gasprijzen zijn het probleem. Alles verkocht en pak het weer op onder de 20. Het is bij deze gasprijzen en problemen gewoon overgewaardeerd. Anyway leuk ritje van 9 naar 25 gemaakt dus mag niet klagen. Ga naar andere aandelen die wel dividend betalen en potentieel hebben om te stijgen.
StartendeBelegger
0
quote:

JJMM schreef op 21 oktober 2021 21:04:

Gasprijzen zijn het probleem. Alles verkocht en pak het weer op onder de 20. Het is bij deze gasprijzen en problemen gewoon overgewaardeerd. Anyway leuk ritje van 9 naar 25 gemaakt dus mag niet klagen. Ga naar andere aandelen die wel dividend betalen en potentieel hebben om te stijgen.
Hoezo zijn de gasprijzen voor OCI een probleem? En welke problemen spelen er? Volgens mij weet jij meer dan ons allemaal bij elkaar.
Ruval
0
Ok jongens, misschien moeten we iets meer geduld hebben. Ik probeer het even vanuit een iets objectievere / minder roze bril te bekijken:

- koers afgelopen jaar al zeer fors opgelopen
- in september koers 30% gestegen
- nog steeds hoge schuld
- IPO zat reeds in koers stijging september
- impact gasprijs niet helemaal duidelijk

Afgelopen jaar hebben we ook meer dan regelmatig dit aandeel vervloekt want ‘waarom staan we niet op prijzen 25-30€’?

Stijging afgelopen jaar was eigenlijk op momenten dat we het niet verwachten. Niet echt correlatie met betere cijfers. Kortom: geduld hebben, uiteindelijk komt potentie er echt wel uit. Laat onze Arabische vrienden maar schuiven, ze hebben een fantastisch trackrecord qua waarde creatie en draaien aantoonbaar aan de juiste knoppen binnen het bedrijf.

Ik blijf lekker vertrouwen houden in dit aandeel
Just lucky
2
quote:

JJMM schreef op 21 oktober 2021 21:04:

Gasprijzen zijn het probleem. Alles verkocht en pak het weer op onder de 20. Het is bij deze gasprijzen en problemen gewoon overgewaardeerd. Anyway leuk ritje van 9 naar 25 gemaakt dus mag niet klagen. Ga naar andere aandelen die wel dividend betalen en potentieel hebben om te stijgen.
Daar hebben we spuit 11 die op 9,93 kocht, gasprijzen zijn geen probleem voor Oci. O.a. door de hoge gasprijzen stijgt de prijs van Urea. Aangezien de kostprijs voor Urea grotendeels vastligt, spuit de marge omhoog bij hoge Urea prijzen. Daarom geven ze ook aan dat Q3 beter wordt dan Q2.
de schaatser
0
quote:

Just lucky schreef op 21 oktober 2021 22:21:

[...]Daar hebben we spuit 11 die op 9,93 kocht, gasprijzen zijn geen probleem voor Oci. O.a. door de hoge gasprijzen stijgt de prijs van Urea. Aangezien de kostprijs voor Urea grotendeels vastligt, spuit de marge omhoog bij hoge Urea prijzen. Daarom geven ze ook aan dat Q3 beter wordt dan Q2.
Just Lucky, besteed er geen aandacht aan. Als zelfs sommige analisten nog niet weten hoe het werkt, dan kan je het spuit elf nog niet eens kwalijk nemen.
de schaatser
0
Ik schat zo in, dat dit de laatste dag is, om goedkoop OCI in te slaan.
Vanaf maandag 25 oktober gaan beleggers zich klaarmaken voor de beursgang van Fertiglobe.
Veel zal afhangen van de toegankelijkheid van de beurs in ABU DHABI. Ik heb er alle vertrouwen in de zaak is stevig in elkaar getimmerd. En was in de voorronde al zwaar overtekend.
Een koerssprong voor Fertiglobe van 10-20 % behoort zeker tot de mogelijkheden.
Wij van OCI zijn dan weer benieuwd hoe deze explosie doorwerkt in de koers van OCI.
Woensdag 27 oktober is het D-day.
En dan zal ook snel de aankondiging komen, wanneer exact de cijfers van OCI komen.
Just lucky
0
quote:

de schaatser schreef op 22 oktober 2021 09:26:

Ik schat zo in, dat dit de laatste dag is, om goedkoop OCI in te slaan.
Vanaf maandag 25 oktober gaan beleggers zich klaarmaken voor de beursgang van Fertiglobe.
Veel zal afhangen van de toegankelijkheid van de beurs in ABU DHABI. Ik heb er alle vertrouwen in de zaak is stevig in elkaar getimmerd. En was in de voorronde al zwaar overtekend.
Een koerssprong voor Fertiglobe van 10-20 % behoort zeker tot de mogelijkheden.
Wij van OCI zijn dan weer benieuwd hoe deze explosie doorwerkt in de koers van OCI.
Woensdag 27 oktober is het D-day.
En dan zal ook snel de aankondiging komen, wanneer exact de cijfers van OCI komen.
Ik help het je uiteraard hopen, maar het klinkt een beetje als van wij van wc-eend adviseren.....
Just lucky
0
Het blijft een bijzonder fenomeen, OCI is een miljardenbedrijf en dan kijk je in het orderboek en dan zie je vandaag heel veel uitgevoerde orders van 5 en 6 stuks waar de koers dan centen mee verschuift. Tussen 9.35 en 9.43 alleen maar uitgevoerde orders van 5 aandelen.
de schaatser
1
quote:

Just lucky schreef op 22 oktober 2021 09:41:

Het blijft een bijzonder fenomeen, OCI is een miljardenbedrijf en dan kijk je in het orderboek en dan zie je vandaag heel veel uitgevoerde orders van 5 en 6 stuks waar de koers dan centen mee verschuift. Tussen 9.35 en 9.43 alleen maar uitgevoerde orders van 5 aandelen.
Ik heb net 20 calls november serie 26 gekocht voor 0,55 cent. Ik ben er blij mee.
7.828 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 ... 388 389 390 391 392 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 24,630
Verschil -0,170 (-0,69%)
Hoog 24,970
Laag 24,510
Volume 169.901
Volume gemiddeld 395.607
Volume gisteren 250.302

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront