Ahold « Terug naar discussie overzicht

AH naar € 12,50 in 2013 Basta.

1.710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
[verwijderd]
0
Goedemorgen vrienden,

Voila de verkoop van ICA. Wat een pracht prijs en het zegt iets over de huidige assets van Ahold elders.

Euro 11,20 is bereikt! En wat nu?
Zoals ik reeds heb aangegeven gaan we nu richting de ex-dividend datum (ergens in mei 2013) naar de Euro 12,50.

We zijn Koninklijk en alleen daarom gaat de stijgende lijn van de laatste maanden door. Afgzien van de andere bij de forumlezers wel bekende redenen.

We mogen trots zijn op ons bedrijf!

Basta
hvasd2
0
MARKET TALK: Ahold verkoop belang ICA overtreft verwachting - SNS

AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Securities stelt dat de maandagochtend door Ahold (AH.AE) bekendgemaakte verkoop van zijn 60%-belang in supermarktketen ICA in Zweden de verwachtingen overtreft. Daarbij heeft Ahold de verkoop eerder dan verwacht aangekondigd en haalt het bedrijf daar tevens meer geld mee op dan de markt had voorzien. Hoewel Ahold niet bekend heeft gemaakt waarvoor ze de opbrengst willen gebruiken, verwacht SNS dat een deel aan de aandeelhouders ten goede zal komen. SNS hanteert een hold-advies met een koersdoel op EUR10,00. Omstreeks 9.25 uur noteert het aandeel 5,8% hoger op EUR11,21, terwijl de AEX vlak noteert. (EVG)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

MARKET TALK: Ahold ontvangt mooie prijs voor ICA belang - ING

AMSTERDAM (Dow Jones)--Ahold (AH.AE) verkoopt zijn 60% belang in ICA aan Hakon Invest voor een mooie prijs, zegt ING analist Marco Gulpers. Ook de snelheid waarmee Ahold een oplossing voor zijn ICA belang heeft gevonden is volgens hem positief. Ahold maakte maandag bekend zijn 60% belang in ICA te verkopen voor SEK21.2 miljard (EUR2,44 miljard). Gulpers verwacht dat Ahold bij de jaarcijfers op 28 februari zal aangeven hoe het de opbrengst zal aanwenden, maar houdt rekening met een aandelen inkoop. ING heeft een buy advies met een koersdoel van EUR12,40. Ahold noteert omstreeks 9.05 uur 5,2% hoger op EUR11,15. (RVD)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

UPDATE: Ahold verkoopt 60%-belang in ICA aan Hakon Invest

Door Bart Koster en Elco van Groningen
Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Ahold nv (AH.AE) verkoopt zijn 60%-belang in de Zweedse supermarktketen ICA aan Hakon Invest AB (HAKN.SK), meldt Ahold maandag.
Met de verkoop, die volgt op het onderzoek dat Ahold vorig jaar startte naar de strategische opties voor het bedrijf, is een bedrag gemoeid van 21,2 miljard Zweedse kronen (ongeveer EUR2,5 miljard). Ahold vindt het te vroeg om te zeggen waaraan de opbrengst van de verkoop zal worden besteed, meldt woordvoerder Jochem van de Laarschot van het concern uit Zaandam.
Hij wijst erop dat de financiering van de transactie nog moet worden goedgekeurd door de andere aandeelhouders in ICA, de ICA Retailers Association (ICA Forbundet), en dat de overname moet worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteit in Zweden. Ahold verwacht de verkoop midden 2013 af te ronden en dan mededelingen te kunnen doen over de besteding van de opbrengst.
Ahold heeft tot nu toe als beleid gehanteerd om financiele reserves te besteden aan aflossing van schulden, uitkering aan aandeelhouders en investeringen in groeimogelijkheden.
Volgens Ahold is de verkoop niet van invloed op de gezamenlijke activiteiten van ICA en Ahold, onder meer op het gebied van inkoop voor het Euroshopper-merk.

Door Bart Koster en Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires
February 11, 2013 03:34 ET (08:34 GMT)
Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc.
[verwijderd]
0
quote:

Basta schreef op 11 februari 2013 09:51:

Goedemorgen vrienden,

Voila de verkoop van ICA. Wat een pracht prijs en het zegt iets over de huidige assets van Ahold elders.

Euro 11,20 is bereikt! En wat nu?
Zoals ik reeds heb aangegeven gaan we nu richting de ex-dividend datum (ergens in mei 2013) naar de Euro 12,50.

We zijn Koninklijk en alleen daarom gaat de stijgende lijn van de laatste maanden door. Afgzien van de andere bij de forumlezers wel bekende redenen.

We mogen trots zijn op ons bedrijf!

Basta
Zaterdag eens een bezoek gebracht aan AH in Belgie. Dat was niet om trots op te zijn. Gering assortiment en versafdelingen onder de maat. Als dat niet gaat veranderen, voorspel ik een flop bij de Zuiderburen!
[verwijderd]
0
Nieuws




Ahold NV (Kon.)
11,065 ( 11:29 ) 0,4650 / 4,39%



MARKET TALK: Wat is de volgende stap voor Ahold - KBC
11-02-2013 11:00:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Ahold (AH.AE) heeft met de opbrengst van EUR2,46 miljard een goede verkoop van zijn 60% belang in ICA gedaan, zegt Pascale Weber van KBC Securities. De KBC-analist voegt daar echter onmiddellijk de vraag aan toe wat Ahold met de opbrengst gaat doen. Ze constateert dat Ahold al een oorlogskas had van EUR1,5 miljard bij een nettoschuld van EUR3,3 miljard. Ze verwacht dat Ahold het geld gaat aanwenden voor acquisities, terugkoop van aandelen of uitbetaling van een bijzonder dividend. KBC handhaaft het accumulate-advies bij een koersdoel van EUR11,50. Omstreeks 11.00 uur noteert het aandeel 3,9% hoger op EUR11,02, terwijl de AEX met 0,3% stijgt. (BTK)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Ook ingestapt,lijkt me nu nog goedkoop.Zowiezo mooi dividend en wie weet extra ivm zeer goede kaspositie
de storm
0
vraag me af of die 11 euro vandaag wel stand houdt?

Voor nu lijkt het erop, of we aan het terug zakken zijn.

Al ruim 20 cent weer ingeleverd.
de storm
0
Het gaat helemaal verkeerd!

koers stort nu zowat in!

Men maakt zich druk over de zak met geld!
Investeren moeten ze dat geld!

Waarom geven ze de consumenten niet is wat extra korting!

Beleggers houden niet van onzekerheid!

Fred 62
0
[quote alias=leon12345 id=6728962 date=201302111349]
Het gaat helemaal verkeerd!

koers stort nu zowat in!

[/quote

Het gaat over Ahold leon , dat is een nogal rustig aandeel.
Als je nu aandelen Ahold wil ga je niet als een gek op alles bieden, laat
de mensen die nu willen uitstappen maar een paar cent inboeten.

1,5 miljard in kas 2,5 miljard voor ICA en 1 miljard winst 2012.

Als ik het goed heb is dat € 5 per aandeel.
+Vastgoed,+ de namen en de handel.

Ahold is meer waard dan €11,00 per aandeel

Fred
[verwijderd]
0
AHOLD is - mits de deal wordt goedgekeurd, maar ga daar maar vanuit - het enige supermarktbedrijf dat virtueel geen schulden heeft.

Waarom virtueel omdat er dan nog wel schulden staan maar dat merdendeels langlopende contracten zijn en dus niet direct aflosbaar is. Echter gekeken naar de netto schuldenlast is die nu o en staat er een dikke plus.

Voor de duidelijkheid. Dat is tamelijk ongewoon.

Ik hoop dan ook dat er niet al teveel wordt teruggegeven aan de aandeelhouders in de vorm van een buitengewoon dividend. Maar dat we goed bezig zijn dat mogge duidelijk zijn.

Freddie heeft gelijk dat het aandeel nog veel te laag staat. Ik heb wederom een pluk bijgekocht. Alleen al voor het reguliere dividend.

Koersdoel is nu bijgesteld naar 14,80 van mijn zijde.

Basta
de storm
0
14,80 euro...van ze lang zal ze leven niet!

Ik eet mijn schoenen op, als 12 euro in maart gehaald gaat worden.
[verwijderd]
0
quote:

leon12345 schreef op 11 februari 2013 15:53:

14,80 euro...van ze lang zal ze leven niet!

Ik eet mijn schoenen op, als 12 euro in maart gehaald gaat worden.
Begin maar vast
Fred 62
0
Op de kop af €11,-

Valt me iets tegen.
Bij gekocht op 11,12 en 11,03.
Nu maar afwachten op wat komen gaat.

fijn avond

Fred
[verwijderd]
0

Aandeelhouders
Belang
Deltafort Beleggingen I
11,23 %
ING Groep
9,26 %
St. Adm. Pref. Financieringsaandelen Ahold
20,19 %
ing zou nog weleens kunnen gaan verkopen. maar goed dit is bij elkaar 40%
Geef_Kwaliteit_de_Tijd
0
Mooie dag voor Ahold. Als defensief aandeel geen hardloper. Heeft sinds eind november al ruim 20% gewonnen, logisch dat er in de loop van vandaag ook wat winstnemingen waren. Laat Ahold maar rustig aan verder oplopen. een sterke kaspositie, uitbreidingen in belgie, duitsland en online en een uitstekend dividend maakt het toch een schitterend aandeel met voldoende groeipotentie.

Op naar de 15euro!
[verwijderd]
0
ik denk dat we morgen weer eerst lager gaan,
mischien in de loop van de week weer wat omhoog
maar zal niet meer met procenten tegelijk gaan vrees ik
[verwijderd]
0
quote:

moonlightjorgo schreef op 11 februari 2013 21:48:

ik denk dat we morgen weer eerst lager gaan,
mischien in de loop van de week weer wat omhoog
maar zal niet meer met procenten tegelijk gaan vrees ik
Mischien mooie koopkansen
[verwijderd]
0
quote:

easy56 schreef op 11 februari 2013 21:51:

[...]Mischien mooie koopkansen
denk dat wel alleen wel voor de lange termijn
denk dat tot het eind van het jaar een koersdoel van 12.50 het hoogst haalbare is
maar ja dat is even zo goed toch nog een procent of 12
1.710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 28,440
Verschil +0,330 (+1,17%)
Hoog 28,590
Laag 28,150
Volume 3.141.980
Volume gemiddeld 2.092.197
Volume gisteren 1.501.326

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront