Hoekstra: loonsverhoging top ASR ,,zeer fors

Door AFN op 3 april 2018 13:18 | Views: 4.662

Hoekstra: loonsverhoging top ASR ,,zeer fors

DEN HAAG (AFN) - Minister Wopke Hoekstra van Financiën noemt de salarisverhoging van de top van verzekeraar ASR ,,opvallend en zeer fors". In februari werd bekend dat de top van het bedrijf er de komende jaren per persoon enkele honderdduizenden euro's op vooruitgaat.

Volgens het bedrijf was dat nodig omdat het salaris van de bestuurders achteropraakte bij dat van de concurrentie. De aanpassing volgde nog geen half jaar nadat de Nederlandse staat haar laatste aandelen had verkocht en ASR weer volledig zelfstandig was.

Omdat de staat geen aandeelhouder meer is, gaat Hoekstra ook niet meer over de hoogte van de beloning, schrijft hij aan de Tweede Kamer. Hij vindt het wel belangrijk dat de raad van commissarissen van ASR bij de beloning van de top ,,rekening houdt met de maatschappelijke functie van de onderneming".

De staat moest ASR, destijds onderdeel van Fortis/ABN AMRO, tijdens de financiële crisis in 2008 redden van de ondergang. De afgelopen twee jaar is dat belang weer verkocht.

Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

16 Posts
[verwijderd]
0
je zal maar achterop raken met je salaris. Je moet het verdienen, niet nemen. BTW, wikkel die woekershit eens af, dieven!!!!
[verwijderd]
2
In tegenstelling tot Hoekstra wordt de top van ASR wel afgerekend op de resultaten.

Voordat de politiek zich met bedrijfsvoeringen gaat bemoeien kunnen ze er beter voor zorgen dat hun eigen financiële zooi op orde komt en misschien ook een keer goed kijken waar ons geld blijft.
Traveler@repair
0
gelakte schoentjes, stropdasjes of vermomt en zoals de roverheid dat zo goed kan aanduiden: "juridisch juist" .

Kortom, geen mensen die een produkt leveren ten gunste van de samenleving, maar ten gunste van zichzelf EN de roverheid !
swen91
0
quote:

Traveler@repair schreef op 3 april 2018 13:26:

gelakte schoentjes, stropdasjes of vermomt en zoals de roverheid dat zo goed kan aanduiden: "juridisch juist" .

Kortom, geen mensen die een produkt leveren ten gunste van de samenleving, maar ten gunste van zichzelf EN de roverheid !
Het bij elkaar brengen van vraag en aanbod van geld is taak die zeer nuttig is voor de maatschappij.

En roverheid ? Alsjeblieft zeg.
ooievaar49
0
In ieder geval kunnen we nu, nadat we gered waren, nieuwe producten in de markt brengen. Lukt dat niet en komen we in financiële nood dan is er toch de burger die ons gaat redden? Dus nu nog even weer graaien voordat ze onze nek er af gaan maaien!
Bonost
0
quote:

JacobusJW schreef op 3 april 2018 13:25:

In tegenstelling tot Hoekstra wordt de top van ASR wel afgerekend op de resultaten.

Voordat de politiek zich met bedrijfsvoeringen gaat bemoeien kunnen ze er beter voor zorgen dat hun eigen financiële zooi op orde komt en misschien ook een keer goed kijken waar ons geld blijft.
Wie mag er weer inspringen als het mis gaat?
Ik vind zelfs dat de Nederlandse bevolking zich hiermee mag bemoeien. Dus als de politiek de burger hierin verdedigt vind ik dat geoorloofd.
Zeker nu iedere bestuurder van een financiële instelling schijnbaar schijt heeft aan de burgers. Maar ze hebben het nu zelf gewild dat de overheid nog striktere regels gaat hanteren om de salarissen binnen de perken te houden.
[verwijderd]
1
quote:

Bonost schreef op 3 april 2018 14:38:

[...]

Wie mag er weer inspringen als het mis gaat?
Ik vind zelfs dat de Nederlandse bevolking zich hiermee mag bemoeien. Dus als de politiek de burger hierin verdedigt vind ik dat geoorloofd.
Zeker nu iedere bestuurder van een financiële instelling schijnbaar schijt heeft aan de burgers. Maar ze hebben het nu zelf gewild dat de overheid nog striktere regels gaat hanteren om de salarissen binnen de perken te houden.
Dat het mis ging had juist met een onkundige overheid te maken. Denk daar maar eens diep over na.
moniemeeker
0
ASR werd alleen gered omdat het destijds een onderdeel van Fortis was. Anders was het gewoon failliet gegaan. We moeten ook niet een communistisch regime hier wensen, de overhead heeft eenvoudigweg hier niets mee te maken. Aan aandeelhouders de taak om harde, meetbare criteria af te dwingen!
[verwijderd]
0
Graaien wordt nooit opgelost, tenzij de overheid mee gaat doen in de concurrentiestrijd door een keurig bedrijf te runnen, zonder subsidies met gewone salarissen en geen achterlijke beloningen die de bestuurders zelf voorstellen. Daar kan niemand tegen zijn.
penang
2
De politiek moet zoch op hun eigen ethiek richten ipv bemoeien met het bedrijfsleven. Als het nodig is kunnen ze regelgeving aanpassen voor verschillende bedrijfstakken, maar bemoeiing met bedrijfvoering is absurd. Straks zitten we met ceo's die politiek belangrijker vinden. Onzin toch! Verarming van het bedrijfsleven toch.
TA=verlies
1
Inprincipe ben ik ermee eens dat de overheid hier niets mee te maken heeft. Echter is deze sector door en door rot. Iemand in loondienst hoort geen miljoenen salaris te verdienen. Dit is een hardnekkige uitwas van het kapitalisme, daar ben ikzelf aanhanger van, echter is dit systeem volledig ontspoort. Ondernemen dient beloont te worden, geen z.g. "topmannen" die op dergelijke posities zijn terecht gekomen. Banken brengen ook weinig vraag en aanbod bijeen. De maatschappij zit momenteel zo inelkaar dat je wel moet aankloppen bij de bank. Is nl. Wettelijk geregeld.
TA=verlies
0
Het feiit dat de banken er nu beter voorstaan is niet de verdienste van deze z.g. topmannen. Ze zijn uit de penarie gered. Nu het economisch beter gaat kunnen ze het wel weer zelf. Jaja, dat is dus kapitalisme... Alleen in goede tijden en dan meteen weer zakken vullen! Als je je werk leuk vind, is de een salaris van rond de Balkenende norm ook ruimschoots voldoende voor een z.g. topman. Denk trouwens dat de minister president een zwaardere baan heeft dan ern "topman" van een bank.
Kaviaar
0
Even wachten totdat je los bent van de staatssteun en dan het salaris verhogen.
Dat het nu beter met de banken gaat, zie je direct aan de salarisverhogingen die abnormaal zijn, terwijl medewerkers ontslagen worden. Doordat de ECB gratis geld verstrekt aan de banken, boeren deze goed, omdat ze daarvoor rente vragen aan hun klanten.
Banken moeten hun geld investeren, want anders moeten ze geld betalen aan de ECB voor het stallen.

Ik wil ook wel gratis geld hebben en dat met 3% rente uitlenen aan mensen!

Mijn salaris wordt toch ook niet verhoogd als dat niet gelijk is aan dezelfde functie in het buitenland?
Gelijke monniken, gelijke kappen ;-)
[verwijderd]
0
quote:

TA=verlies schreef op 3 april 2018 16:41:

Inprincipe ben ik ermee eens dat de overheid hier niets mee te maken heeft. Echter is deze sector door en door rot. Iemand in loondienst hoort geen miljoenen salaris te verdienen. Dit is een hardnekkige uitwas van het kapitalisme, daar ben ikzelf aanhanger van, echter is dit systeem volledig ontspoort. Ondernemen dient beloont te worden, geen z.g. "topmannen" die op dergelijke posities zijn terecht gekomen. Banken brengen ook weinig vraag en aanbod bijeen. De maatschappij zit momenteel zo inelkaar dat je wel moet aankloppen bij de bank. Is nl. Wettelijk geregeld.
1) Hoekstra is een hypocriete sujet. Toen hij bij Shell en McKinsey werkte hield hij zijn grote mond dicht over hoge salarissen...

2) Hoekstra heeft een mening, prima, maar is geen ondernemer/aandeelhouders dus zijn mening is net als een aarsgat - iedereen heeft er een

3) Ik heb ook een mening... bijv dat EU in budget gigantisch gekortwiekt dient te worden, dat we van 150 naar 75 2 kamer leden moeten en dan kwaliteit omhoog, etc. - verschil met wopke is dat ik meebetaal aan die lapzwans politici dus recht van spreken heb

4) Salarissen in financiele sector zijn niet zo hoog - vergelijk maar met C-level salarissen van andere AEX bedrijven

5) Discussie over een % verhoging is demagogie. Je moet kijken naar of het absolute bedrag concurrerend is om kwalitatief goed leiderschap binnen te halen / houden

[verwijderd]
0
het zou wopke overigens sieren mee te delen wat de meeste senior partner van mckinsey kantoor amsterdam verdient...

dan hebben we het over iemand die wellicht leiding heeft aan 300 man... en enige dat ze produceren is powerpoints

zou me niets verbazen als die man/vrouw meer comp/ben krijgt dan een Ralph Hamer. waarom houdt wopke daar zijn muil over dicht?

hij zit gewoon stemmetjes te winnen, vuile hypocriet dat 't is
[verwijderd]
0
Waha geweldig hoe zo'n bericht als een rooie lap op het klootjesvolk werkt :D
Om ook een duit in het zakje te doen: ik krijg een slap uiteinde van dat geratel over salarissen die achteropraken bij de concurrentie. Dat is een self fulfilling prophecy die door topbestuurders angstvallig in stand gehouden wordt. En inderdaad, de politiek heeft hier niks mee te maken, dit soort praktijken moet in aandeelhoudersvergaderingen keihard getorpedeerd worden.
16 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Gerelateerde Instrumenten

ASR Nederland 46,510 +0,190 +0,41% 10:39

Koersen meer

AEX 877,49 +7,22 +0,83% 10:55
AMX 916,07 -0,47 -0,05% 10:55
ASCX 1.193,21 +2,42 +0,20% 10:40
BEL 20 3.864,04 +6,10 +0,16% 10:55
Germany40^ 18.049,90 +132,62 +0,74% 10:54
US30^ 38.147,15 +23,02 +0,06% 10:55
US500^ 5.082,55 +37,61 +0,75% 10:55
Nasd100^ 17.594,90 +166,35 +0,95% 10:55
Japan225^ 37.940,55 +215,41 +0,57% 10:30
WTI 83,72 -0,03 -0,04% 10:54
Brent 87,82 -0,09 -0,10% 10:55
EUR/USD 1,0743 +0,0014 +0,13% 10:55
BTC/USD 64.303,10 +323,24 +0,51% 02:59
Gold spot 2.347,82 +15,78 +0,68% 10:55
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 615,600 +34,000 +5,85% 10:36
ASML 852,000 +18,300 +2,20% 10:36
PROSUS 31,475 +0,665 +2,16% 10:35
Dalers Laatst +/- % tijd
ABN AMRO BANK N.V. 15,215 -0,660 -4,16% 10:36
BESI 130,450 -5,550 -4,08% 10:36
IMCD 143,300 -5,700 -3,83% 10:36