Voor het afschaffen van het kantorennet van de Postbank. Geen deskundige hulp en advies meer aan het loket, maar voortaan in de rij staan bij een Bruna-winkeltje dat doorgaans wordt bemand door een uitzendkracht of vakantiewerker.
Bedankt!
Voor het overboord gooien van alle overige diensten die vroeger bij het servicepakket van Postkantoren/Postbank behoorden. Laatst meegemaakt dat het storten op een andere rekening al een probleem bleek te zijn.
Bedankt!
Voor het uitkleden van het meest efficiente betaalsysteem dat er bestond. Goedkoop, snel en betrouwbaar, maar nu traag, ondoorzichtig en duur.
Bedankt!
Voor het ombouwen van de Postbankorganisatie naar een veredeld callcenter. In plaats van de zo goed bekend staande afdeling Inlichtingen waar alleen goed opgeleide professionals werkten, is het geven van informatie geheel ondergeschikt gemaakt aan het zgn cross-selling. Een normaal gesprek is met de ex-Postbank bijna niet meer mogelijk.
Bedankt!
De deskunigheid, bedrevenheid en experitse waar de Postbank om bekend stond: Zowat al die medewerk(st)ers die beseften dat er achter elk nummer een klant stond: Zij zijn een reintegratietraject, financiele regeling, outplacementtraject terecht gekomen. Zo niet: Simpelweg ontslagen als daar een aanleiding voor kon worden gevonden.
Service verlenen werd veel te duur. Ingeruild voor de Ing-cultuur van afekenen op prestaties, targets halen en omzetbelonigen.
Bedankt!
Dit talles ten faveure van de expansiedrang, de grootste willen zijn, de daarbij behorende topbeloningen, het korte termijndenken, de miljardenwinsten.
De directietafels werden soms compleet opgetild door de erecties die daaronder plaatsvonden als er weer eens een overname werd gevierd waardoor jullie alweer groter,dus machtiger, dus belangrijker werden. Klanten en personeel werden onbelangrijke details: lastig maar wel te bestrijden.
Ook hiervoor: Bedankt!
En waar het tenslotte op uit is gedraaid: jullie worden nu opgesplitst, mogen nu alleen nog maar bankieren, maar hebben de kip met de gouden eieren die jullie in huis hadden volledig de nek omgedraaid. Hadden jullie de Postbank nou nog maar in stand gehouden in plaats van geslacht . . . .
Bedankt!
En natuurlijk de concurrentie die de verzekeringen wel graag voor een prikkie wil overnemen, de Rabo, Abn en overige banken die de overige produkten wel willen hebben, en verder namens de rest van de financiele wereld die een belangrijke (maar achteraf een volledig onbetekenende) concurrent zijn eigen graf hebben zien graven. . .
Ook namens hun: Bedankt!
Maar het grootste drama heeft zich bij de kanten en het personeel afgespeeld, daarom met hoofdletters:
Namens het (ex)personeel: BEDANKT!
Namens de (ex)klanten: BEDANKT!