Alfen « Terug naar discussie overzicht

Alfen 2024

2.443 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 119 120 121 122 123 » | Laatste
Lor3032
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 15 maart 2024 13:05:

Vandaag expidag en dat is weer te merken. Lamlendigheid troef bij alle fondsen, een enkeling daargelaten.

Omzet bij Alfen vandaag nog meer dan hilarisch. Ofwel, geen graadmeter voor de koersontwikkeling. Met drie aandelen kopen zet je het 20 ct hoger en met 2 verkopen weer 20 ct lager.

Dalende trend intact, dat wel. De toppen zijn deze week steeds lager. Impliceert op steeds lagere niveau's verkoopdruk.

Mijn visie blijft dat Alfen bezig is aan de volgende leg down, naar de zone 36/37. En dat elke oprisping eerder een verkoopsignaal is, dan een signaal voor hogere koersen.

Vandaag lijkt het al gespeeld gezien de expi en de mega lage omzetten.

Volgende week maar weer eens verder kijken.
Expiratie en Alfen hebben echt niets met elkaar te maken. Kijk even naar volumes vd opties. Peanuts en te verwaarlozen.
aextracker
2
quote:

bezinteergebelegt schreef op 15 maart 2024 13:05:

Vandaag expidag en dat is weer te merken. Lamlendigheid troef bij alle fondsen, een enkeling daargelaten.

Omzet bij Alfen vandaag nog meer dan hilarisch. Ofwel, geen graadmeter voor de koersontwikkeling. Met drie aandelen kopen zet je het 20 ct hoger en met 2 verkopen weer 20 ct lager.

Dalende trend intact, dat wel. De toppen zijn deze week steeds lager. Impliceert op steeds lagere niveau's verkoopdruk.

Mijn visie blijft dat Alfen bezig is aan de volgende leg down, naar de zone 36/37. En dat elke oprisping eerder een verkoopsignaal is, dan een signaal voor hogere koersen.

Vandaag lijkt het al gespeeld gezien de expi en de mega lage omzetten.

Volgende week maar weer eens verder kijken.
Dunne handelsdag en toch omlaag, waar gaat 't heen is dan de vraag !
Voorlopig wordt de steunzone 44-46,- volop getest en is er nog niets aan de hand.
Einde maand indikatie belangrijker of de euro 46,- houdt, danwel of "bezinteergebelegt" gelijk krijgt.

Zit wel of een quasi gelijkwaardige denklijn, hoewel ik de TA strak in de gaten houdt, net als de inflatie en rente signalen.
Voorlopig is het "niet in bezit hebben van ALFAN NV" een geruststellende gedachte aan de zijlijn.

Zitten er nog wat verdekte (voorraad) addertjes onder het electrificatie beleid in Nederland, hoewel het niet anders dan een snelle groeimarkt is met schaarste management, dus goed voor de aanbieders van diensten en oplossingen.

Time will tell.
Voor nu aan de zijlijn.
Met name omdat er naar mijn mening onvoldoende visie is i.r.t. dividendbeleid c.q. aandeelhouderswaarde creeren op korte termijn, teveel mono op groei gericht.
bibi020
0
quote:

aextracker schreef op 15 maart 2024 19:45:

[...]

Dunne handelsdag en toch omlaag, waar gaat 't heen is dan de vraag !
Voorlopig wordt de steunzone 44-46,- volop getest en is er nog niets aan de hand.
Einde maand indikatie belangrijker of de euro 46,- houdt, danwel of "bezinteergebelegt" gelijk krijgt.

Zit wel of een quasi gelijkwaardige denklijn, hoewel ik de TA strak in de gaten houdt, net als de inflatie en rente signalen.
Voorlopig is het "niet in bezit hebben van ALFAN NV" een geruststellende gedachte aan de zijlijn.

Zitten er nog wat verdekte (voorraad) addertjes onder het electrificatie beleid in Nederland, hoewel het niet anders dan een snelle groeimarkt is met schaarste management, dus goed voor de aanbieders van diensten en oplossingen.

Time will tell.
Voor nu aan de zijlijn.
Met name omdat er naar mijn mening onvoldoende visie is i.r.t. dividendbeleid c.q. aandeelhouderswaarde creeren op korte termijn, teveel mono op groei gericht.
bibi020
0
Ik geloof ook TA naast bij andere factoren , wil je doorgeven waaneer is koopsignaal is volgens TA grafieken,
Ik verkocht bij 48 ( verkoop signalen) , en wacht ik bij koopsignaal.( en tussen tijd besi 136 gekoocht),
Thanx
beleggertje2020
0
quote:

bibi020 schreef op 16 maart 2024 09:02:

Ik geloof ook TA naast bij andere factoren , wil je doorgeven waaneer is koopsignaal is volgens TA grafieken,
Ik verkocht bij 48 ( verkoop signalen) , en wacht ik bij koopsignaal.( en tussen tijd besi 136 gekoocht),
Thanx
Denk dat het nu heel veel van aankomend macro-economisch nieuws afhangt waar dit aandeel heengaat . TA ziet er niet best uit , maar daar kun je zeker niet alles aan ophangen. Voor hetzelfde geld staat Alfen binnenkort al op 60 euro . Anderzijds bij minder goed Macro-economisch nieuws sta ik er ook weer niet van te kijken als Alfen binnenkort op 30 euro staat i.p.v 60 euro . Er zitten nogal wat shorters in dit aandeel . Feit is wel dat dit aandeel gruwelijk volatiel is ! Daarom heb ik zowel geschreven calls alswel ook de onderliggende aandelen werkelijk in bezit en verkoop daar waar de koers het eerste heenduikt als eerste winst . Daalt ie flink dan stijgt ie daarna flink terug. Stijgt ie flink dan daalt ie weer flink terug. Dus mijn winst probeer ik te halen uit de heftige volatiliteit in dit aandeel
aextracker
1
quote:

beleggertje2020 schreef op 16 maart 2024 11:32:

[...]
Denk dat het nu heel veel van aankomend macro-economisch nieuws afhangt waar dit aandeel heengaat . TA ziet er niet best uit , maar daar kun je zeker niet alles aan ophangen. Voor hetzelfde geld staat Alfen binnenkort al op 60 euro . Anderzijds bij minder goed Macro-economisch nieuws sta ik er ook weer niet van te kijken als Alfen binnenkort op 30 euro staat i.p.v 60 euro . Er zitten nogal wat shorters in dit aandeel . Feit is wel dat dit aandeel gruwelijk volatiel is ! Daarom heb ik zowel geschreven calls alswel ook de onderliggende aandelen werkelijk in bezit en verkoop daar waar de koers het eerste heenduikt als eerste winst . Daalt ie flink dan stijgt ie daarna flink terug. Stijgt ie flink dan daalt ie weer flink terug. Dus mijn winst probeer ik te halen uit de heftige volatiliteit in dit aandeel
Je volgt een dynamische en strijdvaardige beleggings strategie i.r.t. Alfen NV :).
De dynamiek en het aantal shorters in dit aandeel is (te) hoog naar mijn smaak om er nu al in te stappen.
Ik wil eerst macro & strategie fundamentals goed doorgronden, waarom, wanneer ALFEN's groei structureel winst(gevender) wordt.
bibi020
1
Als ik kooosignalen van alfen zien dan verkoop besi en direct ALFEN , vertrouw Ik ALFEN OOK dat gaat stijgen , waaneer ?? Afwachten.
beleggertje2020
0
quote:

bibi020 schreef op 16 maart 2024 11:52:

Als ik kooosignalen van alfen zien dan verkoop besi en direct ALFEN , vertrouw Ik ALFEN OOK dat gaat stijgen , waaneer ?? Afwachten.
Ja afwachten ! Ik zou zelf in elk geval tegen deze hoge koers zeker niet in Besi gaan zitten ! Er zijn toch wat belangrijke dingen afgeblazen waar Besi het juist van zou moeten hebben. Ik vermoed dat analisten die op Besi het meest recent een verkoopadvies hebben gegeven , de meeste kans hebben hun gelijk te halen.
Alfen is en blijft voor mij echt koffiedikkijken , maar denk dat dit aandeel op z'n minst flink volatiel blijft.
bibi020
0
Kijk naar alfen grafieken, bijna altijd een paardagen (weeken)achter elkaar groen of rood , dus is het niet erg als bij het 2e/3e dag kopen.
Sven Magnus C.
0
quote:

aextracker schreef op 16 maart 2024 11:48:

[...]

Je volgt een dynamische en strijdvaardige beleggings strategie i.r.t. Alfen NV :).
De dynamiek en het aantal shorters in dit aandeel is (te) hoog naar mijn smaak om er nu al in te stappen.
Ik wil eerst macro & strategie fundamentals goed doorgronden, waarom, wanneer ALFEN's groei structureel winst(gevender) wordt.
Vwb het laatste - lees je ook even in op de lithium prijzen, en de versnelling die Blackrock/GS verwachten in de uitrol van batterij capaciteit om het electriciteitsnet te ontlasten.
Offerte prijzen die langzamer dalen dan Lithium input kosten gaan voor marge expansie zorgen

Transformator business gaat 10 jaar rugwind hebben - zowel aan de aanbod als vraagkant van elektriciteit zijn alle factoren Alfen gunstig gezind.

Laadpalen? De business case om short te zitten op basis van dat verhaal dateert uit 2022 kun je in wat oude posts die han2 naar voren heeft gehaald lezen.

Zie niet zoveel beren op de weg hier - en de koers ook niet dalen naar midden 30. Daar zijn de resterende shorts die hier nog steeds op bases van het 2022 verhaal zitten veel te nerveus voor.
Mailbox
1
Dat laatste hebben we inderdaad wel bij de laatste cijfers gezien, toen de koers steeg naar 65+. Een deel short wordt dan toch teruggekocht. En als de koers weer flink is aangetrokken durven ze het weer aan om de short weer op te pakken. Dat verklaart ook voor een groot deel de volatiliteit van Alfen. Het verder aantrekken van de resultaten en solide vooruitzichten zal de shortpartijen ook geleidelijk doen verdwijnen, met als resultaat hogere koersen op de borden.
bezinteergebelegt
0
quote:

Windmee schreef op 18 maart 2024 15:39:

Eindigen we toch weer niet het rood?
Nee, met deze, inmiddels werkelijk hilarische omzetjes, zet je het fonds met 2 aandelen kopen, 30 ct hoger.

En vice versa. Het is al vele, vele dagen helemaal niets met de omzetten. Je zou haast denken dat de zomermaanden op de beurs al zijn aangebroken.

Het is deze week w88 op al die rentebesluiten.

Maar verwacht zelf deze week geen enkele reuring op de beurzen. Ofwel, gewoon een zijwaartse week.

En volgende week en de week daarna wordt het helemaal een crematorium op de beurzen ivm Goede Vrijdag en Pasen. Vanaf 8 april wellicht weer wat echte beweging vanwege start Q1 cijfers hier en daar.

Maar is ook niet erg, paar saaie weken.
bezinteergebelegt
0
Inkt nog niet droog en de winst is alweer verkwanseld.

Met verkoop van zomaar 356 stukkies
Klatergoud
0
Telenet gaat nu ook resoluut investeren in slimme laadpalen voor thuisinstallaties.
beleggertje2020
0
quote:

Klatergoud schreef op 18 maart 2024 18:58:

Telenet gaat nu ook resoluut investeren in slimme laadpalen voor thuisinstallaties.
Tja die beginnen nu pas daarmee ! Enigzins gewaagd denk ik , komen pas kijken . Een telecombedrijf op een energiemarkt . Los daarvan groeit de vraag naar laadpalen flink de komende jaren , dus denk niet dat Alfen daar erg veel last van gaat krijgen al in dit lopende jaar . Mogelijk halverwege volgend jaar 2025 pas als Telenet het onder veel klanten erg goed doet m.b.t die laadpalen. Dat zal overigens dan nog maar moeten blijken. Voor hetzelfde geld moeten ze na een jaartje of 1,5 de pijp weer aan maarten geven.
brokkenpiloot
1
Gisterenavond het Lynx Beleggingsdebat 2024 gevolgd. Nico Inberg van de Aandeelhouder verwacht veel van Alfen. 2025 koersdoel 90 euro!
CYFER
1
Ok,
Nico praat uit zijn NEK
Meer dan 10% staat er SHORT uit.
De grootste SHORT op de Amsterdamse beurs.
En dat zijn professionele partijen.
Die niet met praatjes hun geld verdienen!
beleggertje2020
0
quote:

brokkenpiloot schreef op 19 maart 2024 18:15:

Gisterenavond het Lynx Beleggingsdebat 2024 gevolgd. Nico Inberg van de Aandeelhouder verwacht veel van Alfen. 2025 koersdoel 90 euro!
Misschien toch veels te optimistisch van die NIco , maar denk dat 60 Euro voor Jun 2025 nog wel gaat lukken ! Met de vooruitzichten van nu en cq de toekomstverwachtingen lijkt mij 60 Euro zeker haalbaar !
Mailbox
0
quote:

CYFER schreef op 19 maart 2024 18:35:

Ok,
Nico praat uit zijn NEK
Meer dan 10% staat er SHORT uit.
De grootste SHORT op de Amsterdamse beurs.
En dat zijn professionele partijen.
Die niet met praatjes hun geld verdienen!
En wat zegt dat? Kan het aandeel niet stijgen omdat er 10 % short uitstaat ? Misschien moet je er eerst eens iets over gaan lezen voordat je zoiets schrijft.
2.443 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 119 120 121 122 123 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 41,050
Verschil +5,280 (+14,76%)
Hoog 41,210
Laag 38,500
Volume 808.300
Volume gemiddeld 279.899
Volume gisteren 319.367

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront