(ABM FN-Dow Jones) Er zijn in juli ruim 22 procent minder nieuwe auto's geregistreerd. Dit bleek maandag uit cijfers van BOVAG, RAI Vereniging en RDC.
Het ging om 26.883 auto's.
De daling is een gevolg van "broos economisch herstel en vertraagde leveringen door voortdurende coronamaatregelen wereldwijd en -meer specifiek- door het tekort aan computerchips", concludeerden de instellingen.
Na zeven maanden staat de teller op 189.692 geregistreerde nieuwe auto's. Dat is 1,5 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
BOVAG en RAI Vereniging verwachten vooralsnog een jaartotaal van 400.000 registraties, "maar dat is sterk afhankelijk van de mate waarin de komende maanden het economisch vertrouwen herstelt en de coronapandemie kan worden beteugeld".
Populair
Het populairste merk in juli was KIA, met een marktaandeel van 10,3 procent. Volkswagen volgde met 9,8 procent.
Het meest geregistreerde model was de KIA Niro, met daarna de Volkswagen Polo.
ABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Dit wil zeggen dat er veel twijfel is welke wagen voor de toekomst .
Het word ons door de strot geduwd dat het e -moet zijn ?
Is dat wel zo .
Mijn topmerk staat dan toch wel weer met glans op nr 1, logisch want het zijn gewoon topcarren en als je eens heel sporadisch service nodig hebt dan levert Piet van der Linden die perfekt!!
De grote overgang naar full electric is een hype, maar in de praktijk niet haalbaar.
Ons netwerk kan onmogelijk 8,7 miljoen electrische auto's aan de oplader hangen. Laat staan Frankrijk of Spanje, daar is de infrastructuur hopeloos veroudert.
De overheid moet knopen doorhakken en hybride auto's stimuleren. Die hebben zowel een benzine, als electramotor.
Voordeel hiervan is dat ze veel zuiniger met brandstof omgaan en in de steden kan vrijwel volledig electrisch gereden worden. Een plugin Hybride kan ook aan de stekker, maar heeft veel minder stroom nodig als een volledig electrische auto. Door langzaam over te schakelen, wordt tijd gewonnen om het netwerk aan te passen.
Dus kies een Hybride auto........keuze genoeg.
Waterstof ;ook voor kleinere voertuigen