AMSTERDAM (AFN) - Maaltijdbezorger Uber Eats zet de aanval in op marktleider Thuisbezorgd.nl. Het Amerikaanse bedrijf gaat later dit jaar ook werken voor restaurants en cateraars die zelf bezorgers in dienst hebben. Op dat deel van de bezorgmarkt heeft Thuisbezorgd nu het rijk alleen, aldus Het Financieele Dagblad donderdag.
Daarnaast wil het bedrijf inzichten delen met restaurants over consumententrends. ,,Met onze data kunnen we ondernemers inzicht geven in wat succesvol wordt. Bestaande restaurants kunnen op basis van onze inzichten hun menu aanpassen'', aldus directeur Aukeline Tolman van Uber Eats Nederland tegen de krant.
Tot nu toe deed Uber Eats alleen zaken met restaurants die de bezorgers van het bedrijf inschakelden.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Oei, hebben hele goede infrastructuur, dus zeker een bedreiging voor Thuis bezorgd!
cross-selling mensen, daar kan thuisbezorgd niet aan meedoen. ben benieuwd
"... open de aanval op Thuisbezorgd.nl" is waarschijnlijk al 10x gebruikt als kop door een nieuwe site.
De positie van TB zelf word ook minder doordat de restaurants steeds digitaler worden en investeren in loyaliteit, Hungry probeerde dit ook, Sneleten.nl overleeft tot nu toe de meeste en UberEats e.d. proberen zich op bezorgtijden te onderscheiden en zullen meer kosten op de restaurants verhalen.
Grootste gevaar is lokale gidssites van restaurants zelf die ontstaan, deze trend zal flink doorzetten!
Belangrijk gegeven is ook dat de eerste durfkapitaal investeerders geen aandelen meer hebben en de oprichter minder dan 30% volgens de laatste updates vorig jaar.