Ahold « Terug naar discussie overzicht

AH naar € 12,50 in 2013 Basta.

1.710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
[verwijderd]
0
Je ziet de koers haperen. Iedereen wacht toch af wat er gaat gebeuren,immers eerdere overnames in buitenland niet altyd goed afgelopen. Laat AHOLD maar gauw met persbericht komen dat ze geen interesse hebben. Hoop dat ze beter aan hun aandeelhouders denken dan fugro,imtech,kpn......,met hun zwijgende houding.
Fred 62
0
Morgen allemaal , en Hoop in het bijzonder natuurlijk, het is goed om weer
van je input gebruik te maken man.

Het overname nieuws zal de koers van Ahold geen goed doen voorlopig
ben ik bang , zonder dat nieuws zijn beleggers haast zeker van wat extra's
in de vorm van div of aandelen inkoop , als de aankoop van Teeter doorgang vind
zal al dat geld wel in de aankoop gaan zitten en is het maar afwachten of dat snel
weer ingehaald wordt.

In de tijd dat je aandelen kocht voor het leven is het wel een goede move
maar op heel korte termijn heb ik mijn twijfels of dat in de koers zichtbaar wordt.

Ik Hoop dat ik het verkeerd heb en de koers nog een zetje krijgt met de cijfers.

mvg

Fred

[verwijderd]
0
Dank je Fred,goedemorgen allemaal trouwens.Koers valt idd. wat tegen ,maar dat lijkt me kortzichtigheid van de belegger.Als bedrijf met veel geld in de pocket moet je er wat mee doen.En voor het bedrijf zou het goed zijn om tot uitbreiding te komen.3 miljard is een aardige stuiver.Maar tieter heeft meer dan 300 miljoen brutowinst en sluit aan bij Aholdsupers.Dus daar ook voordeel te halen.Ik las laatst ,dat Delhaize ook rond die beurswaarde ligt.En dat ligt easy over de NL-grens plus VS en meer landen.Ahold heeft met zijn supermarkten daar kunnen proeven aan de Belgische business.Reken maar dat ze aan het rekenen zijn in Zaandam(of nog in Amsterdam?).
[verwijderd]
0
quote:

Basta schreef op 22 februari 2013 08:21:

Vandaag naar de 11,18.

Basta
koers blijft vandaag hangen rond het gekkegetal
Fred 62
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 22 februari 2013 10:37:

Dank je Fred,goedemorgen allemaal trouwens.Koers valt idd. wat tegen ,maar dat lijkt me kortzichtigheid van de belegger.Als bedrijf met veel geld in de pocket moet je er wat mee doen.En voor het bedrijf zou het goed zijn om tot uitbreiding te komen.3 miljard is een aardige stuiver.Maar tieter heeft meer dan 300 miljoen brutowinst en sluit aan bij Aholdsupers.Dus daar ook voordeel te halen.Ik las laatst ,dat Delhaize ook rond die beurswaarde ligt.En dat ligt easy over de NL-grens plus VS en meer landen.Ahold heeft met zijn supermarkten daar kunnen proeven aan de Belgische business.Reken maar dat ze aan het rekenen zijn in Zaandam(of nog in Amsterdam?).
Het probleem is dat het bedrijf dat ze willen overnemen al goed loopt.
er kan nog maar weinig aan verbeterd worden , maar je hebt gelijk dat
het op termijn wel een goede koop is en dat het een meerwaarde kan zijn.

Ik zie wat vertwijfeling op de beurs vandaag ,is het goed of niet dat is wat
men bezighoud als belegger.

Voor nu niets aan de hand.

mvg

Fred
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Kornet schreef op 22 februari 2013 12:03:

Beleggers zien het extra dividend hun neus voorbij gaan, vandaar
Ja er werd toch gespeculeerd over extra div. uitkering. En bedrijven overnemen geeft altijd onzekerheid mbt o.a overname prijs ,goodwill afschrijving die dan volgt en angst voor lijken in de kast.Zal niet voor t eerst zijn dat t achteraf tegen valt.
[verwijderd]
0
quote:

Kornet schreef op 22 februari 2013 12:19:

[...]
Cees v.d.Hoeven.....groot....groter.....grootst
yep
Fred 62
0
IK heb net een groot gedeelte van mijn Aholdtjes verkocht.
De onzekerheid is te groot voor mij.
De deal met ICA is nog niet eens rond , daar moet nog goedkeuring voor komen.
Maar zelfs dan vind ik de aankoop van Teeter niet zo lekker klinken, Teeter zal
zeker een goede aankoop blijken maar het duurt in het beste geval 10 jaar voordat
je die 3 miljard weer terug heb , en daar ga ik niet op wachten.

Ik wacht de cijfers even af en wat er van Teeter komt en zal wel een paar stukjes
ahold bewaren voor de binding.
Instappen kan bij Ahold altijd nog voor een leuk prijsje .

mvg

Fred

[verwijderd]
0
quote:

fred 51 schreef op 22 februari 2013 15:45:

IK heb net een groot gedeelte van mijn Aholdtjes verkocht.
De onzekerheid is te groot voor mij.
De deal met ICA is nog niet eens rond , daar moet nog goedkeuring voor komen.
Maar zelfs dan vind ik de aankoop van Teeter niet zo lekker klinken, Teeter zal
zeker een goede aankoop blijken maar het duurt in het beste geval 10 jaar voordat
je die 3 miljard weer terug heb , en daar ga ik niet op wachten.

Ik wacht de cijfers even af en wat er van Teeter komt en zal wel een paar stukjes
ahold bewaren voor de binding.
Instappen kan bij Ahold altijd nog voor een leuk prijsje .

mvg

Fred

Niet onverstandig gedeelte teverkopen,zeker niet als je winst hebt na recente goede stijging. Overnames tevaak problemen voor de overnemende partij. Hoop dat AHOLD zich niet over laat halen door zo n amerikaanse zaken bank die er zelf vaak t meeste van profiteert.
[verwijderd]
0
Dividend datum nog eind weg,dus altijd nog kans te(rug)tekopen. Mischien toch beter wachten op duidelijkheid mbt mogelijke overname.
Fred 62
0
quote:

Kornet schreef op 22 februari 2013 16:18:

Maar je mist straks wel minimaal 40 cent dividend
Tijd zat om weer in te stappen tot die tijd en vergeet niet dat de
koers altijd daalt met de hoeveelheid uitgekeerd dividend.
[verwijderd]
0
Ahold zal nooit teveel betalen voor die 200 winkels. En als een goedgevonden het wil kopen dan zal Ahold Zich niet door gek laten maken. 3 miljard dollar lijkt me veel te veel gevraagd. En dus zie ik dat niet gebeuren.

Eerst een jaartje consolideren, schuld afbouwen en de kat uit de boom kijken. Tuurlijk het huis van de buurman komt maar om de zoveel tijd te koop maar vooralsnog zou ik de boot voorbij laten varen.
Overigens denk ik dat we ook in de problemen komen voor wat betreft goedkeuringsinstanties. Simpelweg een te groot marktaandeel waardoor er weer winkels verkocht moeten worden etc .

Laten we versneld uit gaan bouwen bij onze buren en het even rustig an doen. De tijd is er niet naar om flink in de buidel te moeten tasten.

Basta zegt niet doen. De koers gaat wellicht met wat vertraging nu gestaag naar euro 12,00. We zijn nog steeds veel te goedkoop.

Maak tof weekend vrienden en groet vanuit bejaardenoord Alicante.
[verwijderd]
0
Harris Teeter

As of October 2, 2012, the Company operated 208 supermarkets located in
North Carolina (136),
Virginia (38),
South Carolina (14),
Maryland (7),
Tennessee (5),
Delaware (3),
District of Columbia (3),
Florida (1),
Georgia (1).

De overlap met Ahold is in de volgende staten, Virgina, Maryland, Delaware, District of Columbia (51 winkels). Ahold is in Virgina actief door middel van de overname van de UKROPS winkels (2010), binnen 1,5jaar waren deze winkels winstgevend. Deze winkels concurreerde ook met Food-Lion (Delhaize).

Harris Teeter heeft in diverse winkels ook Pick-up-points, synergie met Ahold het delen van kennis/informatie, hoe deze pick-up-points de omzet kan verhogen. Verdere uitrol van Peapod concept in de staten waar Ahold nog niet actief is.

ING-MARKET TALK;
Hij schat de verkoopprijs voor Harris Teeter op circa $3 miljard. De analist ziet een overname van Harris Teeter, met meer overlap in markten waar Wal-Mart en Delhaize ook actief zijn, als een mogelijk risico voor Ahold.

-> Ahold, weet zich goed te wapenen tegen Wal-Mart (zie Capital-market day 2012) waarbij Ahold diverse strategieën hanteert wanneer een Wal-Mart wordt geopend, in de nabije omgeving van een Ahold winkel. Hetgeen
leidt tot positieve omzet ontwikkeling.
Concurrentie van Delhaize; Delhaize heeft het juist moeilijk in Amerika, waarbij Delhaize winkels heeft gesloten. Ahold valt Delhaize dmv overname van Harris Teeter op 2 fronten aan, Amerika en België.

RABO-MARKET-TALK
De Rabo-analisten zien echter weinig mogelijkheden voor winstgroei in de goed gerunde supermarktketen en zien ook uitbreiding van de blootstelling aan de VS als een potentieel risico voor Ahold. Ze taxeren de overnamesom voor Ahold op $2,7 miljard, waar het concern volgens hen ongeveer $3,5 miljard voor acquisities of superdividend beschikbaar heeft.

-> Ahold, bestaat de kans dat Ahold teveel betaald voor de overname.

Er blijven een hoop vraagtekens,
gaat Ahold deze winkels ombouwen?
Betaald Ahold teveel voor deze overname?
gesuggeerd wordt range 6-8x EBITDA)

Ik geloof dat Ahold klaar is voor een relatief grote overname, in de laatste jaren heeft Ahold laten zien haar concurrenten de baas te zijn. Synergie-voordelen met Harris Teeter, de winkels draaien goed dus naast
de overname hoeft er niet veel geinvesteerd te worden. Een verdere uitrol van Peapod-concept in nieuwe staten, pick-up points. Om verdere groei te realiseren in de VS, is een overname misschien wel noodzakelijk. Misschien moet Ahold deze kans wel benutten, voor het te laat is. En de concurrentie hun slag heeft geslagen.
[verwijderd]
0
Om verder tegroeien hoef je niet perse een grote overname tedoen. Laat AHOLD gewoon doorgaan met huidige strategie, verloopt prima zo. Met BOL hebben ze een mooie slag geslagen en nu na mogelijke verkoop ICA weer nwe stap gezet naar goede toekomst. Nu nog de strubbelende dochters in t buiten land wegdoen en dan lekker doorgaan in west europa en beetje in usa. Beter kleiner en zeer gezond dan groter en veel minder overzicht met alle bijkomende risicoos vandien.
[verwijderd]
0
Volgens mij moet je beter verdiepen in de strategie van Ahold - Reshaping retail. "Driving performance and going for growth"

Creating Growth;
1) Increase customer loyalty
2) Broadening our offering
3) Expanding our geographic reach

punt 2) met Bol verbreden ze hun aanbod, onder andere door nieuwe categoriëen toe te voegen. Tuin en Dier bijv. afgelopen week.
punt 3) nieuwe geografische markten, door bijv. de overname van Harris Teeter. VS was juist de groei motor van de afgelopen jaren, zoals ik in mijn vorige post heb geprobeerd uit te leggen. Met 50 winkels in België in 2016 haal je niet de beoogde groei, die Ahold voor ogen heeft.

"beetje in USA" - 60% van de omzet van Ahold komt uit de USA !! Ik ben een voorstander van overnames in USA ALLEEN tegen de juiste prijs, en overnames die waarde toevoegen!
[verwijderd]
0
Bedoel ook met beetje doorgaan in usa,wel groei maar niet ineens gote overname zoals nu gesuggereerd word. Zo n grote zakenbank verdient t meest met een grote overname dus zullen die een mooi raport neerleggen. En waarom zou AHOLD zo snel moeten groeien? Gewoon rustig doorgaan op huidige manier,er is een mooi en gezond bedrijf ontstaan ,houden zo dus. Zo heeft natuurlijk iedereen zn eigen gedachte over wat goed lijkt voor een bedrijf en handelt daar ook naar op de beurs. Maar heb in t verleden teveel gezien dat grote overnames niet goed afliepen,dus na zo n overname bericht ook veel van mn AHOLD jes verkocht en in afwachtende houding.
pilot1
0
De Hema hebben ze toen toch ook niet 0vergenomen.
Ze zullen echt niet te duur kopen .
De strategie van Ahold nu kan je echt niet vergelijken met die van vroeger.Ze hebben hun lesje wel geleerd .
[verwijderd]
0
quote:

pilot1 schreef op 23 februari 2013 13:29:

De Hema hebben ze toen toch ook niet 0vergenomen.
Ze zullen echt niet te duur kopen .
De strategie van Ahold nu kan je echt niet vergelijken met die van vroeger.Ze hebben hun lesje wel geleerd .
We zullen zien .In beleggersland is veel mogelijk,zelfs t ongedachte. De laatste 15 jaar al veel voorbij zien komen waarvan je dacht hoe ist mogelijk, dus oplettend/voorzichtigheid kan nooit geen kwaad. Wat hebben de beleggers in bijv. sns,fugro,imtech en kpn recentelijk niet meegemaakt?
1.710 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 mei 2024 12:07
Koers 29,600
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 29,720
Laag 29,500
Volume 249.915
Volume gemiddeld 2.075.186
Volume gisteren 1.557.405

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront