Musk: Twitter-deal tijdelijk 'on hold'

Door ABM Financial News op 13 mei 2022 11:57 | Views: 8.363

Musk: Twitter-deal tijdelijk 'on hold'
Beeld: ABM Financial News

(ABM FN-Dow Jones) De overname van Twitter door Elon Musk is ‘on hold’ gezet. Dit meldde Musk zelf in een tweet.

"De Twitter-deal is tijdelijk 'on hold' gezet in afwachting van details die bevestigen dat spam- en nepaccounts inderdaad minder dan 5 procent van het aantal gebruikers betreffen", schreef Musk.

De oprichter van Telsa liet eind vorige maand weten Twitter te willen overnemen voor 44 miljard dollar. Aandeelhouders kunnen een bod van 54,20 dollar tegemoet zien.

Enkele grote beleggers en aandeelhouders zouden Musk hebben toegezegd te helpen bij de financiering van de overname, zo bleek vorige week uit een melding bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC.

Het aandeel Twitter daalt voorbeurs 18 procent.

Bron: ABM Financial News


Vanaf Beursplein 5 volgt de redactie van ABM Financial News de ontwikkelingen op de beurzen, en de Amsterdamse effectenbeurs in het bijzonder, op de voet. De informatie in deze column is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Reacties

19 Posts
suske wiet
0
Henkk
0
Veroorzaakt veel problemen , veel analisten vinden het wel vreemd dat hij nu wil Twitter kopen, zeer hoge risico. Vooral nu Rusland heeft Finland direct bedreigd. waarschijnlijk komen wij nooit te weten wat de bedoelingen zijn van Musk?! Er is heel veel tegenstrijdig informatie
Instapmoment
0
Lucratieve tweet van Musk. Nu kan hij weer rustig verder zijn positie vergroten, maar dan met 20% korting?
gokker
1
quote:

suske wiet schreef op 13 mei 2022 12:24:


Heb bedenkingen hoe hij de beurs bespeelt .
Dit zou moeten verboden worden


Het ís verboden (net als zijn bewering destijds dat hij Tesla kon verkopen).
DerksVisie
0
Voorspelbaar die Musk. Koersen dalen dus wil hij minder betalen. Ook al heeft die een akkoord, zoals altijd weer onbetrouwbaar.

Ik snap overigens wel dat hij Twitter wil kopen daarmee heeft hij met zijn bots Tesla groot gemaakt.
Nuchtertransparant
0
Die man is geweldig! Nu moeten ze met de billen bloot. Al die trollen op Twitter daar moet de bezem doorheen.
bp5ah
2
quote:

Nuchtertransparant schreef op 13 mei 2022 13:08:


Die man is geweldig! Nu moeten ze met de billen bloot. Al die trollen op Twitter daar moet de bezem doorheen.

Als die man geweldig was dan zou hij die 40 miljard gebruiken voor dingen die er toe doen. ( Honger in wereld )

Twitter, who cares .............

Elon Ego ...................
Beursverkloot
0
quote:

Instapmoment schreef op 13 mei 2022 12:47:


Lucratieve tweet van Musk. Nu kan hij weer rustig verder zijn positie vergroten, maar dan met 20% korting?


zijn belang verder uitbreiden van 9% tot 15% zou kunnen. Daarna wordt lastiger i.v.m. beschermingsconstructie die Twitter heeft bij vijandige overname. Als hij positie nu zou uitbreiden tot 14,99% dan is het wel echt een vrek.
Arie Jan
0
quote:

suske wiet schreef op 13 mei 2022 12:24:


Heb bedenkingen hoe hij de beurs bespeelt .
Dit zou moeten verboden worden
ergens heeft die een deal gemaakt hoor. Net suits !
Arie Jan
0
quote:

Beursverkloot schreef op 13 mei 2022 13:53:


[...]

zijn belang verder uitbreiden van 9% tot 15% zou kunnen. Daarna wordt lastiger i.v.m. beschermingsconstructie die Twitter heeft bij vijandige overname. Als hij positie nu zou uitbreiden tot 14,99% dan is het wel echt een vrek.
anders word je niet Rijk
Beursverkloot
0
quote:

Arie Jan schreef op 13 mei 2022 14:02:


[...]ergens heeft die een deal gemaakt hoor. Net suits !


Juist, als hij er nu wil uitstappen gaat dat flink geld kosten want is een soort contractbreuk. Maar goed, geld heeft hij dus hij kan dit wel doen... Hij heeft ook geen due dilligence gedaan dus risico voor koper als hij nu uitstapt.
voda
0
Musk staat nog altijd achter overnameplan Twitter
Na 'on hold' zetten.

(ABM FN) Elon Musk staat nog altijd achter het plan om Twitter over te nemen. Dit stelde hij vrijdagmiddag in een tweet op de microblogsite.

"Nog steeds toegewijd aan de overname", luidde de tweet van Musk.

De tweet volgde nadat Musk eerder meldde dat hij de overname van Twitter 'on hold' heeft gezet.

"De Twitter-deal is tijdelijk 'on hold' gezet in afwachting van details die bevestigen dat spam- en nepaccounts inderdaad minder dan 5 procent van het aantal gebruikers betreft", schreef Musk in een tweet.

De oprichter van Telsa liet eind vorige maand weten Twitter te willen overnamen voor 44 miljard dollar. Aandeelhouders kunnen een bod van 54,20 dollar tegemoet zien.

Enkele grote beleggers en aandeelhouders zouden Musk hebben toegezegd te helpen bij de financiering van de overname, zo bleek vorige week uit een melding bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC.

Het aandeel Twitter daalt voorbeurs 10 procent, terwijl Tesla 6 procent stijgt.

Door: ABM Financial News.

pers@abmfn.be

Redactie: +32(0)78 486 481
Beursverkloot
0
quote:

Arie Jan schreef op 13 mei 2022 14:03:


[...]anders word je niet Rijk


Ahaha gierigheid heeft Musk volgens mij niet nodig gehad om zo rij te worden.
Lepre Chaun
0
Waarom zou Musk niet heronderhandellen gelijk heeft die.
BlackStone deed toch ook dat kunstje met NIBC.
wiegveld
0
Hij probeert nieuwe onderhandeling door te suggereren dat er meer dan 5% fake accounts zijn.
Slim. Heb vandaag gok genomen door calls augustus 45$ te kopen. Nu maar wachten.
19 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?