Licentie, Mooi bijdrage, eindelijk eens een posting met wat inhoud waarop ik best wel wil reageren op de inhoud. 1. Correct, Antonov heeft nog nooit winst of zelfs een grote omzet behaald. Een nieuwe transmissie technologie is normaal gesproken in 15-20 jaar rijp voor productie, en dan moet je nog zien of je er markt aandeel mee kunt krijgen. Antonov is nu ongeveer 10 jaar onderweg, en de productie van de eerste transmissies is gepland niet later dan 2004. Andere applications kunnen eerder verwacht worden door Honda, maar daar is nog geen echt bewijs voor. 2. Correct, er zijn reeds 4 contracten afgesloten en dat is na 10 jaar heel heel snel. De waarde kan niemand inschatten en dat is maar goed ook want dit zou de lopende en toekomstige onderhandelingen met nieuwe klanten behoorlijk negatief kunnen beinvloeden. Er is een ULF betaald door Honda in het 1ste kwartaal, maar verder weten we niet hoe eventuele royalties/betalingen etc verder zullen gaan. Ook heeft Antonov met Honda een soort service contract afgesloten. Antonov heeft aangegeven dat Honda de patenten mag en zal gaan gebruiken in een scala van applications, denk daarbij aan auto's, scooters, motoren, jetskies etc etc. Wanneer Honda daadwerkelijk met de productie begint weten we nog niet. 3. De meeste patenten van Antonov hebben een levensduur van 20-23 jaar, die 3 jaar veschil zit hem in het moment van aanvraag en goedkeuring. Vanaf de aanvraag van je patent is je technologie beschermd. Antonov heeft vorig jaar een aantal patenten afgeschreven omdat deze reeds waren ingehaald door nieuwe technologien van Antonov die ook weer d.m.v patenten zijn beschermd, dus het heeft weining zin om dubbel te gaan/blijven betalen. 4. Correct. 5. Antonov heeft geen schulden, maar juist heel veel bezittingen namelijk hoogwaardige "Technologien " die beschermd zijn in de belangrijkste industrie landen. Hoogwaardige "Technologien" zullen de komende tientallen jaren en mischien langer het meeste geld gaan opleveren voor bedrijven. 6. Correct, en hier draait het om het feit dat Antonov tijdens de IPO heeft gekozen om een klein bedrag aan financiering uit de markt te halen i.p.v in een keer honderden miljoenen uit de markt te halen die de meesten bedrijven er al doorheen gedraait hebben. Antonov laat zich elk jaar door de grote aandeelhouders beoordelen op zijn vooruitgang en ontwikkeling, als deze vooruitgang positief is dan wordt Antonov weer verder gefinnancieerd d.m.v het aandelen bezit verder op de markt te brengen d.m.v een emissie. Antonov heeft op de laatste aandeelhouders vergadering aangeven dat onder normale markt besluitvorming er geen nieuwe financiering meer nodig is. 7. Onzin, dan heb je meer info dan wij hebben. De vorige laaste emissie was een volledig success op een koers van 40 pence. Antonov heeft aangegeven dat de financiering voor de komende jaren geen probleem is. 8. Correct, omdat de meeste beleggers nog steeds op korte termijn winst willen maken en dus hun stukken verzilveren. ( dat is hun goed recht ) Daarnaast is het duidelijk dat de grote financiele inversteerders e.g banken, verzekerings bedrijven en pensioen instellingen waarschijnlijk nog geen Antonov aandelen inkopen voordat het echt duidelijk is of het een sucees gaat worden, dus er zal omzet en winst gerapporteerd meoten worden. 9. Correct, maar die is in dit geval komende, en een (1) jaartje in deze branche later is te verwaarlozen. 10. Grote onzin, alle specialisten, auto producenten, transmissie producenten en vakbladen zijn onder de indruk van de verschillende prototypes, de technologien en zijn performance, afmetingen, gewicht, snelheid, zuinigheid en last but not least de lage prijs om de transmissies in hun bestaande producktielijnen te kunnen en gaan produceren. Een persoon als Frank ( Ammaca ) en velen andere aandeelhouders zijn niet eens in staat om een prototype te beoordelen, ze kunnen hooguit zeggen dat hij wel of niet lekker reed. Maar een technolgie moet in een auto worden geintegreerd en dat duurt jaren en dat zullen de auto/transmissie producenten zelf moeten doen. Antonov produceert GEEN transmissies. 11. Onzin, de contracten zijn geheim ( zie punt 2 boven ) en dus weet niemand dit behalve de partijen die getekend hebben dus Honda/Antonov. Antonov heeft inmiddels bevestigd dat de eerste 8-speed transmissie die door Honda is ontwikkeld een Antonov bak is! Zoals je ziet heb ik geen enkel probleem met een kritsiche blik richting Antonov zolang er maar open, eerlijk en op een normale manier gecommuniceerd wordt. Er zijn nog velen open vragen, maar naar mijn persoonlijke mening is Antonov een van de laaste parels op de Amsterdamse beurs. Antonov heeft een gigantisch potentieel en rendement op de lange termijn. Gr.....Frank.